Husk mig
▼ Indhold

En rigtig klimaradiatorventil


En rigtig klimaradiatorventil03-10-2018 11:26
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Almindelige termostatventiler til radiatorer er gode til at hjælpe med at regulere temperaturen, så man ikke bruger for meget varme.
Men montagen er ikke ligegyldig.





Jeg har fundet ud af, at disse almindelige termostatventiler i nogle tilfælde kan hjælpe klimaet endnu mere, hvis man monterer dem, så de peger lodret op i luften.


Hvis nogen har lyst til at kopiere tricket, så forstår jeg det godt.
Men med nye idéer kan det nogle gange være fornuftigt at se tiden lidt an, indtil man mere præcist kender årsager og virkninger.
Denne besindighed vil jeg bestemt også gerne anbefale i dette tilfælde.





­
01-01-2019 17:47
Jakob
★★★★★
(9287)
­


Jeg må indrømme, at jeg fascineres af den formel, som termostatventilen regulerer efter, når den styrer mængden af varmt mand, som den tillader at løbe ind i radiatoren.

Hvis vi nu sender nogle af statens økonomer på VVS kursus, så kan det måske være, at de kan finde inspiration til en økonomisk formel, så de kan indføre borgerløn, både uden staten går fallit, og uden borgerlønsmodtagerne behøver at sulte.





­
12-08-2019 22:45
Jakob
★★★★★
(9287)
­


Der tales meget om klimapolitik. Men er det mon nogensinde blevet seriøst undersøgt, hvad indførelse af borgerløn kan gøre for klimaet..?

Det er vel næsten kun fantasien, der kan sætte grænser for de klimavenlige effekter, når betingelserne for udbetaling af borgerløn skal fastlægges.
­

­
01-10-2019 07:34
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Jakob skrev:
­
Det er vel næsten kun fantasien, der kan sætte grænser for de klimavenlige effekter, når betingelserne for udbetaling af borgerløn skal fastlægges.
­
­



Man må også håbe, at socialdemokraterne har forstået den pointe, når de nu forhandler mulighed for tidlig tilbagetrækning for nedslidte.

Det er selvfølgelig ikke rimeligt, at en jord-og betonarbejder med ødelagte knæ kan få fri mange år tidligere med tilladelse til at leve som et klimasvin.
Og omvendt, hvis hvis arbejderen nærer et ønske om at føre en økologisk bæredygtig livsstil, så bør det være nemmere at få tidlig pension.

Dybest set ved enhver nok også godt, at han ikke har krav på noget, fordi han selv er ude om det, fordi han ikke gad at gå i termobukser om vinteren.



Yderligere inspiration kan findes her:
https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlige-pensionister-d7-e3541.php
https://www.klimadebat.dk/forum/groen-fagforening-d7-e3538.php



­




Deltag aktivt i debatten En rigtig klimaradiatorventil:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Rigtig Videnskab013-01-2016 00:13
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik