Husk mig
▼ Indhold

Hvide løgne skifter farve!


Hvide løgne skifter farve!22-08-2008 08:55
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Det er i nogen tilfælde moralsk rigtigt at lyve. Hvis man mener at man kan rede jorden, ved at lyve så er det rigtigt at lyve.

Problemet er bare om den ene løgn tager den anden og når nogen så begynder at tjene penge på løgnene så begynder det at mørkne for løgnene.

Selvom der ikke er noget moralsk forkert i at tjene penge på at rede jorden, så er der tændt for en motor, som tager magten fra moralen.
22-08-2008 09:51
Kosmos
★★★★★
(5371)
Selvom der ikke er noget moralsk forkert i at tjene penge på at rede jorden...

- (hoved)problemet er sikkert at finde en stor nok kam!
22-08-2008 11:53
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@K-V

TANKER!

Ja, hvad er det der foregår og hvorfor ??
Jeg er helt enig, der er næppe nogen, ej heller J. Hansen, der har startet de her ting op i ond vilje. De har virkeligt troet på det, kæmpet for det.
Og ja, nogle har villet rede jorden. Og vil man det, gør man hvad som helst.

"Målet helliger midlet".

Det lidt uheldige er, at hvis man indledningsvist - for at redde jorden - har overdrevet lidt, og lidt rigeligt, og så dette har medvirket til at milliader af dollars er blevet brugt, så er man lidt på den.

Den dag det kommer frem at man har overdrevet - i god mening - ja, hvis blot få mennesker (der således er vildledt til at bruge penge uretmæssigt) begynder at kræve erstatning, wow så vil jeg nødigt være i skoene på dem der blot i god mening har overdrevet lidt for at redde jorden.

Så hvad gør man så? Hvis først det står klart at CO2-tingen er en and.. så vil det offentlige, selskaber, ALLE vende sig mod kilden til CO2-postulaterne.
Så for alt i verden må det ikke blive alment accepteret at CO2-tingen er en and.

Så i takt med at det bliver koldere må man justere og justere, bruge medier. FOlk er truet til at bakke op om sagen på forsk vis.
Og har man således overdrevet vildledt lidt mere, ja, så er der jo pludseligt endnu mere grund til at det ikke må komme frem.

Et MARERIDT af en ond cirkel. Godt det ikke er mig. Det hele startede som den hvide ridder, ægte helte for en god sag, men de tog fejl og helvede er brudt løs.

Den hvide uskyld er efterhånden skamplettet, helt enig K-V.
Redigeret d. 22-08-2008 14:09




Deltag aktivt i debatten Hvide løgne skifter farve!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klima-løgne3407-09-2020 16:12
12 løgne omkring klimaforandringer8415-03-2018 16:33
NyhederDato
Ugler skifter farve i varmere klima24-02-2011 05:46
Hvide tage kan udsætte global opvarmning med 1,5 år26-09-2008 11:32
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik