Husk mig
▼ Indhold

Fik du set det vigtigste..?

Side 1 af 212>
Fik du set det vigtigste..?28-12-2025 11:16
Jakob
★★★★★
(10206)
­

Måske har du prøvet at søge i klimadebattens database for at finde interessante links.
Det er udmærket, men det kan godt være lidt besværligt, og der kommer nok mange uønskede resultater.
For at gøre det nemmere og som bidrag til nytårsfesten, så videregiver jeg hermed dette ene link, hvor det vigtigste burde være samlet:
https://www.klimadebat.dk/forum/alle_indlaeg.php?bruger=395

Med ønske om et godt og lærerigt nyt år til alle.

­
01-01-2026 19:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Det vigtigste er at forstå udviklingen på et overordnet og generelt plan. Det er der desværre ikke mange som gør.
03-03-2026 20:29
Jakob
★★★★★
(10206)
­

­

Dette ene link, hvor alt det vigtigste burde være samlet:
https://www.klimadebat.dk/forum/alle_indlaeg.php?bruger=395

­

Helt enig.

Et bedre spamfilter bliver vanskeligt at finde.

Jeg håber ikke, at dette billede blev opfattet så provokerende, at det tog opmærksomheden fra pointen.
https://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/neutrale-kunsttaarne.jpg
https://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-i-krig-d20-e4674-s120.php#post_105138
Jeg står selvfølgelig på mål for, at jeg har indsat billedet, og det blot er et eksempel på en anden smag, som er lagt til grund for tårndesignet.
Selvom ensretningen i Danmark har taget fart, så må det stadig være ok at hævde, at smag og behag er forskellig.
Det er heller ikke fordi, at jeg gerne vil udlevere mine medarbejdere, men jeg skrev altså til Ainer, at det netop IKKE skulle ligne pikke alt for meget.
Men så kom der altså dildoer med hoveder på.... og da jeg spurgte ham, om han var ude på at provokere, så gav han straks billedgeneratoren skylden.
Det er ikke til at have folk nu om dage. Finder man endelig en ærlig mand, så misforstår han opgaven.
Men alligevel tak til dem begge for mange gode illustrationer.

https://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-i-krig-d20-e4674.php#post_104095

https://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-i-krig-d20-e4674-s80.php#post_104486

­
05-05-2026 08:22
Jakob
★★★★★
(10206)
­

En opdateret version:

Gør det nemt at springe over OT, klik HER.!

Jeg har sjovt nok ikke så meget at tilføje.

Dog måske alligevel lidt interessant med utallige vejrudsigter fra Grønland, som nok var beregnet til at så tvivl om GW.
Men så kom RW lige en lille smut forbi og satte kommoden på plads:
https://www.klimadebat.dk/forum/2025-opdaterede-sol-is-temp-hav-data-d12-e4572-s80.php#post_105735

Eller hvad skal man så tro.. 1 eller 2..?

Det må blive 2 (punktum).
Men målepunktet kan måske være "krypteret"?:
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/endnu-et-studie-kollaps-af-vigtig-havstroem-er-taettere-paa-end-ventet

GW i uforstyrret form visualiseres således af AI:

Mens det "tredje" mulige GW scenario visualiseres således for Danmark:

­
Tilknyttet billede:

RE: OT05-06-2026 12:20
Jakob
★★★★★
(10206)
­

https://www.klimadebat.dk/forum/klimavidenskabshistorie-d12-e4433-s120.php#post_106411
Nøj hvor blev der lige spammet igen.
Det er som om ingen må se det.

­Gør det nemt at springe over OT og undgå spam, klik HER.

­
07-06-2026 15:24
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Fakta siger, at det går rigtigt godt på alle de vigtige områder.

Det er bl.a. dette område.
Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:24
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:25
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

07-06-2026 15:29
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

RE: OT07-06-2026 22:16
Jakob
★★★★★
(10206)
­

Er det mon så for at få spist noget af alt det grønne, der vælter frem på jørgens billede, at politikerne ser sig nødsaget til at fjerne momsen på grøntsager..?

­
Gør det nemt at springe over OT, klik HER.

­
08-06-2026 08:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Jeg påpeger blot, at vi er inde i en meget gunstig udvikling
Tilknyttet billede:

RE: OT08-06-2026 09:49
Jakob
★★★★★
(10206)
­

Jeg forventer ikke, at jeg kan overbevise en gammelkemisk landmand, som er fuld af løgn og ønsker at voldsutte de sidste råstoffer ud af kloden med økomord og fremtidsforarmelse til følge.

Men jeg ville egentlig have troet, at han på et tidspunkt selv ville finde ud af, at hans anskuelsesundervisning i udemokratisk fremstilling af kyniske løgne og evindelige brud på debatreglerne gennem hans nordkoreansk højttaler er til skade for alle. Han svarer ikke på spørgsmål, han søger ikke en ærlig sandhed og ønsker ikke en lærerig og saglig debat.
Jeg ved ikke... måske har han fundet ud af det, men er blot kommet så meget i vane med sin perverse fornøjelse, at han ikke kan stoppe igen og behøver hjælp til det. En hjælp, som jeg på forskellige måder flere gange har forsøgt at give, men kom til kort.
At det overhovedet er relevant at nævne i en tråd om det vigtigste, er i mine øjne en dyb skændsel for dette forum.
Men hærværket er ganske enkelt for massivt til at kunne ignoreres.

­Gør det nemt at springe over OT, klik HER.

­
08-06-2026 12:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Er dit verdensbillede ved at kollapse?

Du bruger meget voldsom retorik, men ingen reelle argumenter. Hvis argumenterne var i orden, så ville denne voldsomme retorik ikke være nødvendig.

Jeg henviser blot til, at det går helt klart i den rigtige retning, på alle de vigtige områder. Det er bl.a. dette område:
Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Du bruger meget voldsom retorik, men ingen reelle argumenter. Hvis argumenterne var i orden, så ville denne voldsomme retorik ikke være nødvendig.

Jeg henviser blot til, at det går helt klart i den rigtige retning, på alle de vigtige områder. Det er bl.a. dette område:
Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:47
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:48
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:48
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:49
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:50
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 12:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Også må vi ikke glemme at der dør mange flere af kulde end af varme.
Tilknyttet billede:

RE: OT08-06-2026 15:45
Jakob
★★★★★
(10206)
­

­
Einstein:

The only thing more
dangerous than
ignorance is arrogance.

Der er altid noget, som kan læres, og på skribenter med begge disse karakteregenskaber må man nok forvente, at venlige logiske henstillinger, vink med vognstænger og endog stærk lud alt sammen vil være som at gyde vand på gæs.

­
Men så er det jo godt, at det er nemt at springe over OT. Klik HER.
­

­­
08-06-2026 17:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Jeg forholder mig til fakta, og de taler deres meget tydelige sprog.

Kun tåber ignorerer fakta.
Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:26
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:27
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:27
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:29
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

08-06-2026 17:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

RE: OT10-06-2026 08:03
Jakob
★★★★★
(10206)
­

Kaptajnen på Titanic må nok have været en klimabenægter med argumenterne på plads.

Styrmanden: "Radioen er sandet til med private fornøjelser, og vi mangler en kikkert."

Kaptajnen: "Ja, men vi sejler godt i fuld fart, og vi har et kort i flotte farver, og se bare de smukke forældede statistikker over drukneulykker, og fremtidsprognosen for, hvor længe folk kan overleve. Vi er inde i en meget gunstig udvikling, som du ikke skal forstyrre. Der er slet ikke noget at bekymre sig om. Vil du helst, at jeg hurtigt lige giver dig en stak kopier mere af papirerne, eller kan jeg få lov til at gå ned og tage en lur og sove den ud nu, mens du holder kæft og kurs.?"

­Gør det nemt at springe over OT, klik HER.

­
Eller HER.

­
10-06-2026 08:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Vi har haft mere end 300 år med global opvarmning, og der er absolut intet, som tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise.

I øvrigt er den økonomisk-tekniske udvikling så stærk, at den løser de udfordringer, som vi måtte møde. Sådan har det været i hele menneskehedens historie, og sådan vil det også være i fremtiden.
Tilknyttet billede:

10-06-2026 08:35
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Vi har haft mere end 300 år med global opvarmning, og der er absolut intet, som tyder på, at vi er på vej ind i en klimakrise.

I øvrigt er den økonomisk-tekniske udvikling så stærk, at den løser de udfordringer, som vi måtte møde. Sådan har det været i hele menneskehedens historie, og sådan vil det også være i fremtiden.
Tilknyttet billede:

10-06-2026 08:35
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

10-06-2026 08:36
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)

Tilknyttet billede:

11-06-2026 13:09
Jakob
★★★★★
(10206)
­

Ganske smart...
Når forumemnepiratkaptajnen har tilklistret alle ruderne i styrehuset med sine udprintede billeder, så vil ingen mere kunne savne en kikkert.
Han mangler vist næsten kun kompasset nu, så kan roret låses og alle på broen holde fri...

­Find det vigtigste og undgå OT, klik HER.

­
­
11-06-2026 13:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Forhold dig til fakta. De taler deres tydelige sprog.

Tilknyttet billede:

Redigeret d. 11-06-2026 13:52
11-06-2026 13:53
Jørgen Petersen
★★★★★
(8798)
Forhold dig til fakta. De taler deres tydelige sprog.

Tilknyttet billede:

Side 1 af 212>

Deltag aktivt i debatten Fik du set det vigtigste..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
NY Off-shore industri (Rent vand, det vigtigste råstof vi har)010-08-2021 10:55
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik