Husk mig
▼ Indhold

Her bor samfundsnasserne!


Her bor samfundsnasserne!18-12-2022 09:03
Jakob
★★★★★
(9211)
­



Det må vist være på tide, at det afsløres for offentligheden, hvor Danmarks værste samfundsnassere bor.

De vil så gerne købe billig strøm, men de vil ikke selv bidrage til produktionen.
Det har de laverestående danskere til at tage sig af i et område, de så flot betegner som "den rådne banan".

Jeg kan huske, at det var på tale i mit lokalområde, at der skulle opstilles flere vindmøller, men naboerne sagde fra.
Et af argumenterne var, at vores kommune allerede har gjort rigeligt i forhold til andre kommuner.
Og selvom alle bør gøre mere, så er det desværre vanskeligt at modsige.

Nu efter snart et års krig i Ukraine, som betyder, at mange borgere bliver virkelig hårdt ramt af høje energipriser, har intet endnu ændret sig på dette felt. Ukrainerne lider, diktaturer skovler penge ind, råstofferne svinder, klimaet forsømmes og Danmarks sikkerhed skades, mens unddragerne i Danmark har travlt med at nyde deres udsigt.
Føj.!

Det må være på høje tid at give dem udsigt til en geografiske elafgift, der vil betyde, at borgere og virksomheder i landzoner, hvor de ikke vil opstille vindmøller, skal betale 2 kr mere pr kWt.


Som man kan se, bor unddragerne i det sydøstlige Jylland, på hele Fyn og ikke mindst hele Nordsjælland:

Billedkilde (pt ikke offentlig tilgængelig):
https://ens.dk/sites/ens.dk/files/Statistik/energistatistik2020.pdf
Tilknyttet billede:

18-12-2022 12:40
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
De høje el-priser, som vi har skyldes ikke krigen i Ukraine. De skyldes en dårlige måde at producere strøm på.
18-12-2022 17:02
Kosmos
★★★★★
(5370)
De høje el-priser, som vi har skyldes ikke krigen i Ukraine

- nej.

De skyldes en dårlige måde at producere strøm på

- ja:

Surging energy prices weren't merely a result of the Russian invasion which accentuated the price shock. The spikes in fuel prices were a cumulative result of government policies in the West that focused exclusively on speculative model-based forecasts of the climate impacts of carbon emissions. These policies starved the oil, gas and coal sectors of capital investments and diverted trillions of dollars of public funds to subsidize intermittent wind and solar technologies which could not replace fossil fuels. Last month, Jeff Currie, Goldman Sachs' Head of Commodities Research, pointed out in an interview that at end 2021, fossil fuels accounted for 81% of global energy consumption, down from 82% a decade previously. The cost for this marginal change? A cool $3.8 trillion!
20-12-2022 20:01
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

Igen udtaler du dig bedrevidende om et emne du tilsyneladen ikke har skabt begreb om.

Det er naivt at tro, at når det blæser i Danmark, ja så blæser det lige kraftigt alle vegne.

Skulle vi nu ikke lytte til vindmøllebranchen, det er dem der ved og har kortlagt hvor det blæser mest i i Danmark.
Det er der hvor det er mest rentabelt at opstille vindmøller.

Der er steder i Danmark hvor det blæser så lidt at det ikke er rentabelt at opstille vindmøller.

Ja, det er de steder du påstår samfundnasserne lever.

Ak ja - du ved ikke bedre.

Her er kortet over og forklaringerne meget detaljeret på vindbranchens vindberegninger for Danmark.

Læs det, du vil blive meget overrasket, over din egen naive tilgang til emnet.

http://drømstørre.dk/wp-content/wind/miller/windpower%20web/da/tour/wres/dkmap.htm
21-12-2022 00:27
Jakob
★★★★★
(9211)
­



Atomlobbyen og klimabenægterne er stadig fulde af manipulerende løgne i dette forum. Intet nyt under solen på den front.
At deres samfundsnasseri så også skal gå ud over ukrainerne, sætter dem kun i et endnu mere utiltalende lys.



Frank123

Det er sært, at du kan få dig selv til at forsøge at tilbagevise anerkendt opdateret viden med et mere end 20 år gammelt kort, som ikke engang angiver den højde, som vindhastigheden er målt i.
Men det tænkte du nok ikke lige på, ligesom det heller ikke har strejfet dig, at der kan være sket noget med f.eks. højden på vindmøller i de mere end 20 forgangne år.
Prøv at undersøge det, og så lad os se igen.
Du kan i dag nærmest ikke finde en dal så dyb i Danmark eller træer så høje, at en vindmølle ikke vil være rentabel.
At droppe en landvindmølle et sted, fordi placeringen ikke er 100% optimal, vil være det samme som at lukke for olieproduktionen alle steder, hvor de tjener mindre end i Norge og Saudi.


Der er ikke noget at rafle om, spørgsmålet er kun, om du vil fortsætte med at give økonomisk tilskud til samfundsnasserne på 1. klasse eller ej.
Jeg mener som sagt, at de skal betale 2 kr mere pr. kWt.


https://youtu.be/HWKvuppj1ts?t=524



­
22-12-2022 14:13
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

Nu er det hyle grinagtigt.
Du henviser til en hjemmeside hvor de bruger global wind atlas, det skulle du tage og prøve. Iflg Global Wind Atlas er der tre områder i Danmark hvor vindhastighedener meget reducere.

Kan du gætte hvor det er?

København- Nordsjælland
Odense
Århus- midtjylland.

Da du tilsyneladende ikke forstår meget at det med vinden, skal jeg fortælle dig at en NEG Micon 1000 vindmølle producerer ca. 220KW ved den nordsjællandske videnhastighed, meget mindre ved vindhastigheden i København.
Placerer du møllen i Vestjylland producerer den 1.000KW.
At opføre en vindmølle i Nordsjælland og få reduceret udbytte med mere end 75% ville da være direkte tåbeligt, for ikke at tale om København hvor den producerede strøm falder med hele 90%.

Ja sådant er der så meget når men går til kilden, Global Wind Atlas og Energi- og Miljø Ministeriet.
22-12-2022 20:12
Jakob
★★★★★
(9211)
­


Frank123

Jeg synes måske nærmere, at det er lidt ensformigt, at du gentager samme fejl og igen blandt andet glemmer at tage højde for højden på tårnet.



­
04-01-2023 19:08
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev: ... klimabenægterne er stadig fulde af manipulerende løgne i dette forum.

Hvordan påstår man, at nogen benægter noget, som man ikke klart kan ?

Definer globalt klima for alle, så dette forum ved, hvad du taler om. Du må ikke flette nogen fysiske krænkelser eller logiske modsætninger ind i din definition.
22-01-2023 13:20
Jakob
★★★★★
(9211)
­





Nu har politikerne omsider også opdaget, at det halter:

19 jan 2023
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/en-falliterklaering-de-naeste-aar-ser-der-ikke-ud-til-blive-sat-eneste
Midt i en klima- og energikrise er udbygningen af landvind gået helt i stå. Det er ikke godt nok, erkender klimaminister Lars Aagaard.


Vi får da også en forklaring på hvorfor:

https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen_-oppositionen-klar-med-nyt-forslag-til-finansiering_362986
15:09
Kristian Jensen:
"vi får ikke nogen sat op, og derfor er det gået i stå.."



Men den forklaring må blandt andet mangle følgende:



Nogle danskere er lidt for ligeglade med tab af livskvalitet og menneskeliv i Ukraine og i den sorte industri.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med klima og miljø.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med økonomi.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med råstofbevarelse.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med [url=https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082-s40.php#post_85851]

Nogle danskere er lidt for ligeglade med, at vi sender utallige milliarder til diktaturer, som vi ikke ønsker at støtte.

Nogle danskere er lidt for optagede af deres egen herlighedsværdi på andres bekostning.

Nogle danskere tager ganske enkelt for lidt ansvar for det samfund, de lever i.




Jamen, hvor finde man da disse danskere med en så blakket moral.?

Det er nemt nok.!

De repræsenteres af et flertal i lokalbefolkningen især i de gule og grønne områder på dette kort:







­
22-01-2023 18:44
Kosmos
★★★★★
(5370)
Nogle danskere er lidt for ligeglade med råstofbevarelse

- 'råstofbesparelse', øhm...nå!?:

The quantity of metal required to make just one generation of renewable tech units to replace fossil fuels is much larger than first thought. Current mining production of these metals is not even close to meeting demand. Current reported mineral reserves are also not enough in size. Most concerning is copper as one of the flagged shortfalls. Exploration for more at required volumes will be difficult, with this seminar addressing these issues...


Se endvidere dette.
23-01-2023 16:20
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:
Nu har politikerne omsider også opdaget, at det halter:

19 jan 2023
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/en-falliterklaering-de-naeste-aar-ser-der-ikke-ud-til-blive-sat-eneste
Midt i en klima- og energikrise er udbygningen af landvind gået helt i stå. Det er ikke godt nok, erkender klimaminister Lars Aagaard.


Vi får da også en forklaring på hvorfor:

https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen_-oppositionen-klar-med-nyt-forslag-til-finansiering_362986
15:09
Kristian Jensen:
"vi får ikke nogen sat op, og derfor er det gået i stå.."



Men den forklaring må blandt andet mangle følgende:



Nogle danskere er lidt for ligeglade med tab af livskvalitet og menneskeliv i Ukraine og i den sorte industri.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med klima og miljø.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med økonomi.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med råstofbevarelse.

Nogle danskere er lidt for ligeglade med [url=https://www.klimadebat.dk/forum/klimavenlig-militaer-oprustning-d7-e4082-s40.php#post_85851]

Nogle danskere er lidt for ligeglade med, at vi sender utallige milliarder til diktaturer, som vi ikke ønsker at støtte.

Nogle danskere er lidt for optagede af deres egen herlighedsværdi på andres bekostning.

Nogle danskere tager ganske enkelt for lidt ansvar for det samfund, de lever i.


Jamen, hvor finde man da disse danskere med en så blakket moral.?

Det er nemt nok.!

De repræsenteres af et flertal i lokalbefolkningen især i de gule og grønne områder på dette kort:




­

Så dit argument er følgende:

1. Enhver, der ikke deler mine politiske holdninger, er en moralsk forkastelig person.

2. Danmark har mange af disse moralsk forkastelige mennesker. Bare se på det kort, jeg har leveret.

3. Danmark repræsenterer derfor ikke mine politiske holdninger.

4. Danmark er et moralsk forkasteligt land.

Konklusion: Alle burde lægge mærke til, hvor dydig jeg er!
28-01-2023 10:31
Jakob
★★★★★
(9211)
­



Dydsmønstre i Danmark eksisterer desværre nærmest ikke.
Alle bør gøre mere. Ikke engang de mørkeblå kommuner kan tillade sig at sige, at de er i mål.

Men det er desværre tydeligt på kortet, at nogle kommuner trænger til en meget alvorlig opsang, fordi de føler sig for fine til at hjælpe med at løfte opgaven.

Man kan ikke erstatte noget uerstatteligt med penge, så 2 kr mere pr. kWt i bøde er faktisk for billigt sluppet, men til en begyndelse dog bedre end den gratis fribillet, som de har kørt på i årtier.
Det behøver man ikke være et dydsmønster for at kunne se.












Man behøver heller ikke være et dydsmønster for at få øje på, at der er brug for pengene til at stoppe det helt afsindige generationsrøveri, der foregår:

https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/hvert-aar-forurener-og-skader-vi-den-danske-natur-og-klimaet-250-milliarder
Hvert år forurener og skader vi den danske natur og klimaet for 250 milliarder





­
28-01-2023 15:05
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:Dydsmønstre i Danmark eksisterer desværre nærmest ikke.
Alle bør gøre mere. Ikke engang de mørkeblå kommuner kan tillade sig at sige, at de er i mål.

Men det er desværre tydeligt på kortet, at nogle kommuner trænger til en meget alvorlig opsang, fordi de føler sig for fine til at hjælpe med at løfte opgaven.

Man kan ikke erstatte noget uerstatteligt med penge, så 2 kr mere pr. kWt i bøde er faktisk for billigt sluppet, men til en begyndelse dog bedre end den gratis fribillet, som de har kørt på i årtier.
Det behøver man ikke være et dydsmønster for at kunne se.

Man behøver heller ikke være et dydsmønster for at få øje på, at der er brug for pengene til at stoppe det helt afsindige generationsrøveri, der foregår:

Du undlader at tale/skrive tydeligt. Du skal:

1. Først definere dine vilkår (klima, forurening osv.)
2. Angiv klart, hvem der skal gøre hvad præcist og hvorfor.
3. Giv videnskab og matematik til støtte for dit krav
4. Besvar alle efterfølgende spørgsmål om dit punkt.

Jeg har nogle yderligere spørgsmål vedrørende dine indlæg.

A. Du siger, at nogle danskere skal gøre mere. Hvilke danskere og mere af hvad?
B. Hvem stjæler fra hvem, og hvorfor håndterer politiet ikke sagen?
14-02-2023 11:41
Jakob
★★★★★
(9211)
­



IBDaMann skrev:

Du undlader at tale/skrive tydeligt. Du skal:

1. Først definere dine vilkår (klima, forurening osv.)
2. Angiv klart, hvem der skal gøre hvad præcist og hvorfor.
3. Giv videnskab og matematik til støtte for dit krav
4. Besvar alle efterfølgende spørgsmål om dit punkt.



Et matematisk bevis for, hvorfor du ikke må slå ukrainere ihjel.
Et matematisk bevis for, hvorfor det er dårlig moral at opbruge råstoffer.
Et matematisk bevis for, hvorfor vi ikke skal bruge fossilt brændsel, når det er dyrere.
osv..

På den måde kan akademisk idioti nok spilde klimadebattens tid i mange år endnu.
Det må være en meget syg politisk afart, der modsætter sig alment fornuftige tiltag, fordi der kan være en risiko for, at de også hjælper klimaet.



IBDaMann skrev:

Jeg har nogle yderligere spørgsmål vedrørende dine indlæg.

A. Du siger, at nogle danskere skal gøre mere. Hvilke danskere og mere af hvad?
B. Hvem stjæler fra hvem, og hvorfor håndterer politiet ikke sagen?


A:
Ja, for den, der ikke læser, må det nok komme som en stor overraskelse, at jeg faktisk mener, at danskerne i de gule kommuner skal opstille mange flere landvindmøller.

B:
Hvor har jeg skrevet, at der stjæles.?
Du bør begynde med at læse, hvad der allerede er skrevet. Det vil ruste dig bedre til at stille uddybende spørgsmål.



­
14-02-2023 19:19
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:Hvor har jeg skrevet, at der stjæles.?­

Lad os se ...

Jakob skrev:Man behøver heller ikke være et dydsmønster for at få øje på, at der er brug for pengene til at stoppe det helt afsindige generationsrøveri, der foregår:


Mit spørgsmål står fast: Hvem stjæler fra hvem, og hvorfor håndterer politiet ikke sagen?
04-03-2023 14:07
Jakob
★★★★★
(9211)
­



IBDaMann skrev:
Jakob skrev:Hvor har jeg skrevet, at der stjæles.?­

Lad os se ...

Jakob skrev:Man behøver heller ikke være et dydsmønster for at få øje på, at der er brug for pengene til at stoppe det helt afsindige generationsrøveri, der foregår:


Mit spørgsmål står fast: Hvem stjæler fra hvem, og hvorfor håndterer politiet ikke sagen?




Tja, når du efter så lang tid ikke selv er kommet frem til et resultat, og du sikkert har søgt dig selv halvt ihjel, så er det vel også kun rimeligt, at det står fast, og du får lidt hjælp til det.


De nulevende magthavende generationer røver kostbare og uerstattelige værdier fra de kommende.

Man sondrer imellem røveri (at røve) og tyveri (at stjæle) ved at måle på i hvor høj grad offeret har sagt fra og råbt op.
De endnu ufødte har ikke mulighed for at råbe op, men de unge har gjort det for dem.
Derfor må det være røveri.

Hvorfor politiet ikke blander sig.?
Fordi der mangler lovgivning.

Man begår en kunstfejl i forhold til retfærdighed, hvis man tror, at loven definerer den.
Det er mennesker, der ud fra praktiske og moralske forhold beslutter, hvad der skal skrives love om.
Et nyt eksempel er samtykkeloven, som de har brugt meget tid på, mens olien er sluppet op, og forgiftningen af vores drikkevand får lov til at fortsætte.

Men engang om nogle år (har jeg sagt i årtier) får de vel lidt tid til også at tænke på de 250 milliarder, som den slags svinske lovligheder røver om året fra de kommende.


Måske må vi hellere med det samme sige 5 kr ekstra afgift pr. kWt til borgere i de kommuner, som unddrager sig opstilling af landvindmøller.





­
14-05-2023 16:16
Jakob
★★★★★
(9211)
­



12. maj 2023
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/jyderne-giver-resten-af-danmark-baghjul-naar-det-kommer-til-producere-groen
Jyderne giver resten af Danmark baghjul, når det kommer til at producere grøn strøm
Der er kæmpe forskel på, hvor meget sol- og vindenergi, der produceres i landets kommuner. Og dét er et problem, hvis vi skal nå vores klimamål, mener ekspert.



Det var sgu på tide Mathiesen.!





­
­
14-05-2023 23:41
Oildriller1
★☆☆☆☆
(99)
Jakob....!

Ked af at måtte åbenbare det for dig, men!

Du er snotdum...
Ubarmhjertigt, bevares.
15-05-2023 06:06
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:Et nyt eksempel er samtykkeloven, som de har brugt meget tid på, mens olien er sluppet op,

Olien er ikke løbet tør. Olien løber ikke tør.

The oil has not run out. The oil is not running out.


Jakob skrev:og forgiftningen af vores drikkevand får lov til at fortsætte.

Dette er meget dårligt. Hvor mange mennesker døde i sidste uge af vandforgiftning?

This is very bad. How many people died last week from water poisoning?
15-05-2023 09:11
Robert Wagner
★★★★★
(3286)
Jakob skrev:


Det var sgu på tide Mathiesen.!


­
­


Nemlig!


errare humanum est in errore perseverare stultum

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
15-05-2023 15:30
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jakob skrev:
Hvert år forurener og skader vi den danske natur og klimaet for 250 milliarder
­

Kan du give mig et eksempel på noget, der er 100 kr. i skader på klimaet? (specifikt klimaet)

Can you give me an example of something that is DKK 100 in damage to the climate? (specifically the climate)
15-05-2023 19:06
Robert Wagner
★★★★★
(3286)
IBDaMann skrev:
Jakob skrev:
Hvert år forurener og skader vi den danske natur og klimaet for 250 milliarder
­

Kan du give mig et eksempel på noget, der er 100 kr. i skader på klimaet? (specifikt klimaet)

Can you give me an example of something that is DKK 100 in damage to the climate? (specifically the climate)


Your brain. Climate change somehow messed up your brain. I set the value of your brain pre climate change to 100 DKK.


errare humanum est in errore perseverare stultum

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
15-05-2023 19:51
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Trold Robert Wagner skrev:Your brain. Climate change somehow messed up your brain. I set the value of your brain pre climate change to 100 DKK.

Jeg sætter pris på dit svar. Jeg ville bare ønske, at du rent faktisk havde læst mit spørgsmål inden svarede på det.

Du siger, at min hjerne er det globale klima. Du er et geni.


I appreciate your reply. I just wish you had actually read my question before answering it.

You are saying that my brain is the global climate. You are a genius.
16-05-2023 08:56
Robert Wagner
★★★★★
(3286)
IBDaMann skrev:
Trold Robert Wagner skrev:Your brain. Climate change somehow messed up your brain. I set the value of your brain pre climate change to 100 DKK.

Jeg sætter pris på dit svar. Jeg ville bare ønske, at du rent faktisk havde læst mit spørgsmål inden svarede på det.

Du siger, at min hjerne er det globale klima. Du er et geni.


I appreciate your reply. I just wish you had actually read my question before answering it.

You are saying that my brain is the global climate. You are a genius.


Den sørgelige troll kann ikke læse ordentlig og fletter sine illusioner ind i alt. Nej, det globale klima har forstyrret din hjerne og nu duer den endnu mindre end før og er helt ubtueligt. Din skadeserstatning er beregnet til 100 DKK.


errare humanum est in errore perseverare stultum

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
11-01-2024 19:12
Jakob
★★★★★
(9211)
­



Klima-, energi- og forsyningsministeren vil gerne vælge til Folketinget:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/jeg-skal-op-og-haenge-i-en-lygtepael-lars-aagaard-vil-vaelges-ind-i-folketinget
Det er endnu ikke afklaret, hvilken valgkreds ministeren vil stille op i for Moderaterne. Partiet kom i Folketinget med Lars Løkke Rasmussen i spidsen under valget i 2022.


Det må nok blive en valgkreds uden klimaambitioner, som kan se sig selv i hans politik.
Han har måske en chance i Østjylland, på Fyn eller i Nordsjælland.



Jeg vil da også godt se ham i min valgkreds, men kun hvis valgreglerne bliver ændret, så man også kan stemme politikere ud, og han opstilles i Tarm.



­
18-02-2024 18:59
Jakob
★★★★★
(9211)
­


Men det er da godt, at vælgerne fik bevaret deres ejendommes helighedsværdi, helt befriet for den skadelige udsigt til landvindmøller.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/det-er-svaert-vise-klimakrisen-men-i-aar-er-det-lykkes-danske-fotografer



­
19-02-2024 11:02
Jakob
★★★★★
(9211)
­


Jakob skrev:
­https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/det-er-svaert-vise-klimakrisen-men-i-aar-er-det-lykkes-danske-fotografer
­


Det må jo være den klimapolitik, som vores Klimaminister mener, at 80% af befolkningen kan se sig selv i.



­




Deltag aktivt i debatten Her bor samfundsnasserne!:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik