Husk mig
▼ Indhold

Gratis Kvalitets Software



Side 1 af 212>
Gratis Kvalitets Software12-11-2009 01:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Gratis tekstbehandling fra Sun.



Meget imponerende tekstbehandling, Database, regneark mm Fra www.Sun.com Lever fuldt op til kvaliteten i Microsofts tekstbehandlingsprogrammer.

Som en ekstra sidegevinst har programmerne en PDF funktion hvor altså filer kan udgives som PDF-fil.
Redigeret d. 12-11-2009 01:57
26-04-2010 18:47
kblood
★★★☆☆
(429)
Enig, helt klart et godt program.

Og når der nu er sådan en tråd i gang vil jeg da lige foreslå:

http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/

Der er en hel bunke gratis sikkerheds programmer. Personligt bruger jeg Avast og Spybot S&D. Det kan vidst anbefales også at bruge ad-aware og Comodo Internet Security (en firewall) oven i de andre programmer. Avast er en god antivirus med email, hjemmeside, phising, spyware og IM (messenger mm.) beskyttelse. Spybot har også en passiv spyware scanner, som kan hjælpe med at fange spyware inden det bliver for aktivt på ens computer, uden man behøves at skanne alting dagligt.

Og så kan jeg foreslå Opera, en norsk browser der efter min mening er den klart bedste browser, men nu har den også både haft og fået funktioner som jeg har været meget glad for igennem tiden
Opsat i browseren på den måde jeg selv ville have ment det burde gøres. Downloads som kan sættes på pause hvis stedet man henter fra understøtter det, mouse over faneblade så man kan se hvilken side det er, kan læse hjemmesider med tale, mouse gestures (bruge bevægelser med musen til at styre sin færden på nettet), stavekontrol af alt man skriver på hjemmesider med over 20 sprog er det vidst, bl.a. engelsk og dansk.

og der er et hav af flere funktioner. Mange kan sikkert tilføjes i Chrome, Firefox eller Internet Explorer, men Opera var oftest først ude med mange af de funktioner, ift. andre kendte browsere. Små detaljer som at ctrl-tab skifter til sidste aktive faneblad gør at jeg finder Opera svær at undvære. Og da bruger mere end 3 computere, så er det også dejligt at kunne dele sine favoriter, både med sin mobil og de andre computere.

http://www.opera.com/

Og ja, så er den jo også helt gratis. Har endnu ikke fundet funktioner til den som koster penge. Læsning af hjemmesider er også gratis men bliver downloadet til den første gang man bruger det. Derudover er de andre funktioner indbyggede.
27-04-2010 00:14
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Den er godt nok hurtig
http://www.opera.com/


Men jeg savner en adressebjælke øverst, som i Crome, exploere og andre browsere.

Fås der ikke noget ordentligt software som integrerer server eller webhotel og filer du har på de computer. Det er uendelig besværligt: man skal upload med et FTP program og ind i ftp programmet og finde filens adresse før man kan offentliggøre denne på webbet.
27-04-2010 07:14
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har egentlig ikke lagt mærke til det med adresse linjen før. Jeg skifter ellers en del imellem IE og Opera, da vi bruger IE på mit arbejde. Jeg synes det virker mest logisk at adresse linjen er under ens tabs, da den aktive tab styrer den nuværende adresse. Men kan ikke huske om det altid har været sådan i Opera, kan være jeg bare har vænnet mig til det.

Og det med webserver, FTP og sådan, så kunne apache webserver egentlig gøre det.

http://www.easyphp.org/download.php

Easy php gør den nemmere at installere med PHP og MySQL. Så har man mapper på sin computer hvor man kan have hjemmesider lagt i, og filer der bliver delt med andre, men så skal man stadig have et domæne opsat som peger på ens egen IP, en fast IP og en router opsat til at porte port 80 til den computer der kører apache.

Der er også nogle webdesign programmer nu som vidst uploader ens arbejde som man kommer frem og derfor gør det samme. Kan ikke lige huske nogen gratis programmer dog.
27-04-2010 18:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)


Jeg mener den bjælke med gemt adresser.

http://www.easyphp.org/download.php


Så vidt jeg kan se virker de kun på den maskine som er server. Altså ikke en kommunikation mellem server og en pc via FTP port.
27-04-2010 23:00
kblood
★★★☆☆
(429)
Ja, med EasyPHP var idéen til hvis du var i direkte netværk med, eller din egen maskine stod som serveren. Hvis det skal fungere direkte så mener jeg nogen af Adobe's nyeste webdesign programmer og Microsofts nyeste skulle være begyndt at understøtte at ens arbejde bliver uploaded til hjemmesiden imens man laver det, men i gratis programmer har jeg ikke set det endnu. Det er så også noget tid siden jeg selv har siddet og kodet, og ikke bare kørt færdige php scripts.

Men ja, nu du siger det virker det måske lidt underligt at have de Opera links øverst. Man kan pladsere dem nederst eller i en af siderne, men i den er vidst altid øverst nu, når den er i toppen. Det giver da godt nok lidt mere fokus på det man er i gang med synes jeg. I toppen så er de links gemt lidt af vejen, og da Opera husker på de sider man har haft åben, så bruger jeg dem faktisk ikke så tit, i stedet har jeg konstant omkring 20 sider åben
Og så kan man lave mapper i sin links række og de bliver til drop down menuer, men det kan andre browsere sikkert også, men jeg har i hvert fald for mange links gemt til at en række ville være nok, og jeg har aldrig været en stor fan af "favoritter" funktionen i IE. Jeg vil gerne have det hele er let tilgængeligt hele tiden. Hvilket også gør at jeg oftest ender med et skrivebord fyldt med ikoner hvor jeg måske har 4/5 af dem som ikke bliver brugt hver måned.
27-04-2010 23:10
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg har faktisk lavet et program i PHP som køre på localhost og via FTP oploader til server (webhotel) og via et simpelt kald til en hjemmeside gør forskellige ting på server. Når jeg gemmer en side lavet i word i en mappe under localhost på min pc så uploads den til server og alle billeder formindskes og et link til det store billede. Så bliver filen gemt i Joomla's database og man kan redigere i joomla efterfølgende! Med det virker ikke i praksis der går til alle tider ged i den FTP upload.

Eksempel se http://nhsoft.dk/viewpage1.php?nx=ka238&px1=eD2401o samtidig er filen password beskyttet
28-04-2010 17:32
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg bruger faktisk selv Servage.com til mit domæne, og er okay glad for det indtil videre. Har det mest for at sikre at det ikke er noget problem hvis der kommer voldsomt med trafik der på. De danske hosts skriver gerne de har fri trafik, men forbeholder sig retten til at lukke for det ved overdreven meget trafik, uden at definere hvad det kunne være. Derfor var det så jeg valgte Servage, men min point er en smart funktion som hedder Webdrive:

[url]As addition to common uploading methods such as FTP and HTTP we also offer the Webdrive. This feature enables you to mount your hosting account as a drive (e.g. S
on your local PC.[/url]
www.servage.net

Det fungere i lidt ligesom en FTP forbindelse, men en som har et almindeligt drev navn, og derfor arbejder sammen med alle andre programmer man bruger formoder jeg. Har ikke selv prøvet den endnu, da jeg bruger Total Commander til at styre mine filer med, og den har en FTP klient hvor jeg så styre mine mapper på domænet, og smider filer derpå som jeg har brug for det. Det ville jeg nok også blive træt af i længden hvis jeg skulle ændre i kode på siden.

En anden god ting ved Servage er også at den virker til at understøtte at man har backups af sine tidligere databaser. Så man kan gå tilbage til en tidligere version. Det er jeg nu ikke helt sikker på, men de skriver da en masse om deres funktioner. De koster så også lidt mere end danske udbydere per måned. Jeg startede lige med 3 måneder til at starte med, men skal have det ændret til halvårligt abonnement. Som FTP server alene er den ret nice, og må have 7,5 terabyte trafik per måned, og har 750 gigabyte plads.

Langt mere end jeg har brug for som det er nu, men jeg kan godt li at være på forkant med den slags. Så skal jeg ikke til at ændre i det hvis jeg fik lyst til at uploade flere gigabyte af et eller andet.
28-04-2010 22:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Total Commander: Synkroniser den mapperne "one the flye" server/PC eller hvordan virker det i praksis.

www.servage.net : Meget tiltalende med en disk som virker i stifinder. Men at flytte webhotel er et meget stort projekt. Jeg bruger www.webhosting.dk som klimadebat.dk og der er faktuelt meget stor båndbrede og den er der næsten hele tiden. Jeg mener webhosting har 30 webhoteller pr server. De store hostningsfirmaer surftown mf har langt flere pr server. Nogle oversælger med op til 5.000 hoteller.

Opera er meget lig Crome fra google.


https://yourshelter.net/da/linux/har man en virtuel server og adgang til server via fjernskriveborg der betales for båndbrede. Der er virkelig fart på trafikken.
Redigeret d. 28-04-2010 22:49
28-04-2010 23:19
kblood
★★★☆☆
(429)
Nej, Total Commander synes jeg bare gør det nemt at bruge FTP. Hvis du prøvede Norton Commander, så er dette en mere nutidig udgave med flere funktioner. Den har har to mapper åbne af gangen, og man kan nemt vælge filer og mapper og kopiere dem imellem de to sider. Jeg er lidt imod at lade Windows placere alle mine spil og programmer, da jeg godt kan li at bare slette dem i en spil mappe. Total Commander gør det nemt at styre sine filer og mapper, endda med flere faneblade til hver af de to sider. Man gemme FTP kontier og have sin FTP som en af disse faneblade. Den kan dog også bruges til at ændre filer direkte på FTP forbindelsen til serveren, og så spørger den om man vil gemme ændringerne til den fil når man har trykket gem og den kan se at cache filen ikke er den samme som filen den er cache af. Den kan desuden åbne pakkede filer som mapper, hvilket er svært at undvære når man først har prøvet det.

Chrome minder måske lidt om Opera, men Opera har bare 50 funktioner til forskel. Når man downloader har Opera en meget smart manager, og ved hver download kan man selv vælge hvor den skal downloades til, og for at det ikke skal spilde ens download tid, så er den begyndt at downloade imens man finder ud af hvor på ens computer man vil downloade filen til. Jeg har f.eks. video mapper til alverdens dokumentare hvor at det er dejligt at have dem i sin egen mappe, og så vil jeg ikke først have dem i en standard download mappe som så skal ryddes op i senere, eller hvor det hele bare ligger. Foretrækker man Windows og bruger ikke flere drev, så er download mappen der er standard så også helt fin til det samme, så laver man jo bare mapperne deri. Download funktionen og gestures er de to primære ting der gør at jeg ikke skifter fra Opera. Derudover er ctrl-tab funktionen også næsten uundværlig med mine omkring 20 åbne faneblade af gangen. Gør det langt nemmere at skifte imellem de sider jeg lige er ved at læse omkring f.eks. det jeg er ved at poste her, og så ctrl tab tilbage til denne side for at skrive videre.

Med alle de funktioner Opera har, undrer det mig lidt at der ikke er flere som bruger det, men jeg tror at det mest af alt er fordi de stort set ikke reklamere for den. De har vidst også de sponsorer de skal bruge, så det er nok ikke så vigtigt for dem.
28-04-2010 23:37
kblood
★★★☆☆
(429)
delphi skrev:www.servage.net : Meget tiltalende med en disk som virker i stifinder. Men at flytte webhotel er et meget stort projekt. Jeg bruger www.webhosting.dk som klimadebat.dk og der er faktuelt meget stor båndbrede og den er der næsten hele tiden. Jeg mener webhosting har 30 webhoteller pr server. De store hostningsfirmaer surftown mf har langt flere pr server. Nogle oversælger med op til 5.000 hoteller.


https://yourshelter.net/da/linux/har man en virtuel server og adgang til server via fjernskriveborg der betales for båndbrede. Der er virkelig fart på trafikken.


Ja, jeg ville helt klart heller ikke lige skifte hostmaster uden videre. Indtil videre har jeg ikke brugt Servage så meget, men den er vidst lidt langsom engang imellem. Hvis forbindelse ikke er konstant bare 2mbit op og ned eller derover, så er det jo ikke så smart, men har ikke rigtig testet den så meget.

Det Youshelter virker da rigtig fedt. Så kan man også bruge den til at teste server opsætninger og man kan selv bestemme hvad den skal hoste lyder det til, det burde man jo bare kunne uploade og installere. Istedet for at det er hosten der skal bestemme om det skal være PHP og MySQL eller noget helt andet.

Jeg ved at Amazon også tilbyder Cloud services hvor man betaler for den computer kraft de skal bruge. Så hvis man har tunge opgaver, kan man betale dem for at lave dem og så betaler man for hvor mange computere der skal arbejde for en af gangen. Jeg hørte om det i forbindelse med et Hacker Kursus hvor der blev vidst hvad man skulle passe på med, for den slags kunne gøre livet nemmere for hackere. I stedet for at oprette et botnet, kan de leje et, men så burde de også kunne spores hvis de har deres egne data indblandet ved lejen går jeg ud fra.

Webdrive som Servage bruger til at man kan få sin server som et drev er ikke eksklusivt for Servage:
http://www.webdrive.com/

WebDrive is more than just an FTP Client.
Unlike a typical FTP client, WebDrive allows you to open and edit server-based files without the additional step of downloading the file. Using a simple wizard, you assign a network drive letter to the FTP Server. By connecting through a virtual drive, there is no need to learn a separate FTP client interface. You access and edit files on the server the same way that you interact with files on your local PC.


Men så koster det også penge. Det er åbenbart en del af Servage abonnementet. 351 kr. om året for en brugers licens ser det ud til, men man kan afprøve det i 20 dage.
28-04-2010 23:46
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har kigget lidt efter gratis alternativer til Webdrive. Her er en til XP, men som man selv skal lave:

http://www.astahost.com/info.php/Map-Ftp-Server-Drive_t7292.html

Det er en lille guide til hvordan og ser ud til at bruge CuteFTP til et eller andet, men det er jo vidst også gratis.

http://www.redmondpie.com/access-ftp-sites-natively-in-windows-7/

Her er så en guide der får min hosts feature til at virke lidt ligegyldig, da den bruger almindelige funktioner i Vista og Windows 7 til at gøre det samme.

Håber det er noget du kan bruge.
29-04-2010 00:24
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det Youshelter virker da rigtig fedt. Så kan man også bruge den til at teste server opsætninger og man kan selv bestemme hvad den skal hoste lyder det til, det burde man jo bare kunne uploade og installere. Istedet for at det er hosten der skal bestemme om det skal være PHP og MySQL eller noget helt andet.

Jeg har prøvet en windows server ved Yourshelter, der er bare run på selv om det hostes i tyskland. Du har control over alt. Preinstalleret alm software er tilgængelig: MSSql, chatprogrammer osv. Men vigtigst rullenden 10 dages backup. Og fjernskrvebord virker OK man kan umiddelbart cpoy/PAste filer i PC'ens Stifinder til Serverens stifinder via skærmbilleder.

www.Iweb.com er et meget billigt alternativ! Der får man en hel server til få $ i canada, men afstanden mærkes ved hurtig ping pong med server men ellers fuld hastighed.

Den der lyder mest tiltalende er Total Commander den vil jeg prøve. MEn der er jo ikke det store problem i at programmere upload fra en mappe eller en synkronisering, man skal bare til stadighed løbende overvåge om de filer som forsøges uploadet om de faktuelt er i modtager mapper på webhotel. HVis ikke så et nyt forsøg. DEt gør FTP programmerne jo også de bliver jo ofte discconnected men logger på igen og fortsætter på ny.



http://www.redmondpie.com/access-ftp-sites-natively-in-windows-7/ her er så en guide der får min hosts feature til at virke lidt ligegyldig, da den bruger almindelige funktioner i Vista og Windows 7 til at gøre det samme.

Er det ikke det samme som i stifinder se http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/Unavngivet~2.png Højre clik på netværk og opretforbindelse til ftp med pass word osv. Og man kan flytte mapper og filer ved funktioner i stifinder. Men! det virker bare ikke i praksis!

Hacker: I min verden er det webhotellets problem! Men det var det så til gængæld ikke ved Yourshelter der var godt nok hacker angreb der ville noget!
29-04-2010 00:37
kblood
★★★☆☆
(429)
Total Commander mister også FTP forbindelsen rimelig ofte, men det er også lige så nemt at sige at den skal genoprette den med et enkelt klik. Man kan vidst også indstille den til at stay alive. Den måde jeg bruger Total Commander på er at jeg for det meste kopiere en mappe fra serveren til en mappe på min computer, ændre det som skal ændres og uploader igen.

Problemer med hackere og virtuelle servere, eller cloud computere er ikke hvis de bliver hacket, problemet ligger i at de kan betale sig til sit helt eget botnetværk hvis de skal bruge en bestemt mængde computer kraft for at kunne brude noget sikkerhed hurtigt nok. Det giver dem jo i nogle tilfælde deres egen supercomputer at arbejde med, i stedet for at skulle have et zombie net af inficerede computere til at gøre det for dem. Når det så er gjort, og det bliver sporet til Amazon eller hvem de nu bruger, så skal de også helst have et falsk kreditkort at lave hele bestillingen med og sørge for at slette deres spor ellers, men det skulle nu heller ikke være umuligt for en hacker. I USA kan man vidst købe kreditkort på tank stationer har jeg hørt.

Ja, jeg kan godt forestille mig at den indbyggede windows funktion der mapper en FTP forbindelse som et drev måske ikke er optimal. Jeg kan da lige prøve at teste hvordan dette webdrive fungere engang i morgen og se hvor godt der er.

Servage har også et nifty backup system, men den synlige del som ligger på min FTP ser ud til mest at være gamle PHP systemer som jeg har overskrevet med en ny installation med ny database, af f.eks. wiki og forum. Jeg ved ikke om de har flere backups kørende af min server, men jeg har så heller ikke haft brugt for det endnu da jeg ikke bruger den så voldsomt.
29-04-2010 00:43
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg bruger CoreFtp den genetablere selv forbindelsen ved tab!

Problemer med hackere og virtuelle servere, eller cloud computere er ikke hvis de bliver hacket, problemet ligger i at de kan betale sig til sit helt eget botnetværk hvis de skal bruge en bestemt mængde computer kraft for at kunne brude noget sikkerhed hurtigt nok. Det giver dem jo i nogle tilfælde deres egen supercomputer at arbejde med, i stedet for at skulle have et zombie net af inficerede computere til at gøre det for dem. Når det så er gjort, og det bliver sporet til Amazon eller hvem de nu bruger, så skal de også helst have et falsk kreditkort at lave hele bestillingen med og sørge for at slette deres spor ellers, men det skulle nu heller ikke være umuligt for en hacker. I USA kan man vidst købe kreditkort på tank stationer har jeg hørt.

JO men det er jo over i Amerikas Forenede Stater, altså helt derovre! Guds eget land osv. We put a man on the moon! (ned med ham.... bump....)

Firewall windows og scaning for dirt: Bruger AGW syntes den tager meget computerkraft når den scanner filer for vira! Man kan så gå ind og indstille scanninghastighed. Men det tager en krig og kommer ind fordi den bruger så meget computer kraft. PÅ en nye 4 Gb Intel Core 1.4 Ghz. Syntes det er mærkeligt.

Norton! Syntes ik' om det brugte det for 2 år siden!

AGW var super på den sidste computer, med langt mindre computerkraft (som fik en kop kaffe og så var det slut)
Redigeret d. 29-04-2010 01:21
29-04-2010 08:53
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg bruger gerne Avast. Jeg syntes også at Avast og AVG virkede til at være lige gode, men de sidste par versioner af AVG har godt nok været skumle. I nogle tilfælde er antivirus programmer i vejen, og laver noget de ikke burde, og så er det vigtigt at kunne deaktivere sit antivirus program. Det kan man bare ikke med AVG. Jeg havde Mcafee med denne computer, men det genopstod også hele tiden uanset hvor meget jeg tvang programmet til at lukke, eller bad det deaktivere. Jeg vil mene det er lidt en fejl hvis sikkerheds programmer ikke selv tilbuder funktioner som kan deaktivere beskyttelsen i et stykke tid, eller bare indtil man aktivere det igen, hvis man lige skal teste om det man prøver virker uden.

Når det gælder scanning af computere, så kan jeg forestille mig at det kan have noget at gøre med harddisk størrelser, harddisk hastighed, og måske endda at programmet også skal skanne ens ram igennem og nu skal skanne for spyware og meget andet i stedet for bare anti virus. Jeg kunne forestille mig at den tager længere tid mest fordi at du nu har meget mere på din computer at skanne igennem siden din sidste computer.

Jeg lader stort set ikke min anti virus scanne, og har ikke ladet den gøre det de sidste par år. Det har gerne været fordi jeg havde nogle gamle langsomme fejlagtige IDE harddiske på 500 og 750 GB, og de ville tage dage at skanne igennem da dele af harddiskene var for langsomme.

På den nye computer jeg har, har jeg ikke forsøgt endnu, men den har 2 terabyte harddisk, og selvom den så har 8gb ram og en 4 kernes intel i7 CPU, så tror jeg ikke det kan gøres på et par timer. Så jeg lader kun den passive skanner være min sikkerhed, og de mange indbyggede skjold.
29-04-2010 11:42
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg bruger gerne Avast. Jeg syntes også at Avast og AVG virkede til at være lige gode, men de sidste par versioner af AVG har godt nok været skumle. I nogle tilfælde er antivirus programmer i vejen, og laver noget de ikke burde, og så er det vigtigt at kunne deaktivere sit antivirus program. Det kan man bare ikke med AVG. Jeg havde Mcafee med denne computer, men det genopstod også hele tiden uanset hvor meget jeg tvang programmet til at lukke, eller bad det deaktivere. Jeg vil mene det er lidt en fejl hvis sikkerheds programmer ikke selv tilbuder funktioner som kan deaktivere beskyttelsen i et stykke tid, eller bare indtil man aktivere det igen, hvis man lige skal teste om det man prøver virker uden.


Fed brugervejledning du kommer med! Men virus komme da kun på computers system via tåbelig omgang med downloads, javascrips i browser osv som man har kontrol over eller man ved godt hvilke sider der er snavs på!

Når det gælder scanning af computere, så kan jeg forestille mig at det kan have noget at gøre med harddisk størrelser, harddisk hastighed, og måske endda at programmet også skal skanne ens ram igennem og nu skal skanne for spyware og meget andet i stedet for bare anti virus. Jeg kunne forestille mig at den tager længere tid mest fordi at du nu har meget mere på din computer at skanne igennem siden din sidste computer.


disken er 250 G og 85 g brugt. Men den har en ny egenskab at den laver løbende et spejl hvor de på samme aksel i harddisken har en anden magnetskive hvor systemet laver en kopi af data for sikkerhed. Kan det måske være det som sløver.

Jeg lader stort set ikke min anti virus scanne, og har ikke ladet den gøre det de sidste par år. Det har gerne været fordi jeg havde nogle gamle langsomme fejlagtige IDE harddiske på 500 og 750 GB, og de ville tage dage at skanne igennem da dele af harddiskene var for langsomme.


Som praksis betyder at firewall i vista og en god og fornuftig adfærd på nettet omkring hvad man download skulle gøre trikket. så måske en scanning hver 14 dag.

Har du nogen erfaring videokort og USB eller kort til motherborad?
Redigeret d. 29-04-2010 11:43
29-04-2010 14:55
kblood
★★★☆☆
(429)
Ja, virus er faktisk noget jeg ikke har haft problemer med længe. Kræver godt nok at man begynder at åbne mails fra folk man ikke kender (spam) og rent faktisk begynder at undersøge hvad de linker til, og samtidigt ikke have et virus program der kan blokkere for det virus og spyware de sider så prøver at ligge ind på ens computer. Men samtidigt er et vigtigt krav til min virus skanner at den ikke tager kontrollen over min computer istedet for at lade mig bestemme hvad den skal lave, og hvornår den ikke skal. Norton, AVG, Mcafee og sikkert mange andre er godt nok slemme til ikke at ville stoppe med at scanne i baggrunden. Selv efter man har brugt de indbyggede funktioner til det. Hvad der har fået mig til helt at holde mig fra Norton er at der nogen gange skal et helt program for sig selv til bare at kunne slippe af med det igen. Det er ikke helt underligt at antivirus programmer scanner hinanden som om de er virus. Også derfor man helst ikke skal have 2 installeret samtidigt, de konflikter en del.

Købe sikkerheds programmer jeg kan anbefale er nok Trend Micro og Kaspersky. De skulle være ret gode uden at sætte hængelås på ens CPU og RAM. Men har ikke brugt dem i lang tid, og AVG har da bevist at det hurtigt kan skifte hvor nemt et antivirus program er at have med at gøre.

Jeg er da vidst kommet ind på 2 sider igennem tiden hvor mit Avast var venligt nok med at komme med en fin advarsel om at siden jeg var ved at gå ind på er kendt for at stjæle password, eller andet uhumsk.

Viruser kommer oftest fra den slags sider man helst ikke vil fortælle andre man har været på. Så det gælder gerne porno sider, warez sider og andre hacker miljøer. Mange kommer nu også fra banner reklamer, hvor de advare om at ens computer er i fare, og tilbyder et virus program bogstavelig talt. Man installere det, og efter en dags tid kommer det med en kæmpe flashy advarsel om en meget farlig virus (som fulgte med programmet) og kræver at man betaler for det. Med lidt sund fornuft undgår man nu stort set det hele.


Ja, det må være noget okay tungt backup du kører hvis den tager længe om at skanne, men kan nu heller ikke huske hvornår jeg sidst kunne kører en virus skanning igennem på under 2 timer.

Jeg kender også noget til grafik kort, motherboard og USB, men i hvilken sammenhæng? Grafik kort idag bruger gerne en PCI Express port på bundkortet, og den skal helst understøtte x16 idag for at kunne være fremtids, og egentlig også nutids sikret. Jeg er ikke voldsomt inde i grafik kort fra ATI, men jeg ved lidt om hvad deres nyeste og bedste grafik kort hedder, til 3D. Jeg har også læst om en ny serie de har lavet med passiv køling og 4 udgange til skærme, så man kan bruge 4 skærme samtidigt. Sikkert ret nifty hvis man koder en del og godt kan li at have gang i det hele samtidigt.

Jeg burger mest Nvidia grafik kort, men ATI har vidst godt nok langt bedre programmer når det gælder om at kunne styre flere skærme til en computer.

USB har vidst lige fået en ny type, USB3. Lyder til at det vil have en hastighed der kan bruges bedre til harddiske, grafikkort og lydkort, men USB er for langsomt til de fleste grafikkort.

Men var der noget mere konkret du ville vide?
29-04-2010 18:06
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
For år tilbage når jeg prøvede http://store.hauppauge.com/hardware.asp produkter de virkede bare ikke i praksis. Måske for lidt computer kraft på de maskiner fra den gang.
De meget formidable funktioner der er i windows mediacenter virker de i praksis, har du nogen erfaring.
30-04-2010 10:01
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har faktisk haft et TV tuner kort i stort set alle mine stationære computere. I det mindste alle de sidste næsten 10 år. De plejede at virke ret godt men problemer jeg har støt på er f.eks. at de gerne bliver forældede lige så snart der udkommer et ny Windows, og man skifter til det. Disse TV kort har sådan set altid haft deres eget dedikerede program til at styre dette TV kort, men efter min sidste nye computer, som er en Dell 8100 XPS, der virker det godt nok ringe. Jeg tror måske det er fordi Windows 7 ikke er så god til at håndtere vores type TV signal eller så er det fordi jeg har 2 antenneledninger efter hinanden der sammen er omkring 20 meter vil jeg tro.

Men jeg har set hvor det fungerede og blev brugt i et fjernsyn med det indbygget, og der virkede alle funktionerne. Det gør de fleste nu også på min, på nær af at når man ser programmerne så virker det som om at den prøver at modtage et 4mbit videosignal til TVet, men kun kan modtage mbit, så billedet og lyden bliver forvrænget og der mangler en del billeder per sekund.

Men det ved jeg så ikke om det er noget generelt. Jeg har ikke testet det voldsomt, da jeg ikke ser TV alligevel. Et problem for de fleste TV kort er vidst at det kun er de færreste der kan optage og se TV samtidigt, medmindre det er samme kanal man ser og optager, og for at komme omkring det skal man vidst have enten to TV kort eller et med to indbyggede TV tunere.

Jeg har ikke rigtigt testet med så meget andet end TV over almindeligt antenne signal, har ikke prøvet hvor der var HD tv forbindelse, eller kabel TV. Eller parabol. Kan være det i andre tilfælde virker bedre eller ringere.
30-04-2010 20:58
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvad vil du anbefale af usb-video omsætter. Altså et signal fra antenne omsættes og optages.

Hold da helt op! Det er bare noget der virker se http://www.webdrive.com/products/webdrive/winindex.html
01-05-2010 06:31
kblood
★★★☆☆
(429)
EDBpriser

Jeg har aldrig prøvet et TV kort der kører over USB. Jeg har brugt lidt af hvert igennem tiden. AvertTV et eller andet og et andet, bare noget billigt jeg fandt på tilbud. Det er først nu hvor Windows prøver at styre det hele at jeg har fået problemer med det, så enten er det det nye TV signal eller så er det min alt for lange ledning, som også er to sammensatte ledninger.

Det største problem var oftest at installere driverne og programmet, og derefter at finde kanalerne, men derefter har det altid virket, lige på nær mit sidst nye TV kort som vidst også er et af disse WinTV et eller andet. Skal lige have undersøgt det nærmere, men det kom med min Dell XPS 8100.

Det WebDrive lyder ret godt. Jeg har ikke lige fået det prøvet endnu. Måske i aften
02-05-2010 10:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Total Commander : Syntes ikke rigtig programmet udmærker sig. Kan ikke åbne filer i notepade. Programmet er meget hurtig til at logge på server og synkroniser mappe og filer.

Nu er spørgsmålet jo så: skal man overhovedet have filer ned på ens computer eller kan det hele ske via server. Redigering og filbehandling i browser.

http://www.joomla.org/ et open source CMS program med nogle meget avancerede java script til redigering af filer i browser se http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/image003~2.jpg meget gode redigeringsværktøjer.
Redigeret d. 02-05-2010 10:45
02-05-2010 12:25
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg er igang med at teste webdrive, men indtil videre ser det ikke helt ud til at virke som det burde, kan ikke se de samme mapper som jeg kan på FTPen, faktisk kan jeg ingen mapper se, men måske fordi jeg skal genstarte.

Hvorfor kan du ikke bruge Total Commander til Notepad? Det er da det jeg gjorde. Når man så trykker gem skulle Total Commander spørge om man vil uploade den ændrede cache fil. F4 for at redigere en fil, og det skulle åbne den valgte fil i Total Commander. Kan så også have noget at gøre med server indstillinger.

- Jeg lavede lige en test, og det er først når jeg lukker notepad at den tilbyder at gen-uploade filen og så skal man sige ja til at overskrive den gamle. Dermed fungere det jo næsten som hvis man alligevel bare havde serverens indhold i en mappe på ens egen computer i højre side, og så kopiere dem man har ændret over på FTPen i venstre side med F5.
Redigeret d. 02-05-2010 12:28
02-05-2010 13:14
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Windrive: Du skal først sætte programmet op til at connecte til server (Og det skal være SERVER TYPE : FTP). For at virke ordentlig skal det have lidt mere diskplads end det er sat op til efter install. Dette gøres inde i Cash settings under under program settings. Som startes under det lille ikon du har nede til høje på skærm ved ur og dato.

Total Commander: Vil teste det noget mere. Mern umiddelbart kan jeg overhovedet ikke gøre andet end at download filen til pc'en og så åbne filen med notepad der og så uploade den igen til server.

Det er måske det forkerte program jeg har fået fat i! Det hedder FTP commander se http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/image003~3.jpg
02-05-2010 16:50
kblood
★★★☆☆
(429)
http://www.ghisler.com/

Total Commander


Og så hedder mit program Webdrive, men det er en speciel Servage version, så den har ingen indstillinger, de er åbenbart alle opsat på forhånd. Desværre kan jeg ikke se nogen filer i det drev den laver, men den kan kun åbne det med mine FTP login oplysninger. Jeg skrev forkert første gang. Jeg kunne dog ændre drev navn da jeg lagde det ind.
02-05-2010 20:12
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Har fået commander til at virke se http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/uggel1~51.png

Men kan ikke helt se hvorved programmet udskiller sig fra andre FTP programmer.

Det er givet noget med at der kan loades og uploades flere filer som står i kø. Man kan overføre file mellem to webhoteller.

Men! Det er den funktionalitet Webdrive eller servage giver som er interessant nemlig at man har adgang direkte til webhotellet via et drev.
03-05-2010 17:08
kblood
★★★☆☆
(429)
Ja, desværre har jeg stadig ikke fået Webdrive til at virke. Det er bare et tomt drev for mig, jeg ser slet ikke FTP mapperne.

Du kan jo stadig trykke F4 på en af filerne på FTPen i Total Commander og så kan man redigere en af filerne på FTPen og så spørger den om den skal uploade ændringerne. Ville da bare helst klart være bedre hvis at det var når man trykke gem i det man var igen med at det så var på serveren. Jeg kan lige prøve igen om jeg kan få det Webdrive til at fungere. Kan være det var under installationen at jeg gjorde noget forkert, eller at jeg skal ændre indstillinger for mit domæne.
03-05-2010 17:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg brugte denne side for download af programmet se http://www.webdrive.com/download/index.html
Yep! Commander virker også til redigering her. Men ud over det kan jeg ikke helt se hvorved programmet udskiller sig fra andre ftp-programmer.
03-05-2010 17:36
kblood
★★★☆☆
(429)
Nå ja, jeg kan lige prøve den trial. Men Total Commander udskiller sig egentlig mest ved at jeg alligevel bruger den til fil styring. Kører spil og programmer med det. Holder styr på film, installations filer, bruger det til at åbne pakkede filer så det er nemt at få det filer ud fra pakkede filer som man skal bruge, og så med ctrl-t kan man åbne tabs, og have styr på endnu flere mapper samtdigt, uden at Windows behøves at have et hav af vinduer åben. Det er også nemt at bruge til at nedpakke med. At det kan bruges som FTP program og fungere okay er egentlig bare en bonus. Og så er det jo gratis hvis man ikke har noget imod at skulle trykke 1, 2 eller 3 inden det starter. Det kan også afspille musik og video med F3, har en fin søgefunktion under alt-F7, kan omdøbe mange filer af gangen med ctrl-M og altid nyttigt når man skal finde ud af hvor man kan få sig lidt mere plads fri.

edit: Jeg testede det, og det virker
Det fungere præcis som et drev. Der er en smule forsinkelser når man gemmer ændringer, som man kan forventer. Men det sekund skulle være til at leve med. Er kun et problem hvis man arbejder med filer på 500kb og derover vil jeg mene, men det fungere stadigvæk langt bedre end jeg lige forventede. For da helt lyst til at lege lidt med PHP igen.
Redigeret d. 03-05-2010 18:17
07-06-2010 18:32
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Kblood
Hvorfor får jeg denne meddelelse på totalcommander se
http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/image006~9.png
Den har jeg ikke set før.
10-06-2010 00:59
kblood
★★★☆☆
(429)
Hov, lidt sent jeg svarer. Jeg har ikke været så aktiv her på det sidste.

Men jeg har heller ikke set fejlen. Må have noget med FTPen at gøre, måske de indstillinger den er sat op til? Kan måske også være manglende rettigheder til at oprette en bestemt type mappe eller filer med et navn der ikke passer til serverens fil opsætning. Måske det ikke tillader æ, ø og å eller special tegn i fil navne. Men det tror jeg så ikke vil blive kaldt en port kommando.
10-08-2010 23:04
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Kblood

Har du et bud på hvorfor jeg ikke kan så Opera til at gemme password og Brugernavn på denne side se http://www.xqw.dk/Joomla1514/index.php

På alle andre sider virker det upåklageligt.

Har prøvet at cleare Cokies flere gange uden hæld.
11-08-2010 10:18
kblood
★★★☆☆
(429)
Underligt, i min Opera spørger den om den skal gemme log ind oplysninger på den side også. Det blev ændret hvordan den gjorde det i en tidligere version. Omkring version 10 tror jeg, så at det istedet for at komme frem mit på siden, så dropper spørgsmålet ned i toppen af siden om man ville gemme det login man lige brugte.

Kan det være det? Ellers kan man vidst slet oplysninger der er specifikke for en side, og så kan du måske logge ind alligevel og få gemt koden.

Jeg kan godt lide at den spørger om man vil gemme koden, og så kan man lige vente og se om det er den rigtige kode, før man klikker ja. Synes det er voldomt træls i IE når man kommer til at trykke ja til at gemme koden, og så det viser sig man trykkede forkert.
12-08-2010 11:49
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Kan det være det? Ellers kan man vidst slet oplysninger der er specifikke for en side, og så kan du måske logge ind alligevel og få gemt koden.


Det har jeg prøvet flere gange.

De fleste sider virker og password og brugernavn gemmes.

IE: er noget skrammel.... Bruger den kun til Homebanking

Kender du eller har du erfaring i http://www.tightvnc.com/ ?
Redigeret d. 12-08-2010 11:51
12-08-2010 21:07
kblood
★★★☆☆
(429)
Mit Opera på en af computerne har også en fejl med at den ikke deler sine links med mine andre Opera installationer. Tror det er fordi jeg stadig bruger den samme fil med bookmarks som jeg brugte helt tilbage i Opera version 6 eller 7. Ret underligt at det lige rammer en side, og at den virker fint i min. Jeg ved ikke om man kan fjerne dens cache og det måske kunne hjælpe, men det er ikke til at sige. Ved min spørger den også på sider hvor jeg pludselig bruger et andet person til mit login om den skal ændre det password den husker, men hvis den slet ikke prøver på det i første omgang så ved jeg ikke.

Hvis du fjerner Opera og ligger det ind igen, kan det være at den måske ikke fjerner de filer der er skyld i det. For at være på den sikre side skal der nok en installation af opera på en anden computer til, teste der, og hvis det virker prøve om det hjælper at geninstallere på den nuværende computer. Genoprette links med Opera Link, og så se om det gider at virke.

Jeg har ikke brugt remote programmer så meget. Sidst jeg prøvede fejlede det. Det var vidst et andet VNC program. Jeg prøvede ellers bare at åbne VNC porten til den rigtige computer, men da jeg skulle logge på svarede den ikke. Men det er noget i den stil som skal gøres. Jeg bruger et program som hedder PhoneMyPc til min Android telefon, og den logger find på. Den har bare ingen lyd, og så er den ikke så nem at arbejde med til noget seriøst.

Prøv evt.
http://www.teamviewer.com/da/

Det er vidst det vi bruger på arbejde, for at gøre det nemmest muligt at bruge remote. Jeg er bare bange for at den kræver en som acceptere forbindelsen på computeren. Ved ikke om det kan omgåes.
Redigeret d. 12-08-2010 21:12
12-08-2010 21:17
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis du fjerner Opera og ligger det ind igen, kan det være at den måske ikke fjerner de filer der er skyld i det. For at være på den sikre side skal der nok en installation af opera på en anden computer til, teste der, og hvis det virker prøve om det hjælper at geninstallere på den nuværende computer. Genoprette links med Opera Link, og så se om det gider at virke.


Ja! God ide det vil jeg prøve.

Havde nu nogen erfaring i software som kan fjernstyre eller give adgang til en anden computers skrivebord? Feks dette software se http://www.tightvnc.com Ok nu har du jo svaret!
Redigeret d. 12-08-2010 21:18
12-08-2010 22:07
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Prøv evt.
http://www.teamviewer.com/da/

Det er vidst det vi bruger på arbejde, for at gøre det nemmest muligt at bruge remote. Jeg er bare bange for at den kræver en som acceptere forbindelsen på computeren. Ved ikke om det kan omgåes.


Super! Det virker.

Opera: Det mailsystem de roser så højt. Er det noget der er værd at prøv. Eller bruger du det?

Det her er det noget du har nogen erfaring i eller med? Se http://www.klimadebat.dk/forum/vedhaeftninger/1/10001/image005~17.png
13-08-2010 00:14
kblood
★★★☆☆
(429)
Jeg har ikke prøvet Opera Unite så meget endnu, men syntes idéen virker meget god. Jeg har holdt mig fra at bruge Opera som torrent downloader, da jeg jo gerne har 25+ sider åbent samtidigt, og selvom det stadig kører hurtigt løber det op i en del hukommelse med alt det flash, reklamer og andet der er på hjemmesider som standard idag. Hvis jeg også brugte alle de andre funktioner ville det nok ikke blive bedre.

Men dejligt at det teamviewer virker. Jeg har faktisk ikke fået det brugt ude på arbejde endnu, men det virker da ret godt har jeg hørt.
15-01-2011 02:47
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Interessant og nyttigt gratis software


http://www.gapminder.org/data/
Side 1 af 212>





Deltag aktivt i debatten Gratis Kvalitets Software:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Gratis hydrogen?128-03-2023 13:51
Gratis sundhedsvæsen uden tandbehandling..202-06-2019 18:16
Gratis computerprogrammer1908-05-2011 18:57
Gratis opvarmning1213-03-2011 19:44
Gratis og grøn CO2-neutral energi via en Telos Energy-mølle726-08-2010 22:12
NyhederDato
Firmaer kan tjene stort på gratis kvoter03-06-2010 00:42
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik