Husk mig
▼ Indhold

Grøn nytårstale


Grøn nytårstale23-12-2014 11:50
Claus Hansen MDG
☆☆☆☆☆
(1)
Vores statsminister skal nok efter beskæftigelse og indvandring, nævne klimaforandringer i hendes nytårstale, og de tiltag som regeringen har gjort for klimaet og miljøet.
Men vi er nok mange der mener at der kunne gøres meget mere og at klodens fremtid, burde have førsteprioritet i både dansk og international politik.

Hvilke klima og miljø tiltag burde efter din mening, komme med i en nytårstale.
Skal det være permakultur som fremtidens landbrug, skal det være insekter som fremtidens fødevarer, vugge til vugge materialer, bølge, vind og solenergi, alternativ samfundsøkonomi til reduktion af forbrug ?

Kom med dine bud til en grøn og bæredygtig nytårstale.


Claus Hansen
Miljøpartiet De Grønne
23-12-2014 17:32
Kosmos
★★★★★
(5370)
Skal det være permakultur som fremtidens landbrug, skal det være insekter som fremtidens fødevarer, vugge til vugge materialer, bølge, vind og solenergi, alternativ samfundsøkonomi til reduktion af forbrug ?

Kom med dine bud til en grøn og bæredygtig nytårstale

- jeg synes såmænd forslagene er udmærkede, men vel at mærke til Kim Jong-uns nytårsandagt: Vi har da gudskelov ikke fået planøkonomi i Kongeriget, endnu da!


Og hermed mine bedste ønsker om en glædelig jul til alle bidragydere til klimadebat.dk!

Tilknyttet billede:

23-12-2014 17:43
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
- jeg synes såmænd forslagene er udmærkede, men vel at mærke til Kim Jong-uns nytårsandagt: Vi har da gudskelov ikke fået planøkonomi i Kongeriget, endnu da!


Det var måske på tide at politikerne huskede, at de kun skaber rammerne, og at alt indenfor ramme udfyldes af andre, og at fyldet kommer i den rækkefølge det er teknisk og økonomisk at gøre det - planøkonomi har spillet fallit så mange gange, at den vej nok ikke er en god idé betræde.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
23-12-2014 18:02
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jeg mener,at der skal være plads til hele farvepaletten i H.M.s nytårstale - livsfilosofien " grøn og bæredygtig" er efter min mening for meget "religion" - lad os istedet få nuancerede meninger og forslag til fremtidens energi-og klimapolitik.

Jeg ønsker også alle debattørerne en rigtig GLÆDELIG JUL.
23-12-2014 20:59
Emeritussen
★☆☆☆☆
(86)
".....forslag til fremtidens energi-og klimapolitik."
For Guds skyld, don't fix it if it ain't broken.
Den ubetydelige stigning i temperaturen har været en Guds gave til menneskeheden.
Den ret betydelige stigning i CO2 har været en Guds gave til planteriget og landbrugsafgrøderne.
Dejligt at se at vegetationen over hele verden stortrives og kryber ind på ørkenerne.
Håber på 800ppm til børnebørnene. Så forhåbentlig vil alle dommedagprædikanterne klappe kaje, i det mindste, indtil vi er nået 750ppm.
Med dette fromme ønske bedes i alle have en super Jul og et fantastisk Nytår!
23-12-2014 23:39
Kosmos
★★★★★
(5370)
For Guds skyld, don't fix it if it ain't broken.
Den ubetydelige stigning i temperaturen har været en Guds gave til menneskeheden.
Den ret betydelige stigning i CO2 har været en Guds gave til planteriget og landbrugsafgrøderne.
Dejligt at se at vegetationen over hele verden stortrives og kryber ind på ørkenerne...

- godt brølt!
24-12-2014 09:52
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Fuldstændig enig
24-12-2014 14:20
thorkil
★☆☆☆☆
(87)
Claus Hansen MDG skrev:
Vores statsminister skal nok efter beskæftigelse og indvandring, nævne klimaforandringer i hendes nytårstale, og de tiltag som regeringen har gjort for klimaet og miljøet.
Men vi er nok mange der mener at der kunne gøres meget mere og at klodens fremtid, burde have førsteprioritet i både dansk og international politik.

Hvilke klima og miljø tiltag burde efter din mening, komme med i en nytårstale.
Skal det være permakultur som fremtidens landbrug, skal det være insekter som fremtidens fødevarer, vugge til vugge materialer, bølge, vind og solenergi, alternativ samfundsøkonomi til reduktion af forbrug ?

Kom med dine bud til en grøn og bæredygtig nytårstale.
Gid det dog ville blive virkelighed.
Men ingen tør sige det:
Kun med kernekraft kan man blive BÅDE grøn og bæredygtig – økonomisk bæredygtig.
24-12-2014 16:06
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hej Thorkil-

Jeg er da enig,men.nu må vi jo ikke ødelægge hele juleferien for Claus Hansen
24-12-2014 23:53
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Dejligt at se alle de fornuftige indlæg. God jul til alle...
25-12-2014 01:52
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Tak og i lige måde Morten Riber


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.




Deltag aktivt i debatten Grøn nytårstale:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Statsministerens nytårstale003-01-2014 20:25
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik