Husk mig
▼ Indhold

Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?


Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?07-04-2011 14:17
Anne Sofie
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg har gået og undret mig over disse spørgsmål - kan methanol realiseres i vores senmorderne samfund?
Og er det overhovedet muligt at opbygge samfundet ved hjælp af methanol som energikilde?
07-04-2011 14:47
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg har gået og undret mig over disse spørgsmål - kan methanol realiseres i vores senmorderne samfund?

- hvad mener du præcist med 'realiseres'? (Og hvilken rolle spiller 'mo(r)dernitet' i sammenhængen??)

Og er det overhovedet muligt at opbygge samfundet ved hjælp af methanol som energikilde?

- methanol kan ikke betegnes som nogen energikilde, men kunne (måske i større udstrækning end nu) bruges som energi bærer.
07-04-2011 19:34
Anne Sofie
☆☆☆☆☆
(2)
Med realiseres forstås, at kan methanol blive gjort til en realitet, altså hvordan og i hvilke sammenhænge kan det bruges i forhold til mindskningen af CO2 udspil?

Er methanol ikke en energikilde når det f.eks. kommer fra planter?
07-04-2011 21:43
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Nej fremtidens energiforsyning kan desværre ikke klares med methanol. Men methanol vil givetvis være en af de mange små brikker i fremtidens energi-puslespil. Methanol fremstilles primært af naturgas.
Tidligere fremstilledes methanol ved tør destillation af træ (og kendes derfor også som "træsprit").

Google er din ven.
http://www.teknologisk.dk/projekter/25157
http://www.ecomotion.dk/standard/ecomotion/om-metanol.aspx
Redigeret d. 07-04-2011 21:44




Deltag aktivt i debatten Er det muligt at forsyne fremtidens energiforsyning via methanol?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgsmål om bæredygtig energiforsyning318-05-2017 19:55
Bæredygtig energiforsyning i Grønland306-09-2008 08:58
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik