Husk mig
▼ Indhold

Hvad mener I? Bliver det mode?


Hvad mener I? Bliver det mode?05-09-2008 22:37
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Hun er fra Padaung stammen, i Thailand.
Tilknyttet billede:

06-09-2008 09:34
Jakob
★★★★★
(9213)
  


Det bliver ikke bare mode. Om få år er det nok et lovkrav for at modvirke slidgigt og piskesmæld.


"Gesuntheit macht frei-lovgivningen" overtager styringen af kulturen.


 
RE: Eksotisk?07-09-2008 15:19
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jeg har undersøgt hvad hun er for en.

Hun er en form for præstinde i en religion uden præsteskab og som forener det kvindelige fysiske med det åndelige.

Den lange "hals" er skuldrene som er trykket ned, hvilket gjorde absolut afsindigt ondt, men som var helt frivilligt. Og hun mærker ikke noget til det nu. Hun udgøre en del af sidst samfunds kultur bærende element, og modsvare vores musære og biblioteker.

Dertil kommer at hun både er Burmesisk FN-flygtning i Thailand og fange hos turist-ministeriet som viser hende frem imod betaling.

Dertil kommer hendes ukuelige humør.

OK, kan vi være enige om at hun er eksotisk? Bare en lille smule?
08-10-2008 20:40
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
http://www.flickr.com/groups/845055@N20/pool/
flere billeder
06-02-2009 08:46
Jakob
★★★★★
(9213)
 


kulden-varmen skrev:

OK, kan vi være enige om at hun er eksotisk? Bare en lille smule?


Ja, ok... men går man alligevel ikke lidt for vidt i sin beundring, hvis man bruger hendes billede som avatar..?  



 
06-02-2009 09:03
Jakob
★★★★★
(9213)
 


En smule jordisk liv er der åbenbart også plads til, men det må da være et dumt handicap at gå rundt med?:

http://www.flickr.com/photos/haabet/2972945486/in/pool-845055@N20




 
06-02-2009 09:37
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Ja, ok... men går man alligevel ikke lidt for vidt i sin beundring, hvis man bruger hendes billede som avatar..?  



Det er meget vigtigt at vide hvorfor folk gør noget, som vi ikke anser for unormalt og ikke kan forstå, særligt da de selv betagter det som normalt. Det vil sige at hvis vi havde samme skik så ville den være normalt for os. Det vil sige at vi måske gør noget andet ulogisk og anser det for normalt. Et eksempel kunne være at mange kvinder først får børn i aldren 30 til 40 år. Hvor det normale for vores art er 13-23 år

Det mest usædvanlige ved dette folkeslag er dog kærligheden til børnene og den store kollektive sorg hvis et barn dør.
08-02-2009 11:59
Jakob
★★★★★
(9213)
 


@kulden-varmen


Måske kan du så godt overtales til i stedet f.eks. at bruge en avatar af en gravid 18 årig dansker, fordi det opfylder samme mission..?
Det ville såmænd heller ikke være min livret, men hvis jeg må sige det ærligt, så synes jeg, at disse pigebilleder understøtter en tortur, som burde være strengt forbudt.



 
09-02-2009 19:00
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jakob skrev:

hvis jeg må sige det ærligt, så synes jeg, at disse pigebilleder understøtter en tortur, som burde være strengt forbudt.


Problemet er mange ting er mere usunde. At højhælet sko er farligere end messing kraver. Rygning meget mere farligt. Man kan blive ved meget længe med at opremse usunde ting. Således er det usundt at tilberede mad over åben ild, men hvad vil du have du skulde gøre i stedet, spise maden rå?

Det er ikke nogen tortur at gå med halsringe fra lille af, da man føler det er det normale for en. Men det er et problem hvis hun starter som 13årig og vil have en lang hals hurtigt, så må hun vælge.

Hvilken tortur er det at de andre piger som ikke har tradition for hals ringe må bolle med turisterne?

Eller dem som må leve af bambus, fordi ris beskattes for hårdt til at risdyrgning kan give et leve brød?
04-03-2009 22:28
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jakob skrev:
 Det bliver ikke bare mode. Om få år er det nok et lovkrav for at modvirke slidgigt og piskesmæld.

"Gesuntheit macht frei-lovgivningen" overtager styringen af kulturen.


Redigeret d. 04-03-2009 22:32
05-03-2009 18:50
Jakob
★★★★★
(9213)
 



@kulden-varmen

Ja, den krave giver da i det mindste lidt mere luft.  

Måske kunne du vælge det billede som avatar i stedet for det nuværende..?

Om ikke af andre grunde, så af hensyn til de klaustrofobikere, der evt. kommer til at kigge på det.  



 
11-07-2009 08:45
neslo1963
☆☆☆☆☆
(1)
Ja, den er meget god - hun er da super eksotisk og lidt sjov
13-07-2009 13:59
Jakob
★★★★★
(9213)
.



Jeg forstår godt, at det er svært at finde en passende avatar til kulden-varmen, hvis den skal være enkel.

En buket med mange løjerlige blomster kan måske være et forslag.








.




Deltag aktivt i debatten Hvad mener I? Bliver det mode?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Southern Annular Mode – SAM022-08-2014 22:08
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik