Husk mig
▼ Indhold

Hvad gør vi ved klimaflygtninge?



Side 3 af 4<1234>
10-12-2017 22:22
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­



Det kunne egentlig være interessant for trådens emne, hvis der en dag viste sig nogle forum skribenter, som har lyst til at diskutere beredskabspolitik i forbindelse med flygtningestrømme, som opstår grund af hændelser, som fører til klimaforandringer.


Efter at have set de mange problemer med den lille flok syriske flygtninge for nylig tror jeg desværre ikke, at der tilnærmelsesvist eksisterer et ansvarligt beredskab i Danmark i dag.




­­


Hvis du fremskriver den politiske, holdningsmæssige udvikling i de europæiske befolkninger, hvor eks. Polen ikke gider se en eneste flygtning, ak så kan du trygt regne med at vi vil bygge høje mure omkring Festung Europa. Jeg stemmer FOR, thi Afrika har ikke kunnet opvise et eneste samfund med en bæredygtig økonomi. De ødelægger eget lokal klima ved svedjebrug og borgerkrige og røverbander. Lad dem blive hvor de er selv om det er synd for lille forældreløse Perla, hvis forældre døde af Aids.

Al hjælp til Afrika har kun befordret overbefolkning! 10 kroner i dag skriger på 20 kroner i morgen. VI er OS selv nærmest. Det skammer jeg mig ikke over,men som sagt: I Sibirien bliver der god plads, hvis din globale opvarmnings OPTIMISME er bæredygtig også om 50 år.
11-12-2017 13:06
Jakob
★★★★★
(9281)
­


@Niels Olsen

Hvis Danmark ikke vil modtage flygtninge fra andre lande, hvad får så dig til at tro, at andre lande vil modtage danskere i nød..?




­
11-12-2017 18:12
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Jeg kender personligt en hel del danskere der er flygtet/emigreret fra Danmark.

Jeg kender 4 danske familier på en stille villavej i en lille by i Florida, jeg kommer der ofte.
Jeg havde kolleger/ venner og bekendte der rejste / emigrerede til:

Sverige
Norge
England
Tyskland
Frankrig
Spanien
Hong Kong
Manila
Australien
Florida
Californien
Tyskland
Kina
Tyrkiet
Israel
Schweitz

Hvis jeg grubler lidt mere over det skal det nok vise sig at listen er længere.
Ingen af dem havde problemer med at få opholdstilladelse i pågældende lande og arbejde. Enkelte har også fået skiftet deres nationalitet til f. eks. amerikansk statsborgerskab.

Ja men det er jo umuligt.

NEJ!

Ingen af dem var politiske flygtninge, ej heller klimaflygtninge men primært skyldes deres flugt, det danske skattesystem.

Et eksempel: En god og ekstrem dygtig kollega havde 2 akademiske uddannelser og deraf en enorm studiegæld. Han havde studeret i Californien sammen med nogle Hong Kong kinesere. En dag ringede kineserne og tilbød ham et job i Hong Kong. Hans argument:

"Hvis jeg bliver i Danmark vil det tage mig hele mit arbejdsliv at afvikle min studiegæld.
Med jobbet i Hong Kong kan jeg gøre det på 13 måneder." Skatten i Hong Kong er 8%."
11-12-2017 18:27
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Så er jeg her igen:

Jeg glemte Dubai.

Så selv om man ikke er politisk flygtning, krigsflygtning eller klimaflygtning men blot flygter fra et enormt skattetryk, er der store muligheder hvis man tør tage springet.

Som regel bliver danskere hjerteligt modtaget ude i den store verden.
11-12-2017 19:25
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Frank123 skrev:
Så er jeg her igen:

Jeg glemte Dubai.

Så selv om man ikke er politisk flygtning, krigsflygtning eller klimaflygtning men blot flygter fra et enormt skattetryk, er der store muligheder hvis man tør tage springet.

Som regel bliver danskere hjerteligt modtaget ude i den store verden.


Meget forståeligt at folk flygter fra skatten, men ikke videre sympatisk. Ja studiegæld er slemt, men selve undervisningen var gratis, mens sådan noget koster penge de fleste andre steder.
Mangt en skatteflygtning kommer også i tanker om danske velfærdshospitaler, hvis de bliver alvorligt syge. Her i landet modtager vi da også gerne udlændinge med uddannelse og dannelse. Det er mindre rart med analfabeter, der kommer fra lande, hvor den stærkeste har ret.
11-12-2017 19:29
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­


@Niels Olsen

Hvis Danmark ikke vil modtage flygtninge fra andre lande, hvad får så dig til at tro, at andre lande vil modtage danskere i nød..?




­

Kære Jakob. Mit primære mål er at bevare DK som et sted, hvorfra man kun flygter af skattemæssige årsager. Lad os bevare eller genoplive familien Danmark.
Det er synd for mindst to til tre milliarder mennesker ude i den tredje verden. men hellere synd for dem end for dig og mine børn og børnebørn
Iøvrigt vil Canada og Rusland få plads til millioner af mennesker, når permafrosten forsvinder .... hvis der altså er er hold i påstanden om global opvarmning, hvad jeg tvivler på.
11-12-2017 20:56
Jakob
★★★★★
(9281)
­



@Frank123, der kom sidelæns ind med 4 toget... og Niels Olsen med længsel efter sit gode gamle Danmark..



Jeg prøver lige igen igen:


Jakob skrev:
­


Jeg prøver lige igen med et tænkt scenario ( til dem uden egen fantasi ):

En komet er på vej imod Grønland, og det forventes, at Danmark som følge deraf om ca. 12 timer vil blive ramt af en kæmpe bølge og efterfølgende mange meter havstigning, som vil gøre landet ubeboeligt.


Hvad gør vi med de danske flygtninge..?

Hvad skal de gøre af sig selv, og hvor skal de bo i fremtiden..?



­











Alt efter kometens størrelse og præcise træfpunkt er der altså ikke tale om nogle få mennesker med høj uddannelse, der stikker af fra den danske skat, som de burde betale.

Med et godt beredskab vil det måske være 40 millioner mennesker, som gerne vil bede om et nyt sted at bo i morgen, og heriblandt vil der være ca. 6 millioner hjemløse danskere.
Hæng mig ikke op på tallene, men med et meget dårligt beredskab, som vi har i dag, vil det måske "kun" dreje sig om 1 million flygtninge, fordi resten er omkommet.




­
11-12-2017 23:15
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

Du skriver at jeg er kommet sidelæns ind med 4 toget.

Hvad er det der gør at du altid skal nedgøre os andre?

Er det fordi du er alarmist? Skal man så opføre sig sådant?

Du skriver: Jeg prøver lige igen med et tænkt scenario ( til dem uden egen fantasi ):

En komet styrter ned i Grønland?

Vil det sige at ca. 4 - 5.000.000 kubik kilometre is ved -34 grader C skulle smelte overnight?

Hvis det er fordi du er ved at opgive Global Opvarmning og nu har fundet en ny kæphest, kometer, ja så hører det til under astronomi.

Det er vist ikke lige KLIMADEBAT.DK der er forummet.

Skal du absolut skal have pirret dine angstneuroser og udfordret din fantasi, vil jeg foreslå du kigger lidt på www.spaceweather.com eller NASA.

Nu er den største trussel fra det ydre rum absolut ikke ikke kometer, men derimod asteroider.

Check lige asteroiden Apophis eller Bennu.
Skulle nogen af dem eller deres NASA definerede 1869 potentially hazardous asteroids ramme jorden så er global opvarmning absolut irrelevant.

PS. Lidt klimarelevans:

Den kosmiske stråling er steget 15% inden for få år og årsagen skyldes solen bevæger sig ind i et voldsomt minimum. Det har direkte relation til klimaet. Læs Henrik Svensmark.
12-12-2017 13:16
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Det kunne egentlig stadig være interessant for trådens emne, hvis der en dag viste sig nogle forum skribenter, som har lyst til at diskutere beredskabspolitik i forbindelse med flygtningestrømme, som opstår grund af hændelser, som fører til klimaforandringer.

Efter at have set de mange problemer med den lille flok syriske flygtninge for nylig tror jeg desværre ikke, at der tilnærmelsesvist eksisterer et ansvarligt beredskab i Danmark i dag.




­­
12-12-2017 13:51
Frank123
★★☆☆☆
(384)
@Jakob

Jeg memer vort beredskab er ok.
Der er absolut ikke grund for at opgradere beredskabet for at kunne imødekomme dine fantasier.
Det ville kræve enorme resourcer og være ekstremt dyrt.

Du kom selv med din fantasi om et kometnedslag i Grønland der ville sende en flodbølge ind over Danmark og en efterfølgende havstigning så Danmark forsvinder, Se dit landkort

Jeg prøver bare at forklare dig at din skrækfantasi er skudt helt ved siden af.

Hvis kometen skal være stor nok til at smelte al isen på Grønland, slutter alt liv på jord for den skal være meget meget større for at smelte al isen på Grønland, end den asteroide der slog ned på Yukatan halvøen, for 65 millioner år siden, og som udslettede 95% af alt liv på jorden. Bemærk de fleste dyre- og plantearter døde efterfølgende af kulde for asteroiden skabte et mangeårigt frysende og sort helvede på jorden på grund af sollyset blev blokkeret af enorme mængder sten, støv og grimme gasarter i atmosfæren.
Hvis al isen på Grønland smelter stiger havniveauet ca. 8 meter.

Dine fantasier hænger slet ikke sammen og skulle vi så opgradere beredskabet til sådan en tænkt situation.

Det er der nok kun én der går ind for.
12-12-2017 19:11
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­



@Frank123, der kom sidelæns ind med 4 toget... og Niels Olsen med længsel efter sit gode gamle Danmark..



Jeg prøver lige igen igen:


Jakob skrev:
­


Jeg prøver lige igen med et tænkt scenario ( til dem uden egen fantasi ):

En komet er på vej imod Grønland, og det forventes, at Danmark som følge deraf om ca. 12 timer vil blive ramt af en kæmpe bølge og efterfølgende mange meter havstigning, som vil gøre landet ubeboeligt.


Hvad gør vi med de danske flygtninge..?

Hvad skal de gøre af sig selv, og hvor skal de bo i fremtiden..?



­











Alt efter kometens størrelse og præcise træfpunkt er der altså ikke tale om nogle få mennesker med høj uddannelse, der stikker af fra den danske skat, som de burde betale.

Med et godt beredskab vil det måske være 40 millioner mennesker, som gerne vil bede om et nyt sted at bo i morgen, og heriblandt vil der være ca. 6 millioner hjemløse danskere.
Hæng mig ikke op på tallene, men med et meget dårligt beredskab, som vi har i dag, vil det måske "kun" dreje sig om 1 million flygtninge, fordi resten er omkommet.




­


Kære Jakob. Hvad hjælper et beredskab i DK, hvis det er alle mine oldebørn, der skal flygte fra kometerne?
Måske vil jorden blive et bedre sted for de få overlevende, der vokser op uden internet og derfor begynder forfra i det jeg drømmer om, min barndoms hyggelige og stabile verdensorden, Ak ja, intet er så dårligt, at det ikke også er godt.

Hvorfor finder du det slet ikke interessant, at Sibirien og Canada vil få plads til millioner af mennesker, når den globale opvarmning har fjernet permafrosten, medmindre der slet ikke er nogen global opvarmning.
13-12-2017 11:34
Jakob
★★★★★
(9281)
­




Niels Olsen skrev:
Hvad hjælper et beredskab i DK, hvis det er alle mine oldebørn, der skal flygte fra kometerne?



Jeg forstår dårligt spørgsmålet. Er du også ligeglad med dem..?

Men det er da et stort fremskridt, at der omsider er en skribent, som er klog nok til at erkende, at der faktisk godt kan opstå en situation, hvor det bliver nødvendigt for danskerne at flygte, hvis de vil overleve.



Niels Olsen skrev:
Hvorfor finder du det slet ikke interessant, at Sibirien og Canada vil få plads til millioner af mennesker, når den globale opvarmning har fjernet permafrosten, medmindre der slet ikke er nogen global opvarmning.



Det hjælper jo ikke noget, når katastrofen rammer om 12 timer.
Vi er heller ikke verdensherskere, der uden videre kan bestemme, at andre lande skal modtage flygtninge i stedet for Danmark.



-






Jeg mener nok, at alle lande burde have en pligt til at oprette et omfattende flygtningeberedskab i begyndelsen få år frem, så de har gode solide planer for, hvad de kan gøre både med deres egen befolkning og med et stort antal flygtninge, som de skal modtage, hvis f.eks. en klimakatastrofe indtræder.

Det er nok lidt uoverskueligt ved første øjekast. Det vil i første omgang sikkert heller ikke altid være de mest fornuftige planer, der bliver lagt.
Det hele bør nok overvåges og guides af FN.

Men jeg tror måske, at øvelsen ud over at give større tryghed imod katastrofer også vil skabe bedre motivation for at nedbringe befolkningstallet og automatisk i betydelig grad reducere risikoen for fremtidige krige.




Det må begynde med, at hvert land må spørge sig selv om, hvad de har at handle med. Hvad kan man give for at få..?
I Danmark har vi måske ikke noget, så vi vælger f.eks. over nogle generationer i ro og mag at rømme og indhegne ca. 30% af Jylland i mindre zoner. Og vi reducerer samtidigt befolkningens størrelse, så der bliver færre at skulle finde plads til i udlandet, når katastrofen rammer Danmark.

Zonerne styres af Danmark med strenge ordensregler, men til forskel fra i dag, skal det kun i meget ringe grad handle om integration. En zone kan f.eks. hedde "Danske Syrien", og der anbringer vi så alle flygtninge fra Syrien ganske som planlagt uden en masse ynkelig polemik, som vi har set det for nylig.
Alt går nemmere, når alle ved, hvad der skal gøres, indtil de kan sendes hjem igen.
I zonerne må de så med landbrug og gartneri helst efter syrisk model forsøge at skabe en økonomi og levestandard, som der hvor de kommer fra.
Det skal ikke betragtes som en fangelejer, men som et modificeret midlertidigt nyt hjemland ( "Danske Syrien" ), og hvis de ønsker at besøge Danmark, så skal de stadig søge om visum.

Det er ikke nødvendigt med mere beredskab, vil nogle sige, fordi de hellere vil have skattelettelser.
Men DF blev jo ligesom resten af Folketinget taget med bukserne nede. De kunne kun ømme sig og tygge sutteklud, da den lille flok flygtninge fra Syrien kom til Danmark.
Hvis man vil løse flygtningeproblemet ansvarligt og ordentligt, så skal der udvises helt anderledes rettidig omhu, og der skal mere til end blot evnen til at pleje sin egen kortsigtede komfort og rynke på næse af fremmede kulturer.





­
13-12-2017 22:04
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­




Niels Olsen skrev:
Hvad hjælper et beredskab i DK, hvis det er alle mine oldebørn, der skal flygte fra kometerne?



Jeg forstår dårligt spørgsmålet. Er du også ligeglad med dem..?

Men det er da et stort fremskridt, at der omsider er en skribent, som er klog nok til at erkende, at der faktisk godt kan opstå en situation, hvor det bliver nødvendigt for danskerne at flygte, hvis de vil overleve.



Niels Olsen skrev:
Hvorfor finder du det slet ikke interessant, at Sibirien og Canada vil få plads til millioner af mennesker, når den globale opvarmning har fjernet permafrosten, medmindre der slet ikke er nogen global opvarmning.



Det hjælper jo ikke noget, når katastrofen rammer om 12 timer.
Vi er heller ikke verdensherskere, der uden videre kan bestemme, at andre lande skal modtage flygtninge i stedet for Danmark.

Nej VI er ikke verdensherskere. Jeg har ikke engang indflydelse på den danske finanslov, som lige nu rummer 300 millioner til et beredskab mod MRSA.
Måske rækker din fantasi til et scenarie, hvor denne eller hin helvedesbakterie får alle til at flygte som det skete dengang i middelalderen, hvor den sorte død herskede.

Iøvrigt er der cirka 20 mennesker, der har en betydning i mit liv. Resten af menneskeheden er mig reelt uvedkommende. Dog slemt hvis vort samfund med energi forsyning etc bryder ned på grund af en komet. Måske burde jeg samle de tyve personer i en Niels ARK med rigelige forsyninger til et års tid, mens støvet lægger sig efter kometen.

Har du tænkt over hvor let det er at elske hele menneskeheden og hvor svært det kan være at udholde sin nabos selskab i mere end et par minutter?



-

















­
16-12-2017 13:58
Jakob
★★★★★
(9281)
­



@Niels Olsen



Nej, det skrev jeg ikke..!
Men jeg må være i julehumør, for jeg vil tilbyde dig at oprette en tråd til dig, hvor du kan øve dig på at citere korrekt.
Lad mig det vide, hvis du ønsker at modtage gaven.




Det med naboerne ved jeg ikke helt... Jeg mener bestemt sagtens, at naboskabet kan være udmærket, uden man behøver at kunne mase sig på hos hinanden.

Men ellers kommer det nok også an på, hvem det er. Er det en svensker eller en sjællænder, så kan det måske godt blive lidt drøjt for en stakkels jyde.
Dette fordrer sort humor, og når jeg først begynder på den skrue, så må jeg hellere varsle, at den er lang.
Et blegfjæs som jeg, vil f.eks. aldrig kunne forstå, at han ikke må sige neger eller hvadsomhelst andet, der beskriver hudfarven på forståelig vis.



En klimakatastrofe må også kunne være et svensk atomkraftværk, som sprænger i luften under uheldige omstændigheder.
Svenskerne har indført mere atomkraft med klimaforandringer som begrundelse. Derfor, når det går galt, må det også være en konsekvens af klimaforandringer.


Med NØ vind og en kraftig radioaktiv sky ned over Sverige, København og resten af Sjælland, så bliver det efter min model nok noget nær worst case, fordi flygtningezonerne i mit nabo område i Jylland vil blive fyldt til randen med kjøwenhavnere og svenskere.
Jeg ved godt, at de skal hegnes inde, men det skal altså være et meget solidt hegn, fordi alene tanken om, at de er der, kan nok være temmelig vanskelig at udholde for de stakkels jyder.
Det er ikke fordi, jeg har noget imod andre/fremmede mennesker, men er man ikke fortrolig med hinandens kultur og opdragelse, så kan det godt være et tidskrævende arbejde at finde en bølgelængde, og har man ikke tiden og interessen for det, så bliver det en byrde, hvis det er et krav. Og jeg tror, at det gælder begge veje. Hvis jeg f.eks. hypotetisk skulle flygte til Nordkorea, så ville jeg hellere leve i en brutalt indhegnet dansk zone end blive tvangsintegreret med henblik på at gøre mig nordkoreansk.
Vi har også den velkendte historie om københavneren, fynboen og jyden, der ville afgøre, hvem der kunne udholde at være længst tid sammen med en ged, og det blev jyden, der vandt. Det endte ligefrem med, at geden kom ud. Mange tror, måske, at det var fordi, jyden er sej, og det er han da også. Men det var nok først og fremmest, fordi de to andre stinkere stod udenfor og lumrede, at han syntes bedst om luften inde hos geden. Og geden kom selvfølgelig kun ud, fordi den var meget sulten..!






­
18-12-2017 00:04
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Hej Jakob
Aner ikke, hvad der gik galt med citatfunktionen . Min morfar var jyde, der først flygtede til Djævleøen og derfra videre til Canada, hvor han angiveligt forsvandt i mængden og efterlod min stakkels mormor som enlig mor med to børn i 1930, Så jyden han er stærk og sej.

Ærgerligt at du ikke gider forstå meningen med at se mere til naboen, til din far, dine søskende som levende mennesker frem for det uhyre meget lettere, at elske abstraktionen menneskehed og lignende. Uhyre almindelig intellektuel sygdom. I vores egen tankeverden er vi KONGER.
20-12-2017 16:00
Jakob
★★★★★
(9281)
­­



@Niels Olsen


Du har mulighed for at læse og rette dit indlæg, før du poster det. Og efter du har postet det, har du en times rettetid.

Ja, tanker er toldfri.
Men jeg føler mig ikke rigtig ramt af det, som du prøver at pointere.
Jeg finder det personligt bestemt ikke nemt at elske verden, naturen eller menneskeheden.
Dertil gøres der alt for meget fortræd og lades ligefrem hånt om basal sikkerhed.
Sådan noget passer mig slet ikke.

Hvis der f.eks. kommer en komet flyvende med solen i ryggen, så ser vi den slet ikke, før den rammer os.
Der har endnu ikke været råd til et varslingssystem, fordi pengene skulle bruges til velfærd og skattelettelser mv.
Og gode globale evakueringsplaner til flygtninge er tydeligt også blevet sparet væk eller glemt i farten.



Jeg mener, at det er et dårligt og ofte forarmet valg at vælge imellem de nærmeste og alle andre. Især når det handler om sikkerhedsspørgsmål, hvor det er tydeligt, at alle er mere eller mindre afhængige af hinanden, kan det virke tåbeligt.
Den franske adel troede også, at den havde sit på det tørre. Men det gik over på et sekund, da den første i pøbelen råbte "Bastillen.!".

Generelt mener jeg, at det er fornuftigt, som man gør, at man tilstræber at skærpe sikkerheden, jo flere mennesker, der er udsat for en risiko.
Bygger du f.eks. et legehus til din søn, så kommer brandtilsynet nok ikke på besøg, men bygger du en kæmpe børnehave, så vil brandmyndighederne forlange, at alt er i orden.
Hvis du kun skal køre rundt privat med fire personer, så kan du bare køre, men vil du køre med mange mennesker, så skal du have et erhvervskørekort.
Osv. osv...





­­
20-12-2017 22:27
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­­



@Niels Olsen

.

Ja, tanker er toldfri.
Men jeg føler mig ikke rigtig ramt af det, som du prøver at pointere.
Jeg finder det personligt bestemt ikke nemt at elske verden, naturen eller menneskeheden.
Dertil gøres der alt for meget fortræd og lades ligefrem hånt om basal sikkerhed.
Sådan noget passer mig slet ikke.



Jeg mener, at det er et dårligt og ofte forarmet valg at vælge imellem de nærmeste og alle andre. Især når det handler om sikkerhedsspørgsmål, hvor det er tydeligt, at alle er mere eller mindre afhængige af hinanden, kan det virke tåbeligt.
Den franske adel troede også, at den havde sit på det tørre. Men det gik over på et sekund, da den første i pøbelen råbte "Bastillen.!".







­­


Kære Jakob. Du behøver ikke at føle dig ramt, men jeg gætter på, at de fleste mennesker tager deres værdimæssige udgangspunkt i deres eget liv med hus, familie og venner, mens nogle af os gerne flyver langt på tankens vinger, Ud til fjerne kometer eller fortidens Dinosaurer. Beklageligvis hører jeg selv til gruppen, der har lettere ved at elske TANKEN om mine børnebørn end deres fysisk-sociale nærvær. Hvis du synes at det er helt fint at have det sådan, ja så er det fint med mig.

Som Stalin sagde. EEt menneskes død er en tragedie (hvis du kendte og elskede) men en million er bare statistik. Bortset fra det er jeg glad for min folkepension, der står og falder med det danske samfunds beståen. Jeg ser intet behov for at forberede os på klima eller komet flygtninge. Hvorfor ikke en supervulkan. Så en udsendelse om en sådan i Napoli bugten.
20-12-2017 23:42
Jakob
★★★★★
(9281)
­


Niels Olsen skrev:
Hvorfor ikke en supervulkan.


Nej, det er helt rigtigt. Så bliver det nok 2 millioner amerikanere incl. Sarah Palin, der skal gøres plads til i 'Danske USA' i Jylland.
Men det kan måske blive en byttehandel, så Danmark kan få et bjerg eller to i USA, hvis Danmark drukner, før Yellowstone eksploderer.



­
26-12-2017 23:19
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Tilbage til Afrika:


Prøv evt. at se denne udsendelse:

Deadline
25. dec. 2017 KL. 22:30
https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-tv/deadline-2017-12-25
Forholdene for hundredetusindvis af strandede migranter i Libyen nærmer sig det katastrofale. Vi taler med Tarek Kelani, der har oplevet de libyske farer


Overbefolkningsproblemet nævnes, men ikke et ord om den manglende prævention og familieplanlægning.

I stedet får vi den sædvanlige sang om nogle mennesker, som sætter livet på spil og derfor skal hjælpes. Og jo mere dumdristigt, de opfører sig på turen, jo mere sikkert er det, at de skal hjælpes.
En enkelt deltager taler om usund incitamentsstruktur, men det bliver dårligt forklaret, hvad det egentlig betyder.
Lidt kynisk kan man mene, at det minder om en alvorlig ironman, som alle de stærkeste tåber forsøger at vinde, fordi Vesten og konventionerne har udlovet mange gode præmier.
Skamfuldt for alle parter kan man sige, at Vestens asylsystem mere og mere ligner en konge, der kaster penge ud på torvet for at få fornøjelsen at se de fattige slås om dem.




­
27-12-2017 21:53
ASKF
☆☆☆☆☆
(41)
Jakob skrev:
­
Niels Olsen skrev:
Hvorfor ikke en supervulkan.


Nej, det er helt rigtigt. Så bliver det nok 2 millioner amerikanere incl. Sarah Palin, der skal gøres plads til i 'Danske USA' i Jylland.
Men det kan måske blive en byttehandel, så Danmark kan få et bjerg eller to i USA, hvis Danmark drukner, før Yellowstone eksploderer.
­


Nu er der nok større sandsynlighed for at den italienske supervulkan Campi Flegreigår i udbrud før Yellowstone, Naples' supervolcano is reaching 'dangerous' levels, så der er nok ikke så meget at bytte med når vi ikke har kunnet brødføde vores egen befolkning i et årti eller mere.
28-12-2017 01:12
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jakob skrev:
­



Tilbage til Afrika:


Prøv evt. at se denne udsendelse:

Deadline
25. dec. 2017 KL. 22:30
https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-tv/deadline-2017-12-25
Forholdene for hundredetusindvis af strandede migranter i Libyen nærmer sig det katastrofale. Vi taler med Tarek Kelani, der har oplevet de libyske farer


Overbefolkningsproblemet nævnes, men ikke et ord om den manglende prævention og familieplanlægning.






­


Det forfærdelige er at al vores hjælp til afrika kun bidrager til at øge overbefolkning og berøve afrikanerne initiativet. hvem gider knokle i marken, når der dysser majs fra himlen?????
28-12-2017 08:44
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Niels Olsen skrev:

Det forfærdelige er at al vores hjælp til afrika kun bidrager til at øge overbefolkning og berøve afrikanerne initiativet. hvem gider knokle i marken, når der dysser majs fra himlen?????



- det syge og farlige menneskesyn, som vi igen ser vokse - her i en usolidarisk og egoistisk tid.




.


28-12-2017 10:42
ASKF
☆☆☆☆☆
(41)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:

Det forfærdelige er at al vores hjælp til afrika kun bidrager til at øge overbefolkning og berøve afrikanerne initiativet. hvem gider knokle i marken, når der dysser majs fra himlen?????


- det syge og farlige menneskesyn, som vi igen ser vokse - her i en usolidarisk og egoistisk tid.
.


Det er hvad afrikanere selv siger!
https://www.ted.com/talks/andrew_mwenda_takes_a_new_look_at_africa (17min)
Søg selv på Dambisa Moyo, hun har skrevet en bog ved navn "Dead AID" og der er ret mange interviews og foredrag med hende på YouTube, og lige så mange artikler i magasiner og aviser.

Opsummeret beskriver de hvordan de afrikanske regeringer lever af hjælpeprogrammer, og ikke har noget økonomisk incitament til at udvikle landenes egen industri, handel og landbrug.

Der er i øvrigt ret morsomt at der er kraftig modstand fra venstrefløjen og hjælpeorganisationer, mod at stille krav til regeringer i ulande, hvis de skal modtage nødhjælp. Årsagen er selvfølgelig at disse folk med egen snabel i kassen, ved at regeringerne ikke ønsker ændringer...
28-12-2017 11:01
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Hø. Nu er jeg jo ikke fortrænger.




;


28-12-2017 11:34
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Opsummeret beskriver de hvordan de afrikanske regeringer lever af hjælpeprogrammer, og ikke har noget økonomisk incitament til at udvikle landenes egen industri, handel og landbrug.

Der er i øvrigt ret morsomt at der er kraftig modstand fra venstrefløjen og hjælpeorganisationer, mod at stille krav til regeringer i ulande, hvis de skal modtage nødhjælp. Årsagen er selvfølgelig at disse folk med egen snabel i kassen, ved at regeringerne ikke ønsker ændringer...


Præcis, og det bliver ikke mindre forfærdeligt af at os der så gerne vil hjælpe og bidrage efterhånden er afskåret fra at kunne komme til det.

Sandsynligheden for at vores penge bliver anvendt til noget som strider direkte imod vores egen holdning, eller bliver til en bjørnetjeneste, er nær de 100%
28-12-2017 18:10
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Man kan måske ikke bebrejde muslimer i det nordlige Afrika, at de forsøger at flygte væk fra et muslimsk samfund for at komme til et kristent land.
Men for at opnå dette kunne de også rejse imod syd eller vest.
Vil man være løsningsorienteret, så handler det måske blandt andet om at få en aftale med landene der og arrangere en transport..?

https://en.wikipedia.org/wiki/Religions_by_country

https://en.wikipedia.org/wiki/Religions_by_country#/media/File:World_religions.PNG

http://www.independent.co.uk/news/world/what-are-the-largest-religious-groups-around-the-world-and-where-are-they-a6982706.html




@crank

Du spuler vist kredsløbet igennem i dag, og jeg vil da gerne hjælpe lidt til, hvis jeg kan.
Hvad tænker du om manden, der flygtede for livet fra Syrien til Esbjerg, hvorfra han ønskede at blive familiesammenført med sine 3 koner og 20 børn, som han efterlod i Syrien..?


Er du enig i, at det er svært problematisk, at nødhjælpen ikke hjælper tilstrækkeligt med at løse overbefolkningsproblemet..?





­
28-12-2017 18:46
Jakob
★★★★★
(9281)
­



ASKF skrev:
Jakob skrev:
­
Niels Olsen skrev:
Hvorfor ikke en supervulkan.


Nej, det er helt rigtigt. Så bliver det nok 2 millioner amerikanere incl. Sarah Palin, der skal gøres plads til i 'Danske USA' i Jylland.
Men det kan måske blive en byttehandel, så Danmark kan få et bjerg eller to i USA, hvis Danmark drukner, før Yellowstone eksploderer.
­


Nu er der nok større sandsynlighed for at den italienske supervulkan Campi Flegreigår i udbrud før Yellowstone, Naples' supervolcano is reaching 'dangerous' levels, så der er nok ikke så meget at bytte med når vi ikke har kunnet brødføde vores egen befolkning i et årti eller mere.



Det er vanskeligt at være uenig i, og det er netop et vigtigt argument for at forhandle før en vulkan eksploderer, eller isen brydes, eller kometen styrter ned osv.

Det kan også være, at disse forhandlinger vil få politikerne til at tænke sig lidt bedre om, før de påstår, at der fødes for få børn, eller at Danmark sagtens kan absorbere flere flygtninge.




­
28-12-2017 21:42
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:

Det forfærdelige er at al vores hjælp til afrika kun bidrager til at øge overbefolkning og berøve afrikanerne initiativet. hvem gider knokle i marken, når der dysser majs fra himlen?????



- det syge og farlige menneskesyn, som vi igen ser vokse - her i en usolidarisk og egoistisk tid.




.

Egentlig har det jeg skriver IKKE noget at gøre med VÆRDIEN af mennesker uanset race, køn eller religion, men for folk med politisk identitet er alt, hvad der modsiger deres idealer jo på forhånd kætteri. Det handler kun om ÅRSAG og VIRKNING.

Crank havde gjort sig i middelalderen som inkvisitor. Hvis jeg fornægter Jesus eller heksene i blandt os er jeg FORTRÆNGEREN, der skal på bålet.
28-12-2017 22:42
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Niels Olsen skrev:
Crank havde gjort sig i middelalderen som inkvisitor. Hvis jeg fornægter Jesus eller heksene i blandt os er jeg FORTRÆNGEREN, der skal på bålet.



Jeg ønsker ikke nogen på bålet. Jeg vil bare gerne være med til at afhjælpe noget af al den skade, som fortrængerne forvolder i vanvare. Staklerne er jo med til at fremskynde ødelæggelsen af vores fælles planet.



.


29-12-2017 13:22
Jakob
★★★★★
(9281)
­
­


crank skrev:
Jeg ønsker ikke nogen på bålet.



Det må undre, at du ikke brænder et par stykker for en sikkerheds skyld... Du ender måske med at blive næsten helt jovial på dine gamle dage.


Men hvad med de konstruktive løsningsforslag. Kan du vælge, eller er det for nemt at få næsen i klemme..?



Med det nuværende system, hvor alle skal integreres, kunne dette så være en idé til at gøre mere..? :



I et forsøg på at hjælpe med at lette befolkningspresset på Afrika har Danmark besluttet at sige ja tak til at modtage en kvote afrikanske migranter på max. 2.000 personer. Der vil i første omgang kun blive udvalgt migranter blandt enlige steriliserede raske unge afrikanske kvinder imellem 18 og 28 år.





­
­
29-12-2017 13:45
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Jakob >
Jeg deltager normalt ikke i udlændingedebatten, men kan da godt lige gentage, specielt for dig, at i min verden er alle lige meget værd, og grænser er, generelt, noget lort.



.



Redigeret d. 29-12-2017 14:03
29-12-2017 19:33
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Jakob >
Jeg deltager normalt ikke i udlændingedebatten, men kan da godt lige gentage, specielt for dig, at i min verden er alle lige meget værd, og grænser er, generelt, noget lort.



.

Gætter på at du er een af de forfærdeligt ensomme humanister, som elsker alle mennesker - bare de holder sig borte.

De bedst egnede overlever og sætter afkom i verden. Det naturlige er derfor at varetage egne interesser, dernæst sine børns og families interesser og endelig sit samfunds.
Taler vi mennesker er egnethed evnen til at indgå i et organiseret fællesskab med andre.

afrikanere har det problem, at der vel dårligt kan tales om organiserede samfund syd for Sahara.
Nu agter ANC i Sydafrika at gå samme vej som MUgabe. De store farme udstykkes og jorden uddeles til slum mennesker, der næppe aner hvordan man dyrker en gulerod. Altså nedbryde den "hvide" organisation og få anarki i stedet,
29-12-2017 19:45
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Niels Olsen skrev:
De store farme udstykkes og jorden uddeles til slum mennesker, der næppe aner hvordan man dyrker en gulerod.


- præcis, hvad vi også burde gøre i Danmark!
Lad industrilandbruget gå på røven, ligesom man gjorde det med de små brug. Og del så jorden op igen. Ligesom den er blevet det gang på gang, op igennem historien - til gavn for alle - naturen, sundheden, økonomien, beskæftigelsen og udkantsdanmark.



.


29-12-2017 22:32
Jakob
★★★★★
(9281)
­



crank skrev:
Jeg deltager normalt ikke i udlændingedebatten, men kan da godt lige gentage, specielt for dig, at i min verden er alle lige meget værd, og grænser er, generelt, noget lort.



Du må mene i din "idealverden", din "ønskeverden" eller din "fantasiverden".
I virkelighedens brogede verden med individualister og dynamiske behov holder den jo ikke en meter, vel..?
Hvis der sprænger et vandrør, så ringer du nok efter smeden før bageren, og du vil nok også godt betale ham mere i timen end din rengøringskone.
Du er nok også glad nok for, at grænser findes og skal respekteres, hvis naboen inviterer 50 sommergæster og mener, at de 49 sagtens kan bo og spise gratis hos dig med dig som vært.

Ser vi på verden som helhed, så er jeg heller ikke rigtig enig i dine idealer omkring grænser. Ikke engang, selvom jeg turde tro på, at det ikke ville føre til kaos og krig. Jeg forstår godt de gode hensigter og følelsen af internationalt fællesskab. Men jeg mener, at den globaliserede tankegang sammen med kapitalismen er særdeles destruktiv overfor små og anderledes kulturer, og det er i mine øjne et stort tab for verden, at de udviskes med stadigt større hast.

Jeg håber, at du finder ud af "busken" engang, thi for mig ser det ud til, at dine pæne idealer ligger lidt for meget som en undskyldning og en hindring for at finde gode praktiske løsninger på problemerne.





­
29-12-2017 22:56
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Niels Olsen skrev:
De store farme udstykkes og jorden uddeles til slum mennesker, der næppe aner hvordan man dyrker en gulerod.


- præcis, hvad vi også burde gøre i Danmark!
Lad industrilandbruget gå på røven, ligesom man gjorde det med de små brug. Og del så jorden op igen. Ligesom den er blevet det gang på gang, op igennem historien - til gavn for alle - naturen, sundheden, økonomien, beskæftigelsen og udkantsdanmark.



.


Ja Crank lad os mødes med hver et roejern og se hvor langt vore rygge kan række.
29-12-2017 23:02
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Det gør næppe indtryk på ideologen Crank, at Zimbabwe var et land, der eksporterede fødevarer FØR Mugabe delte de "hvide" farme ud til sine "veteraners" uduelighed.

Måske var det bedre at vi alle sled os ihjel før vi fylder 40 fuldstændig som vore oldeforældre. Måske var deres slid og slæb med tilhørende drøm om Paradisets have som belønning for et virksomt kristenliv på jord bedre end vort nuværende stressede karriereliv. OK jeg er Folkepensionist og keder mig til døde i min overflod, men de andre, mine børn slider til glæde vist også for Crank i hans isolerede campingvogn.
30-12-2017 08:40
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Jakob skrev:
­
Men jeg mener, at den globaliserede tankegang sammen med kapitalismen er særdeles destruktiv overfor små og anderledes kulturer, og det er i mine øjne et stort tab for verden, at de udviskes med stadigt større hast.­



Ja, dEt er vist et stort emne, du åbner der. Jeg mener, der er nødt til at komme noget nyt. Man kunne f.eks. forestille sig decentralisering til helt små enheder. I Norge har de forsøgt sig med 'kommunalisme' (https://no.wikipedia.org/wiki/Demokratisk_alternativ); men de fik ikke nok stemmer. Demokratiet forhindrer her fremskridt - især da nu, hvor de velbjergede er kommet i flertal!



.


30-12-2017 12:33
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Jakob skrev:
­
Men jeg mener, at den globaliserede tankegang sammen med kapitalismen er særdeles destruktiv overfor små og anderledes kulturer, og det er i mine øjne et stort tab for verden, at de udviskes med stadigt større hast.­



Ja, dEt er vist et stort emne, du åbner der. Jeg mener, der er nødt til at komme noget nyt. Man kunne f.eks. forestille sig decentralisering til helt små enheder. I Norge har de forsøgt sig med 'kommunalisme' (https://no.wikipedia.org/wiki/Demokratisk_alternativ); men de fik ikke nok stemmer. Demokratiet forhindrer her fremskridt - især da nu, hvor de velbjergede er kommet i flertal!



.


Jeg drømmer om PRIVATSOCIALISME, Drømmer om at mine børn, børnebørn, søster og bror vil være med i et økonomisk solidarisk fællesskab. Gerne på landet med plads til hjemmedyrkede kartofler og ribs til gele. En fedegris osv osv
Hjemmefronten holdes af morfar, mormor generationen, mens de unge kører til deres fortravlede opgaver i byen. Vi unge gamle henter og bringer børnebørn, laver mad, vasker tøj, ja har mening i vort otium.

Det kan vi alle lave UDEN at omvælte det kapitalistiske system. det er kun en FÆLLES vilje, der mangler.
30-12-2017 12:46
Jakob
★★★★★
(9281)
­



crank skrev:
Jakob skrev:
­
Men jeg mener, at den globaliserede tankegang sammen med kapitalismen er særdeles destruktiv overfor små og anderledes kulturer, og det er i mine øjne et stort tab for verden, at de udviskes med stadigt større hast.­



Ja, dEt er vist et stort emne, du åbner der. Jeg mener, der er nødt til at komme noget nyt. Man kunne f.eks. forestille sig decentralisering til helt små enheder. I Norge har de forsøgt sig med 'kommunalisme' (https://no.wikipedia.org/wiki/Demokratisk_alternativ); men de fik ikke nok stemmer. Demokratiet forhindrer her fremskridt - især da nu, hvor de velbjergede er kommet i flertal!





Ja, men min pointe her er blot, at stærke grænser og minimeret frihandel er en god ting, hvis anderledes kulturer med andre værdinormer skal undgå udslettelse.
Man kan dog dårligt skrive sådan i dag, uden man straks skal beskyldes for at tilhøre et modbydeligt hold, som vil forhindre udviklingslande og tilbagestående kulturer i at få del i den globale økonomiske vækst.





­
30-12-2017 12:48
Jakob
★★★★★
(9281)
­



Niels Olsen skrev:

Jeg drømmer om PRIVATSOCIALISME, Drømmer om at mine børn, børnebørn, søster og bror vil være med i et økonomisk solidarisk fællesskab. Gerne på landet med plads til hjemmedyrkede kartofler og ribs til gele. En fedegris osv osv
Hjemmefronten holdes af morfar, mormor generationen, mens de unge kører til deres fortravlede opgaver i byen. Vi unge gamle henter og bringer børnebørn, laver mad, vasker tøj, ja har mening i vort otium.

Det kan vi alle lave UDEN at omvælte det kapitalistiske system. det er kun en FÆLLES vilje, der mangler.



Jeg kan ikke se, at det har noget at gøre med flygtningedebatten, men måske du skulle prøve Svanholm.



­
­
Side 3 af 4<1234>





Deltag aktivt i debatten Hvad gør vi ved klimaflygtninge?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimaflygtninge til antarktis126-12-2021 00:10
SRP - klimaflygtninge119-12-2018 18:00
NyhederDato
På vej mod 150 millioner klimaflygtninge05-11-2009 05:44
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik