Husk mig
▼ Indhold

Forbud imod fossilbiler..?


Forbud imod fossilbiler..?24-06-2017 10:56
Jakob
★★★★★
(9211)
­­



Afstemningsspørgsmål:

http://www.klimadebat.dk/vil-sverige-forbyde-alle-benzin-og-dieselbiler-fra-2030-som-foreslaaet-af-klimaministeren-ga46.php

Vil Sverige forbyde alle benzin- og dieselbiler fra 2030 som foreslået af klimaministeren?



Når jeg ser på det foreløbige resultat af afstemningen (Ja 41% [207 Stemmer]; Nej 40% [203 Stemmer] ), så tror jeg ikke helt, at befolkningen i almindelighed forstår, hvor vanskeligt og hårdt det bliver at udfase den fossile transport.

Har jeg ret..?

Hvis ja, så kan det nok især være uheldigt, fordi denne manglende bevidsthed medfører, at man politisk alt for sent kommer alvorligt igang med at spare på transporten og udfase alle de andre steder, hvor olie bliver forbrugt.




­
25-06-2017 18:07
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvad er problemet? Som følge af vores CO2-udledning bliver denne klode grønnere og grønnere, og tilsvarende mere frodig. Som bekendt bliver de klimatiske livsbetingelserne for såvel planter, dyr og mennesker langsom bedre og bedre. Denne udvikling kan vi da helt klart godt være glade for. Det tilader jeg mig i hvert tilfælde at være.
Deltag aktivt i debatten Forbud imod fossilbiler..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forbud mod plantesex måske på vej313-06-2011 22:42
Forbud mod glødepærer?3408-07-2007 20:31
NyhederDato
Norge overvejer forbud mod konventionelle biler30-04-2009 08:48
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik