Husk mig
▼ Indhold

Fondsmidler


Fondsmidler14-02-2010 15:47
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Jeg har udviklet et aggregat der laver CO2 neutral strøm, fra sol til 10 øre pr. kWh. Det kan forsyne et paracelhus alene udfra overskudsvarmen fra solfangeren med strøm, det har en levetid på 20-25 år og er vedligeholdsfrit!! men vi står og mangler 100-130.000 til at en designer og to ingeniører vil lave den endelige model, har søgt via væksthusene, men de har blot sagt at det ikke kan lade sig gøre, hvilket undre mig da det har kørt i 2 måneder hjemme på mit stokerfyr!! Er der nogle som har kontakt/kendskab til fonde som kunne gå ind i et sådan projekt, har været i kontakt med flere store offentlige fonde men de kræver jeg går via væksthusene. Der er 20 -100 arbejdspladser på spil ( revisortal ) og det er sidste chance da et stort tysk firma/fond har tilbudt at tage ideen til tyskland. det kan næsten ikke være rigtigt at vi i Danmark ikke kan rejse 100.000 kroner. Der er ved at blive lavet en uvildig rapport over projektet på DTU. og når den er klar vil det tyske firma vurdere ideen med henblik på køb/joint venture

NL
RE: Hit med pengene..!14-02-2010 16:28
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
[branner: flyttet fra denne tråd]

@Nl

Virker dit system også ved store anlæg sammen med kraftværker!

Er det stirligmotorprincippet eller er det damp og turbine.

Du vil så absolut have lettere ved at rejse penge hvis du kan sammentænke dit system med andre teknologier. Feks kraftvarme varmepumper sol til (fjern)varme osv.
Redigeret af branner d. 14-02-2010 17:29
14-02-2010 16:59
Jakob
★★★★★
(9287)
.


@nl


Jeg har også svært ved at se, at det kan lade sig gøre at producere strøm ud fra solfangerens overskudsvarme. Især da solfangeren normalt er designet, så der ikke forekommer overskudsvarme.

Men derfor kan det jo godt være en god idé, og kan det fungere billigt sammen med et stokerfyr eller en overdimensioneret solfanger , så kan potentialet være stort.

Skal det være hemmeligt på grund af patenter, så kan det imidlertid være svært at overbevise investorerne.
Selvom det kun er 100.000 kr, så er det nok de færreste, der har lyst til at smide penge ned i sækken til katten.

Kan du fortælle lidt mere om virkemåden..?

Det lyder som om, det fungerer ved termisk energi under 100 'C, hvor vandet afkøles og derved producerer EL..?

Hvordan regner du dig frem til en pris på 10 øre pr. kWh..?


.
15-02-2010 08:22
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Det er beskyttet via Dansk Patent Kontor
Og det kan også laves i større skala, til kraftværker
Så det burde være muligt at skaffe fondsmidler til forskning
Indtil nu har jeg selv lagt små 200.000 kroner, men nu begynder det at koste større beløb, hvilket er svært at skaffe i Danmark
NL
15-02-2010 10:03
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@nl

Det er jo ingen problem at lave strøm ved sol til under 10 øre pr Kwh

Jeg under mig en del over der til alle tider vælges så bekostelige systemer til el-produktion ved sol.



Dokumentation se Link

Princippet i Ac-sun's opbygning hvor damp koges i en solganger og driver en turbine som øger vanddamp i tryk som herefter virker som aircondition.

De dampe som øges i tryk de bliver meget varme når kompressorhjulet øger dampe i tryk!

Så overføres energien i de varme dampe via en varmeveksler til de dampe som koges i solfangere! DA det er de overophede dampe som indeholder energi virker opstillingen til mekanisk energi!

Sådan en lille turbine som kører 60.000 om/Min kan faktuelt overfører 2000 watt.



Hvis man ønsker at producere strøm skal man have 2 - 3 Kwm Hulspejle som overopheder dampe se



Der kan meget let produceres strøm til under 10 øre/Kwh set i det lys at du skulle bruge opstillingen til aircondition og så bruge den til strømproduktion når du ikke behøver køling.

Ved store anlæg kan strømprisen blive meget minimal når solen skinner .
20 katratkilometer solfanger vil kunne producerer 3 - 4 Gw lidt under danmarks samlede behov, og det er bestemt realistisk!
Redigeret d. 15-02-2010 10:27
15-02-2010 10:05
Jakob
★★★★★
(9287)
.



@nl


Nu tror jeg snart, at det er gået op for os, at du mangler penge, så du ikke behøver at starte flere tråde om dét.

Men når der er udtaget patent, hvorfor fortæller du så ikke noget mere om virkemåden..?

Hvis du kan overbevise os om, at det kan virke, så kan du nok også overbevise andre, og derefter bør det gå nemmere med at finde folk, som vil investere i dit projekt.

Hvis du kan producere EL effektivt af lunkent vand, så rammer du et emne, som vi i forvejen har tumlet en del med her på siden, så du skal ikke være i tvivl om, at der er interesse for det. Se evt. lidt af det her:
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleenergi-skal-lagres-men-hvordan--d20-e333-s40.php#post_3212
http://www.klimadebat.dk/forum/varmepumpeudvikling-d20-e354-s40.php#post_4444



.
RE: Svar på spørgsmål15-02-2010 11:13
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Et tubine anlæg må ikke anvendes/installeres privat. Der er særligeregler for dampanlæg og tubiner.
Strøm til 10 øre pr. kWh er billigt da alternative energiformer arbejder med nettopriser på 70 øre og kraftværker med 20-30 øre.
Jeg leverer strømmen til gruppetavlen i huset for 10 øre, det er der ingen som har kunnet til dato mig bekendt.
Ja det er rigtigt at jeg mangler penge til at komme videre, og det undre mig at ingen har kunnet komme med forslag der kan pege i retning af det.
Selv om der er indsendt patent, har de sagt at jeg ikke skal offentlig gøre mere, da de har erfaring med at trods patent bliver der stjålet og omgået med reglerne. ( et patent kan nemt stjæles, også lovligt, hvis man er inde i reglerne, i sidste instans er det jo domstolene som vurderer om der er stjålet/kopieret eller ej, og her viser retsafgørelser at det ofte er den med flest penge der løber af med sejren)
NL
15-02-2010 12:04
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@nl

Du kan ikke producere strøm af lunkent vand fra en solfanger du skal omkring noget af energiomsætningen bruge høje temperaturer! Du har meget svært ved at afskrive noget som kan indfange solens energi og så producere strøm til 10 øre/Kwh eller det er ikke realistisk overhovedet på små anlæg! Bare elektrikerregningen, omkostning til opsætning, omformer eller styring til 5 - 10.000 kr!

Ac-sun anlægget forhandles i hele Europa og forhandles af Nordisk Solar i Danmark og virker på boliger i Danmark.

Anlægget virker til Aircondition og kan modificeres til strømproduktion.

Et tageareal på 100 m^2 hvis de 15 m^2 er hulspejle som overopheder damp, kan opstillinen yde 12 Kw

Og over året 7 – 8 Mwh eller for 800 kr strøm ved en pris på 10 øre/kwh

Det vil i bedste fald kunne afskrive opstillingen forudsat at der ikke sker noget med solfangere og paraboler over 30 år som er urealistisk!

Derfor skal det være store anlæg hvor kraftværkers lavtryksturbiner virker til el-produktion når kraftværket ikke producerer strøm.
Redigeret d. 15-02-2010 12:08
15-02-2010 12:16
Jakob
★★★★★
(9287)
.


@nl

Du kan evt. prøve at skrive til Helge Sander.
Men hvis du ikke vil løfte sløret mere for teknikken, så tror jeg ikke, at du har store chancer for at få penge.

Skulle det lykkes, så hører jeg gerne om det, for vi er sikkert mange, som har en hemmelig idé, som vi gerne vil have 100.000 kr foræret til at forske i.

Ser du godt det problem..?




http://www.klimadebat.dk/forum/el-fra-overskudsvarme-d24-e1446.php#post_19565

[kopi af indlæg slettet]


Når du har vist det til interesseorganisationer, væksthuse, patentkontor og et tysk firma, så må det hemmelige vel også alligevel være gået fløjten..?



.
Redigeret af branner d. 02-03-2013 09:30
15-02-2010 12:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Jakob

Du kan evt. prøve at skrive til Helge Sander.


Noget skulle vel være muligt! Så vidt jeg husker støttes el fra sol-anlæg ved private i år med 600 Mio.

Mener et 1 Kw fotoelektriskanlæg koster 40 - 50.000 kr.
15-02-2010 21:59
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Har lige gennemgået ordningen for tilskud til sol-produceret strøm.

EN privat husholdning kan afsætte solanlæggets produktion til el-nettet og denne produktion modregnes i det forbrug man efterfølgende forbruger fra nettet når altså solen ikke skinner eller ens forbrug er større end solanlæggets produktion.

Kunne man ikke starte med at opstille mekanikken ved en forbruger som har el-varme og bruger 20 - 25 Mwh/år eller varme for 50.000 kr om året
hvis 25 mwh kan produceres til 2.500 kr det må da være til at se en ende på hvis der kan findes 10 husstande.
RE: Jo16-02-2010 15:38
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Her er der noget som er klart, idéen er netop i starten private husholdninger, det er netop primære målgruppe.
Flere fonde har som målsætníng at arbejde med huse/husholdninger og opfindelser inden for dette, men de har ikke i årevis delt noget ud til dette!??!
Jeg har kontaktet dem men de holder på pengene, og som en sagde der var ikke PR værdi nok i almindelige opfindelser og huse, da jeg så sagde miljø og CO2 var det som om jeg var idiot, og flere steder sagde de at det var bare noget politisk som de ikke støttede.
Derfor ser jeg at alt går op i taler og som ved COP, der sker ikke en skid....
NL
16-02-2010 17:34
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Nl

Kan du gøre noget ved de her energikilder på en gasmotor. Eller hvor meget strøm vil du kunne omsætte disse energikilder til!



Der er 2,9 Mw ved afkøling af røggas fra 330 c' til 120 c'

Der er energikilder på motoren som yder effekt over 80 c' fra intercooler, kølevand på motor osv

Hvis du kan omsætte det til strøm, så kan jeg godt garanterer at vi kan finde 200.000 kr til dit projekt!
Redigeret d. 16-02-2010 17:37
16-02-2010 20:29
Jakob
★★★★★
(9287)
.



@nl


Hvis jeg forstår dig rigtigt, så påstår du, at du kan producere EL til et helt parcelhus til 10 øre pr kWh fra stokerfyrets spildvarme.

Til 10 øre pr. kWh, så kan du fyre billigere med EL-varme end med stoker.

Hvorfor så ikke montere et EL-varmelegeme i stedet for stoker, og så bruge overskudsvarmen derfra til at producere EL til begge dele..?

Jeg bryder mig ikke om at være lyseslukker, men for mig ser det koldt og wc-agtigt ud til, at din opfindelse hører hjemme i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/mirakler-og-eventyrlige-opfindelser--d20-e455.php


Hvad koster den maskine, som du har bygget derhjemme..?

Jeg er muligvis en interesseret kunde, selvom du overdriver, hvis jeg kan tro på idéen.
Men jeg vil aldrig købe en tryllekat i sækken.
På visse betingelser kan jeg også godt rejse 100.000 kr til projektet, men på det foreliggende grundlag er disse betingelser altså på ingen måde opfyldt.
Du er velkommen til at bruge privat besked til mig, hvis du har oplysninger, som du gerne vil give, men blot ikke vil lægge her i den offentlige del af forum.


Angående EL-produktion ved lav temperatur, så se evt. også som Søren Søndergaard bruger viden om fysik til at sætte både delphi og mig på plads i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/spildvarme-spildes--d7-e1123-s40.php#post_16283

Du er oppe imod meget stærke odds, hvis du vil modbevise de i fysikken allerede accepterede sætninger. Men man skal selvfølgelig ( næsten ) aldrig sige aldrig.




.
16-02-2010 20:59
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så påstår du, at du kan producere EL til et helt parcelhus til 10 øre pr kWh fra stokerfyrets spildvarme.

Til 10 øre pr. kWh, så kan du fyre billigere med EL-varme end med stoker.

Hvorfor så ikke montere et EL-varmelegeme i stedet for stoker, og så bruge overskudsvarmen derfra til at producere EL til begge dele..?


Det er ikke det Nl siger! Han kan via spild eller varme fra sol(fangere) producere strøm som han så afprøver på hans stokerfyr!
RE: Svar17-02-2010 08:09
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Omkring udstødning fra Gas og anden forbrændingsmotor, har et Japansk firma, og et Kinesisk taget nogle patenter hjem der stopper lidt uld i dette hul, men BMW har puslet med noget, som de har testet med gode resutater, problemet med afgas, er temeperaturen som ofte i disse anlæg ligger langt over 500 grader celcius.
Min pris ligger inden det lægges ud på husinstallationen (inverter) på ca. 12.000, det skulle ved masse produktion falde med et endnu ukendt antal procent.

Jeg vil tage kontakt til Søren Søndergaard.

Mit princip bygger på naturens love og kendte teknikker som er 130 år gamle, men jeg har samlet det på en ret utraditionel måde, som en på DTU sagde, hvorfor er der ingen som har tænkt på dette før??, Han har projektet til test på sit institut, og tro mig det er ikke billigt, ca. 300.000 kroner!!
Her ud over har jeg fået mail i går fra Teknologisk institut at de patenter som de vil hjælpe mig med at udtage, vil komme til at koste mig ca. 750.000 kroner ( vi taler kun om to grundpatenter og en mønsterbeskyttelse ) Så det er dyrt at få en god idé.
I marts/april, regner jeg med at have en prototype / model klar til mere offenliggørelse, da jeg her skulle have fået lukket nogle huller så idéen ikke uden videre kan kopieres eller stjæles.
NL
RE: Økonomi17-02-2010 08:18
nl
☆☆☆☆☆
(6)
Lige nu arbejder jeg på flere modeller, for at skyde mit projekt af:

Aktier, i størelsesorden 1000 kroner og opefter.
Partnerskab, med større dansk eller udenlands virksomhed inden for alternativ energi.
Selvfinansiering med henblik på salg, da jeg ikke alene kan løfte det.
Private fonde ( Har som sagt prøvet offentlige, men de var for grådige)
Salg af produktet til en overpris, som gør at man bliver medejer i forhold til det man køber, "aktien" kan så sælges retur når firmaet er banket op.
Aktieselskab med flere mindre investorer ( Lagkage princip )

Foreslag modtages
NL
17-02-2010 18:22
Michael
★★☆☆☆
(196)
Her ud over har jeg fået mail i går fra Teknologisk institut at de patenter som de vil hjælpe mig med at udtage, vil komme til at koste mig ca. 750.000 kroner ( vi taler kun om to grundpatenter og en mønsterbeskyttelse ) Så det er dyrt at få en god idé.

Jeg synes det er ekstremt billigt sluppet for fremover at fratage alle andre mennesker ejendomsretten til samme forretnings idé.

Men ellers held og lykke til med projektet. Det lyder spændende.
18-02-2010 23:42
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@NL

Det er der jo ikke noget problem i at gøre, altså hente energien i udstødningen.

Det er jo det man gøre her på silkeborg kraftværk se



Røggas fra gasturbine som er 479 c' afgiver energi til dampsystemer og der produceres strøm, i alt 23.1 Mw hvor de2 gasturbiner yder 41.2 og 41.3 Mw.

Det er der da ikke noget problem ved at lave på lastbiler eller biler.

Det eneste problem er kostprisen!

Hvad du skal gøre! Ja! Du lever i et samfund som poster milliarder i nyttesløse tiltag med møller, solceller osv hvor man giver en høstblomst for om der er brug for strøm fra møller og solceller!

Der betales vist 600 mio i tilskud til solcellestrøm i år.




Deltag aktivt i debatten Fondsmidler:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik