Husk mig
▼ Indhold

Hvad foretrækker du?


Hvad foretrækker du?29-03-2010 15:48
Kaffka
★☆☆☆☆
(54)
Jeg er for tiden abonnent på en avis. Og modtager den, mandag til lørdag, i postkassen før kl. 6.00.

Nu er det så gået op for mig, jeg også kan læse den i elektronisk udgave på nettet.

Da jeg gerne vil være med til at nedbringe mængden af affald. Og være mere miljøbevidst. Bør jeg altså fravælge den trykte udgave.

Jeg funderer lidt over, hvorfor bladhusene så ikke af sig selv, nøjes med at tilbyde den elektroniske udgave? De vil jo også være grønne, siger de.

Det vil måske også kunne skaffe flere abonnenter til avisen? Da det formentlig er langt billigere at producere? Og dermed kan blive billigere at "holde".

Men, jeg må tilstå, jeg er glad for papirudgaven. Jeg har den næsten altid på mig. Lige ved hånden, så at sige.

Skal jeg først logge på en pc er det lidt mere besværligt. Den bærer jeg jo heller ikke rundt på alle steder.

Så hermed til min lille markedsanalyse: Tror du (trykte) reklamer og aviser forsvinder inden for få år?

Kan du selv nøjes med en "net-udgave"?

På forhånd tak.
Redigeret d. 29-03-2010 16:11
29-03-2010 20:42
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja! Nu har det enorme forbrug vi har af papir jo øget træmassen pr opdyrket areal i de svenske skove, i forhold til "urskoven" så det taler vel for at fastholde eller øge forbruget af træ og papir!











'
Redigeret d. 29-03-2010 20:42
30-03-2010 10:16
MikaelHProfilbillede★★☆☆☆
(194)
Tja, nu har jeg i over 10 år ej abonneret eller købt aviser (kun nogle få gange), netop fordi det er spild af papir. Og jeg er tilmeldt "reklamer nej tak" af samme årsåg.

Man kan godt argumentere, at elektroniske udgaver kræver energi og papir kan recirkuleres, men til gengæld kræver det mere energi at recirkulere og distribuere papir.

Jeg er ikke bekymret over CO2, men der er ingen grund til at ødelægge natur, hvis der eksisterer bedre alternativ.
Redigeret d. 30-03-2010 10:17




Deltag aktivt i debatten Hvad foretrækker du?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik