Husk mig
▼ Indhold

"Galla-aktivisterne fortjener respekt, ikke fængsel", siger Greenpeace


"Galla-aktivisterne fortjener respekt, ikke fængsel", siger Greenpeace30-12-2009 23:44
bennohansenProfilbillede☆☆☆☆☆
(41)
Fra demonstrations-indkaldelsen: "København, Danmark — 21 dage i fængsel uden dom? Den lange varetægtsfængsling af fire fredelige aktivister fra Greenpeace er helt ude af proportioner. Derfor kalder Greenpeace til fakkel-demonstration i morgen onsdag den 30. december kl. 16 til 17. Greenpeace-skibet Rainbow Warrior, der har været i København siden klimatopmødet var i gang, lægger i dag til ved Havnegade tæt på Knippelsbro. Med en fakkel i hånden går vi fra Rainbow Warrior til Christiansborg Slotsplads."

Jeg gik med og filmede videoer af Rainbow Warriors kaptajns tale, Ida Aukens tale og Greenpeace Danmarks generalsekretær, Mads Christensens tale.

Fandt også et par relatede nyheder i international presse i dag:

Minister intervenes for held activist
"Switzerland's foreign minister has intervened on behalf of a Swiss Greenpeace activist being held in Copenhagen to ensure he receives post and family visits."

50,000 signatures for petition demanding release of Juan Lopez de Uralde
"A group of delegates from Greenpeace arrived at the Danish embassy in Madrid today and handed in a petition for the release of the executive director of Greenpeace Espana, Juan Lopez de Uralde."

Samt en kort video på Politiken.



Vi sætter sandelig prik over i'et, her i Danmark, med denne drabelige behandling af fredelige aktivister oven på et pinligt gennemført topmøde



Læs min bog Ecowar - Natural Resources and Conflict!
31-12-2009 01:16
Kosmos
★★★★★
(5370)
Derfor kalder Greenpeace til fakkel-demonstration i morgen onsdag den 30. december kl. 16 til 17

- hmm...efter fotoet at domme er der ikke just tale om noget menneskehav(?) Men det var måske for koldt?
31-12-2009 10:55
bennohansenProfilbillede☆☆☆☆☆
(41)
Der var vel 150, måske 200. Det var for koldt og folk er ude at shoppe udrydningstruede, trawlede fisk til aftenens fest så de har ikke tid til Greenpeace.
31-12-2009 14:54
David Johansen
★☆☆☆☆
(123)
puha ja trawling er noget slemt noget.
01-01-2010 03:32
Gubisoul
★☆☆☆☆
(116)
Umiddelbart har de overtrådt loven i en sådan grad at jeg ikke synes de skal hyldes eller respekteres.

De forfalsker PET nummerplader for at bryde ind til en gallamiddag.
De får deres budskab ud, hvis de ikke er klar til at tage straffen der følger, så burde de ikke have begået kriminaliteten.

Jeg kan ikke respektere dem, når jeg nu har fået den fulde historie, de er gået så langt over de normale grænser. Det er faktisk ikke okay, at de kommer ind er en skændels i sig selv, men det de har gjort ja fortjener ikke respekt, uanset om det er et godt budskab.
01-01-2010 04:13
Jakob
★★★★★
(9213)
.




Gubisoul skrev:
Umiddelbart har de overtrådt loven i en sådan grad at jeg ikke synes de skal hyldes eller respekteres.

De forfalsker PET nummerplader for at bryde ind til en gallamiddag.
De får deres budskab ud, hvis de ikke er klar til at tage straffen der følger, så burde de ikke have begået kriminaliteten.

Jeg kan ikke respektere dem, når jeg nu har fået den fulde historie



Hvis det er den fulde historie, så synes jeg, at politiet skal skynde sig at få dem sat på fri fod, før der kommer mere fokus på al den slendrian, der åbenbart må have været i politiet, når det var så nemt at bryde ind.

Jeg kunne forstå det, hvis de havde begået vold og grov afpresning adskillige gange, men det er der intet, der tyder på.

Man sætter da ikke folk i fængsel i Danmark, bare fordi de benytter en falsk nummerplade og går lidt forkert..?!

Derimod kan det tyde på, at Dronningen ikke har forstået faren ved så lav sikkerhed, når hun i sin nytårstale roste politiet for at have løst opgaven på bedste vis.

Er det rigtigt, at det var Bubbers tilstedeværelse, som fik betjentene til at glemme at passe deres arbejde..?


Godt nytår til Greenpeace.




.
22-01-2010 21:44
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Greenpeace aktionen satte hel nye standarder for civil ulydighed.
Nu blev det en gang klar for folket at det ikk behøver være 'lømler' der er klima kæmpere. Super god aktion!!




Deltag aktivt i debatten "Galla-aktivisterne fortjener respekt, ikke fængsel", siger Greenpeace:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Respekt til et fredeligt Kina.!2713-01-2024 22:40
Digital forbindelse eller fængsel..?1121-06-2017 21:51
Opfordringer til Greenpeace3217-06-2011 13:55
Koralrevenes tilstand - Greenpeace-Gate?110-02-2010 10:38
Besøg Greenpeace-skibet Arctic Sunrise026-11-2009 13:06
NyhederDato
Greenpeace: Nye skovbrande skyldes klimaforandring13-08-2009 23:07
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik