| 02-01-2026 08:32 | |
| Jørgen Petersen★★★★★ (7634) |
Ovennævnte stemmer godt med denne:
Tilknyttet billede: ![]() |
| 02-01-2026 16:20 | |
| Peter Villadsen★★★★★ (3113) |
Jørgen Petersen skrev: Det er jo det, der er dit problem. Du sluger ethvert input fra dem, der ikke har noget med klimaforskning at gøre og naivt bilder du dig selv ind, at det er rigtigt. Det er det ikke, beklager at ødelægge dine kæmpe illusioner, der har vokset sig meget store. |
| 02-01-2026 17:22 | |
Det er da et faktum, at antallet af dødsfald på grund af naturkatastrofer og ekstremt vejrs hændelser er faldet meget kraftigt igennem de sidste 100 år.
| 02-01-2026 17:23 | |
Det er også et faktum, at den globale kornhøst er steget meget kraftig.
| 02-01-2026 17:24 | |
Det er også et faktum, at antallet af dødsfald på sult og hungersnød er faldet meget kraftigt.
| 02-01-2026 18:55 | |
Jørgen Petersen skrev: Forstår du overhovedet at du indhenter oplysninger fra politisk styrede sider istedet fra videnskabeligtvbaserede kilder? Nej, det gør du ikke, det vidner stort set samtlige indlæg, du har bragt. Dine holdninger og kilder er rent spam og værdiløst til andet end at overbevise dig selv om din egne konspirationsteorier |
| 02-01-2026 19:11 | |
Du tager fuldstændigt fejl. Og jeg kan tydeligt mærke din desperation i det du skriver, for du har store problemer med at forholde dig til fakta. Det vil sige til fakta som du ikke kan bortforklare. |
| 02-01-2026 19:14 | |
Uanset hvor nedenstående oplysninger kommer fra, så er de udtryk for fakta. Det vil sige fakta, som man ikke kan bortforklare. Og den positive udvikling, som vi her ser, vil helt klart fortsætte.
| 02-01-2026 19:15 | |
Uanset hvor nedenstående oplysninger kommer fra, så er de udtryk for fakta. Det vil sige fakta, som man ikke kan bortforklare. Og den positive udvikling, som vi her ser, vil helt klart fortsætte.
| 02-01-2026 19:15 | |
| 02-01-2026 19:16 | |
| 02-01-2026 19:17 | |
| 02-01-2026 19:18 | |
| 02-01-2026 22:34 | |
Jørgen Petersen skrev: Projektioner lider du af. Det er ikke mig der ødelægger enhver diskussion med de samme fake grafer uden hold i virkeligheden gentaget desparat igen og igen Det er synd for dig, men du kan nok ikke selv gøre noget ved dine manglende evner til at forstå forskningen. Redigeret d. 02-01-2026 22:36 |
| 02-01-2026 23:16 | |
Ypperstepræsterne har talt også skal vi bare bøje os i støvet og kysse deres føder. Sådan går det bare ikke, for fakta siger noget helt andet. Jeg stoler på fakta og ikke på dommedagsprofeter. Fakta taler for sige selv. Sådan er det bare. Udviklingen går på alle de vigtige områder i den rigtige retning, som f.eks. denne. Tilknyttet billede: ![]() |
| 02-01-2026 23:17 | |
Ypperstepræsterne har talt også skal vi bare bøje os i støvet og kysse deres føder. Sådan går det bare ikke, for fakta siger noget helt andet. Jeg stoler på fakta og ikke på dommedagsprofeter. Fakta taler for sige selv. Sådan er det bare. Udviklingen går på alle de vigtige områder i den rigtige retning, som f.eks. denne. Tilknyttet billede: ![]() |
| 02-01-2026 23:18 | |
| 02-01-2026 23:19 | |
| 03-01-2026 18:51 | |
Spambots er der mange af, i dette forum er det Jørgen P der deler opslag fra stærkt højreorienterede politiske tænketanke. Det er Jørgen ypperstepræster. Vi andre, der er mere normale og oplyste lytter til forskningen uden at være fordømmende som Jørgen P. Det er fakta, Jørgen P er ekstrem og uoplyst. |
| 03-01-2026 20:02 | |
Som vist gentagne gange, så går udviklingen på alle de vigtige områder i den rigtige retning. Det er fakta, og det kan man ikke argumentere i mod. Eller sagt på en anden måde, så er der ikke faretruende klimakrise under opsejling. |
| 03-01-2026 22:14 | |
Nej, udviklingen går ikke på alle måder i den rigtige retning. Det er de snævre skyklapper, der strammer. Læs IPCC AR6, der findes en konservativ vurdering af fremtidens klima udfordringer. Rapporten er ikke lavet af politiske højre populister, som Jørgen P bader sit ekstremistiske synspunkter i. |
| 03-01-2026 22:19 | |
https://www.ipcc.ch/assessment-report/ar6/ |
| 04-01-2026 08:51 | |
Som vist gentagne gange, så går udviklingen på ALLE de VIGTIGE områder i den rigtige retning. Det er fakta, og det kan man ikke argumentere i mod. Eller sagt på en anden måde, så er der ikke en faretruende klimakrise under opsejling. Og jeg kan sagtens gentage hvad jeg tidligere har vist og skrevet. |
| 04-01-2026 16:53 | |
Ja, det er det eneste du kan: gentage dig selv. Og så i øvrigt ikke rigtigt sætte dig ind i noget som helst, blot dele overfladiske 3 grafer med påstand om at alverden kan forklares udefra dem. Det handler kun om populisme og propaganda. |
| 04-01-2026 18:17 | |
Jeg går ind på ALLE de VIGTIGE områder, og her ses det, at vi er i gang med en meget gunstig udvikling. Som f.eks. denne:
| 04-01-2026 18:18 | |
Jeg går ind på ALLE de VIGTIGE områder, og her ses det, at vi er i gang med en meget gunstig udvikling. Som f.eks. denne:
| 04-01-2026 18:19 | |
| 04-01-2026 18:19 | |
| 04-01-2026 18:20 | |
| 04-01-2026 18:21 | |
| 04-01-2026 18:23 | |
De her nævnte 6 centrale områder viser, at vi er i gang med en meget gunstig udvikling, og at der ikke er nogen klimakatastrofe under op opsejling. |
| 04-01-2026 21:34 | |
Der er lige nu ingen der kan sige præcist om vi ser ind i en snarlig klimakatastrofe eller vi ikke gør. Klimaændringerne sker hurtigt i og med temperaturen fortsætter opad. Klima forskere kan ikke afgøre hvor hurtigt vandstanden vil stige i fremtiden, om Golfstrømmen svækkes meget eller lidt, om hvilke arter, der uddøe om hvornår koralrev kollapser osv osv Jørgen Petersen er tydeligvis ikke i stand til at forstå risici og usikkerhed, men det kræver nok også en naturvidenskabelig baggrund. Diskussionen er slut |
| 04-01-2026 21:36 | |
Klimaændringerne foregår meget langsomt. Temperaturstigningerne forgår også meget langsomt. Vi taler om ca. 1 grad pr. hundrede år. |
| RE: Global opvarmning?04-01-2026 22:16 | |
| John Niclasen★★★★★ (6778) |
Er der global opvarmning? Og i så tilfælde, hvor længe har den stået på? Danske forskere, der arbejder med iskerneboringer, skriver i forbindelse med en udgivelse i SCIENCE i 1998: I Grønland: Kilde: https://www.iceandclimate.nbi.ku.dk/data/ddjtemp.txt De største klima-forandringer ses ved polerne. Iflg. danske forskere er det altså blevet koldere i Grønland fra 1950 til lidt før år 2000. Så kan der da ikke have været global opvarmning af betydning i hvert fald i den periode. |
| 04-01-2026 22:28 | |
| Oildriller1★★☆☆☆ (186) |
Peter Villadsen skrev: Omsider, Hr. PV Nærmer De Dem en form for indrømmelse, hvor fornuft atter kan råde? "Der er lige nu ingen der kan sige præcist om vi ser ind i en snarlig klimakatastrofe eller vi ikke gør." Ergo er der grund til nytænkning af hele klimadagsordenen og om hvorledes vi bruger pengene fornuftigt. Bør vi nedlægge alle primære erhverv og udflytte alt vi betragter som politisk ukorrekt - Bør vi pålægge tvivlsomme klima afgifter i et væld, for blot at forarme nationen og dermed spænde ben for konkurrenceevnen? Når "ingen kan sige" om katastrofen indtræffer eller ej? Som en "Dark Horse" er AMOC eller Golfstrømmens mulige afbøjning længere mod syd, dukket op på radaren hos de fleste klima forskere. Dermed er den hidtidige konsekvens "per konsensus", som er klodens uafvendelige opvarmning, sparket til hjørne. Nu ser vi tilsyneladende ind i en tid, hvor klimaet kan bevæge sig i mange retninger, alt efter hvor på halvkuglen man befinder sig. Som jeg tidligere har påpeget, er der ingen forskere der endnu har formået at påvise årsagen til istidernes opståen eller forsvinden, hastigheden hvorpå de opstod eller forsvandt - måske vi får brug for at pumpe al den CO2 vi kan ud i atmosfæren for bare at holde den næste stangen. Istider/Glacialer er reglen gennem Kvartæret - Mellemistider eller interglacialer er udenfor normalen. Arter uddør, arter opstår - planeten forbliver intakt. Er så ikke helt enig med Jørgen i hastigheden. Ligesom polernes skifte kan dette forekomme endog meget hastigt - indenfor generationer. |
| 05-01-2026 14:13 | |
| Kosmos★★★★★ (5503) |
Jeg går ind på ALLE de VIGTIGE områder, og her ses det, at vi er i gang med en meget gunstig udvikling - netop! Godt nytår til alle medlæsere/-skribenter! |
| 05-01-2026 15:25 | |
| Robert Wagner★★★★★ (5186) |
John Niclasen skrev: Vrøvl. En lokal nedkøling modsiger ikke global opvarmning. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun uvidende og uforstående nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
| 05-01-2026 17:26 | |
Global opvarmning eller ej, så går udviklingen på alle de vigtige områder i den rigtige retning. Det er fakta, og det kan man ikke argumentere i mod. |