Husk mig
▼ Indhold

Hospitalsskib til Danmark, ja tak.

Hospitalsskib til Danmark, ja tak.28-02-2026 16:11
Jakob
★★★★★
(9993)
­­

Hvis der er nogle lægefagligt dygtige og pålidelige nationer, som føler trang til at hjælpe det danske sundhedsvæsen med et gratis hospitalsskib af høj kvalitet, så synes jeg bestemt, at Danmark bør sige ja tak.

Det danske samfund vrimler med borgere, der bærer på lidelser og sygdomme, som hverken er diagnosticeret korrekt eller tilbudt en ordentlig behandling.
I det danske sundhedsvæsen har borgerne ikke engang ret til en 2nd opinion, så det nærmer sig tilmed en frihedskamp.

Det er for kontroversielt at lægge hospitalsskibe i grønlandsk havne. Men skibene kan så blot i stedet begynde med Aalborg og andre storbyer, og så vil aflastningen der betyde, at disse byer kan sende flere danske læger til Grønland, som garanteret også kan trænge til et seriøst sundhedsløft med spa-bade og fodmassage.
Er der tale om særligt grove svigt på Grønland, så er det vigtigt, at Danmark får kræfter til at rette varigt op på det, så det også holder vand, efter skibene er sejlet hjem igen. Hvis der ikke ligefrem er tale om pandemi, og skulle vi i Danmark f.eks. være så heldige, at USA vil sende et hospitalsskib til Frederikshavn og København, så bør vi i mine øjne tage imod med kyshånd.
Skulle nogen blive forargede, fordi andre lande trænger mere end Rigsfællesskabet, så kommer det ikke dig ved.

­
Deltag aktivt i debatten Hospitalsskib til Danmark, ja tak.:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik