Husk mig
▼ Indhold

Hvor Flintstone er en dokumentarfilm


Hvor Flintstone er en dokumentarfilm20-10-2010 01:26
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
http://www.berlingske.dk/verden/hvor-flintstone-er-en-dokumentarfilm

Flere af de personer i USA der anses for førende klima-forskere, har samme synspunkter.

Et uddrag:

>>Som Georgia Purdom kan tale med om. Hun har studeret biologi og genetik på Ohio State University, og hun har studeret det så længe og så meget, at hun har taget en ph.d.-grad i molekylær genetik, hun har været professor og levet i den verden, hvor man accepterer en viden, fordi eksperterne fortæller os, at det er viden. To plus to er fire. Jorden er rund. Pluto er ikke en planet. Holocaust fandt sted. Vi ved det, fordi det er videnskabelig viden.

Alligevel fastholder Purdom at jorden er 6.000 år ung, og at dinosaurer og mennesker levede sammen som planteædere i de tidligste tider. Burde hun ikke vide bedre?

Hendes svar skaber en nydelig selvbekræftende sløjfe rundt om sig selv - for hun accepterer forskning, hvis den er i overensstemmelse med Biblen, og hvis forskningen ikke er i overensstemmelse med Biblen, så accepterer hun den ikke, siger hun. »Jeg stoler mere på Biblen end på nogle tilfældige forskere,« siger hun.

Dermed bliver tro større end viden, instinkt vigtigere end bevis, og amerikanerne mister deres fællessprog - kendsgerninger - for tro og instinkt vil til enhver tid kunne ophæve kendsgerninger.<<
20-10-2010 13:57
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Nu er jeg ikke af den opfattelse, at de videnskabsfolk eller diverse bloggere, der ikke er enige i, at global opvarmning primært er menneskeskabt, taler ud fra religiøse overbevisninger, men derimod ud fra forskning og/eller opfølgning på denne...

-men der er måske noget jeg har misforstået??? For hvis, så er vi da virkelig på "herrens mark"! – og jeg synes at mindes, at dette emne har været debatteret tidligere, men selvfølgelig; endnu en avis, der kan sætte forskere og mennesker, der tvivler på mennesket som primær kilde til global opvarmning i dette "fantastiske lys", suk.

Flere af de personer i USA der anses for førende klima-forskere, har samme synspunkter


Hvem er de?
....
06-05-2011 16:36
kristines
☆☆☆☆☆
(14)
Det virker underligt og ærlig talt så vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved hendes forskning, i alle aspekter, på grund af dette hvis det er sandt.
Og, undrer mig ellers, da det jo er bevist af des mere intelligente mennesker bliver, des mere religiøse. (Læs Richard Dawkins Illusionen om Gud) Så hvad skete der lige her? Selvfølgelig gælder det ikke for alle, men det er trods alt atypisk, specielt nu hun er forsker.
07-05-2011 21:20
Jakob
★★★★★
(9267)
.




kristines skrev:
Det virker underligt og ærlig talt så vil jeg nok sætte spørgsmålstegn ved hendes forskning, i alle aspekter, på grund af dette hvis det er sandt.


Det synspunkt kan jeg godt tilslutte mig.


kristines skrev:
Og, undrer mig ellers, da det jo er bevist af des mere intelligente mennesker bliver, des mere religiøse. (Læs Richard Dawkins Illusionen om Gud) Så hvad skete der lige her? Selvfølgelig gælder det ikke for alle, men det er trods alt atypisk, specielt nu hun er forsker.



Skriver du, at det er bevist, at de mest intelligente mennesker også er de mest religiøse, eller hvordan skal det forstås..?

Kan du føre det bevis, så vil jeg blive meget imponeret.
Men det må blive en lang vandring, hvor vi må begynde med at diskutere, hvordan intelligens i det hele taget skal defineres.

Skulle beviset lykkes, så vil jeg nok blive lidt skuffet, for de seneste årtier er min tro på religion nærmest forsvundet som dug for solen.
Der er dog noget moral og filosofi f.eks. i kristendommen, som jeg mener kan være guld værd i et socialt samfund, og det kan sagtens være grund nok til at fastholde en undervisning i kristendomskundskab. Men det er for mig en anden historie, som handler mere om rødder, kultur og adfærdsregler end om religion, og der er da også en vigtig moral blandt andet om ansvar for fremtiden, som jeg ikke ser tilstrækkeligt udtrykt i moralen fra de religioner, som jeg er stødt på.


http://www.youtube.com/watch?v=OEibNNBVleU&feature=BFa&list=AVGxdCwVVULXfHgBa1S9nsRxP4yvec8ozC&index=47




.
09-05-2011 16:52
kristines
☆☆☆☆☆
(14)
Beklager, jeg var lidt for hurtig på tasterne. Det jeg mente var at jo mere intelligente mennesker er, desto mindre sandsynlighed for at de også er religiøse. Af den simple årsag, vil man mene, at det ene simpelthen udelukker det andet. Præcis hvilken bevisførelse der er tale om og hvem der har lavet undersøgelsen kan jeg ikke give dig et svar på. Jeg læste det selv i Richard Dawkins bog hvor han henviser til diskussionen mellem religion og intelligens. Jeg vil dog mene han er en mand hvis ord man kan stole på, om end jeg nok er nok partisk.
Dermed ikke sagt at der ikke findes mennesker som både er medlem af folkekirken og mensa, men religion spiller som oftest en anden og mere praktisk rolle for den type mennesker.




Deltag aktivt i debatten Hvor Flintstone er en dokumentarfilm:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik