Husk mig
▼ Indhold

husvindmølle


husvindmølle12-08-2022 08:24
mem
☆☆☆☆☆
(1)
1,1 ha rimligt åbent land

jeg påtænker at investere i grøn omstilling
det er ønsket om købe stort ind.
istedet for leje, sig ind hver mående igemmen en priskrig , og flere krige politiske beslutninger om afhænning-hederne.

der for er en 25 waths mølle jo fra 400-800.
over 30 år .mon ikke det kan gå .

spørgsmålene lyder fra bordet i køkknet-til den er opstillet .
nogen der kan skrive hvor dan de gjorde det !
og hvordan der søges om lovpligtige forhold fra-indkøb til kontrakten på vedligehold,salg af overskydene timer samt oplagringen af overskudet -vandbassinget eller en slags gammeldaws batteri
har stor lade til hvis det skal stå indvendigt.
mvh michael
16-08-2022 12:10
Jakob
★★★★★
(9265)
­



mem skrev:
spørgsmålene lyder fra bordet i køkknet-til den er opstillet .
nogen der kan skrive hvor dan de gjorde det !



Det er der vist desværre ikke.
Men jeg forstår jer godt. Jeg ville gøre tilsvarende, hvis jeg havde mod på at bøvle med det.
Måske er det klogest at tale med et firma, før I taler med kommunen.
Jeg mener at huske noget om et firma, der klagede over, at deres potentielle kunder allerede havde kørt sagen i hårdknude, før de ringede til dem.

For mit vedkommende ville jeg måske være mest interesseret i en mekanisk varmeproducerende vindmølle, så jeg blev fri for alt det administrative omkring afregning af strøm. Den skulle så forsynes med en simpel termostatbremse, så den automatisk stopper, hvis temperaturen bliver for høj. Men jeg tvivler på, at den type møller kan købes til en rimelig pris på det danske marked.




­
16-08-2022 19:10
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg håber ikke, at der er naboer lige i nærheden, som kan blive generet af sådant et vindmonster.
18-08-2022 19:40
Jakob
★★★★★
(9265)
­


Jørgen Petersen skrev:
Jeg håber ikke, at der er naboer lige i nærheden, som kan blive generet af sådant et vindmonster.


Der er regler for den slags.
Men det er da ellers vældigt, så hensynsfuld du er på dette punkt, når man kender din kynisme i øvrigt.

Måske vil du så også hjælpe med at fjerne støj fra de monsterlandbrugsmaskiner ,monsterkornblæsere og monsterlastbiler, som har generet mig voldsomt denne sommer.?

Eller har du mere travlt med at få Danmarks kulforbrug øget til det gode gamle niveau, hvor det dræbte flere tusinde mennesker hvert år.?



­
­
18-08-2022 20:36
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Høstmaskinerne kører kun en kort periode her i høsten. Vindmonstrene er der hele året.
18-08-2022 22:38
Jakob
★★★★★
(9265)
­



Jørgen Petersen skrev:
Høstmaskinerne kører kun en kort periode her i høsten. Vindmonstrene er der hele året.



Du må ganske enkelt være monsterindbegrebet af uærlighed.

I andre tråde har du mega travlt med at fortælle, at vindmøller ofte står stille, men her glemmer du det.

Det er nærmere et kulkraftværk, der kører hele tiden, og i modsætning til vindmøllen slår det samtidigt kontinuerligt mange mennesker ihjel.!


Når vejret er helt stille, så er vindmøllerne også helt stille.



Men det er monsterhøstmaskinerne og monsterkonblæserne edder maneme ikke.!

Hos mig kan der f.eks. være dage og nætter i ugevis, hvor det inde i huset lyder som om, der står en tændt støvsuger ude i haven.

Bilen i carporten og alt muligt andet udendørs bliver støvet voldsomt til, og ingen vil være ude, mens det står på.


Derforuden er der monstergyllevogne og sundhedsskadelig monstergyllestank om foråret, og om efteråret køres der med monsterplov.


Jeg er ikke specielt sart, men det er generende, især kornblæseren når nogen ikke kan sove for den, og man kan da slet ikke være bekendt at udleje værelser til feriegæster i sådan et miljø.

Der er heller ikke mange økologiske haveoplevelser at byde på i en have, der er omgiver konventionelt monsterkemisk landbrug på alle sider.




Hvem dækker alle disse tab.? - Det er der ingen, der gør. Det er bare 'almindeligt' monsternabosponsorat for 10.000 vis af kroner til landbruget.


Tilsvarende gælder, når drikkevandsboringen bliver forgiftet med monsterpesticider eller monstergødning til ære for en monstermyriade monstersvin på en anden matrikel.
Der ligger sponsoratet nærmere blot i flere 100.000 kr klassen....




I skyggen af alle disse andre ubehageligheder tror jeg dårligt, at jeg overhovet vil kunne opdage noget generende ved en husstandsvindmølle af god kvalitet.






­­
19-08-2022 16:06
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Traktorer og høstmaskiner køre kun meget få timer pr. år. Vindmøllerne kører en stor del af tiden.
19-08-2022 17:05
Jakob
★★★★★
(9265)
­


Det værste for mig er hverken støj eller tab af penge. Det er derimod den stille snigende gift fra det svulstige kemiske landbrug.
Og gylledampe, så tykke, at der kommer mos og alger overalt, og man vågner træt med åndenød og hovedpine og skal skal skære sig vejen frem gennem luften for at tilse en lungepatient, som bor i samme område.


Jeg mener, at det er helt uhyrligt, at nogen kan have noget imod husstandsvindmøller, mens det andet, som virkelig er farligt og dræbende, bliver ignoreret.

Det bærer ved til vredens bål.

Men derfor skal man selvfølgelig alligevel udvise en masse hensyn, når en vindmølle skal opstilles.

Jeg overvejer med mellemrum, om det kan være interessant uden tilladelse at bygge en vindmølle, som rejses hver aften, når det bliver mørkt og nedlægges igen, når det bliver lyst.
Når en traktor kan hele natten uden naboernes eller kommunens tilladelse, så kan en vindmølle vel også.?




­
19-08-2022 17:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Hvis man bor på landet så må man acceptere lugten af husdyr.
19-08-2022 20:01
Jakob
★★★★★
(9265)
­



Ja, og støj og flimmer og forgiftning af omgivelserne. Landbruget må næsten alt. Det siger loven selv..... endnu.



­
20-08-2022 08:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Spørger man landmændene så får man et helt andet svar.




Deltag aktivt i debatten husvindmølle:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik