Husk mig
▼ Indhold

Er klimadebat.dk ikke et danske forum..?


Er klimadebat.dk ikke et danske forum..?14-04-2019 15:46
Jakob
★★★★★
(9287)
­



Er klimadebat.dk ikke et dansk forum beregnet til den danske demokratiske klimadebat..?

Jeg mener da nok, at det må være OK med et udenlandsk link eller et citat engang imellem, især hvis der vedlægges en oversættelse.
Men jeg mener omvendt også, at det kan blive for meget.

Skal der trækkes en grænse..?
Måske bør det være en regel, at hvis nogen efterspørger en oversættelse af et citat, så skal den leveres..?
Det kan måske være vanskeligt at efterkomme, hvis vi får besøg af en interessant udenlandsk gæst, men så vil andre nok hjælpe.



Men hvad så, hvis vi får besøg af udenlandske skribenter midt i en valgkamp, og disse skribenter let kamufleret blot er ude på at sabotere en opbyggelig demokratisk dansk debat..?
Skal de have en laaaaang snor, eller er det nærmere katapult fuld fart ud af forum, så snart lunten er lugtet..?



­
­
14-04-2019 16:02
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:Er klimadebat.dk ikke et dansk forum beregnet til den danske demokratiske klimadebat..?

Jeg mener da nok, at det må være OK med et udenlandsk link eller et citat engang imellem, især hvis der vedlægges en oversættelse.
Men jeg mener omvendt også, at det kan blive for meget.

Skal der trækkes en grænse..?
Måske bør det være en regel, at hvis nogen efterspørger en oversættelse af et citat, så skal den leveres..?
Det kan måske være vanskeligt at efterkomme, hvis vi får besøg af en interessant udenlandsk gæst, men så vil andre nok hjælpe.

Men hvad så, hvis vi får besøg af udenlandske skribenter midt i en valgkamp, og disse skribenter let kamufleret blot er ude på at sabotere en opbyggelig demokratisk dansk debat..?
Skal de have en laaaaang snor, eller er det nærmere katapult fuld fart ud af forum, så snart lunten er lugtet..?

Det første spørgsmål: "Hvis stemmer vil du tavshed? "

Det andet spørgsmål: "hvilke meninger ville du forbyde? "
14-04-2019 21:48
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
IBDaMann skrev:
[quote]Jakob skrev:Er klimadebat.dk ikke et dansk forum beregnet til den danske demokratiske klimadebat..?

Jeg mener da nok, at det må være OK med et udenlandsk link eller et citat engang imellem, især hvis der vedlægges en oversættelse.
Men jeg mener omvendt også, at det kan blive for meget.

Skal der trækkes en grænse..?
Måske bør det være en regel, at hvis nogen efterspørger en oversættelse af et citat, så skal den leveres..?
Det kan måske være vanskeligt at efterkomme, hvis vi får besøg af en interessant udenlandsk gæst, men så vil andre nok hjælpe.

Men hvad så, hvis vi får besøg af udenlandske skribenter midt i en valgkamp, og disse skribenter let kamufleret blot er ude på at sabotere en opbyggelig demokratisk dansk debat..?
Skal de have en laaaaang snor, eller er det nærmere katapult fuld fart ud af forum, så snart lunten er lugtet..?

Det første spørgsmål: "Hvem skal ikke tale i forummet? "

Det andet spørgsmål: "Hvilke meninger skal ikke vises i forummet?"
Redigeret d. 14-04-2019 21:49
14-04-2019 22:11
Jakob
★★★★★
(9287)
­



@IBDaMann


Det er fint, at du er mødt op i tråden, fordi du har bidraget med inspiration til den:

https://www.klimadebat.dk/forum/groen-fagforening-d7-e3538.php#post_72298
Jakob skrev:
­
IBDaMann skrev:
"Gem planeten "


Mener du på harddisk..?

Tror du ikke, at det vil være bedre for alle parter, hvis du lemper dig selv hjem til den amerikanske klimadebat igen. Det er som om, det kniber lidt med at ramme en bølgelængde både sprogligt ( robotoversættelserne er ikke gode nok endnu ) og mentalt, og din færden hørmer af republikansk afstumpet propaganda, som forsøger at infiltrere den danske valgkamp.
Den slags plejer dog, med mindre der følger store penge med, kun at tiltrække så få af de aller dummeste tåber i Danmark, at man måske også kunne mistænke dig for at være ude på en kontramission.
Men uanset, så angriber og postulerer du som en propagandist uden dokumentation på tværs i mange tråde, og det er ødelæggende for en opbyggelig demokratisk debat.
Du kan ikke sige, at du ikke ved, hvad jeg mener, for du indrømmede selv effekten, da du havde indsat din øgle længere oppe.

­



Besvarer det dine spørgsmål..?




­




Deltag aktivt i debatten Er klimadebat.dk ikke et danske forum..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Posted in Branner's Other Forum406-01-2024 17:12
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik