Husk mig
▼ Indhold

Ingen CO2, men masser af varme !


Ingen CO2, men masser af varme !10-01-2008 18:39
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Om 2-3 måneder vil det være muligt at fyre et normalt parcelhus op for 7.500 om året....Ikke kroner, men liter vand.

Hydrogenanlægget har kørt ca. en måned og bruger 20 liter postevand om dagen, samt almindelige batterier (18 V).

Det betyder i praksis at det er muligt at undgå fyring med fyringsolie og naturgas i almindelige parcelhuse, ulempen er at systemet fylder 3 kubikmeter og kan ikke gøres meget mindre.

Det er ikke tale om ny teknologi, men gamle velkendte principper sammensat på en ny måde.

Det må være årets klimanyhed samt olieselskabernes største fjende i 2008-2100


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
10-01-2008 19:41
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Har du en henvisning, til hvor man kan læse mere om dette anlæg?
Hvor har det kørt en måned henne?
Pladsen bør vel ikke være det største problem, da anlægget vel kan graves ned i jorden?
I fremtiden kan den slags i hvert fald tænkes ind ved nyopførelse af huse.
Ps. Har flyttet emnet til "Energi og klima".
10-01-2008 20:13
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Ja...henvisningen er, at der om kort tid udkommer en pressemeddelelse om projektet.

Projektet har kørt i Danmark (et hemmeligt sted på Sjælland) i en måned og vil fortsætte til udgangen af marts måned. (Der er ikke tale om en planlagt Aprilsnar)

Kilden er pålidelig....det er min søn og en kammerat der har udviklet systemet.




Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
12-01-2008 10:58
helios
★★☆☆☆
(314)
Er "ingen CO2" ikke en fortalelse?
Realiteterne er jo, at der skal anvendes elenergi for at fremstille brint - det sker med en effektivitet på 70% - hvis vi ser bort fra den brint, der siver ud af anlægget inden det anvendes.
Hvis man anvender el fra vindmøller betyder det jo, at der skal produceres tilsvarende el fra fossil energi.

Mvh
12-01-2008 11:54
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Hvis man anvender el fra vindmøller betyder det jo, at der skal produceres tilsvarende el fra fossil energi.


Den forstår jeg ikke, prøv at omformulere teksten


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
12-01-2008 18:10
Uffe
☆☆☆☆☆
(5)
Batterier? Dem der skal skiftes efter 3 år? Det lyder ikke særligt miljøvenligt må jeg sige. Jaja det er da fint at der ikke bruges olie direkte, men i stedet el.

Hvis de bruger brændselsceller så er det håbløst dyrt i forhold til at bruge konventionelle opvarmningsmetoder - enten dyrt i anskaffelse og/eller vedligehold!

Vindmølle-strøm bliver i vor tid brugt meget forkert, fordi det jo går som vinden blæser, og ikke som vi skruer op for komfuret. Lagring af energi lyder spændende, men brændselsceller er ikke på nuværende teknologiske stadie anvendeligt i den slags applikationer.
12-01-2008 20:29
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Fuldstændig Co2-fri varmeproduktion ved energiudtræk ved vands overgang til is, via Varmepumpe ved overskudsstrøm.
25 Mwh/år varme ved gulvvarme til 6000.- kr. inkl alle afgifter. (ex. varmtvandsforbrug til bolig) (olie 22.000.- kr)
Etableing ca. 50 % af naturgastilslutning.
15 ton vand i Dam for at opstilling kan "overvintre"

Redigeret d. 12-01-2008 20:50
14-01-2008 12:48
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
GLAR@

Om 2-3 måneder vil det være muligt at fyre et normalt parcelhus op for 7.500 om året....Ikke kroner, men liter vand.

Hydrogenanlægget har kørt ca. en måned og bruger 20 liter postevand om dagen, samt almindelige batterier (18 V).


Nu har vi snart igennem i hvert fald 20 År hørt om div. teknologier omkring vand, som kan udvikle varme og herunder drive biler som feks. her se.. http://www.youtube.com/watch?v=UVhXrvCCILw Men der sker lige som ikke noget. Da det system du omtaler vel hverken er fission- eller Fusionsenergi, og da det ikke kan være frigivelse af brints energi ved optagelse af Ilt atomet, jå! så forstår jeg ikke rigtigt hvor energien kommer fra. Men vi venter spændt på at du delagtiggør os i din opstilling.
Redigeret d. 14-01-2008 12:51
19-05-2008 15:40
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@GLAR

Kom der nogensinde noget ud af ovenstående projekt?
19-05-2008 18:20
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Ja...det kører på fuld knald....det er meningen at 'fremvisningen og præsentationen' skal være i forbindelse med COP 15 i København.

Mvh
19-05-2008 19:04
Jakob
★★★★★
(9287)
 



GLAR skrev:
Ja...det kører på fuld knald....det er meningen at 'fremvisningen og præsentationen' skal være i forbindelse med COP 15 i København.

Mvh



Ok, så kan vi nok godt gætte på, at det også vil passe med, at det bliver en 1. april.  




 
31-01-2009 00:56
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja...det kører på fuld knald....det er meningen at 'fremvisningen og præsentationen' skal være i forbindelse med COP 15 i København.


Holder den stadig "vand" ?
01-04-2009 00:51
Jakob
★★★★★
(9287)
 


@GLAR

Tror du ikke, at du måske alligevel skal vælge dagen i dag til at fortælle os noget mere om, hvad systemet kan præstere..?  




 
19-12-2009 16:14
Jakob
★★★★★
(9287)
.


@GLAR


Vi er måske mange, der har ventet med at investere i VE og varmepumpe, fordi du har stillet et mirakel i udsigt.

Ska' vi så snart se en præsentation..?

Eller skal en videre debat om dette emne føres i nedenstående tråd..?

http://www.klimadebat.dk/forum/mirakler-og-eventyrlige-opfindelser--d20-e455.php



.
19-12-2009 19:04
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Jacob

Vi har en aftale om ikke at kommunikere på dette site.
21-01-2010 10:33
Myrlin
★☆☆☆☆
(97)
Jeg installerer mig på et tidspunkt et på CO2 baserende gulvvarme som kræver ingen omkostninger, giver gratis varme og har ingen forbrug. Desuden sikrer jeg mig strøm igennem CO2-teknologien hvor have-vandmøller producerer vedvarende energie uden omkostninger og uden arbejde. Jeg bærer selvfølgelig tøj som igennem CO2-teknologien holder sig selv varmt.
Solen sender IR-stråling i rigelige mængder som CO2 udnytter helt uden at nogen skal gøre noget. Men skal bare forstå det. Forplejning er efter at civilisationen har forstået princippet af varmeudviklingen og nødvendigheden om ressourcedeling samt vidensdeling en saga blot. Jeg skal bare yde min indsats til civilisationen. Det bliver en dejlig tid. Men da den ikke er begyndt nu gælder det nok mest for vores efterkommer. Det kan jeg dog liv med.

Teknologi:
Producere stoff med indbygget CO2 lommer enten i væskeform eller gasform. Ved fordeling i tøjet sørger CO2 igennem omdannelse af solens IR-stråling for varme som den afgiver til de nærmest tilgængelige molekyler.

Strøm: Producere bundne CO2koncentrationer i havet for at sørge for forskellige temperaturområder som producerer en strømningsretning som holder en vandmølle kørende. Vedligeholdelsesfrit og effektiv.

Gulvvarme og belægning udendørs:
Producere et materiale som har indbygget lommer af CO2 i enten gasform eller væskeform som igennem IR-stråling fra solen sørger for en selvstændig og vedligeholdelsesfrit process for opvarmning af samme.

Det bliver en dejlig verden.




Deltag aktivt i debatten Ingen CO2, men masser af varme !:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik