Giv havet mere liv med vortex iltning systemer af brugsvand.22-10-2024 13:35 | |
Euro★★★☆☆ (639) |
Der er en del politisk debat pt. om at man vil afsætte 10mia til at forbedre vandkvaliteten, og det lyder da fornuftigt, uden jeg selv kan sige om det er nok eller blot nok til en begyndelse (det er nok sådan man må se det). Jeg er ikke helt på talefod med Heunicke, så i må få den her. Der er flere firmaer der arbejder med rensning af vores kloakvand, men der er al for lidt debat om de forskellige muligheder. Et firma der arbejder med afskaffelse af solid waste og rent vand er Adgex.com , et halvt australsk, halvt russisk selskab, som har lavet en form for generator der laver alt solid waste om til energi, den tager 5m3 materiale i timen som den på mest miljø venlige måde laver om til energi, hvor man kan vælge mellem 1MW el plus 0,5GW varme eller også blot 2GW varme. Tror den koster omkring 2mio dollar og leveres på en trailer, så den kan køres fra sted til sted. Adgex lavede for få år siden en metode til at give vand såkaldt struktur, således at vandmolekylerne lægger sig i en bestemt retning. Det kan man gøre på forskellig vis, men Adgex benytter så vidt jeg husker meget lav energi tilførsel. Adgex lavede et forsøg over lang tid på en stor kvægfarm i Rusland, hvor alle køer drak revitaliseret vand. Efter forsøget viste det sig at langt flere kalve overlevede end tidligere, køerne gav 20% mere mælk, og mælken var langt rigere på vitaminer end tidligere. Firmaet alivewater.com markedsfører en serie af forvredne kobberrør, der når det kobles på vandrøret og vandet løber gennem skaber et vortex, hvor vandet kastes rundt og iltes. Firmaet siger at de har testet vandet i mange henseender og fundet en del fordele ved dette vand. F.eks. er der folk der siger deres hudsygdomme forbedres efter blot få dages bad, huden bliver mere smidig og håret får mere liv. Der er købmænd der vasker og bestøver der frugt og grøntsager med dette vand der siger at deres mad holder 5-6dage længere end konkurrenternes. Afgrøder vokser hurtigere, og fisk og dyr vokser hurtigere Men når disse rør sættes på hovedhanen til ejendommen, så kommer alt vandet til at have disse egenskaber, og så får vandet ca. 24% mere iltindhold end før. Forsøg har vist at dette forøgede iltindhold hos en industriel bager, fik hans bakterie indhold til at gå fra 200col/100ml til NUL. Samtidig faldt indhold af kvælstof med 40%. (jeg håber de taler om hans afløbsvand lol) Jeg så en video fra en andefarm der havde installeret det, der sagde at vandet var renere og lugtgenerne minimeret og ænderne meget sundere, efter 6 måneders brug. Jeg synes jo det lyder ret smart, og deres største rør er på ca. 10cm og passer nok til et boligområde og koster ca. 60000. Så købte man blot 2000 af disse rør så ville man være nået et pænt stykke for blot 120mio kr. Men man kunne jo lige starte med at teste det, og rørene findes i alle størrelser. https://www.alivewater.com/ |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Solens liv og Jordens død. | 31 | 31-12-2016 12:06 |
Antinatalisme siger stop med at frembringe nyt liv og lidelse (trin 1) | 5 | 14-06-2013 22:20 |
Syntetisk liv | 3 | 20-06-2008 16:48 |
Nyheder | Dato |
Havenes liv truet af klimaforandringer | 12-06-2008 13:30 |