Husk mig
▼ Indhold

Fik du set det vigtigste..?

Side 2 af 2<12
11-06-2026 13:54
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Forhold dig til fakta. De taler deres tydelige sprog.

Kun tåber ignorerer fakta.
Tilknyttet billede:

11-06-2026 13:55
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Forhold dig til fakta. De taler deres tydelige sprog.

Kun tåber ignorerer fakta.
Tilknyttet billede:

11-06-2026 18:23
Jakob
★★★★★
(10171)
­

Ganske smart...
Når forumemnepiratkaptajnen har tilklistret alle ruderne i styrehuset med sine udprintede billeder, så vil ingen mere kunne savne en kikkert.
Han mangler vist næsten kun kompasset nu, så kan roret låses og alle på broen holde fri...

­Find det vigtigste og undgå OT, klik HER.

­
­

Præcist.!

Nu er kompasset også dækket til...

Men jeg fandt alligevel dette ark, som var blevet foragteligt henkastet i en dynge på gulvet:

­
11-06-2026 20:25
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Teoretiske set kan alt gøres til et problem.

Så længe man kan sejle til Svalbard igennem hele vinteren med skib og lægge til kaj der, så er der ingen grund til bekymring.

Dommedagsprædikanter skal man ikke lytte til.
Redigeret d. 11-06-2026 20:26
RE: OT11-06-2026 21:50
Jakob
★★★★★
(10171)
­

­Apropos dommedag, så har de kloge endnu heller ikke fundet en realistisk løsning på det faktuelle problem, at global opvarmning vil gøre kloden så varm, at enhver form for liv vil ophøre med at eksistere.

Altså lige bortset fra forum-emne-pirat-kaptajnen:
https://www.klimadebat.dk/forum/hvorfor-klima-er-saa-stort-og-favner-saa-bredt--d15-e4751.php#post_105799

­Gør det nemt at finde det vigtigst uden OT, klik HER.

­

­­
11-06-2026 23:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Homosapien Sapien kommer fra Afrika. Vi er med andre ord van til varmen.
RE: OT12-06-2026 12:59
Jakob
★★★★★
(10171)
­
­

Jørgen Petersen skrev:
Homosapien Sapien kommer fra Afrika. Vi er med andre ord van til varmen.

Jeg savner noget forklaring og en pointe, men det kommer jo nok alt sammen snart i form af flere billeder...

Hvis du længes meget tilbage til de skønne forhold i Afrika, så er det da oprigtigt synd for dig.
Men så har jeg en tragisk nyhed med godt nyt til dig, fordi der i området netop kan være opstået 136 ledige boliger:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/ebolaudbrud-i-dr-congo-spreder-sig-til-nye-omraader-af-landet
I Den Demokratiske Republik Congo (DR Congo) er antallet af bekræftede tilfælde af ebola steget til 676.

­Gør det nemt at springe over OT, klik HER.

­­
14-06-2026 16:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Homosapien Sapien kommer fra Afrika. Vi er med andre ord skabt til varmen.

Det er kun på grund af vores viden og tekniske formåen, at vi er i stand til leve i de kolde områder. Det vil sige i kraft af vores evne til at lave tøj og huse med mere.
RE: OT26-06-2026 10:45
Jakob
★★★★★
(10171)
­

Når du nu intet ved, men alligevel støtter en sag, der kan føre bidende kulde til Danmark, så må du nok hellere være forberedt på begge dele.
Jeg tager med lodsbåden tilbage.
Men du ønskes god piratsejltur med fast kurs og fuld fart uden udsyn.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/antallet-af-isbjerge-i-arktis-er-firdoblet-siden-aar-2000
Antallet af isbjerge i Arktis er firdoblet siden år 2000

­Gør det nemt at springe over Jørgen Petersen og OT, klik HER.

­
26-06-2026 13:02
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Så længe man igennem hele vinteren kan sejle til Svalbard, og uden problemer ligge til kaj der, så er der intet som tyder på, at Golfstrømmen er ved at stoppe.
RE: Når Golfstrømmen bremses.......03-07-2026 21:22
Jakob
★★★★★
(10171)
­

Jørgen Petersen skrev:
Så længe man igennem hele vinteren kan sejle til Svalbard, og uden problemer ligge til kaj der, så er der intet som tyder på, at Golfstrømmen er ved at stoppe.

Det er sådan noget generationsrøvere og en i dag uhyggeligt veldefineret form for fascister kan finde på at gå meget op i.
https://www.klimadebat.dk/forum/ai-hjaelp-til-klimadebat-dk-d8-e4747.php#post_106784

Noget af det første, jeg lærte på klimadebatten (dengang der også kom rigtige klimafagfolk i dette forum), var, at det er useriøst at måle klimaforandringer på dagens vejrforhold og vejrprognoser.
Skulle jeg alligevel gøre det, så ville jeg tænke for mig selv, at sommeren kom sent til Danmark i år, og det kunne måske være en lille indikation på en opbremsning af Golfstrømmen, som man lige kunne nå at spotte, før el nino overtog dominansen.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-analyse-risikoen-kollaps-af-kritisk-havstroem-er-stoerre-end-vi-tror
Ny analyse: Risikoen for kollaps af kritisk havstrøm er større, end vi tror
Hvis havstrømmen AMOC kollapser, bliver det markant koldere i Nordeuropa.
--
Vi kan ikke se den.
Men den er helt essentiel for, at vores hverdag ser ud, som den gør.
AMOC, den kritiske havstrøm med det fulde navn Atlantic meridional overturning circulation, er vores radiator. Den transporterer varmt vand fra den sydlige halvkugle til vores ellers kølige egne og sikrer blandt andet, at vi har et lunt og mildt klima i Danmark.
Sådan et klima, vi kan bo i. trives i. Dyrke afgrøder i.
Men en ny analyse, der blandt andet er lavet af den anerkendte klimaforsker Stefan Rahmstorfl, forudser, at hvis vi bliver ved med at udlede så mange drivhusgasser, som vi gør nu, står AMOC ikke til at redde om 10-20 år. Og så er et kollaps på sigt uundgåeligt.
Sker det, får det kolossale konsekvenser. Netop derfor er det et stort emne for klimaforskere, der på forskellige måder prøver at forudse, hvornår et kollaps kan komme til at ske.
- Vi kan inden for forholdsvis kort tid komme derhen, hvor det er svært at stoppe toget. Vi er på vej mod afgrunden. Det gælder ikke kun havstrømmene, men hele klimasystemet, siger professor og institutleder på Institut for Geoscience på Aarhus Universitet Marit-Solveig Seidenkrantz.

03-07-2026 23:03
Jørgen Petersen
★★★★★
(8354)
Dette er ren skræmmekampagne.

Intet tyder på at Golfstrømmen er ved at stoppe.
Side 2 af 2<12

Deltag aktivt i debatten Fik du set det vigtigste..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
NY Off-shore industri (Rent vand, det vigtigste råstof vi har)010-08-2021 10:55
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik