Husk mig
▼ Indhold

Interessant medieundersøgelse


Interessant medieundersøgelse12-07-2013 12:32
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
ABC, CBS and NBC ignore 'mystery' warming plateau in favor of alarmism about sea levels, allergies, weather.

Og NEJ, jeg tror ikke på nogen konspiration, i betydningen at få mennesker har siddet i en kælder og aftalt at snyde verden.
Dog har Climategate afsløret, uetiske metoder pr. email, og jeg tror på at alarmisterne har opbygget en atmosfære af kammerateri og vognborgsopstilling, der for at sige det mildt har været til dyb dyb skade for videnskaben!!!
Så de ligger som de har redt!
Redigeret d. 12-07-2013 12:34
12-07-2013 18:38
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ku' vi ikke lige få Edvinds uforbeholdne vurdering af Peer-review processen hvor 'uafhængig' forskere Review-er kammeratens 'forskning'..
Redigeret d. 12-07-2013 18:38
13-07-2013 01:14
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Ku' vi ikke lige få Edvinds uforbeholdne vurdering af Peer-review processen hvor 'uafhængig' forskere Review-er kammeratens 'forskning'..


Er det mig du snakker til/om?
Hvis ja, hvorfor?
13-07-2013 12:49
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Peer-review : flere forskere gennemser en forskers resultater og siger god for de fremførte resultater.

Men hvor uafgængig og objektiv er man, hvis man som Review-er dels tror på religionen AGW, og er afhængig af en lind strøm af tilskudsmidler, som tilflyder AGW-forskningen.
Redigeret d. 13-07-2013 12:53
13-07-2013 13:52
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Peer-review : flere forskere gennemser en forskers resultater og siger god for de fremførte resultater.

Jeg tror ikke du kan finde nogen skribenter på dette forum der ikke ved hvad Peer-review er.

Ku' vi ikke lige få Edvinds uforbeholdne vurdering af Peer-review processen hvor 'uafhængig' forskere Review-er kammeratens 'forskning'..

Hvis det er mig du/i spørger, så tror jeg ikke min vurdering er anderledes end den gængse.

Men hvor uafgængig og objektiv er man, hvis man som Review-er dels tror på religionen AGW, og er afhængig af en lind strøm af tilskudsmidler, som tilflyder AGW-forskningen.


Jamen, IPCC har jo gang på gang på gang bevist at de 'snyder på vægten' og er videnskabelige uredelige!
SAMT helt og aldeles umulige at få til at indrømme egne fejl.
Richard Feynman kaldte den slags "Cargo Cult Science" - venligst prøv at Google den vending!
Feynman RIP er i mine øjne, intet mindre en den største personlighed der har levet her på jord!!!
Redigeret d. 13-07-2013 13:56
13-07-2013 15:24
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis det er mig du/i spørger, så tror jeg ikke min vurdering er anderledes end den gængse.


Ahe! Det er nu da vist en sandhed med modifikationer.. Mange herinde sætter jo nærmest lighed mellem den evige gyldige sandhed og så Peer-Review i forhold til AGW..

Det kunne meget vel have været en mand med forstand på ting, denne Richard Feynman



Og som ikke begiver sig ud i junk-videnskab som meget af AGW-forskningen
Redigeret d. 13-07-2013 15:25
13-07-2013 16:45
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Det kunne meget vel have været en mand med forstand på ting, denne Richard Feynman

Det er en heftig underdrivelse!

Hvis du ikke kender til Feynman, vil jeg på det KRAFTIGSTE anbefale dig, at finde alt det du kan om ham - Google, Youtube whatever!
Få dit bibliotek til at tage hans bøger hjem, og du vil blive klækkeligt overrasket!!!
Redigeret d. 13-07-2013 16:48
13-07-2013 19:46
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvis du ikke kender til Feynman, vil jeg på det KRAFTIGSTE anbefale dig


Det må konstateres at det er en forsker-personlighed som det er værd at undersøge lidt nærmere.

Takker for tippet!
Redigeret d. 13-07-2013 19:52
13-07-2013 20:09
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Takker for tippet!

Richard Feynman var i sine unge dage tilknyttet The Manhattan Project i Los Alamos og var dermed med til at bygge atombomben.
Der hyggede han sig bl.a. med at 'knække' koderne på alle pengeskabene i Los Alamos.
Selv det topsikrede og hyper moderne og TOTALT ubrydelige pengeskab hos lederen knækkede han koden på. Først med hans selvbiografiske bøger afslørede han sine tricks.
Jeg lå flad af grin da jeg læste de bøger.
Det var også Feynman der fandt forklaringen på Challenger katastrofen. Desværre hans sidste store 'achievement'! Han døde desværre kun 70år gammel.
13-07-2013 20:38
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Richard Feynman var i sine unge dage tilknyttet The Manhattan Project i Los Alamos og var dermed med til at bygge atombomben.


JA! Det fandt jeg meget hurtigt ud af!

Det jeg umiddelbart hæftede mig ved (ud over dine rosende ord) var havs evne til at forklare selv meget komplekse fysiske ting på en gennemskuelig og forståelig måde, og det i de filmindslag jeg så igennem med ham.

HAn har vel ikke beskæftiget sig med en alternativ energiomsætning eller forklaring på energiomsætningen på Venus ud over den gængse omkring drivhuseffekt.

Den trumf som altid trækkes op af hatten af Al Gore mf.

Al på tur...


Redigeret d. 13-07-2013 20:44
13-07-2013 21:25
SRJ
★★★☆☆
(462)
delphi skrev:
HAn har vel ikke beskæftiget sig med en alternativ energiomsætning eller forklaring på energiomsætningen på Venus ud over den gængse omkring drivhuseffekt.



Delphi,
Jeg forstår hvorfor ikke du vil tage Feynmanns evt. ord om Venus for gode varer, når du ikke accepterer forklaringen fra næsten lige så legendariske Carl Sagan. Jeg har tidligere henvist til hans udregninger vedr. Venus og gjort opmærksom på at Sagan anvender en "standard konvektiv-radiativ" model kendt fra astrofysikken om stjerner, til at forklare Venus' klima. Og han bygger primært sin fremstilling på den astrofysiske litteratur, ikke klima-litteraturen.

Prøv at læse :
Structure of the Lower Atmosphere of Venus
CARL SAGAN, 1962



------------------------------------------------------

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
14-07-2013 00:15
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Richard Feynman var i sine unge dage tilknyttet The Manhattan Project i Los Alamos og var dermed med til at bygge atombomben.
JA! Det fandt jeg meget hurtigt ud af!

Det jeg umiddelbart hæftede mig ved (ud over dine rosende ord) var havs evne til at forklare selv meget komplekse fysiske ting på en gennemskuelig og forståelig måde, og det i de filmindslag jeg så igennem med ham.


Håber det var nogle af de berømte BBC udsendelser du så.

Feynman var en gudsbenådet pædagog og hans tidligere studenter forguder ham stadig.
Der findes ikke et eneste menneske på jorden, der har noget negativt eller ufordelagtigt at sige om ham.
Begynder man først at læse hans bøger skrifter m.m. så slipper man ham aldrig!
14-07-2013 00:40
kristofferszilas
★★★☆☆
(852)
Eyvind Dk skrev:

Richard Feynman var i sine unge dage tilknyttet The Manhattan Project i Los Alamos og var dermed med til at bygge atombomben.

Der findes ikke et eneste menneske på jorden, der har noget negativt eller ufordelagtigt at sige om ham.

Mon ikke man kan finde en Japaner eller to..
14-07-2013 01:09
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
kristofferszilas skrev:
Eyvind Dk skrev:

Richard Feynman var i sine unge dage tilknyttet The Manhattan Project i Los Alamos og var dermed med til at bygge atombomben.

Der findes ikke et eneste menneske på jorden, der har noget negativt eller ufordelagtigt at sige om ham.

Mon ikke man kan finde en Japaner eller to..


Du lyder ikke som en der læst om Feynmans forhold til atombomben.
14-07-2013 02:06
kristofferszilas
★★★☆☆
(852)
Nej, det har jeg ikke, men Feynman lod nu ikke til at være alt for tynget da de sprang den første atombombe i Japan:
Richard Feynman - Manhattan Project

Når det er sagt, lyder han da absolut som en interessant personlighed som alle nok kunne lære en del af.
14-07-2013 02:26
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
kristofferszilas skrev:
Nej, det har jeg ikke, men Feynman lod nu ikke til at være alt for tynget da de sprang den første atombombe i Japan:
Richard Feynman - Manhattan Project

Geeee... det er da den ærligste og mest hudflettende erkendelse JEG har hørt og læst om fra dem der var med. Oppenheimer og Bohr har skrevet og udtalt sig noget lignende, men med Feynmans var det først det krøb ind under huden på mig.
Feynman røg ned i en dyb dyb depression efter krigen pga bomben, måske også fordi han ikke helt havde bearbejdet tabet af sin kone nogle år før.
Når det er sagt, lyder han da absolut som en interessant personlighed som alle nok kunne lære en del af.

Det ka' du tro!
Såvidt jeg forstår, så virker du i NY. Og der møder du vel også ældre videnskabsfolk, ikk'? Prøv at spørge en tilfældig om han vil fortælle lidt om sit forhold til Feynman, så er jeg sikker på du aldrig vil slippe ham før du har læst ham færdig. Og det får man måske aldrig gjort.
Men plz. fortsæt med at se de BBC klip (der er mange) som dit link!
Redigeret d. 14-07-2013 02:27
14-07-2013 11:15
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Håber det var nogle af de berømte BBC udsendelser du så.


Yep!Var en del rundt omkring på nettet, men da jeg havde set denne udsendelse, var jeg ikke i tvivl, om at der var tale om en særlig kapacitet med en særlig evne til at fortolke de fysiske forhold og netop via fysiske og matematiske modeller at forklarer disse på en måde så man viste at manden viste hvad han havde med at gøre.
14-07-2013 15:15
Eyvind DkProfilbillede★★☆☆☆
(288)
delphi skrev:
Håber det var nogle af de berømte BBC udsendelser du så.
Yep!

En pudsighed der har brændt sig fast hos mig var da Feynman fortalte om et besøg i en pizzarestaurant og han så en pizzasmed jonglere med en dej. Ude i kanten 'woblede' dejen på en speciel måde som fik Feynman til at tænke på om noget tilsvarende skete i quantum mechanics, eller quantum electrodynamics! Feynman skyndte sig tilbage til sit laboratorium og begyndte at arbejde med sin ide. Nogle år senere fik han "Nobel Prize in Physics in 1965" hvor "woblende elektroner" indgik i hans arbejde.

PS:
Selv forstår jeg ABSOLUT INTET af quantum mechanics, eller quantum electrodynamics.
Mindre end en kvinde om fodbold!
02-02-2016 23:47
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Dette citat hører vist hjemme i denne tråd.

Richard Feynman
You should, in science, believe logic and arguments, carefully drawn, and not authorities.

Richard Feynman døde 15. februar 1988 i en alder af 69 år.

I slutningen af juni samme år, 1988, aflagde James Hansen forklaring på et berømt møde i Kongressen i Washington.

Så vidt jeg ved ytrede Feynman sig aldrig om klimaforandringer. Det kunne have været interessant, hvis han havde levet nogle årtier længere.




Deltag aktivt i debatten Interessant medieundersøgelse:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Interessant foredrag af Murry Salby1013-07-2013 22:06
Artikler
Et interessant jubilæum for polarforskningen (Mernilds Klumme, januar 2012)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik