Husk mig
▼ Indhold

Hjælpeside og ændret redigeringstid


Hjælpeside og ændret redigeringstid03-08-2009 01:03
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har nu omsider fået lavet en side med Ofte Stillede Spørgsmål omkring brugen af Klimadebat.dk.
Kommentarer er velkomne. Har I forslag til andre tekniske spørgsmål, som man typisk ønsker svar på, hvis man ikke er så velbevandret i forummet?
Der er tilføjet et link til hjælpesiden fra menuen (slået sammen med Retningslinjer).

VIGTIGT:
Samtidig har jeg ændret redigeringstiden for indlæg fra 24 timer til 1 time. Fra nu af kan man således kun slette og redigere i indlæg op til 60 minutter efter, at indlægget er blevet sendt.


Læs evt. mere her.
Redigeret d. 03-08-2009 01:21
04-08-2009 20:02
brinchProfilbillede★★☆☆☆
(313)
Det er måske ikke så overraskende, men jeg finder det super positivt med disse forbedringer. Da jeg selv startede som debattør for et år siden, måtte jeg danse frem og tilbage mellem indlæggende for at finde ud af, hvad forkortelserne stod for. Nu er der en hjælpeside, hvor der er direkte adgang til de mest brugte forkortelser. Det ser jeg som en klar kvalitativ forbedring. - Også at redigeringstiden er sat ned til en time, finder jeg værdifuldt. Selv om det kun er sket et par enkelte gange, at jeg har svaret på indlæg, der pludselig er kvalitativt forandrede eller helt væk (andre må ha' oplevet det samme), så er det virkelig en besynderlig oplevelse. Den risiko er minimeret nu. - Og vanvidsindlæg som man så kan fjerne efter næsten et døgn, er lykkeligvis umuliggjort! - Nej vanvidsindlæg kan stadig forekomme, men de kan ikke bare fjernes igen efter at have stået 24 timer.

Branner - det er måske ikke lige trådens emne, men hvis du ved noget om teknikken bag satellitmålingerne af havniveauet, kunne du så engang finde tid til at dele det med os?

Venligst brinch
04-08-2009 21:29
Jakob
★★★★★
(9285)
.



@branner


Jeg er som tidligere nævnt ikke så begejstret for, at redigeringstiden er blevet sat ned til en time. Især hvis folk alligevel citerer ethvert indlæg, som er over en time gammelt, kan det virke overflødigt at fratage brugerne de øvrige 23 timer.


"Ofte Stillede spørgsmål (OSS/FAQ)"
http://www.klimadebat.dk/hjaelp.php#retningslinjer
synes jeg, er udmærket arbejde.
Dog er jeg lidt forvirret over et par definitioner. Jeg mener måske godt, at jeg kan komme med en kommentar i et indlæg, og hvis et underforum er en kategori, hvad er "Generelt, Handling, Klimavidenskab, Andet og Løst og fast" så..?
Det må jeg nok have lidt bedre styr på.



Retningslinjerne har jeg umiddelbart heller ikke så meget at sige til. De kan selvfølgelig diskuteres i det uendelige, men så længe administrationen af dem er fornuftig, så er det næppe besværet værd, og jeg vil forskåne læserne for at dissekere dem i denne omgang.




.
05-08-2009 00:55
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
brinch skrev:
Branner - det er måske ikke lige trådens emne, men hvis du ved noget om teknikken bag satellitmålingerne af havniveauet, kunne du så engang finde tid til at dele det med os?

Hvis du tænker på graferne over havniveauet her på siden, så kommer du nok længst ved at læse fra kildens egen hjemmeside: http://sealevel.colorado.edu/.
Da jeg startede med at opdatere grafen, valgte jeg "Inverted barometer applied" og "Seasonal signal included". Det har jeg fulgt siden. Hvis der er vægtige argumenter imod disse to valg, hører jeg gerne.

Jakob skrev:
Dog er jeg lidt forvirret over et par definitioner. Jeg mener måske godt, at jeg kan komme med en kommentar i et indlæg, og hvis et underforum er en kategori, hvad er "Generelt, Handling, Klimavidenskab, Andet og Løst og fast" så..?
Det må jeg nok have lidt bedre styr på.

Ja, du er velkommen til at komme med alle de 'kommentarer', du vil
Men de vil nu engang ikke fremtræde på siden over kommentarer.
Det du kalder "underforum" er det samme, som på hjælpesiden kaldes "debatkategori". Generelt, Handling, Klimavidenskab osv. kunne man kalde "Overordnet debatkategori" eller "Hovedkategori". Men det er vist ikke så vigtigt igen
18-08-2009 09:22
Jakob
★★★★★
(9285)
.



@branner



Her er lidt mere til inspiration:

Hvis vi ønsker en seriøs debat, hvor folk tænker, før de skriver, så tror jeg måske, at vi med det seneste tiltag er på en lidt forkert kurs.
I stedet for at begrænse rettetiden fra et døgn til en time, så skulle vi måske hellere sætte en tid for, hvor hurtigt der må svares på et nyt indlæg.
Jeg ved godt, at det kan være fint med en hurtig dialog, men ofte er det netop den type "chat-debat", der fører til skænderier, hvor folk skriver, før de tænker.
Og vil man gerne have fart på debatten, så hjælper det ikke at lade bordet fange hurtigere, hvis det fører til mudder på siden, moderation og flere dages tavshed, fordi nogle skribenter har opført sig så pinligt, at de fleste andre mister lysten til at deltage.
Om det forholder sig sådan, er jeg ikke den rette til at bedømme, og hvis nogle ønsker at hærge siden, så hjælper det ikke. Men jeg finder stof til eftertanke.


Derforuden er der stadig nogle links, som jeg godt kunne ønske en lidt bedre adgang til.

Det drejer sig om "Debatforum" i venstre side:
http://www.klimadebat.dk/forum/

Jeg kan ikke finde andre muligheder, end at klikke på denne lille tekst "Debatforum", hvis jeg vil se indekssiden. Men jeg har måske overset noget..?

Ellers kunne man evt. gøre de to "Debatkategori" klikbare på forsiden.
Hvis det gør siden tungere, så kan det evt. kombineres med, at fjerne klikmuligheden på de specifikke kategorier, som hører til de aktuelle nedenstående tråde.


"Vis ældre emner (alle kategorier)" må gerne rykkes lidt op, så man ikke behøver at scrolle ned for at finde det. Det bør måske også overvejes, om papirkurven skal med på den liste.


"Mest aktive emner" til venstre måtte også gerne være klikbart og føre til en længere liste.


Et link til de mest læste tråde, kan også være interessant. Jeg fik et lettere chok, da jeg opdagede, at nogle tråde er åbnet over 10.000 gange.



.




Deltag aktivt i debatten Hjælpeside og ændret redigeringstid:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik