Grøn brint som overskud fra wastewater...19-03-2025 21:22 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
VTA.cc har fundet en metode hvor deres egentlige formål er at rense spildevand, så lader det til at de har noget der nærmest kan ses som et spildprodukt, nemlig green hydrogen, men man kan jo sige at teknikkerne supplerer hinanden. Men jeg forstår det sådan, at vi kan forvente at rense vores spildevand bedre, mens det bliver billigere at gøre det fordi, at man meget nemt opnår grøn brint som et spildprodukt der kan holde udgifter nede, eller måske endog give en lille profit. Who knows... Men de skal ikke bruge energi til processen... Se selv videoen her, og så har firmaet oversprøjtet youtube med små hjælpe videoer på forskellige sprog, men søg evt på vta.cc english hvis i vil vide mere end jeg fortæller. https://www.youtube.com/watch?v=9KuQwpBGefs https://vta.cc/en |
21-03-2025 22:22 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Lige et link mere om den nye virkelighed...med mindre det er falsk, men det lyder sandt.. https://www.youtube.com/watch?v=huqhtQLJ1Bk De producerer brint uden brug af energi, og får som jeg forstår det rent vand ud som sidegevinst, eller omvendt... |
22-03-2025 09:22 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6559) |
Man kan ikke spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. Og hvor skal denne energi komme fra? |
22-03-2025 20:41 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Det tror jeg nu godt man har kunnet hele tiden, men hidtil har det vidst ikke været en økonomisk fordel, men som jeg forstår det så er det en økonomisk fordel nu. |
22-03-2025 22:09 | |
Nu gør du dig selv til grin |
22-03-2025 23:10 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Den eneste her der er til grin er dig... De spalter det som jeg forstår vha. nanoteknologi, og de er ikke de første jeg har hørt om der gør sig i at lave brint uden elektrolyse Hvordan det sker i praksis i dette firma ved jeg ikke, men de andre havde et carbon materiale der gjordes fugtigt og mens det tørrede så spaltede det vandet til brint og ilt. Og jeg tror da også der findes andre måder at lave brint på, f.eks. ud af naturgas... |
23-03-2025 11:17 | |
Man kan ikke spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. Hvor kommer energien fra i det du henviser til? Hvor ubegavet kam man være? |
23-03-2025 12:36 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Der skal ikke bruges energi, der bruges flydende nanocarbon....og hvis de havde ment at det var den nye måde at masseproducere brint på, så havde de nok ikke betragtet deres brint som et overskudsprodukt fra deres waste water treatement.... Og man viser først hvor ubegavet man rigtig er, når man først selv siger hvad man ikke forstår, og dernæst siger at fordi man selv er dårligt begavet som dig, så er alle andre på samme niveau... |
23-03-2025 12:48 | |
Man kan ikke spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. Hvor kommer energien fra i det du henviser til? Redigeret d. 23-03-2025 12:49 |
23-03-2025 14:09 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Sådan laver man 100% rent brint uden brug af elektrolyse... https://www.youtube.com/watch?v=BlCuWYS2-K0 |
23-03-2025 15:12 | |
Nu er det ikke muligt at komme til denne youtube video, da du ikke engang magter at indsætte et link. I øvrigt kan man ikke spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. Hvor kommer energien fra i det du henviser til? |
23-03-2025 16:47 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Har du hørt om at kopiere et link ind i din browser? copy/paste? De er ikke specifikke om hvad der skaber spaltningen andet end, at det er vha Nanocarbon...de viser det jo ikke for at alle skal kunne kopiere det, men nok nærmere for at kunne søge midler til videreudvikling. Men VTA ligger tæt op ad og siger de kan lave brint vha liquid nanocarbon. I øvrigt kan man berige benzindamp ved at lade det løbe gennem vand, hvorefter du har LPG gas, men der kan man vel godt sige at bruges energi for at frigive brint og ilt, selv om det ikke er elektrolyse. Denne video viser hvordan man kan få sin bil til kun at køre på vand med carbide sten i vandtanken så der produceres brint. Den er lidt svær at forstå da den vidst er på Hindu. https://www.youtube.com/watch?v=BU9sNlGIRT4&list=LL&index=42 |
23-03-2025 17:32 | |
Man kan ikke spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. Hvor kommer energien fra i det du henviser til? Er du ikke i stand til at svare på dette simple spørgsmål? |
23-03-2025 19:39 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
The vehicle is powered by acetylene gas, produced through a chemical reaction between calcium carbide and water. |
23-03-2025 19:44 | |
Jeg sagde jo, at man ikke kan spalte vand til ilt og brint uden at der skal tilføres energi. |
23-03-2025 20:10 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
I min verden plejer man ikke at kalde Kalcium karbid for energi... Det næste firma forsøger at sælge en teknik hvor ens elektriske output er 2000% større end det elektriske input så den fodrer sig selv med energi, men forbruger noget jern. https://www.h2innovativelab.com/ Der ligger mange videoer på denne hjemmeside, hvor du bl.a. kan se det in real action. Men prisen på brint på denne måde afhænger så af prisen på jern, i stedet for el prisen. Men man plejer jo heller ikke at kalde jern for energi, og jern er altså en billig vej til brint. |
23-03-2025 20:16 | |
Jeg må sige lige ud, at du er en lalleglad jubeloptimist uden realitetssans. Vi har nu i mange årtier hørt om alle mulige tekniske opfindelse, som angiveligt skulle kunne løse problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Men hvad er der sket i mellemtiden? Problemerne med den ustabile strømproduktion fra sol og vind bliver bare større og større. |
23-03-2025 21:50 | |
Peter Villadsen★★★★★ (2908) |
Sikke Jørgen Svarre Petersen sviner andre til. Det siger som alle ved mest om ham selv. At diskutere er at lytte og forstå. |
23-03-2025 23:29 | |
Vi har nu i mange årtier hørt om alle mulige tekniske opfindelse, som angiveligt skulle kunne løse problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Men hvad er der sket i mellemtiden? Problemerne med den ustabile strømproduktion fra sol og vind bliver bare større og større. Og el-priserne stiger og stiger. |
23-03-2025 23:29 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Jørgen du viser bare dit sande jeg som totalt ubegavet, jeg har givet dig de links du behøves for at forstå du igen tager fejl... Og dit eneste forsvar er dit alzheimer gentagende statement, om at sol og vind energi har en ustabil produktion vi ikke kan have gavn af, som vi alle på hver vores måde overfor dig har bevist, er et fuldkomment hjernedødt statement. Kom nu videre Jørgen. Hvis du i øvrigt gad at åbne de links der serveres for dig, så kunne du være vidende om, at VTA i forvejen er repræsenteret i over 60lande og renser spildevand for over 250mio mennesker. Er det ikke rimeligt at jeg tror på det de siger de kan gøre og som de forbereder verden på at de vil vise frem til EXPO 2025? Det er ikke min skyld du udstiller dig selv som en idiot. |
24-03-2025 07:25 | |
Vi har nu i mange årtier hørt om alle mulige tekniske opfindelse, som angiveligt skulle kunne løse problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Men hvad er der sket i mellemtiden? Problemerne med den ustabile strømproduktion fra sol og vind bliver bare større og større. Det eneste der sker et at strømpriserne stiger og stiger. Tilknyttet billede: ![]() |
24-03-2025 07:25 | |
Og tilsvarende
Tilknyttet billede: ![]() |
24-03-2025 07:29 | |
Det samme gør sig gældende i stort set hele Europa. Og det samtidigt med at strømpriserne fint kan holdes i ro uden i den store verden. https://www.globalpetrolprices.com/map/electricity_average/ |
24-03-2025 16:20 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Og vi HAR allesammen forklaret dig flere gange hvorfor det ikke er pga vind eller sol energi er dyrt i vores område - det er den politik der føres som er årsag! Det er mellemhandlere scorer kassen, det er ikke energiproducenterne, og det er politik udført af Dan Jørgensen og Mette Frederiksen der er skyld i det. I øvrigt giver det ingen mening at vise en graf over elpriser i januar måned, det er den dyreste måned i hele året fordi der mangler både vind og sol. Og så køber vi vores el andre steder som f.eks. i Norge via mellemhandlere der sætter prisen som de vil. |
24-03-2025 16:27 | |
@ Euro Du er håbløst naiv. Det vil sige langt mere naiv end det er tilladt at være. Hvis det blot var mellemhandlere som skorede en stor profit, så var det let for politikerne at løse problemet ved at sikre en god og fri konkurrence på dette område. Så var alle problemer løst. Men så let er det ikke, for problemet er den ustabile el-produktion fra sol og vind, som udgør problemet. Og disse problemer kan ikke løses uden at det koster kassen. Redigeret d. 24-03-2025 16:27 |
24-03-2025 17:08 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Lad os holde den debat i den tråd der handler om det emne.... |
24-03-2025 19:22 | |
Hvis det blot var mellemhandlere som skorede en stor profit, så var det let for politikerne at løse problemet ved at sikre en god og fri konkurrence på dette område. Så var alle problemer løst. Men så let er det ikke, for problemet er den ustabile el-produktion fra sol og vind, da det er det som udgør problemet. Og disse problemer kan ikke løses uden at det koster kassen. |
25-03-2025 14:02 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Jeg har jo forklaret dig at politikerne mangler incitament. Men hold den debat til din egen tråd om emnet...som du tilsyneladende forsøger at forlade fordi du har indset du bliver modbevist. Og nu kan du se her hvordan man kan få saltvand til at brænde ved at påvirke det med den rette frekvens. Denne læge prøvede at opfinde en metode hvor han kunne opvarme vand i kroppen for at dræbe cancer, men istedet fik han det til at spalte til at starte med ved at benytte to varmeplader fra køkkenet, men jeg kan godt se at dette apparat ser mere proffessionelt ud. Men jeg tror han døde med sin opfindelse. https://www.youtube.com/watch?v=p8xYUDiSGDk Har du efterhånden set eksempler nok på at man kan spalte vand til energi uden elektrolyse? Så folk kan koncentrere sig om watertreatement og ikke alt muligt andet fra din sædvanlige misinformerede agenda... |
25-03-2025 14:22 | |
Politikkerne har da i den grad et ønske og et incitament om at holde el-priserne nede. Kan de ikke det, så har el-produktion via sol og vind slået helt fejl. De kan de bare ikke holde el-priserne nede, for den ustabile el-produktion via sol og vind giver meget høje gennemsnitlige el-priser. Ingen steder i hele den store verden har det været mulig at holde en lav gennemsnitlig el-pris, hvis man har en stor andel af ustabil el-produktion fra sol og vind. Det er også derfor at der er mange bl.a. her i landet, som er begyndt at snakke om A-kraft igen. |
25-03-2025 14:25 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Hold dog for helvede den debat i den tråd du har oprettet til det formål i stedet for at spamme hele sitet - tåbe! |
25-03-2025 14:31 | |
Politikkerne har da i den grad et ønske og et incitament om at holde el-priserne nede. Kan de ikke det, så har el-produktion via sol og vind slået helt fejl. De kan de bare ikke holde el-priserne nede, for den ustabile el-produktion via sol og vind giver meget høje gennemsnitlige el-priser. Ingen steder i hele den store verden har det været mulig at holde en lav gennemsnitlig el-pris, hvis man har en stor andel af ustabil el-produktion fra sol og vind. |
25-03-2025 15:30 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
debatter i den rigtige tråd alzheimer Jørgen! |
25-03-2025 15:33 | |
Hvis der er en, som har alzheimer, så er det dig. |
25-03-2025 15:48 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
25-03-2025 15:54 | |
Politikkerne har da i den grad et ønske og et incitament om at holde el-priserne nede. Kan de ikke det, så har el-produktion via sol og vind slået helt fejl. De kan de bare ikke holde el-priserne nede, for den ustabile el-produktion via sol og vind giver meget høje gennemsnitlige el-priser. Ingen steder i hele den store verden har det været mulig at holde en lav gennemsnitlig el-pris, hvis man har en stor andel af ustabil el-produktion fra sol og vind. |
25-03-2025 16:11 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
VTA.cc har fundet en metode hvor deres egentlige formål er at rense spildevand, så lader det til at de har noget der nærmest kan ses som et spildprodukt, nemlig green hydrogen, men man kan jo sige at teknikkerne supplerer hinanden. Men jeg forstår det sådan, at vi kan forvente at rense vores spildevand bedre, mens det bliver billigere at gøre det fordi, at man meget nemt opnår grøn brint som et spildprodukt der kan holde udgifter nede, eller måske endog give en lille profit. Who knows... Men de skal ikke bruge energi til processen... Se selv videoen her, og så har firmaet oversprøjtet youtube med små hjælpe videoer på forskellige sprog, men søg evt på vta.cc english hvis i vil vide mere end jeg fortæller. https://www.youtube.com/watch?v=9KuQwpBGefs https://vta.cc/en |
25-03-2025 22:06 | |
26-03-2025 11:43 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
26-03-2025 11:56 | |
Du gør alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer blive bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. Hvornår tør du tage fat på problemets rod? Jeg spørger bare. |
26-03-2025 12:01 | |
Euro★★★★☆ (1309) |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Bør Danmark genoverveje sin brint politik? | 2 | 22-04-2025 20:39 |
Haffner biobrændsel til brint uden elektrolyse | 0 | 07-04-2025 22:29 |
Kan man lave et brint loop? | 14 | 28-12-2024 21:48 |
Brint er ikke løsningen | 30 | 20-12-2024 17:17 |
Ny teknologi: Brint? | 15 | 05-02-2009 17:00 |
Artikler |
Brintbiler |
Brint |