Husk mig
▼ Indhold

Indefrysning af grundskyld


Indefrysning af grundskyld31-01-2019 13:21
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Har du oplevet, at du automatisk nu ikke mere skal betale grundskyld, men i stedet skal betale omkostninger til at låne pengene, indtil huset skal sælges, fordi andre har bestemt, at det vil du hellere..?

Plejer det ikke at være normal procedure, at man skal skrive under på en låneaftale..?

Hvad kan man sige om en politisk styrende moral, der som en selvfølge går ud fra, at borgerne hellere vil låne penge til forbrug end forblive gældfri..?




­
31-01-2019 17:39
Jakob
★★★★★
(9213)
­


Jakob skrev:
­
Har du oplevet, at du automatisk nu ikke mere skal betale grundskyld, men i stedet skal betale omkostninger til at låne pengene, indtil huset skal sælges, fordi andre har bestemt, at det vil du hellere..?

­


Nej, det har jeg ikke endnu. Det ser ved nærmere eftersyn ud til, at ordningen kun gælder stigningen og kun et par år, og der ikke bliver omkostninger ud over en gæld, som hober sig op.
Men jeg mener stadig, at det er en uskik, og for nogle bliver det måske alligevel til en betydelig gæld.
Et råd om at lægge pengene til side og spare dem op til senere udbetaling må nok være på sin plads.



­
04-02-2019 11:42
Jakob
★★★★★
(9213)
­



Staten skulle hellere indefryse indkomst.
En lavere indkomst vil sænke forbruget og dermed sandsynligt øjeblikkeligt gavne klimaet betydeligt.
Og når staten videre vælger at investere pengene i statsejede landvindmøller, så vinder både klimaet og næste generation.
Danmark kan hurtigt blive storeksportør af vedvarende energi, og efter 20 år er landvindmøllerne så rigeligt betalt og ejes gældfrit af staten ( nutidens børn, som er blevet voksne ).




­




Deltag aktivt i debatten Indefrysning af grundskyld:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik