Husk mig
▼ Indhold

GW-tilhængere ud af skabet.


GW-tilhængere ud af skabet.01-08-2009 12:39
Jakob
★★★★★
(9211)
.



GW betyder "global opvarmning" (Global Warming)



Jeg er nok af den opfattelse, at det er ok at være lidt dum eller have en personlig tvivl om næsten alle klimaspørgsmål.

Men er man for nuværende direkte tilhænger af global opvarmning, så mener jeg, at man enten ikke har forstået konsekvenserne, eller også er man en hensynsløs og kortsynet egoist, som er ligeglad med civilisationers ødelæggelse og udslettelse af liv.

Er jeg for hård i den bedømmelse..?


Men i hvert fald kan det virke aldeles tåbeligt, at diskutere med en GW-tilhænger, hvor mange penge man må bruge på at standse den globale opvarmning.

Derfor vil jeg gerne opfordre GW-tilhængerne til at bekende ren kulør og grundigt fremlægge deres argumenter, så vi ved, hvor vi har hinanden og kan diskutere i øjenhøjde.


Så kan jeg efterfølgende overveje, om jeg vil sende navnelisten til admin med en opfordring om bandlysning af "terroristerne".




.
01-08-2009 13:13
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Jeg melder mig gerne. Jeg kan sagtens forstå, at du synes, det er i orden at være dum!! - den lader jeg lige stå et øjeblik! -

Det tillader jeg mig så også at være. Jeg ønsker mig brændende!! en opvarmning på fx 2-3 grader, så vi ikke skal gå og fryse 8 måneder om året. Menneskeskabt eller ej. - Jeg tror ikke et sekund på, at vi mennesker har nogen som helst indflydelse på Jordens temperatur. Så jeg er altså "en hensynsløs og kortsynet egoist, som er ligeglad med civilisationers ødelæggelse og udslettelse af liv". - Godt du ikke er det!!

Så kan jeg efterfølgende overveje, om jeg vil sende navnelisten til admin med en opfordring om bandlysning af "terroristerne".


Fint fint. Sådan et spam-filter ville hurtigt lukke sitet. Det er iøvrigt første gang i mit liv, jeg er udnævnt til "terrorist"!

Jakob - ærlig talt


Venligst brinch
01-08-2009 13:47
Jakob
★★★★★
(9211)
.



brinch skrev:
Jeg kan sagtens forstå, at du synes, det er i orden at være dum!! - den lader jeg lige stå et øjeblik! -

Det tillader jeg mig så også at være. Jeg ønsker mig brændende!! en opvarmning på fx 2-3 grader, så vi ikke skal gå og fryse 8 måneder om året. Menneskeskabt eller ej.



Der er forskel på at være dum og at SPILLE dum..!

Hvis du med din viden om medfølgende naturkatastrofer alligevel går ind for global opvarmning, så har jeg taget grusomt meget fejl af dig.
I mine øjne beder du så direkte om, at blive anbragt i båsen for kyniske og egoistiske psykopater.
Har du tænkt det ordentligt igennem..?

Du kan selvfølgelig indtage en "protestattitude", og bare være imod i denne tråd for at have lidt sjov med at hærge den. Men jeg mener det faktisk seriøst, og derfor vil jeg også gerne have seriøse svar.
Din attitude omkring dette spørgsmål har betydning for, hvordan jeg i fremtiden vil se på dig, som skribent.



.
01-08-2009 14:39
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Jeg har ikke lyst til en "krammer" af en lommetyv! - Så du skal ikke indrullere mig i dit absurde cirkus. Jeg har stor respekt for dit debat-gen, men jeg finder ind imellem, at din selvcentrering nærmer sig noget psykotisk. Jeg har virkelig prøvet at alliere mig med dine fremadrettede sider, men det lader desværre til, at du er gået død for en halv snes år siden. Når du direkte begynder at true meddebattører med udelukkelse, er det bekymrende. På en måde tror jeg, at sitet kunne have gavn af, at du trak dig for en periode. Det virker som om, selv branner frygter dig, uden at jeg fatter hvorfor! Du er topscorer i antal indlæg, men det er så sandelig ikke i kvalitet, du er topscorer!

Jeg er hamrende ligeglad med, hvordan du ser på mig som skribent! Jeg skriver præcist, hvad jeg mener og lader mig ikke intimidere af nogen. Jeg satser på, at jeg har lige så megen ret til at skrive som alle andre. Skulle mine indlæg blive absurde har jeg tillid til, at branner stopper dem.

Indtil videre tror jeg, jeg har noget at bidrage med. Ikke bare fornærmelser overfor andre skribenter men faktisk noget rimeligt seriøst omkring forståelse af de ændringer, vi ser på planeten Jorden. Det var derfor, jeg meldte mig ind, og det er derfor, jeg stadig er her.

Venligst brinch
01-08-2009 15:37
Jakob
★★★★★
(9211)
.



@brinch

Jamen det bliver da et stort fremskridt, hvis du så engang når frem til det, som du er her for og kan bestride dine ambitioner. Det ser jeg frem til. Hvornår begynder du..?

Dine fornærmelser går det udmærket med, men det kniber gevaldigt med resten.

Hvis du tror, at branner er bange for mig, så kan du godt tro om igen. Han jordrer i hvert fald de fleste forslag, som jeg kommer med.
Han er nok nærmere bange for, hvad et uartikuleret brushoved som dig kan gøre ved siden.
Hvis det var min side, så var du faktisk tæt på en advarsel eller en bandlysning.
Ikke på grund af min vittige og ligegyldige trussel, men fordi du spreder for mange useriøse indlæg med dårlig tone.

Det er ingen kunst at hærge en debat.
Jeg har gennem en tid forsøgt at afbøde og vise tolerance, fordi jeg også fornemmer, at du har noget godt i dig. Men du overstiger efterhånden mine evner, så jeg må begynde at tage mine forholdsregler.


Hvis du har beskyldt mig for at være en lommetyv, som vil kramme dig, så må jeg bede om dokumentation eller en undskyldning.


.
01-08-2009 15:41
Fafner
★☆☆☆☆
(53)
@Jakob
Jeg vil gerne forsvare din ret til at mene og udtrykke hvad du vil, men så skal du osse respektere andres ret til det samme.

Hvad, hvis du tager fejl, så kommer verden til at bruge en forfærdelig masse penge til ingen verdens nytte, som kunne være brugt lige nu til at bringe hundredevis af millioner af mennesker ud af nød og elendighed. Og så er det jo dig, der af eftertiden vil blive beskrevet i samme grove tone, som du nu tillader dig at bruge over for os, der mener noget andet.

Du har vel lagt mærke til, at det er en stor fordel for Danmark, hvis det bliver varmere, og nu synes det osse at være tilfældet for Sahara:

http://news.nationalgeographic.com/news/2009/07/090731-green-sahara.html

Fattigdom er det største miljøproblem.
Redigeret d. 01-08-2009 15:53
01-08-2009 17:03
Jakob
★★★★★
(9211)
.




@Fafner


Jeg har ikke magt til at slette andres indlæg eller at bandlyse, så grænserne for ytringsfriheden her i forum kan ikke trækkes med magt af mig, og jeg har derfor intet at sige om retten ud over min egen personlige mening.

Men der er grænser for, hvilke holdninger jeg har tænkt mig at respektere ved at lade dem dø i synden.

Og tænker vi ordentligt efter, så er der faktisk en del holdninger, som det ganske enkelt ikke er pænt at have.

Det kan være racisme, og det er jo direkte ulovligt.

Men det kan også være moralske spørgsmål.

Hvis man f.eks. synes, at børn skal lære at ryge.
Eller at det er helt fint, at tre mand sidder med hver deres cigaret og et spædbarn i en lukket bil tæt af røg.

Eller hvis man er anarkist.

Eller nazist

Eller hvis man går ind for fri hastighed

Eller hvis man går ind for vold

osv..


Og der mener jeg så, at når vi ser på de oversvømmelser og naturkatastrofer, som vil blive hyppigere i takt med mere global opvarmning, så har man et stort moralsk problem, hvis man er for..!

Alle de andre stærke argumenter for at bruge penge på VE i Danmark, vil jeg for nu lade ligge.
Men det må netop også være vejen ud af nød og elendighed.

Og hvordan tror du, at det vil se ud i verden, hvis temperatuen pludselig begynder at falde drastisk, og vi har brugt alt det fossile brændsel..??
Det skal også med i de langsigtede klimaovervejelser.


Du argumenterer i det mindste lidt mere seriøst, end at du bare gerne vil have lidt mere sommer i skjorteærmer.
De positive ting, som du finder, tror jeg dog aldrig vil komme i nærheden af den negative slagside.
Men nu må vi se, hvordan tråden udvikler sig. Jeg er ikke klimaekspert, så jeg skal først til at søge efter det.
Men mon ikke, at de er kede af det på Maldiverne...



Tror du virkelig, at VE-arbejdspladser behøver at give større nød i verden..??

Hvilke mennesker er det præcist, som du så gerne vil redde ud af sult og nød lige nu..?



.
01-08-2009 17:08
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Jakob - hvis det var din side, så var der ikke andre debattører!! Det smukke ved Klimadebat,dk er netop, at det ikke er din side!

Hallo - jeg har da ved gud ikke beskyldt dig for at være kriminel! At blive "omfavnet af en lommetyv" er jo et kendt begreb. Billedet burde stå klart.

Jeg synes faktisk, at jeg har bidraget til sitet, ligesom jeg har profiteret af det. Jeg tror endda, jeg har meget mere at bidrage med. Det må vise sig. I allernærmeste fremtid vil jeg komme med en tese ift de meget store forskelle, der er mellem oceanernes niveaustigninger. Det er noget faktuelt og handler ikke om science fiction, som de fleste af dine indlæg gør. Beklager! - Jeg forholder mig til den virkelighed, jeg kan iagttage - ikke den "virkelighed" DR, Information, Politken mv beskriver. Du kalder mig et "uartikuleret brushoved", og det må jeg vel forholde mig til. "Uartikuleret" kan jeg ikke genkende (det betyder - uden evne til at udtrykke sig), men "brushoved" - der ligner vi måske hinanden? Men hvornår har du selv bidraget med noget konstruktivt? Langt de fleste af dine indlæg er rent nasseri!

Du lever i en uvirkelighed, er jeg bange for. Det rager vel ikke mig - udover at det altså plager denne hjemmeside. Som jeg også er en del af. Dybest set tror jeg, du er et rettænkende menneske, der bare er hoppet på den forkerte bus. Og ikke kan finde ud af at tage en anden rute. Det er ikke bare ligegyldigt, for du er mit medmenneske. En del af mig. Dine fornærmelser er sikkert dit forsvar imod at mærke, hvad det er, du savner. Fair nok. Men du kan ikke flygte fra dig selv!

Venligst brinch
01-08-2009 17:37
Jakob
★★★★★
(9211)
.



brinch skrev:
Men hvornår har du selv bidraget med noget konstruktivt? Langt de fleste af dine indlæg er rent nasseri!
Du lever i en uvirkelighed, er jeg bange for. Det rager vel ikke mig - udover at det altså plager denne hjemmeside. Som jeg også er en del af. Dybest set tror jeg, du er et rettænkende menneske, der bare er hoppet på den forkerte bus. Og ikke kan finde ud af at tage en anden rute. Det er ikke bare ligegyldigt, for du er mit medmenneske. En del af mig. Dine fornærmelser er sikkert dit forsvar imod at mærke, hvad det er, du savner. Fair nok. Men du kan ikke flygte fra dig selv!



Tak skæbne, hvis det er standarden for dagens terapeuter, at de går rundt i byen og stiller diagnoser på mennesker, som de kun møder i et forum.

Hvis jeg var klimabekymret, så ville jeg gå til Jehovas Vidner, før jeg opsøgte dig..!!


Og hvad mener du egentlig med, at mine indlæg er nasseri..??
Det er da dig, der skriver i en tråd, som jeg har oprettet.
Er det nasseri at starte en tråd, eller hvor vil du hen..?

Nej, du behøver ikke at svare. Jeg ved på forhånd, at svaret ikke er værd at læse.


.
01-08-2009 17:55
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Jakob skrev:

Hvis jeg var klimabekymret, så ville jeg gå til Jehovas Vidner, før jeg opsøgte dig..!!

Og hvad mener du egentlig med, at mine indlæg er nasseri..??
Det er da dig, der skriver i en tråd, som jeg har oprettet.
Er det nasseri at starte en tråd, eller hvor vil du hen..?

Nej, du behøver ikke at svare. Jeg ved på forhånd, at svaret ikke er værd at læse.


OK

Venligst brinch
05-08-2009 09:36
Jakob
★★★★★
(9211)
.




Her er et par artikler til de GW-tilhængere, som endnu ikke har erkendt, at deres holdning har sammenfald med at gå ind for død og ødelæggelse:



http://ing.dk/artikel/88170
Citat fra siden:
---------------------
Mennesket har udryddet hver tredje art siden 1970

Vi er vidne til en af de største masseudryddelser i klodens historie, lyder det i den seneste opgørelse over verdens artsrigdom. Siden 1970 er 27 procent af alle dyr forsvundet, især i troperne.
---------------------



http://www.klimadebat.dk/konsekvenser-for-planter-bionyt-500-svar-om-klima-r49.php
KONSEKVENSER FOR PLANTER


http://www.klimadebat.dk/konsekvenser-for-oekosystemer-bionyt-500-svar-om-klima-r48.php
KONSEKVENSER FOR ØKOSYSTEMER


http://www.klimadebat.dk/konsekvenser-for-dyr-bionyt-500-svar-om-klima-r50.php
KONSEKVENSER FOR DYR


http://www.klimadebat.dk/ferskvand-og-vandproblemer-bionyt-500-svar-om-klima-r55.php
FERSKVAND OG VANDPROBLEMER



Når jeg læser dette, så kan der hos mig ikke være tvivl om, at GW-tilhængere enten er ekstremt underinformerede, eller også støtter de massedrab.
De tilhører derfor ikke den del af befolkningen, som jeg gerne ville lade mine børn lege med.




.
05-08-2009 14:52
Henrikoelund
☆☆☆☆☆
(5)
Hej Jakob

Kan man være tilhænger af GW? Kan man så bestemme om Planeten, skal blive koldere eller varmere. Reagerer Jorden på håndsoprækning eller skal det være hemmelig afstemning!

Mht. de mange links er det forskellige fremtidsforudsigelser, omkring hvad nogle mener evt. kunne ske, hvis diverse computermodeller (GCM'er fodret med data justeret af AGW-tilhængere) projicerer rigtigt ud i fremtiden mht. til temperaturer og havstigning.
De har ikke magtet det indtil nu, men måske ud i en fjern fremtid.... hvem ved?

Så der er ikke noget faktuelt eller sandt i disse spekulationer - det er rent gæt.

Artiklen fra ingeniøren refererer til WWF rapporter, hvor arterne får føjet et tillæg til deres artsnavn, f. eks. "Ganges Floddelfinen". Når så delfinerne trækker ud i havet, kan man så sige, at de er udryddet i floden. Det er smart!
Den danske Sumpskildpadde, der levede her for ca. 9000 år siden, den er også udryddet! Da det stoppede med at være + 25 grader i snit i Danmark, så fortrak den til varmere egne. Og den danske Ibis ligeså.

Måske kunne du hjælpe mig?
Jeg har flere gange henvendt mig til de forskere, der påstår, at så og så mange arter er udryddet - og har bedt om en specificeret liste over præcis hvilke arter, der er forsvundet fra Jorden.

Jeg har aldrig fået en sådan liste. Jeg har heller aldrig set en sådan liste nogen steder.
Men du ved måske, hvordan man får fat i sådan en liste.
Jeg kan nemlig godt lide at tjekke data efter og ikke tage tilfældige tal for gode varer.
På den måde undgår jeg forhåbentlig, at blive beskyldt for at være ekstremt underinformeret.

VH Henrik
05-08-2009 15:04
sg17a
★★☆☆☆
(378)
Henrik, du er inde på en interessant diskussion, men jeg tror problemet bør have en lidt anden formulering.

Jeg ser det som om at man gennem nogle generationer har 'lært' at klima og natur er noget statisk. Og nå rman begynder at se ændringer så er det pr. definition skidt. Jeg tror et af de skridt mankan lave er at kunne adaptere bedre til naturen og ikke forme naturen efter godtbefindende.

Som eksempel har vi i DK lister over hvilke dyr der lever hvor. Når man så begynder at se dyr som ikke hører til så går man i selvsving. Det kan være vildsvin i syd eller elge fra sverige som svømmer over. Sådanne dyr skyder man. Så er der invasive arter, men de er heller ikke kommet til naturligt og påfører den eksisterende natur store skader, så dem bør vi ikke diskutere her.

Når vi så har lært at se klima og natur som noget dynamisk, så kan vi begynde at snakke om vores andel i de klimavariationer man ser.


~thomas wernberg
05-08-2009 20:34
Henrikoelund
☆☆☆☆☆
(5)
Hej Thomas

Dejligt med et fornuftigt og velafbalanceret indlæg. Du har ret i, at ændringer af enhver art i natur eller klima, bliver betragtet som en ubalance, der bør rettes omgående af mennesket! En planet der gennem 3,8 milliarder år har været i permanent dynamisk ubalance, er det nu menneskets moralske opgave at skabe balance i. Jeg bræ... mig.
Menneskets afskyelige forfængelighed!!
Om 20 år ligger de nye generationer på maven af grin over, at man på et tidspunkt troede mennesket styrede klimaet.

VH Henrik
05-08-2009 21:24
Jakob
★★★★★
(9211)
.




@Henrikoelund


Der er så mange ting, som det kan være svært for lægmand at gennemskue i detaljer.
Derfor kan det godt være fornuftigt at støtte sig til videnskabens "gæt" frem for at gætte på, at ens egne juleønsker afspejler virkeligheden.

Det er ikke så nemt at afgøre, hvornår en art er udryddet i hele verden.
Det er derfor også korrekt, at artiklen ikke giver garanti eller er konkret med en liste.

Hvem kan vende enhver sten i hele verden for at tjekke, om der skulle være en enkelt bestemt frø tilbage.
Det lader sig ikke gøre, og bliver det offentliggjort på en liste, at en art er udryddet, så mister de troværdighed, hvis der alligevel senere findes et eksemplar.
Det er de selvfølgelig ikke interesserede i, og det er måske også netop derfor, at du er interesseret i en liste.


I Danmark og flere andre lande arbejder man med "rødlister":
http://da.wikipedia.org/wiki/R%C3%B8dliste
http://www.skovognatur.dk/Udgivelser/Tidligere/1997/Roedliste1997.htm


På verdensplan har man lister over truede arter:
http://en.wikipedia.org/wiki/CITES
it accords varying degrees of protection to more than 33,000 species of animals and plants.
Appendiks med navne på arter:
http://www.cites.org/eng/app/appendices.shtml




Man må være både blind og døv, hvis man tror, at GW er et fremskridt for livet på jorden.
Men man kan altid finde mennesker, som bliver ved med at rejse tivivl, og som opstiller andre spådomme.
Vi så det med tobak, som industrien blev ved med at hævde ikke var sundhedsskadelig.
Vi så det med fortynder, hvor oileselskaberne ikke mente, at fortynder gav skrumpehjerne, det var blot fordi malerne var alkoholikere.
Vi har set det med sprøjtemidler og kviksølv og hav af andre stoffer.


Her handler det om GW's skadelige virkning.
Og i det stykke må jeg mene, at GW-tilhængerne er endnu længere ude på tynd is, end tidligere gustne sagsholdere.
I det omfang, deres politik bliver virkelighed imod bedre vidende, må der sandsynligvis komme et tidspunkt, hvor de kan tiltales for noget endnu større end forbrydelser mod menneskeheden.
Bo i den svinebås, hvem der vil. Jeg vil ikke..!


Her er i øvrigt endnu en artikel:
http://politiken.dk/videnskab/article759526.ece
Citat fra siden:
----------------------
Den hastighed, dyr udryddes med, er 1.000-10.000 gange hurtigere end den har været de seneste 60 millioner år.

Det advarer forskere fra det australske New South Wales Universitet om i en ny redegørelse for risikoen for verdens dyreliv.
----------------------

Global opvarmning vil gøre overbefolkning til et endnu større problem, som vil føre til, at endnu mere natur skal gøres til landbrugsjord, som vil føre til endnu flere uddøde arter.
Hvis man ikke kan se dette scenarie for sig, så må det være, fordi man ikke vil.
I Afrika er der allerede i dag næsten ikke store vilde dyr tilbage. De avles på farme alene med det formål at give en indtægt fra den hvide mand, som elsker at skyde dem i folden.





@sg17a


Ja, de skal selvfølgelig bare lære i folkeskolen på Maldiverne, at der vil komme perioder, hvor alle fugle forsvinder, men det skal de ikke være kede af, for så kommer der nok nogle fisk i stedet...



Da jeg var ung, var der stadig nogle, som troede, at jorden var flad, rumforskning var fup, og foto af jordkloden var spidsen af en kuglepen fotograferet gennem et mikroskop.
Man skal høre mange vanvittige kontrateorier til videnskaben, før ørerne falder af. Men hvordan disse typer undgår kvalme over sig selv, det overgår min forstand. Måske klarer de den ved at projicere kvalmen over på noget andet, jeg ved det ikke.
Men hvis jeg var dem, så ville jeg være flov resten af mit liv. Og deres løgnagtige fejl var endda ikke skyld i massedød.




.
05-08-2009 22:08
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Hmm...Hva' så med de 1004 nye arter der er fundet alene i Mekong deltaet og upstreams i Cambodja og Laos... inden for de seneste 10 år
Redigeret d. 05-08-2009 22:09
05-08-2009 22:51
Michael
★★☆☆☆
(196)
Kampen for Amazonas burde inspirere verden

Kamp om naturressourcer fører til blodige sammenstød i Peru


film #1

film #2



Jeg har forresten ikke ondt af de mange tilfangetagne betjente der blev skalperet under hærens mislykkede befrielsesaktion.......
06-08-2009 12:32
Jakob
★★★★★
(9211)
.




@Michael


Jeg har forresten ikke ondt af de mange tilfangetagne betjente der blev skalperet under hærens mislykkede befrielsesaktion.......


Det har jeg.
Det er jo politikere, der har ansvaret.

Det har måske heller ikke så meget at gøre med GW, og så alligevel...
Hvis man anerkender GW, som er videnskabeligt begrundet, så erkender man nok også alvoren og CO2-teorien. Deraf følger, at man helhjertet må støtte VE, og det er netop en vigtig vej til at begrænse menneskets rovdrift på naturens resurser. Hvis vi har VE nok, så holder olieselskaberne op med at bore efter olie.

Men har du et forslag til, hvordan vi ellers kan støtte regnskovens overlevelse..?






GLAR skrev:
Hmm...Hva' så med de 1004 nye arter der er fundet alene i Mekong deltaet og upstreams i Cambodja og Laos... inden for de seneste 10 år


Hmm...Hva' så med det nye influenzavirus, som snart rammer en stor del af befolkningen, og alle de resistente bakterier, som vi fremavler. Ja, der kommer nye arter til, og vi finder stadig nogle, som vi ikke før har set. Men ofte er det til stor skade, når der opstår nye arter eller faunaen forurenes.

Men du kan evt. forsøge dig med humor, når den dødbringende virus kommer til Grønland.
Bare grin højt og fortæl, at det jo er "naturens" gode erstatning og kompensation for færre sæler og isbjørne osv.
http://www.klimadebat.dk/forum/klimasange-d33-e1018.php#post_13702
Grønlændere har vel også humor, selvom der skulle dø en vis procentdel af befolkningen...
Det har de jo før prøvet...


Men du vil vel ikke fortælle mig, at du er GW-tilhænger og dermed støtter "fornyelsen"..??




.
06-08-2009 14:52
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Men ofte er det til stor skade, når der opstår nye arter eller faunaen forurenes.


@Jakob

Er du ved at udvikle dig til "kontrolfreak"?

Naturen har altid frembragt nye arter - et ef de værste af slagsen er nok mennesket.
06-08-2009 16:36
Jakob
★★★★★
(9211)
.



@Boe Carslund-Sørensen


Er du ved at udvikle dig til "kontrolfreak"?


Jeg synes da ellers selv, at jeg brokker mig næsten ukontrolleret.



Naturen har altid frembragt nye arter - et ef de værste af slagsen er nok mennesket.


Ja, det kan der være noget om. Derfor skal vi også gøre noget ved overbefolkningen, men helst ikke på en grusom og brutal måde.
Nye vira behøver ikke at være et direkte resultat af GW.
Men manglende respekt for GW vil betyde, at flere rejser, og dermed bliver enhver global sygdomsspredning sat op i tempo.
Dette betyder flere syge og døde og mindre tid til at udvikle billige vacciner.
Det koster penge, som vi i stedet godt kunne have brugt på VE.
Jeg stemmer nu for, at den grønlandske befolkning bliver vaccineret før den danske.



.
06-08-2009 17:52
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@ Jakob

Nu må man jo ikke i dette forum kalde 'med-debatørerne' skingrende åndsvage, det ville iøvrigt slet ikke være dækkende, så det undlader jeg.

Risikoen for bivirkninger af A(H1N1) vaccinen er lang højere end selve influenzaen's evt. bivirkninger og følger m.v. med mindre du er i en særlig risikogruppe (ældre, immunforsvarssvækket and you name it) og absolut vil vaccineres.

Du skal ikke være så bekymret os os heroppe i Grønland... måske skulle du være mere bekymret for alt muligt andet med din AGW holdninger....Hvis det virkeligt bliver så varmt, at permafrosten optøs...kan der opstå langt værre smittterisikoer...The Spanish flu....tusinder af nordatlantiske søfolk er begravet flygtigt i permafrosten (få spadestik) ved de grønlandske kyster (især Østkysten)...hvis permafrosten smelter er der reel risiko for at denne influenza får sin renæssance med et langt større indhug i menneskeheden end dengang...Det er bekymrende.

I forbindelse med miltbrand-truslerne luftede jeg tanken for seruminstituttet, de svarede ikke entydigt, men kunne ej heller afvise, at 'permafrost-lig' kunne bruges som biologisk kampmiddel....Canadierne forbød forskere at opgrave søfolk på grund af den evt. risiko.

Sultne rovdyr (isbjørne og ræve) kan sagtens få færden af disse halvtoptøede lig og grave den op som et hurtigt måltid.... Vi kender desværre ikke endnu risikoen for at denne virus evt. kan spredes.

A (H1N1) er opreklameret af medicinindustrien... der ligger milliarder i fortjeneste på samme måde som alt andet i denne branche... Hver gang en læge udskriver en penecilinbehandling (af de to kendte stammer) modtager de 250.00 kr fra medicinalfirmaet som kommission. Derfor arbejdes der p.t hårdt for at få fremavlet en 3 stamme, der er penge i lortet.

Mvh
Redigeret d. 06-08-2009 17:54
06-08-2009 21:47
Jakob
★★★★★
(9211)
.



@GLAR


Jeg ved ikke, hvordan du gør det. Men bedst som det ser ud til, at du vil i bås med ligegyldige skeptikere, så kommer du altid med en alarm, der slår som en halv flaske snaps.
Det er i hvert fald anden gang nu, at du giver mig vådt på med et sådant "judogreb".
"Åndsvage" ville bestemt heller ikke være et dækkende udtryk for dine skriblerier.
Du kan jo blive næsten helt smuk, når du får lidt blæst.

Endnu et "KGB-kontrolspørgsmål":

Hvis du havde gjort en god VE-opfindelse, som kunne modvirke global opvarmning, ville du så søge patent og selv score kassen på det, eller ville du straks og hurtigt offentliggøre opfindelsen og stille den til rådighed for hele verden..?



.
06-08-2009 23:38
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Der er ikke noget i Grønland der hedder en 'halv flaske snaps'... det hedder en 'Qaanaaq bajer' på lokalt islæt, især deroppe nord på.

Opfinde VE for at stoppe den globale opvarmning...Der er ingen global opvarmning, vel nærmest tvært imod.

I Grønland har vi f.eks. thorium i en mængde der svarer til 10.000 gange den energi der er hentet op af Nordsøen... der er bare ikke politisk flertal for at udnytte den, hverken i DK eller GL. En næsten forureningsfri energikilde giver ingen forureningskroner i Statskassen.

Som kollektiv medmodtager af Nobels Fredspris i 1988 er jeg ikke tilhænger af 'Judo', selvom det til tider kunne være en nødvendighed.

Du kunne gøre os allesammen en tjeneste ved at opdatere din profil med f.eks din alder, uddannelse m.v. det ville gøre det noget nemmere at kommunikere på dit niveau.

>>Endnu et "KGB-kontrolspørgsmål":<<

Jeg har været medvirkende til adskillige opfindelse i landminerydnings-sammenhænge...til gavn for den tredje verden...jeg har ikke taget patent på et eneste... tvært imod de har alle været til fri disposition for 'modtagerlandene'...

Jeg har ligeledes kunstnerisk sammenhæng markedsført et 'Vandværks-projekt' kaldet The One Dollar Project i Cambodja som en provokation til Kristian von Hornsleth's "Uganda Village projekt" endte med Ministeriel fordømmelse, malaria og 'myldrebæ'. Hans næste projekt skal foregå i Mellemøsten hvor 50 arabere og 50 israelere skal bære hans navn med begrundelsen "man skyder jo ikke på sin familie.". Nu hvor alle munde er mættet i Afrika og freden er sluttet i Mellemøsten, tager Greenland Art Review udfordringen op med "The One Dollar Project in South-East Asia" 2008-2012.

Der er ikke tale om et Kunstværk eller en Happening - og hvis nogen vil betragte det som et kunstværk, så afskriver jeg mig alle rettigheder på forhånd - men om almenviden og oprindeligt opfundet for mere end 1000 år siden af kvinderne i Sudan. Grumset flodvand forvandlet til rent drikkevand på under en time i en kvalitet der svarer til vandværks vand i Danmark.

Hemmeligheden er et almindelig udbredt træ i Sydøstasien "Falsk Johannesbrødtræ" hvis frugter besidder en særlig evne til at rense vand, træets løv fra unge træer er meget vitaminrigt og rødderne er svagt giftige, men kan spises i små mængder som peberrod (armoracia rusticana). Dertil kommer at frugtens kerner er meget olieholdige og kan presses til spiseolie, der har en kvalitet der svarer til en god olivenolie. Med god grund kaldes træet også i folkemunde "Mirakel Træet".

1) Projektet startede i efteråret 2008 i Takmau syd for Phnom Penh, hvor en pose frø blev overladt til kærlig pleje på en af Cambodjas bedste planteskoler.

2) I 2009 udplantes 3 træer til hver familie i en lille landsby i det nordlige Cambodja.

3) I 2012 hvor træerne er 3 år gamle bærer de deres første frugter, som tørres og knuses til et fint pulver.

4) Derefter instruktion i brugen af vandrensningsmidlet og en time senere skåler alle i deres hjemmelavede rene drikkevand.

En pose frø til 1 $ er blevet forvandlet til et lokalt transportabelt vandværk, hvilket har sine fordele i rishøst sæsonen, hvor risbønderne ofte bor ved deres rismarker langt fra hjemmet. Frugten fra ét udvokset træ kan producere ca. 10.000 liter rent drikkevand om året. Træet er meget nemt at formere ved hjælp af frø, stiklinger og rod plantning.

Det har intet med Judo at gøre...det er rent hokus pokus eller kald det Voodo!

Mvh
07-08-2009 08:50
Jakob
★★★★★
(9211)
.



@GLAR


Der er ingen global opvarmning, vel nærmest tvært imod.


Sådan en ytring giver nok ingen fredspris, vel nærmere tværtimod.

Og jeg mener, at isen revner under dine fødder:





Men spørgsmålet var egentlig også kun, om du er tilhænger af global opvarmning, og ikke om den er aktuel. Det undlod du at svare på.


Når jeg ikke praler med mit CV på min profil, så er det selvfølgelig, fordi der ikke er noget at prale med. Men også fordi jeg ikke finder det relevant for debatten.
Din vandrensning synes jeg lyder som en super fin nødløsning. Den får vi nok brug for, når vi får mere sommer, og vi skal sprøjte endnu mere for insekter.


.
07-08-2009 22:40
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@ Jakob

Jeg er tilhænger af klimaforandringer, sommetider er det varmt og til andre tider koldere...det ligger næsten i navnet 'klima-forandringer'

Hvis jeg skulle vælge mellem varme eller kulde... ville jeg uden tvivl vælge varmen.

Alle fremskridt i vores civilisation er sket i perioder med varmt klima. Denne mellemistid har været usædvanlig klimavenlig mod klimaet, næsten konstant temperatur, med nogle små bump undervejs både op og ned.

Mvh
Redigeret d. 07-08-2009 22:41
07-08-2009 23:48
Jakob
★★★★★
(9211)
.



GLAR skrev:
Jeg er tilhænger af klimaforandringer


Det synes jeg er utrolig trist. Det er ikke nemt at finde håb for verden, når der findes begavede mennesker som dig, der går ind for så megen død og ødelæggelse.
God fornøjelse med at tage ansvaret for din holdning.



.
08-08-2009 01:50
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@ Jakob

Jeg kan kun konkludere, at i den kommune hvor du bor...virker 'hjemmepsykiatrien' ikke særligt godt.

'Død og ødelæggelse' fremkaldes kun af kulde i en verden med snart 7 mia. mennesker... En smule varme kan alle tilpasse sig, det viser de historiske fakta.

Mvh
Redigeret d. 08-08-2009 01:50
08-08-2009 11:12
Jakob
★★★★★
(9211)
.



@GLAR


Jeg kan kun konkludere, at i den kommune hvor du bor...virker 'hjemmepsykiatrien' ikke særligt godt.


Jeg har hørt, at det skulle være en almindelig opfattelse hos de skrumpehjerner, som vi deporterer til Grønland, så det tror jeg ikke, at du skal lægge så meget i.


'Død og ødelæggelse' fremkaldes kun af kulde i en verden med snart 7 mia. mennesker... En smule varme kan alle tilpasse sig, det viser de historiske fakta.



Hvornår har der tidligere i historien været 7 milliarder mennesker på jorden under en global opvarmning..??


Hvis vi bekæmper GW efter en fornuftig plan, så vil vi både være færre mennesker, og vi vil have langt mere VE og fossilt brændsel til rådighed, når den næste istid kommer.

Gør det for ondt at tænke så langt frem..?



.
08-08-2009 21:51
Henrikoelund
☆☆☆☆☆
(5)
Til Glar og Jakob

Gud fader bevares for et niveau i denne her tråd.
Hvis det er standarden på Klimadebat.dk - så skal I 2 da hurtigt få skræmt andre væk.

Der hvor jeg kommer fra, har man tabt debatten, hvis man bliver personlig eller direkte sviner andre til. Så i har tabt.... til lykke!

Hvis I senere kommer til fornuft, så velkommen tilbage.

Og Jakob, næste gang så snup lige en opdateret graf - og helst én, hvor dataene ikke er tortureret - prøv RSS eller UAH, de er stort set ens. Tak.

Og lige én ting til. Du mener vel AGW og ikke GW?

VH Henrik
08-08-2009 23:16
Jakob
★★★★★
(9211)
.



Henrikoelund skrev:
Og lige én ting til. Du mener vel AGW og ikke GW?


Jeg mener enhver form for global opvarmning.
Om den globale opvarmning er menneskeskabt eller ej, så er skaderne de samme.




.




Deltag aktivt i debatten GW-tilhængere ud af skabet.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
GW => Miljøkatastrofer i millionvis726-03-2024 21:20
GW => Flere og kraftigere jordskælv.?417-03-2024 20:19
GW => Havets masse bliver større eller mindre.?3106-03-2024 17:13
GW, Golfstrøm og politik10902-05-2018 06:27
Er mere snestorm i DK en konsekvens af GW..?7125-11-2015 20:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik