Husk mig
▼ Indhold

IPCC


IPCC16-12-2009 01:28
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Den 11.12.2009 skrev jeg følende til David Johansen under tråden, Hackede CRU-mails :

http://www.klimadebat.dk/forum/hackede-cru-mails-d12-e1189-s400.php#post_17459

[kopi af indlæg erstattet af link]


Hej David

...og tak for dine kommentarer som du har sendt mig privat. Jeg vælger at føre debatten tilbage til forummet men undlader naturligvis at bringe dit private brev til mig, dog med en eneste undtagelse, nemlig at du nævner at emnet IPCC ikke bør diskuteres under hackede CRU-mails og at du påtænker at åbne en tråd med emnet. Det hermed gjort.

Måske vi vil bringe dine kommentarer til den part der vedrører IPCC her?

Mvh
Morten
Redigeret af branner d. 25-02-2013 21:19
16-12-2009 13:41
David Johansen
★☆☆☆☆
(123)
Det er du velkommen til Morten, jeg er meget interesseret i at lære mere om IPCC så det vil nok ikke være en dårlig idé.
16-12-2009 16:55
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hej David

Ok, jeg genindsæter mine fire spørgsmål her så du kan komme ned dine svar:

Jeg skrev:

Jeg konstaterede strakt at der var tvist om mange data, samt at IPCC altid anvendte de data der viste mest AGW. Kan vi blive enige om det?

En del data var meget afvigende fra tilsvarende data som kom fra satellitter, og netop de mest afvigende data var blevet korrigeret ud fra nogle rådata som aldrig blev offentliggjort. Kan vi blive enige om det?

Jeg forstod også at IPCC i en række tilfælde fremlagde forskningsresultater som viste mere AGW end materialet kunne holde til hvis det ikke var behæftet med fejl. Kan vi blive enige om det?

Det omvendte, at IPCC har fremlagt materiale der viste for lidt opvarmning pga. fejl ol er mig bekendt aldrig forekommet. Har du set eksempler på det?

Mvh
Morten
17-12-2009 16:21
David Johansen
★☆☆☆☆
(123)
jeg bliver tidligst i stand til at komme med et svar mandag, cop15 og private forhold fylder for meget af min tid og mit hoved.
Cheers




Deltag aktivt i debatten IPCC:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
IPCC
IPCC (Bionyt: 500 svar om klima)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik