Husk mig
▼ Indhold

Et par gutter piller Holdrens temp.slide fra hinanden...


Et par gutter piller Holdrens temp.slide fra hinanden...07-02-2014 17:30
teralaser
☆☆☆☆☆
(27)
video



Kommentarer fra wattsupwiththat
07-02-2014 21:03
Magnus Hansen
☆☆☆☆☆
(38)
Meget passende at denne ligger under 'Sjov og Underholdning'? Er jo ufrivilligt morsomt som de to tv-klovne udstiller sig selv!
Giv dem dog et grundkursus i statistik for folkeskoleelever. Klovnerierne taler deres eget tydelige sprog. Ligesom grafen gør.
07-02-2014 21:10
teralaser
☆☆☆☆☆
(27)
Jeg synes nu de klarer det meget godt. Men jeg kunne ikke finde Holdrens oprindelige graf, så jeg kunne ikke verificere om den virkelig var så latterlig som de siger.
08-02-2014 00:03
Jakob
★★★★★
(9267)
.



@teralaser


Hvis du synes, at det er klogt og ok at vurdere klima på et kort interval, prøv så at se det tilknyttede billede, som jeg tror vil falde i din smag.

Det fremgår tydeligt, at den næste istid rammer os i Nordjylland allerede næste torsdag nat, hvor temperaturen falder hele fem grader.
Kilden til grafen er DMI, og billedet er ikke engang sat på skrå for at snyde dig, så der kan næppe være tvivl om, at det er objektivt og sandfærdigt.





.
Tilknyttet billede:

08-02-2014 00:17
teralaser
☆☆☆☆☆
(27)
Det er rigtig nok et kort interval. Men som de siger, så kan Holdren jo undskylde sig med at satellit målingerne ikke går længere tilbage
08-02-2014 12:03
Jakob
★★★★★
(9267)
.



@teralaser


Jovist, men de kritiserer ham alligevel for det.
Og hvad synes du så om, at de et par minutter senere selv lægger linealen på ekstrapoleret i begge ender med 1998 som det første støttepunkt..?

Det er vist ikke mange hændelser, hvor man kan forsvare at måle klimaforandringer over en så kort periode, og da slet ikke ekstrapoleret bagud, hvor der i forvejen ligger valide data.

Det er nok der, det især bliver sjov og god underholdning, synes jeg.

Men knapt så sjovt er det i mine øjne, hvis du seriøst synes, at den form for kritik er lødig.



.
Tilknyttet billede:

08-02-2014 21:32
teralaser
☆☆☆☆☆
(27)
Der er nogen, der påstår at være lødige, der elsker den slags kortvarige statistikker... Met office fx elsker dem, uuuuh så er det med polar isen melter og hvad vi har - for kun én måned... Om vinteren det samme uha januar er rekord, 1.2C over gennemsnittet SÅ OM DET GAV mening... meeen det hjælper jo til at indbilde folk, at noget usædvanligt er i gærde... osv osv, fx "uha varmeste 8 måneder" - når man så kigger på 12 måneder, så er de sjovt nok temmelig gennemsnitlige, gad vide hvorfor de lige valgte 8 måneder?

Selvfølgelig uden at sige det helt direkte, bare for at opretholde den dér Lindzen founding cycle : videnskabsfolk mumler noget upræcist der kan tolkes som katastrofe -> pressefolk overfortolker -> befolkningen bliver bekymret -> politikere ser stemmer -> videnskabsfolk får flere penge til deres forskning.

(inden du begynder at argumentere for at de rekorder er rimelige nok, så blev der i samme periode sat rekorder for det modsatte fx tidlig sne)

Så jeg synes egentlig ikke de er så underlødige, den slags taget i betragtning.




Deltag aktivt i debatten Et par gutter piller Holdrens temp.slide fra hinanden...:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik