Husk mig
▼ Indhold

Hvad koster det at være CO2-neutral?


Hvad koster det at være CO2-neutral?06-03-2014 17:50
JohanP
☆☆☆☆☆
(1)
Hvis man er doven og gerne vil fortsætte med sin klimabelastende livsstil... Hvad koster det så i 'aflad' for at ens samlede tilværelse på Jorden er nogenlunde CO2-neutral?

Jeg mener, hvor mange penge skal man egentlig give til køb af CO2-kvoter, støtte til klimabevægelser, køb af regnskov, støtte til alternativ energi, før man kan tillade sig at flyve en gang eller to om året og fortsætte sin forbrugerlivsstil?
06-03-2014 21:20
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg mener, hvor mange penge skal man egentlig give til køb


De penge du vil betale aflad med hvordan er de mon lavet. Eller hvor meget har det svinet, at tjene de penge du vil købe aflad med.
07-03-2014 01:29
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
JohanP skrev:
Hvis man er doven og gerne vil fortsætte med sin klimabelastende livsstil... Hvad koster det så i 'aflad' for at ens samlede tilværelse på Jorden er nogenlunde CO2-neutral?

Jeg mener, hvor mange penge skal man egentlig give til køb af CO2-kvoter, støtte til klimabevægelser, køb af regnskov, støtte til alternativ energi, før man kan tillade sig at flyve en gang eller to om året og fortsætte sin forbrugerlivsstil?


Hvis du er en gennemsnits dansker, så koster det køb og tilplantning af 1 hektar skov jf. side 9 i denne pjece - http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/F86B535E-27A8-44A0-9085-9428313E7119/124628/Skoveneomkringos.pdf


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
14-03-2014 20:58
Jakob
★★★★★
(9287)
.



@JohanP


Hvor meget skal man betale til ældresagen for at få lov til at slå gamle damer ned i parken om søndagen..?
Det må nok være rimeligt at spørge de gamle damer i parken og lade dem sætte prisen.

Er man med på den logik, at ofrene skal bestemme, så kan deraf følge med hensyn til klima, at der ikke kan udstedes tilladelser til forurening, fordi ofrene, som skal udstede dem, de kan endnu ikke udpeges præcist, og langt de fleste, som bliver hårdest ramt, de er endnu ikke født.

Man kan investere sine penge mere eller mindre fornuftigt, men jeg mener generelt ikke, at man kan købe sig ret til at føre en klimabelastende livsstil.


.




Deltag aktivt i debatten Hvad koster det at være CO2-neutral?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster702-08-2020 09:29
Det koster mindst syv milliarder kr. pr. år1124-06-2017 00:28
Menneskets indgreb i naturen koster kassen027-07-2013 13:18
NyhederDato
Skybrud koster mere og mere17-03-2011 05:46
Reduktion af gadelys koster dødsfald22-01-2009 07:26
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik