Husk mig
▼ Indhold

Gaza og Israel!


Gaza og Israel!02-01-2009 19:40
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Hvad mener i om situasionen i mellemøsten?

Jeg kan blive så vred så vred over israels blodige og vandvittige opførsel.

Hamas dræber et par israelere. og hvad er deres svar? At sønderbombe et fattigt land og myrde hundredervis af uskyldige mennesker.
Jeg syntes vi burde udvise alle isralske representanter fra Danmark med det samme!


The time for doubt is over!
04-01-2009 11:28
Jakob
★★★★★
(9213)
.



@miljoegrisen


Er det så din mening, at Israel bare skal finde sig i, at et andet land sender raketter ind over deres byer..??

Eller skal de overgive sig, eller hvad vil du have, at de skal gøre ved det..?



.
06-01-2009 12:57
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Nej men tror du selv det hjælper at dræbe hundredervis af uskyldig børn?

det land israel erobre bulldozzer de og dræber alt levende. det er stats terror.

du spørger hvad de skal gøre?!
meget simpelt; giv palestinenenserne deres eget land herunder delen af Jerusalem. Fjern den vandvittige mur fjern blokade af Gaza.
der er jo en grund til at terror opstår. måske en ide at fjerne den grund; i stedet får at gøre den endnu større??! Det er faktisk det bush og barak og fogh ikk fatter.

Danmark burde fordømme Israels masive angreb på et lille land som folk ikk kan flygte fra
06-01-2009 13:30
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Der er kun skurke og tabere tilbage i konflikten.
06-01-2009 14:18
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Helt enig med kulden-varmen.

Hej miljoegris
Såmænd enig nok i at ville fjerne grundlaget for terrorisme men tror bare ikke det er så simpelt som det kan gøres til. F.eks. mener en del i regionen jo (langtfra alle eller overhovedet størstedelen) at årsagen til (behovet for) terrorisme er selve staten Israel's eksistens og så har vi et raskt lille dillemma der kan køre i ring indtil kulden-varmen igen igen får ret. Desværre.
07-01-2009 13:07
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Konflikten årsag er ikke staten Israel's eksistens, men at der er et udbredt ønske i Israel om at skabe en ren jødisk stat, og derfor ikke ønsker at kristne og muslimer har samme rettigheder, som jøder. Der til kommer at man har besat Vestbreden og Gasa uden at indlemme det i Israel, så har man sat sig imellem to stole.

Hvis Israel var et enevældigt kongedømme ligesom i oldtiden, så var det ikke noget problem at have mange etniske og religøse grupper. Men for at have et demokrati så skal man ikke have for dybe konflikter, at de overskygger den demokratiske diskution.




Deltag aktivt i debatten Gaza og Israel!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
"Nyt" defense våben fra Israel, Iron Beam019-10-2023 19:34
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik