Husk mig
▼ Indhold

Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!


Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!11-07-2020 12:07
kfl
★★★★★
(2167)
Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!
Indholdet af den leder som Jens Robdrup har skrevet på Klimarealisternes hjemmeside - Ytringsfrihed -vi må bare ikke ytre os! - er ikke overraskende set i lyset af hans bog "Kejserens Grønne Klæder". Her sammenligner han "Den Grønne ideologi" og IPCC med kommunismen, fascismen og nazismen godt spækket med Hitler, Goebbels, Max og Lenin citater. Mere tåbeligt kan det næppe skrives.

Det er overraskende, at han ikke skelner mellem "ytringsmuligheder" og "ytringsfrihed". Ytringsfriheden har man, men selvfølgelig er der begrænsninger i ytringsmulighederne. Det gælder ikke kun for Klimarealisterne.

JB er vred over, at den skrevne presse eller Danmark Radio ikke vil publicere noget af det Klimarealisterne skriver. Dette kan hænge sammen med, at Klimarealisterne på den ene side hævder, at de arbejder på videnskabeligt grundlag og på den anden side, har en helt ekstrem og vanvittig ideologi, jf. JB's bog. Med JB's bog har Klimarealisterne placeret sig som en ekstrem og vanvittig organisation. Kernen af Klimarealister er en politisk/liberal ideologi, hvor man søger at retfærdiggøre den ved at cherry picking/svindel/fejlfortolke/lyver om naturvidenskabelige analyser. jf. Fransk Lanser mange bidrag.

I Lederen af JB fremhæves Nir Shaviv og Henrik Svensmark, som eksempler på forskere, der ikke kan få publiceret deres artikler. Jeg har ikke undersøgt om det er rigtigt, men fælles for dem er, at de arbejder med kosmisk stråling, solens og den globale opvarmning. Jeg må understrege, at jeg opfatter begges forskning som helt legitime klimaforskning. Svensmark har for nylig fremsat det synspunkt, at IPCC har undervurderet den globale opvarmning. Det burde slå benene væk under alle klimaskeptikere.

Klimarealister generelt er bemandede med fuskere, men både Nir Shaviv og Henrik Svensmark særdeles kompetente inden for deres felt. Se Peter Stauning, forsker emeritus fra DMI: Sol, klima og Svensmark – uventet støtte til drivhuseffekten og Nir Shaviv. At der så er uenighed om deres resultater er en anden sag.

Det kan undre, at Henrik Svensmark er medlem af Klimarealisterne og af Global Warming Policy Foundation .Det rejser tvivl om hans habilitet. Det kan være, at medlemskabet give mulighed for at skaffe penge til forskning og at det ikke stikker dybere.

Som et eksempler på Klimarealisternes videnskabelighed, vil jeg citere Jens Morten Hansen opfattelse af modeller: Hokus Focus - katte gør æg.. Dette ville en seriøs forsker aldrig sige eller skrive, idet det vil blokere for al dialog.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 11-07-2020 12:10
11-07-2020 18:28
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Problemet er kort og godt, at vi bliver fuldstændig undertrykt af de politisk korrekte holdninger. Ingen tør således gå imod de politisk korrekte holdninger. Gør man det, så bliver man udskammet. Og det er der ingen af de større medier som ønsker.

Med andre ord så er CO2-problemet ikke et tekniske eller videnskabeligt problem, men derimod et politisk problem. Hermed menes, at dette problem er blæst fuldstændigt ud af proportioner. Derfor bliver politikerne nød til at bekæmpe CO2-udledningen, også må det koste hvad det vil. Er man ikke med på denne vogn, så bliver man ikke genvalgt. Så enkelt er det.
Deltag aktivt i debatten Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Når bare det er kongeligt..013-03-2024 19:10
Er Global Opvarmning og Klimaændringer stadig bare skøre religioner?13321-04-2023 21:50
Arktis vil bare ikke smelte230-04-2022 00:30
Kejserens Grønne klæder – en bog af Jens Robdrup009-07-2020 19:20
Hvad forgår der, er det mig der er dum eller er bare den verden vi lever i.327-12-2019 20:55
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik