Husk mig
▼ Indhold

IT - spørgsmål?


IT - spørgsmål?13-10-2020 11:01
Poul DavidProfilbillede☆☆☆☆☆
(24)
IT - spørgsmål?

https://www.xn--bredbndsforbindelse-4wb.dk/traadlos-hastighed.aspx

https://www.xn--bredbndsforbindelse-4wb.dk/traadlos-hastighed.aspx

"Derfor kan man sige at hvis du har en bredbåndsforbindelse på mere end 54Mbit skal du minimum have en router der kører 802.11n for at få fuldt udbytte af hastigheden, men skal du alligevel ud og have nyt udstyr kan du lige så godt købe en router der understøtter den nyeste standard, så du ikke skal skifte igen foreløbigt."

Der er mange som tror, at når de betaler for en bredbåndsforbindelse til et selskab, så er det også den internethastighed de får!

Dette er så ikke tilfældet, idet man kun får den hastighed som routeren er konstrueret til, da det altid er den laveste hastighed man får!

Har man derfor bestilt og betaler for en 100 MB - 200 MB eller mere MB, så får man kun den hastighed som den medfølgende router kan klare!

Jeg har bestilt og betaler for en 100 MB forbindelse, men får kun ca. 19 MB igennem min bredbånds router via mobilt bredbånd og med WIFI til pc!

Er der nogen som ved hvordan jeg installere en TP-Link TL-WR841N - Trådløs router N Standard - 802.11n som skal køre gennem mobilt bredbånd fra YouSee og til routeren som skal forbindes via WIFI til min computer?
17-10-2020 09:29
bbv
☆☆☆☆☆
(33)
Hej,

Jeg kan på youSee se, at de sælger mobilt bredbånd fra 15, 50, 250 og 1000 Mb hastighed med lånemodem. Hvilken model og fabrikat er dit lånemodem?

Som jeg forstår, skriver du at, at du har 100 Mb til dit lånte modem og betaler herfor. Hvis det lånemodem har et kabel stik til ethernet, skal du med en pc kunne linke dig op med kabel og måle din hastighed. Hurtigere end det, bliver det ikke.

Du kan også bruge det samme kabel til at stille endnu et modem med trådløs netværk og sætte det op som Access punkt. Det er dog ofte billigere at købe et køreklart. Hermed kan du udvide dit lokale trådløse net.

Men du ønsker måske at linke et andet trådløst modem direkte op til youSee's netværk. Det tror jeg ikke du får lov til. Derfor - og fordi de står for service helt ud til dig - leverer de et lånemodem.

Mit råd er derfor, at gå i dialog med youSee og høre om deres garanti for hastigheder i forhold til den pris du betaler.

Er du ikke tilfreds med deres svar, så find dig en anden udbyder.

Bo
21-10-2020 11:33
Poul DavidProfilbillede☆☆☆☆☆
(24)
bbv skrev:
Hej,

Jeg kan på youSee se, at de sælger mobilt bredbånd fra 15, 50, 250 og 1000 Mb hastighed med lånemodem. Hvilken model og fabrikat er dit lånemodem?

Som jeg forstår, skriver du at, at du har 100 Mb til dit lånte modem og betaler herfor. Hvis det lånemodem har et kabel stik til ethernet, skal du med en pc kunne linke dig op med kabel og måle din hastighed. Hurtigere end det, bliver det ikke.

Du kan også bruge det samme kabel til at stille endnu et modem med trådløs netværk og sætte det op som Access punkt. Det er dog ofte billigere at købe et køreklart. Hermed kan du udvide dit lokale trådløse net.

Men du ønsker måske at linke et andet trådløst modem direkte op til youSee's netværk. Det tror jeg ikke du får lov til. Derfor - og fordi de står for service helt ud til dig - leverer de et lånemodem.

Mit råd er derfor, at gå i dialog med youSee og høre om deres garanti for hastigheder i forhold til den pris du betaler.

Er du ikke tilfreds med deres svar, så find dig en anden udbyder.

Bo


Tak for svar!

Jeg har mobilt bredbånd fra YouSee med en B525 Huawei router med simkort i!

Før jeg gjorde vrøvl til YouSee målte jeg ca. 19 MB og med langsomme sideskift osv. - men nu måler jeg ca. 45 MB download, så hvad de har gjort ved dette ved jeg ikke og kan ikke få svar på!

Sideskift osv. går i hvert fald hurtigt nu med 100 MB betalende net- om de har givet mig 250 MB ved jeg ikke!

Jeg bruger det i sommerhuset, men hjemme havde vi også 100 MB YouSee bredbånd, men de blev fyret af boligforeningen så nu har vi Stofa TV og bredbånd med fiberforbindelse via fiberboks!




Deltag aktivt i debatten IT - spørgsmål?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik