Husk mig
▼ Indhold

Judith Curry flyder i olie og vand


Judith Curry flyder i olie og vand08-02-2020 17:12
kfl
★★★★★
(2167)
Judith Curry flyder i olie, men har skrevet 5 læseværdige informative artikler om vandstanden i verdenshavene
Jeg har altid læst skrifter af Judith Curry med stor mistro og det vil jeg nok også gøre i fremtiden, men jeg har fundet 5 artikler, der kan læses med interesse og som i mange til fælde er faktuelt korrekte. I nogle tilfælde overdrives usikkerheden mere end nødvendigt f.eks. .satellit målinger. Man kan sige, at Doubt is her product."

Ifølge Source Watch Judith Curry gælder:


Fossil fuel industry funding

Curry receives ongoing funding from the fossil fuel industry. In an interview with Curry for a October 2010 Scientific American profile[5], Michael Lemonick reports (pers. comm.) that he asked Curry about potential conflicts of interest, and she responded,

"I do receive some funding from the fossil fuel industry. My company...does hurricane forecasting...for an oil company, since 2007. During this period I have been both a strong advocate for the IPCC, and more recently a critic of the IPCC, there is no correlation of this funding with my public statements."


Curry has agreed with Trump's description of climate change as a "hoax", writing in 2016 that the UN's definition of manmade climate change "qualifies as a hoax".[2]


Selv om der link til "fossil fuel industry", er der så mange link til den eksisterende littratur, at det vil være et stort fremskridt for Klimarealister, hvis de i stedet for at bruge Ole Humlum, Nils Axel Mörner, Jens Morten Hansen, Frank Lanser vil bruge Judith Curry. Det eneste problem med dette er, at hele fundamentet vedr. Klimarealisternes opfattelse vandstanden i verdenshavene efterhånden vil bryder sammen.

Sea level rise acceleration (or not): Part I – Introduction. January 16, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part II – The geological record. January 24, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part III – 19th & 20th century observations February 10, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part IV – Satellite era record. February 17, 2018

Sea level rise acceleration (or not). Part V: detection & attribution. March 21, 2018

Det er 5 omfattende artikler Judith Curry har skrevet og jeg har ikke læst/chekket alting. Der omfattende litteratur henvisninger, som kan være nyttige. Set i lyset af hendes tidligere klimaskeptiske synspunkter, er der ved at ske noget mht. hendes opfattelse af udviklingen i vandstanden i verdenshavene.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 08-02-2020 17:14
08-02-2020 21:30
Peder Kruse
★★☆☆☆
(220)
Der skete noget i 1950. Luftfarten lettede.
08-02-2020 22:47
Klimatis
★★☆☆☆
(184)
kfl skrev:
Judith Curry flyder i olie, men har skrevet 5 læseværdige informative artikler om vandstanden i verdenshavene
Jeg har altid læst skrifter af Judith Curry med stor mistro og det vil jeg nok også gøre i fremtiden, men jeg har fundet 5 artikler, der kan læses med interesse og som i mange til fælde er faktuelt korrekte. I nogle tilfælde overdrives usikkerheden mere end nødvendigt f.eks. .satellit målinger. Man kan sige, at Doubt is her product."

Ifølge Source Watch Judith Curry gælder:


Fossil fuel industry funding

Curry receives ongoing funding from the fossil fuel industry. In an interview with Curry for a October 2010 Scientific American profile[5], Michael Lemonick reports (pers. comm.) that he asked Curry about potential conflicts of interest, and she responded,

"I do receive some funding from the fossil fuel industry. My company...does hurricane forecasting...for an oil company, since 2007. During this period I have been both a strong advocate for the IPCC, and more recently a critic of the IPCC, there is no correlation of this funding with my public statements."


Curry has agreed with Trump's description of climate change as a "hoax", writing in 2016 that the UN's definition of manmade climate change "qualifies as a hoax".[2]


Selv om der link til "fossil fuel industry", er der så mange link til den eksisterende littratur, at det vil være et stort fremskridt for Klimarealister, hvis de i stedet for at bruge Ole Humlum, Nils Axel Mörner, Jens Morten Hansen, Frank Lanser vil bruge Judith Curry. Det eneste problem med dette er, at hele fundamentet vedr. Klimarealisternes opfattelse vandstanden i verdenshavene efterhånden vil bryder sammen.

Sea level rise acceleration (or not): Part I – Introduction. January 16, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part II – The geological record. January 24, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part III – 19th & 20th century observations February 10, 2018

Sea level rise acceleration (or not): Part IV – Satellite era record. February 17, 2018

Sea level rise acceleration (or not). Part V: detection & attribution. March 21, 2018

Det er 5 omfattende artikler Judith Curry har skrevet og jeg har ikke læst/chekket alting. Der omfattende litteratur henvisninger, som kan være nyttige. Set i lyset af hendes tidligere klimaskeptiske synspunkter, er der ved at ske noget mht. hendes opfattelse af udviklingen i vandstanden i verdenshavene.


Er det din måde at kapitulere på når du ingen argumenter har??? Et perfidt person angreb og mistænkeliggørelse???

Hvad har artiklen fra (un)Scientific American med Judith Curry at gøre.

Hvad har hendes arbejde med hurricane forecasting for olieselskaber (det er vigtigt for sikkerheden på offshore-installationer at kunne forudsige orkaner) at gøre med hendes kritiske synspunkter angående IPCC et al.'s dommedags-profetier??

Du taler om Judith Currys "klimaskeptiske synspunkter"??? Hvad betyder klimaskeptisk??? Begrebet har lige så lidt mening som vandskeptisk, flaskeskeptisk, shampooskeptisk, himmelskeptisk etc.

Endelig skriver du at du ikke har læst og checket alt i de 5 artikler som du har fundet på hendes hjemmeside. Jeg forledes til at tro at du slet ikke har læst dem eller hvert fald ikke forstået dem. Hvis du havde ville du ikke kunne sige at de er i modstrid med Ole Humlum, Nils Axel Mörner, Jens Morten Hansen, Frank Lanser.




Deltag aktivt i debatten Judith Curry flyder i olie og vand:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
CopMax High Power Luft til Vand varmepumpe1916-03-2024 13:26
Ny el generator og motorcykel der kører på vand (og HH+)429-09-2023 08:39
CopMax Luft/vand-varmepumpe AS14S-DPNHE13701-08-2023 21:50
Skal Danmark udnytte olie- og gasforekomsterne i Nordsøen.?2531-01-2023 20:20
Olie i Grønland429-09-2022 23:33
Artikler
Hvad er en luft til vand-varmepumpe?
Luft til vand-varmepumper
Olie
NyhederDato
Fremtidens vindmøller flyder på havet12-11-2010 08:30
Klimapenge til ulande flyder langsomt08-10-2010 23:05
Gylle skal omdannes til olie i Nordjylland04-03-2010 05:54
Vi bruger mindre olie og kul30-09-2009 08:15
To Google-søgninger svarer til en kedel vand - måske13-01-2009 05:33
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik