Husk mig
▼ Indhold

Interessant foredrag af Murry Salby


Interessant foredrag af Murry Salby09-07-2013 13:30
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
www.youtube.com/watch?v=2ROw_cDKwc0

Advarsel; foredraget er på et MEGET højt plan. I lange stræk også for højt for mig, men start med at se de sidste 10 minutter, og så tag den der fra.

Judith Curry comments: I just finished listening to Murry Salby's podcast on Climate Change and Carbon.
Wow
If Salby's analysis holds up, this could revolutionize AGW science. Salby and I were both at the University of Colorado-Boulder in the 1990s, but I don't know him well personally. He is the author of a popular introductory graduate text Fundamentals of Atmospheric Physics. He is an excellent lecturer and teacher, which comes across in his podcast. He has the reputation of a thorough and careful researcher. While all this is frustratingly preliminary without publication, slides, etc., it is sufficiently important that we should start talking about these issues. I'll close with this text from Bolt's article:

Salby said he had an "involuntary gag reflex" whenever someone said the "science was settled".

"Anyone who thinks the science of this complex thing is settled is in Fantasia."
Redigeret d. 09-07-2013 13:32
09-07-2013 14:14
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
Salby konkluderer; at i IPCC's verden er det den ene % af klodens klimabudget der logrer med de 99%!

Salby citerer Feynman:
One can be easily deceived by deferring to the authority of supposed experts.

Og videre.
Feynman:
Now I'm going to describe how you'd look for a new physical law - we do so to the following process; first we guess (the audience breaks up in laugh) no, don't laugh it's true. Then we perform a calculation to see the implications to the guess and then we compare the result directly with the observations - if it disagree it's wrong!

Salby:
In that statement is the key to science!

Feynmann:
It does not make any difference how smart you are, who made the guess, or what his name is - if it disagrees with experiment it is wrong.

Salby:
That's all there is to it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Min afskrift)
Redigeret d. 09-07-2013 14:44
09-07-2013 20:42
kfl
★★★★★
(2167)
Murry Salby ????
09-07-2013 21:08
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Salby konkluderer; at i IPCC's verden er det den ene % af klodens klimabudget der logrer med de 99%!


09-07-2013 21:30
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Wow! Bestemt et foredrag der er værd at høre, sund fornuft på højt niveau. Tak for linket.
10-07-2013 10:18
Kosmos
★★★★★
(5371)
Wow! Bestemt et foredrag der er værd at høre, sund fornuft på højt niveau. Tak for linket

- interessant mail fra prof. Salby!
{Advarsel: Kommentarsporet er la...angt og kommer vidt omkring!
}
11-07-2013 17:20
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
Det er vel oplagt at Prof. Dr. Murry Salby blev fyret for sine kætterske foredrag.
At tale direkte imod kleresiet er sjældent problemfrit.
Men det sidste ord er nok ikke sagt i den sag.
Opbakningen bag Salby synes monumental.

Salby's egen forklaring på.
Redigeret d. 11-07-2013 17:23
11-07-2013 17:37
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
Der er et par Einsteiner her på debatten, der prøver at latterliggøre Salby og hans arbejde, ikke desto mindre er der en svensk videnskabsmand der har gentaget Salby's arbejde, og dermed sår betydelig tvivl om menneskeskabt CO2-problem!
Redigeret d. 11-07-2013 17:38
11-07-2013 17:53
SRJ
★★★☆☆
(462)
Eyvind Dk skrev:
Der er et par Einsteiner her på debatten, der prøver at latterliggøre Salby og hans arbejde, ikke desto mindre er der en svensk videnskabsmand der har gentaget Salby's arbejde, og dermed sår betydelig tvivl om menneskeskabt CO2-problem!


Den artikel var også på WUWT, hvor Ferdinand Engelbeen og andre er meget kritiske i kommentarerne.
Link:
http://wattsupwiththat.com/2013/07/01/the-bombtest-curve-and-its-implications-for-atmospheric-carbon-dioxide-residency-time/


Og hold lige igen med at kalde andre for einsteiner. Vi er nogen der kritiserer Salbys argument og vi har gentagne gange påpeget konkret for dig hvorfor han ikke kan have ret. Det har intet at gøre med at mene at man er klogere end Salby. Og vi (jeg i al fald) er ikke ude at på at latterliggøre Salby. Jeg påpeger hvorfor han ikke kan have ret.


------------------------------------------------------

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
11-07-2013 18:16
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
.............(jeg i al fald) er ikke ude at på at latterliggøre Salby. Jeg påpeger hvorfor han ikke kan have ret.


Jamen, så var Einstein ikke møntet på dig!
13-07-2013 22:06
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
Eyvind Dk skrev:
.............(jeg i al fald) er ikke ude at på at latterliggøre Salby. Jeg påpeger hvorfor han ikke kan have ret.


Jamen, så var Einstein ikke møntet på dig!


Jeg har ingen anelse om, hvorfor Eyvind drager Einstein ind i denne debat. Jeg ser ingen her på siden, der påstår at være geniale, endsige på Einsteins niveau.

For mit eget vedkommende kan jeg blot (igen sige), at mine gentagne argumenter tværtimod hver gang har betonet, at ethvert almindeligt begavet menneske, der 1) oprigtigt er interesseret i at komme til bunds i denne sag samt 2) er villig til at sætte sig lidt ind i kulstofkredsløbet og forholde sig til a) nettotransportværdierne b) isotopdata eller c) Vostok-iskernedata for temperaturer og CO2-niveauer i fortiden, meget hurtigt vil kunne se, hvorfor Salbys påstande med sikkerhed kan vises at være forkerte.

Hvis der skulle være en sådan person til stede blandt Salbys forsvarere her på klimadebat.dk, er jeg skam meget interesseret i at høre på vedkommende........

Redigeret d. 13-07-2013 22:09




Deltag aktivt i debatten Interessant foredrag af Murry Salby:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Informativt foredrag om CO2 effektt på klima fra en klimaforsker der rent faktisk laver konstruerer tempe011-07-2019 14:19
Dr. Leif Svalgaard's næste foredrag021-11-2017 16:57
Foredrag i Dansk Meterologisk Selskab-DMI torsdag den 17/11 kl. 19215-11-2016 22:45
Interessant medieundersøgelse1802-02-2016 23:47
Foredrag af Jørgen Peder Steffensen, NBI: Om iskerner og klima320-11-2014 22:57
Artikler
Et interessant jubilæum for polarforskningen (Mernilds Klumme, januar 2012)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik