Husk mig
▼ Indhold

Isen revner under DF


Isen revner under DF15-11-2009 14:46
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Nogle vil nok mene, at DF længe har været ved at falde igennem. F.eks. dem som tror, at en tamilsag er det bedste grundlag at vælte en regering på, fordi det engang lykkedes at fange en borgerlig statsminister på det forkerte ben. Disse mennesker kan tilsyneladende gå i årtier og besejle deres plads i oppositionen, uden at blive en disse klogere.
Det har DF levet højt på så længe, at det efterhånden ligner en parodi.

Men nu har DF igen kastet sig ud i synspunkter "på kanten", og denne gang handler det om klima og CO2, hvor de ikke har tillid til den førende videnskab.

De vil afholde en alternativ klimakonference imod CO2-teorien i det danske Folketing samtidigt med, at hele verden holder klimatopmøde for at blive enige om CO2-reduktioner.
Jeg synes, at det er helt absurd provokerende.!


Morten Messerschmidt:
http://ing.dk/artikel/103944-klimakonference-for-dem-de-andre-ikke-vil-lege-med
Citater:
------------------
Dansk Folkepartis stemmesluger Morten Messerschmidt har inviteret otte kritikere af FN's klimapanel til en konference under klimatopmødet. De skal levere et alternativ til »den samlede tilbedelseskult af Al Gore«.
----
»Man kunne lidt polemisk sige, de alle sidder fanget på Amager (hvor COP15 afholdes, red.). Men sagen er jo, at det ikke er for at diskutere internt. Det er for at fremlægge synspunkter fra forskere, der normalt ikke dominerer mediebilledet. Vi kan ikke tage kampen op mod folk som Al Gore, der nærmest er blevet samlingspunkt for en nyreligiøs sekt.«
------------------


Og Pia Kjærsgaard:

http://ing.dk/artikel/100279-pia-kjaersgaard-vi-aner-ikke-om-vi-har-indflydelse-paa-klimaet
Citat:
-------------------
Dansk Folkepartis finder det usikkert, om menneskene har indflydelse på den globale opvarmning.
-------------------


Jeg kommer til at tænke på muhammedkrisen, hvor DF var helt oppe i det røde felt, fordi nogle danskere rejste til udlandet og bad om hjælp til at tryne det danske folkestyre.

Nu indkalder de selv til en alternativ konference, som skal skade det topmøde, som den danske regering har arbejdet så hårdt for, at klimaministeren næsten ikke har haft tid til andet i otte år.

Spørgsmålet er måske, om isen kun revner under DF, eller om den nærmere revner under hele den ansvarshavende regering..?


Tiden har nok vist, at den borgerlige regering kan gå på vandet, men jeg tror hellere, at vi må forberede os på en syndflod for en sikkerheds skyld.
Det må forventes, at alle religiøse katastrofer er i spil, når DF samler sin egen "korstogshær" og fører sig frem ved at betegne Al Gore som leder af en nyreligiøs sekt.



.
15-11-2009 15:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@Jakob
Uden at være DF´er, så vil jeg påpege at DF igen og igen er kommet alle andre i forkøbet. F.eks skattepolitik, flygtninge politik.

Først skal de hånes. Derefter skal deres politik implementeres. Thats reality.

Og nu altså klima. Vi håner lidt nu først... Og ja... så burde det næsten løbe koldt ned af ryggen på deres modstandere der ikke har "sat pengene" på skeptiker sagen. Vil DF atter have været på forkant? I think so.

Så må man sige, at de snork sovende skvadderhoveder midt i Dansk politik i den grad selv er ude om at DF vokser og vokser. Midter politikerne SNORK SOVER og ligger således på deres grædende knæ og beder om at DF skal vokse. Det er deres skyld at DF vokser.

Nærmest som billiard (når jeg spiller..). DF vinder på de andres fejl...

Jeg er virkeligt SKUFFET over "min regering", skuffet over Connie og klimaministeriet der IKKE lytter til sine borgere. Bare henviser til IPCC og DMI. De kunne ligeså godt bede protestanter om at gå til paven i Rom og bede ham om at blive protestant. Usselt for det danske FOLKEstyre. Skuffet over min regering jeg selv har stemt på.


Jeg kan ikke f.eks gå ind for DF´s EU skeptiske linie og andet. Men hatten af for denne klima-skeptiske ting. Respekt fordi de tør. De kommer ud af dette som klima-vindere mens Hedegård og company vil ligne nogle komplet idioter for nu bare at sige det som det er.

Egentligt synd for Lene Espersen, måske et af de bedste borgerlige navne - men stemme på Connies parti?? Nope.

At DF´ere nogle gange partout skal komme med ååååndsvage bemærkninger om tørklæder etc. ja det er så en anden sag.
Redigeret d. 15-11-2009 15:42
15-11-2009 15:28
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
@Jakob

Hvad nu hvis "isen" holder, men den varme luft går ud af "CO2-ballonen"?

Så er vi faktisk i en endnu mere kedelig situation, som er affødt af, at mange politikere og hermed politiske partier har bundet deres troværdighed op på et "fatamorgana".

Uanset hvad er det en nødvendighed, at der udvikles nye og andre metoder til at skaffe den energi, som er en "livsbetingelse" for menneskelig udfoldelse, og som menneskene efterspørger i større og større mængder.

Det er bare beklageligt, at et problem bliver "solgt" med en falsk "varebetegnelse".
15-11-2009 17:48
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
@Jakob

Ja, trist at de andre partier ikke vil være med. De tror som sædvanlig, at bare de holder Os klimarealister ude, så skal det nok gå.
Hvor mange gange er denne fejl blevet begået i nyere tid?
Vil de aldrig lære af historien?
Personligt har jeg det ligesom Frank, trist at selv borgerlige politikere lader sig vildlede i dette spin. De røde har jeg fuld forståelse for, de har jo her fundet en genvej til den grønne revolution - fred være med det og ikke værst!

Det må dog være i alles interesse, at få alle kortene på bordet. Er det så svært at forstå?
DR2 Viden Om viste i sidste uge en fredelig diskussion mellem Ole Humlum og Eigil Kaas, hvorfor ser vi ikke mere af den slags? - Fordi nogen tror, de alene ved gentagelsens magt kan forpurre andres overbevisning - men det kommer de aldrig til. Om de nogensinde lærer at forstå dette, tvivler jeg meget på. Så mens det bliver koldere og koldere op til COP15, bliver deres sprogbrug mere og mere hæs.

Mvh
Den bekymrede
15-11-2009 18:29
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Vi mangler 'kamæleon-forskning' i forbindelse med klimaet, med det mener jeg store tværfaglige grupper af forskere, der som en kamæleon bevæger øjnene i alle retninger uafhængige af hinanden.

Der skrives dagligt tonsvis af artikler om klimaet, men alle af forskere indenfor et ganske lille område som f.eks. atmosfære, havbiologi, geologi o.s.v. både for og imod de globale klimaforandringer.

Samarbejde og nytænkning skal erstatte den nutidige forskning, der er for snæver og 'envejs-orienteret', men det kræver en radikal ændring i måden at forskningsmidlerne fordeles på.

Alene det faktum at Danmark har afsat ca. 800 mio. kr til COP 15 mødet, men ikke en krine til opfølgelse i de kommende måneder efter topmødet, viser jo ganske enkelt at det ikke er seriøst... men noget der bare skal overstås....Nu er det pludseligt blevet et COP 16 problem fr Mexico og meget praktisk 6 dage efter det amerikanske lokalvalg den 2. november.

Ingen løse kanoner på dækket i klima-politiken !

Sixteenth Session (COP 16) of the Conference of the Parties to the UNFCCC and Sixth Session of the Meeting of the Parties to the Kyoto Protocol

Location
Mexico City, Mexico
Start Date
08 Nov 2010
End Date
19 Nov 2010
15-11-2009 20:41
Jakob
★★★★★
(9267)
.



Frank Lansner skrev:
Først skal de hånes. Derefter skal deres politik implementeres. Thats reality.

Og nu altså klima. Vi håner lidt nu først... Og ja... så burde det næsten løbe koldt ned af ryggen på deres modstandere der ikke har "sat pengene" på skeptiker sagen. Vil DF atter have været på forkant? I think so.


http://ing.dk/artikel/100279-pia-kjaersgaard-vi-aner-ikke-om-vi-har-indflydelse-paa-klimaet
Citat fra siden med Pia Kjærsgaard:
------------------------------------
Hun skriver dog også, at 'intet tænkende menneske kan benægte, at den globale opvarmning er en realitet, og ingen med fornuften i behold kan være modstander af, at vi træffer vore forholdsregler, når det gælder om at modvirke opvarmningen
------------------------------------




Ok, jeg troede, at det var Al Gores holdning, men den kom du og DF måske også først med, og så har den bare været holdt latent i den hidtidige klimadebat..??


Jeg er bange for, at du må erkende, at DF er sidst.
Og de har endda den største interesse i at gøre vesten uafhængig af religiøse staters olie. Endnu et stærkt argument for hastigt at omstille til VE.


.
Redigeret d. 15-11-2009 20:43
15-11-2009 21:04
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@jakob
Det kunne være så simpelt. Man skulle 10-dople budgetter til vedvarende energi, koldfusion osvosv. Stille og roligt. Så ville løsninger piple frem helt af sig selv ret hurtigt - uanser om man mener at Co2 er et problem eller ej.

Og man ville ikke genere folk rundt omkring med skræk scenarier, generende forhindringer for produktion osvosv.

Hvorfor skal omstilling af energi været noget der omfatter en masse kontrol, kvoter, international government , stigende elregneinger, kæmoe top møder, greenpeace, demonstrationer, hele verden skal synes at vesten er skyld i alt undt.

Hvad er det ved den simple omstilling i energifremstilling jeg nævner der ikke opfylder de centrale behov hos IPCC? Hvad tror du?
15-11-2009 21:30
Jakob
★★★★★
(9267)
.



Frank Lansner skrev:
Det kunne være så simpelt. Man skulle 10-dople budgetter til vedvarende energi, koldfusion osvosv.


Hvis du vil finde fremsyn af den karakter, så skal du vist helt ud på den yderste venstrefløj. Det er i hvert fald ikke på DF's program endnu..!?



.
Redigeret d. 15-11-2009 21:38
15-11-2009 22:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Hvorfor skal omstilling af energi været noget der omfatter en masse kontrol, kvoter, international government , stigende elregneinger, kæmoe top møder, greenpeace, demonstrationer, hele verden skal synes at vesten er skyld i alt undt.


Japper! Som netop i sig selv virker til at fastholde gamle produktionmønstre som der flyttes lidt rundt på og lidt nyttesløse tiltag her og der!

Og 800 mio til et klimatopmøde! Hvad tænker man på!
06-12-2009 15:51
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
Det er da et jord skred, eller man skal måske sige et sneskred: De må være blevet ligesom hippier "alternativ konference". Spændende glæder mig til at blive kloger på den alternative videnskab.
06-12-2009 19:11
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Her er et indslag med Ole Humlum, hvor han forklarer sin deltagelse med, at han ville stille op hos ethvert parti og fortælle om sine teorier.
DR2 DEADLINE 22:3005.12.09, videolink:
http://geo.dr.dk/findLocation/?id=349675&ListType=nyheder&location=None&uri=http://www.dr.dk/extention/playWindowsMediaODP.aframe

Men jeg ved nu ikke helt, om argumentationen er gangbar.
Lejlighed, tid og sted og det formelle hvorledes betyder også noget.
DF som alternativ vært i Folketinget samtidigt med topmødet. Det er ikke så meget alternativ videnskab, det er nærmere usmagelig verdenspolitisk opposition på Danmarks bekostning, mener jeg.

Men med den lille faglighed, som det handler om, da kunne jeg alligevel glæde mig over at Ole Humlum fortalte i indslaget, at der er foregået en global opvarmning over de sidste 30 år, og han forkaster heller ikke CO2-teorien.



.
Redigeret d. 06-12-2009 19:12
21-01-2010 22:34
Jakob
★★★★★
(9267)
.




http://www.berlingske.dk/politik/dfer-bliver-loesgaenger-i-folketinget
Citat:
---------------------------
Christian H. Hansen forlader Dansk Folkeparti og bliver løsgænger i Folketinget.

Beslutningen skyldes politisk uenighed med partiet om klimapolitik samt en indvandrerpolitik med større fokus på burkaer end en indsats mod stigende arbejdsløshed, oplyser han til Ritzau.
---------------------------



Isen revnede, og nu er der kælvet et bjerg, som ved påsejling er stort nok til at sænke hele regeringsskibet.

Sejt.



I Jersild Live i aften kunne man se, at der blev talt om, at Christian H. Hansen kan blive et nyt medlem af Venstres folketingsgruppe.
Men når han ønsker mere dyrevelfærd, flere initiativer mod arbejdsløshed, bedre sundhedsvæsen og mere seriøs klimapolitik uden Lomborg, så kan det da umuligt være Venstre, han skal gifte sig med..!!?

Med mindre selvfølgelig, at han vil være til grin, og sådan ser han ikke ud.


Bør Helle Thorning ikke arbejde på at få ham ind i et bredt og massivt VE-forlig omkring Lindøværftet..?


Jeg tror, at der kan være tale om en mand med hjertesager, og så vil politikken måske ligefrem være afgørende for, hvad der bliver stemt.




.
23-01-2010 01:14
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Men når han ønsker mere dyrevelfærd, flere initiativer mod arbejdsløshed, bedre sundhedsvæsen og mere seriøs klimapolitik uden Lomborg, så kan det da umuligt være Venstre, han skal gifte sig med..!!?


Er det mere af den samme ligegyldighed, som herskede under Svend Auken hvor totalt nyttesløse tiltag til milliarder bare udfoldes uden hensyntagen til om de mange penge reducerer miljøpåvirkning eller ej.

Under Svend Auken virkede et karftværk som Blok 3 på Fyns Værket se



El-virkningen er 1/3 fra energien i det kul som indfyres. Kraftværket virker uden lavtryksturbine fordi det skal producere fjernvarme.

Hvis man faktuelt virkelig ville reducerer miljøpåvirkning, hvorfor gør man så ikke noget for at minimere kulforbruget på et kraftværk som i Odense i stedet for populistiske og nyttesløse tiltag uden virkning overhovedet.
Redigeret d. 23-01-2010 01:15




Deltag aktivt i debatten Isen revner under DF:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
SF og DF3109-06-2011 21:37
Projekt: Global opvarmning, isen smelter.907-05-2011 17:51
Forsvinder isen fuldstændigt?307-02-2011 14:49
Artikler
Albedo og isafsmeltning: Isen i Grønland er blevet mørkere (Mernilds Klumme, marts 2014)
Lidegaard og Mernild: Politisk stilstand, mens isen fortsat smelter
NyhederDato
Isen stopper spredningen af kviksølv24-01-2011 05:18
Varme fra dybhavet truer isen i Antarktis15-12-2010 09:26
Isen forsvinder – og Grønland hæver sig21-05-2010 07:58
Isen stabil i norsk Antarktis12-01-2010 05:18
Isen i Arktis tyndere end satellitter viser04-12-2009 09:42
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik