Husk mig
▼ Indhold

Grøn fagforening

Grøn fagforening30-01-2019 11:48
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Hvis man tænker på klima, miljø og råstofbevarelse, så er der stor forskel på, hvor gode og værdige jobs, der tilbydes på det danske arbejdsmarked.

Måske er det på tide at diskutere muligheden for at etablere en tværfaglig grøn fagforening, som blandt andet kan hjælpe med at fjerne arbejdspligten på de økologisk mindst bæredygtige jobs og jobfunktioner..?

En ny form for tværfaglig solidarisk fagforening, hvor alle kan melde sig ind og støtte økologisk bæredygtighed på arbejdsmarkedet.

Hvilke betingelser vil borgerne stille, og hvilke ønsker vil de gerne have opfyldt, før de vil melde sig ind i Grøn Fagforening..?

­
30-01-2019 22:39
Jakob
★★★★★
(6955)
­

For 100 kr ville jeg selv gerne prøve et passivt medlemskab et års tid i Grønfagforening alene for at støtte de fremlagte intentioner.

Det tværfaglige må kunne blive en styrke, fordi alle tvinges til at se sig omkring og langt ud over deres egen næsetip.

­
31-01-2019 13:32
Krutzou
★☆☆☆☆
(124)
Fik du så meldt dig ind? Eller vil du bare delagtiggøre os i, hvad du synes, er det rette?
31-01-2019 14:56
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Jeg venter på et idealistisk fremadstræbende og højt begavet hoved, som kan starte foreningen. Før kan jeg ikke melde mig ind.

NÆSTE..!!!

­
31-01-2019 15:27
Krutzou
★☆☆☆☆
(124)
Hvad forhindrer dig i at starte den forening? Du har jo, ifølge dig selv, alle kvalifikationerne.
31-01-2019 17:48
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Krutzou skrev:
Du har jo, ifølge dig selv, alle kvalifikationerne.

Hvor har jeg skrevet det..?

­
01-02-2019 12:19
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Det er oplagt kun magt og visioner, der kan sætte grænser for de problemer, som Grønfagforeningen vil kunne løse.
Det overordnede tværfaglige aspekt betyder, at magtmulighederne er næsten ligeså store som for Folketinget.

Tænkt eksempel:

Demokratiet beslutter skødesløst at bygge en ny bro med tilhørende vejnet, fordi det kan give mange arbejdspladser og næsten ikke koster skatteyderne penge.

Grønfagforening kigger på projektet og opdager, at det langt fra er økologisk bæredygtigt. Det vil medføre en masse nedslidende og ødelæggende arbejde for blandt andet jord og betonarbejdere, og desuden er det meste andet med hensyn til klima, miljø og råstofbevarelse den rene katastrofe.

Det holder de møde om i Grønfagforening, hvor alle fagforeninger er tværfagligt repræsenteret, og hvad bliver de så enige om..?

Det må nok være interessant at følge med i, hvis det er en organisation med en magt, som overgår LO med f.eks. generalstrejker og blokader.
Hvis alle fagforbund og borgerne slutter op, så er der nærmest ingen grænser for, hvad Grønfagforeningen på meget kort tid kan sætte igennem.

Dennis Kristensen kan måske være et interessant forslag til en grundlægger..?

­­­
02-02-2019 13:03
Krutzou
★☆☆☆☆
(124)
Jakob skrev:
­

Krutzou skrev:
Du har jo, ifølge dig selv, alle kvalifikationerne.

Hvor har jeg skrevet det..?

­

Stort set over alt i dette forum
Redigeret d. 02-02-2019 13:04
02-02-2019 15:44
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Det kan måske blive en interessant tråd en dag, hvis der kommer nogen forbi med et saglige bidrag til emnet.

­
02-02-2019 17:32
Krutzou
★☆☆☆☆
(124)
Jakob skrev:
­

Det kan måske blive en interessant tråd en dag, hvis der kommer nogen forbi med et saglige bidrag til emnet.

­

Det skal du nok ikke gøre dig forhåbninger om. Det har du tilsyneladende allerede indset, da du selv er den største bidragyder til tråden.
14-02-2019 11:18
helios
★★☆☆☆
(302)
Hvad har al dette med klima at gøre?
14-02-2019 12:13
Jakob
★★★★★
(6955)
­­

helios skrev:
Hvad har al dette med klima at gøre?

Det ser ud til, at der for at forstå tråden for nogle kan være behov for først at sætte sig ind i, hvad "økologi" betyder.
Definition kan findes her:
https://www.klimadebat.dk/forum/oekologi-er-noegleordet--d12-e702.php#post_12137

­
15-02-2019 09:21
helios
★★☆☆☆
(302)
@Jakob, du henviser til din eget selvopfundne definition.

"Økologi" er videnskaben/læren om forholdet mellem de levende væsner og mellem dem og deres miljø.
Det har intet med klima at gøre.
Jeg ser du i din reference fandt ud af, at planter skal bruge gødning.
Det er fint nok, det har man vidst i mere end 100 år, man ved at planterne skal have 14 mineralstoffer + vand og kulstof. Det er kemi.
Klima er noget andet, det er fysik. Mange mener at CO2 er den eneste klimafaktor, men der er mange og langt mere effektive klimafaktorer. Isæt nu, hvor CO2 er ved at være en meget lille klimafaktor, dens klimaeffekt er faldet til 1-2% af hvad dens effekt var i starten.
15-02-2019 10:13
Jakob
★★★★★
(6955)
­

helios skrev:
@Jakob, du henviser til din eget selvopfundne definition.

Det vil jeg gerne bede læserne om selv at undersøge, så det kommer til at stå lysende klart for dem, at du ikke bare er det kemiske landbrugs propagandist, men også så fuld af løgn, at man kun bør læse dine indlæg, hvis man gerne vil vildledes.

­
15-02-2019 13:40
Jakob
★★★★★
(6955)
­

Grønfagforeningens bestyrelse bør måske vælges ved skriftlig urafstemning, så forskellige interesseorganisationer ikke alt for nemt kan kuppe det hele, selvom de møder talstærkt op på en generalforsamling.

­

Deltag aktivt i debatten Grøn fagforening:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvilken af verdens førende økonomier er længst fremme i omstillingen til vedvarende energi?

USA

EU

Kina

Japan

Indien

Brasilien

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2019 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik