Husk mig
▼ Indhold

Hvad mon det betyder ?


Hvad mon det betyder ?19-03-2010 21:09
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
http://www.thegwpf.org/the-observatory/675-sun-will-not-save-us-from-global-warming.html

The climate model used in the paper predicts an average temperature rise of 0.23 and 0.20 deg C per decade between 2000 and 2030. However, since it is not mentioned in the paper that the average rise observed between 2000 and 2010 is zero this implies a 0.33 deg C per decade rise for the next two decades. This means that the next 20 years will see more warming in absolute terms and at a faster rate than in the post – 1880 thermometer period. Since we have had only about 0.4 deg rises in the past 70 years I maintain that, whatever the models predict, such an increase is unlikely.

Nu taler forskerne om absolutte terms og måske endda om absolutte værdier abs(x), så kan jeg bedre forstå at det bliver varmere og varmere. Et absolut tal kan ikke være negativt.

Sidste gang jeg hørte om mærkelige absolutte tal var da Statsminister Poul Schlytter holdt sin tale til Nationen, hin nytårsdag... Hvor han sagde om statsbudgettets elendige tilstand "Når vi ser på de absolutte tal, ser det hele meget positivt ud"
19-03-2010 21:24
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Jeg har lige modtaget følgende meddelelse....

Hvor er Keith Briffa forsvundet hen ?


I just tried to find University of East Anglia researcher Keith Briffa on Wikipedia, and he was no where to be found! The following cached page was available through Yahoo:

http://74.6.146.127/search/cache?ei=UTF-8&p=Keith+Briffa&type=302398&fr=chr-greentree_ff&u=en.wikipedia.org/wiki/Keith_R._Briffa&w=keith+briffa&d=FViXB-_EUdEK&icp=1&.intl=us&sig=JqExiGPkjjNw4VxHijBlfw--

It sugests that he must have been removed because of his association with ClimateGate. Apparently Wikipedia does not want to make it easy to research the principle players in this scandal and learn the details of their involvement.

It is a scandal in itself when a supposedly neutral reference is so deliberately obstructive and biased.
Deltag aktivt i debatten Hvad mon det betyder ?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Dyrearter decimeres hvorfor mon?401-08-2018 06:21
Burka eller klima? Hvad er mon vigtigst?!725-11-2009 12:50
Hvornår får vi mon en ny regering, tror I?129-11-2008 13:21
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik