Husk mig
▼ Indhold

Howard Johnson Robert Motor


Howard Johnson Robert Motor27-07-2013 21:11
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Hej folkens
Jeg er ny her, men jeg interesserer mig for at finde løsninger til fremtiden problemer, så hvad mener I om en permanent magnetisk dreven motor? Konceptet går ud på at man former en cirkulær 'magnetisk rampe', hvorpå man placerer en bananformet magnet på rampen. Det bananformet magnet vil kunne fungere som en trækkraft, fordi den vha. magnetfeltet bliver skubbet/trukket afsted, og derved kan der blive generet energi.
Jeg har en række links, der har overbevist mig om, at idéen fungerer:

Dette link forklarer hvordan det fungerer liniært:
http://www.youtube.com/watch?v=618k46W3kNY&list=PL367A2570EFAFEB49

Dette er en step-by-step til at lave en miniature version af hans motor(spol frem til den sidste del af videoen, for at se det fungere):
http://www.youtube.com/watch?v=380UVIfZvFI

Dette link er en teknisk guide omkring teorien, og hvordan man laver sådan en motor:
http://www.rexresearch.com/johnson/1johnson.htm

Jeg vil også lige nævne at han kun brugte ferromagneter, fordi neodymium magneter ikke fandtes den gang.. prøv at tænke på hvor meget mere strøm, der kan blive generet, hvis vi bruger de nyeste magneter
Jeg håber virkelig, at folk er tændt på det her

Redigeret d. 27-07-2013 21:46
27-07-2013 22:24
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg håber virkelig, at folk er tændt på det her


Hej Medhjælper.

Vi har skam været igennem mange af de løsninger der er indenfor transport..

Men vi har været inde på her på Klimadebatten er Dualmode transport hvor man f.eks. har en palle som ikke har hjul men 'svæver' på et magnetfelt og drives samtidig frem af magnetfeltet i banen..Men her var der så tale om til stadighed at tilføre 'energistrømme' via el.

Et kendt dualmode-system er RUF se www.ruf.dk

Forstår ikke helt dit system for hvor kommer energien fra i sidste ende, for ingenting kommer af ingenting (ud over lommeuld)
Redigeret d. 27-07-2013 22:32
28-07-2013 00:17
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Jeg fik vist ikke formuleret mig ordenligt
.. Det jeg mente, var at det skulle fungere som en slags generator.. se her

Energien skulle komme fra at 'forme' magnetfeltet sådan at den anden påsatte magnet vil blive skubbet/trukket gennem magnetfeltet.
Men hvis du er interesseret i at finde ud af hvordan mekanismen fungerer, er du meget velkommen til at følge et af de links, som jeg viste foroven, selvom jeg synes det er meget teoretisk.

http://www.rexresearch.com/johnson/1johnson.htm
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 28-07-2013 00:42
28-07-2013 00:22
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Det her er generatoren skåret op, men set fra siden

Der hvor jeg forklarede, at det skulle fungere som en magnetisk rampe når det var på lineær plan. Hvis system blev gjort cirkulært, som er illustreret her, så kan det bruges som en generator .
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 28-07-2013 01:00
28-07-2013 00:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jammen er vi ude i evighedsmaskinen!
28-07-2013 00:48
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Teknisk set: nej
Eftersom, at permanente magneter med tiden vil miste deres effekt, så vil generatoren også miste evnen til at generere strøm.
28-07-2013 00:57
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
Medhjælperen skrev:
Jeg har en række links, der har overbevist mig om, at idéen fungerer:

Desværre, der findes ingen Evighedsmaskine, den eksisterer ikke og kommer aldrig til det, det er bevist!
Evighedsmaskine
Perpetual motion
Fri energi findes heller ikke, men hvis du løser problemet med Fusionsenergi, kan man sige at du får overordentlig billig energi, men helt fri bliver det aldrig.


It doesn't matter how beautiful your theory is, it doesn't matter how smart you are.
If it doesn't agree with experiment, it's wrong.(Richard Feynman)
28-07-2013 01:29
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Mit budskab er ikke at lave en evighedsmaskine. Det jeg håbede på var at finde en anden form for vedvarende energi

I øvrigt, så varer den her model heller ikke evigt, som jeg nævnte i svaret før dig.
I så fald vil idéen om fusion også være en evighedsmaskine.
Redigeret d. 28-07-2013 01:44
28-07-2013 02:37
Medhjælperen
☆☆☆☆☆
(6)
Modellen er bygget ud fra at udnytte repulsionen og attraktionen fra de permanente magneter.

Problemet er, at man ikke forstår hvordan en så 'simpel' model kan være næsten umulig at opstille en matematisk model til at forklare hvordan, han har formet magnetfeltet til at få en anden magnet til at gå i en bestemt retning uden at bremse op undervejs.
Redigeret d. 28-07-2013 02:39




Deltag aktivt i debatten Howard Johnson Robert Motor:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Motor med 139% effektivitet.1030-01-2024 22:34
Motoflux ny overunity motor1910-04-2023 15:56
Free energy fra graphite pulse motor428-10-2016 11:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik