Husk mig
▼ Indhold

Endelige løsninger


Endelige løsninger18-08-2009 10:35
Jakob
★★★★★
(9267)
.




"Den endelig løsning" ( "endlösung" ) er for mange forbundet med holocaust og jødeforfølgelse.
Vi har også set det i Rwanda og i Jugoslavien.
Samtlige steder er det endt i noget, som ingen kan ønske sig, og dem, der udførte forbrydelserne, de er i dag næsten alle døde eller går rundt i fangedragter.

Det er altså nok ikke ligefrem den bedste måde at løse problemerne på.

Clinton siger, at vi skal være multietniske i Europa, og det ligger i luften, at ellers får vi kærligheden at føle.
Jeg tænker nogle gange, at det er nemt at sige, når man selv kommer fra et land, hvor det ikke kan være anderledes, fordi den originale befolkning for længst er næsten udryddet, og deres plads overtaget af indvandrer fra alverdens nationer.
Det gør det nok også nemmere i et stort land, hvor der er masser af plads.
Det gør det nok også nemmere, hvis man i forvejen er opvokset i et voldssamfund.

Det må i hvert fald være noget andet, end at bo i lille fredelige Danmark og gennem et liv være vidne til, hvordan flere og flere udlændinge og bander skaber større og større problemer, mens justitsministeren flakser fortvivlet rundt og skærper lov på lov på lov.

Det er en umådelig trist udvikling, og det ødelægger vores velfærdssamfund.
Et velfærdssamfund må først og fremmest kendetegnes på høj sikkerhed og orden.
Det er groft sagt ikke meget værd, at man kan komme på et fint gratis hospital, hvis man er skudt død forinden.
Og alle de resurser, som det kræver. Dansk politik handler jo snart ikke om andet end at bekæmpe kriminalitet.


Men hvad gør vi så, når politiet ikke slår til.
De når ikke hurtigt nok frem, og når de endelig er der, så bliver de trængt tilbage, eller som for nylig risikerer de ligefrem at blive beskudt, når de vil hjælpe en tilskadekommen flugtbillist.
Det er så uholdbart og langt fra Danmark, at jeg som dansker også føler mig trængt, selvom jeg aldrig har været i Voldsmose.

Men når politiet nu ikke må foretage en "endlösung" på stedet ved at meje den kriminelle pøbel ned med en maskingeværsalve, hvad kan vi så finde på..?


Jeg foreslog engang Karen Jespersen, at vi skulle bruge en øde ø til de mest voldelige kriminelle.
Og når man først er blevet forvist til denne ø, så må man aldrig mere forlade den i live.
Jeg foreslog Anholt, fordi den ligger langt fra fastland, og jeg synes, at navnet passer fortræffeligt.
Under halvdelen af øens areal må være tilstrækkeligt.
Det kan så blive søværnets og frømandskorpsets opgave at bevogte øen og forhindre større uhensigtsmæssige aktiviteter.

Derforuden mener jeg som tidligere nævnt, at alle lande skal arbejde på at etablere klimaevakueringsplaner.
http://www.klimadebat.dk/forum/klimapolitisk-manifest-d7-e411-s40.php#post_13552

Disse afsatte områder vil så også kunne tages i begrænset anvendelse til andre formål.
Havde vi f.eks. en aftale med Irak, om at et område i landet var til Danmarks disposition, så havde vi kunnet undgå, at Irakere flygtede helt til Danmark, og skete det alligevel, så ville der være et sted at sende dem hen.


Dette må nok blive mine bedste bud på "endelig løsninger" til danske forhold.


Når jeg bringer det frem nu, så er det ikke kun, fordi der er blevet skudt på politiet, eller fordi den slags ubærligt trækker opmærksomhed fra klimakampen, som er langt vigtigere. Men også fordi jeg har hørt, at S og SF er på vej med en ny voldspakke.
Så vidt jeg har hørt, går den mest ud på at øge erstatningen til voldsofre.
Det er nok i en vis forstand udmærket, men hvad kan erstatte en voldtægt af en sart sjæl..??
Den kan ALDRIG erstattes med penge.
Og hvordan vil det gå den sarte sjæl til forhør hos politiet, når de ved, at vedkommende står til flere hundrede tusinde kroner i erstatning..??
De vil med en større erstatning være endnu mere forpligtet til at sikre, at der ikke er tale om en falsk anmeldelse for pengenes skyld.
Jeg tror ikke, at vi opnår det ønskelige på den måde. Vi gør det nærmere kun endnu sværere for en del ofre.
Helt galt vil det nok gå, hvis man gør alvor af at indføre "omvendt bevisbyrde":
http://selskabforligestilling.dk/blog/?p=129
En indskudt bemærkning: Det kan godt virke lidt absurd, at vi i Danmark begynder at tale om omvendt bevisbyrde i voldtægtssager, mens vore soldater ofrer livet i Afghanistan for et demokrati, som vil godkende, at mænd må sulte deres tvangsgifte koner, hvis de ikke vil dyrke sex.



Hvad er dine forslag til løsning på den stigende vold og kriminalitet..?



.
21-08-2009 11:07
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Jakob skrev:
"Den endelig løsning" ( "endlösung" ) er for mange forbundet med holocaust og jødeforfølgelse.
Vi har også set det i Rwanda og i Jugoslavien.
Samtlige steder er det endt i noget, som ingen kan ønske sig, og dem, der udførte forbrydelserne, de er i dag næsten alle døde eller går rundt i fangedragter.

Det er altså nok ikke ligefrem den bedste måde at løse problemerne på.



Men man kan undre sig over den træghed, som præger den internationale reaktion.
Det kan minde lidt om, at politiet ignorerer massemord, indtil morderne er færdige med deres job.


Darfur, Sudan:
http://www.dr.dk/DR2/Dokumania/Programmer/2009/0430152748.htm
Citat:
----------------------
Kun bevæbnet med blyant, papir og kamera begynder Brian at dokumentere de grusomme overgreb, indtil han i frustration over den manglende internationale reaktion, vender tilbage til USA for at fortælle verden om folkemordet og prøve at tvinge politikerne til at reagere.

Reaktionen er ikke som han forventer. USA's regering beder ham om ikke at vise sine billeder i USA, den Afrikanske Union advarer om, at han bringer sig selv i farezonen, og Sudans regering sætter ham på den sorte liste.

Alt imens folkemordet fortsætter!

Amerikansk dokumentarfilm fra 2007.
----------------------

Jeg så filmen i aftes, og det var rystende.
Samtidigt slog det mig, at det måtte have været ganske nemt for USA at standse handlingerne eller i hvert fald at gøre det surt for styret.

Hvorfor gjorde man intet, mens det stod på..?



.
23-08-2009 15:33
Michael
★★☆☆☆
(196)
Hvad er dine forslag til løsning på den stigende vold og kriminalitet..?


"We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars, But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off..."
Tyler Durden, Fight club


Mennesker er sociale væsener og vil have anerkendelse. Vi lever i et samfund (stat og marked) der noget ensidig producerer bestemte, normer, krav, forestillinger, moral som individet påduttes og som du af omverden forventes at leve op til. Anerkendelsen er ensidig. Det er disse forestillinger individerne må gøre sig fri af. Selvom man når så langt, har det konsekvenser: Eks. din familie kigger åndsvagt på dig til familiemiddagene, andre mennesker afskriver dig som dum når du fortæller dem hvad du laver - såfremt du ikke realiserer dine evner på (arbejds)markedet optimalt og bruger dine evner på et job der aflønnes godt.

Staten og kap. produktionsforhold i særdeleshed producerer en kollektiv forestilling om prototypen på det gode Menneske.

Det handler i virkeligheden om først og fremmest respektere hinanden som individer og ikke parkere respekten i institutionaliserede "rettigheder".

Mennesker fratages indflydelse på deres eget liv, fratages ansvar på arbejdspladsernes der hierarkisk organisererde. I skuespilssamfundet er politik blevet til underholdning og overskrifter i aviser mens din demokratiske indflydelse er reduceret til stemmeafgivning ved folketingsvalg med års mellemrum. Du kan råbe af dit TV og realisere dig som forbruger der i parentes afhænger af din succes med at realisere dig på markedet. Det er hvad der er tilbage.

Samfundet (stat og marked) foretrækker nu en gang at individerne ændrer og tilpasser sig, fremfor systemet - der altså er en konstitueret syntese med iboende konflikter (giver udslag i lovovertrædelser og kriminalitet). Fordelingspolitisk har jeg for såvidt ikke problemer med individer der rapser i supermarkedet. Staten udøver repression og har ikke formået af afskaffe klassekampen og løse det fordelingspolitiske:68% adspurgte danskere mener klassekampen lever

Det ville dog være langt bedre om de kriminelle elementer stod sammen og forenede sig om at skabe forandringer i samfundet så de udbyttede og umyndigjorte kunne stoppe udbyttelsen og umyndiggørelsen. Ulydighed er en pligt

Redigeret d. 23-08-2009 15:42




Deltag aktivt i debatten Endelige løsninger:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Fortidens teknologi som fremtidens løsninger?627-05-2008 10:32
Konkrete løsninger!1812-02-2008 21:24
Artikler
Kan staterne enes om løsninger?
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik