Husk mig
▼ Indhold

Jurassic Park..


Jurassic Park..05-08-2012 17:40
kfl
★★★★★
(2167)
Her er et link til , hvad vi kan vente vedr. Mitt Romney's energi-politik:

Jurassics Park..


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 05-08-2012 17:40
05-08-2012 17:57
Kosmos
★★★★★
(5370)
Her er et link til , hvad vi kan vente vedr. Mitt Romney's energi-politik:

- uha, så må vi hellere skynde os hen og få stemt på Obama! Nårrh nej, vi har jo slet ikke stemmeret til USAs præsidentvalg!


kfl er måske bekendt med, at mudderkastning er et centralt islæt i USAs valgkampe (und anderswo!), jf.:

If you don't understand what political mudslinging is about, all you have to do is compare television ads for various candidates during an election cycle, at least in the United States. In modern elections, candidates seem to spend more time telling voters how bad the other guy is, and instead of expounding on their own principles and platforms, they only try to convince voters that they aren't quite as bad as the opponent. Many candidates attack not only each other's issues, but also attack each other on a very personal level.
Worse yet, at times political mudslinging may also include members of a candidate's family. Outright accusations are rarely necessary to achieve the goal of creating scandal. One may simply use innuendo or hyperbole as forms of political mudslinging. In other words, one does not have to prove that the other candidate is corrupt or dishonest; he or she only needs to plant that seed...
05-08-2012 21:49
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
@Kosmos

Læste du overhovedet kfl's link? -Der er tale om en ret saglig gennemgang af de rådgivere, som Mitt Romney har valgt på energiområdet. Rådgivere, som i de fleste tilfælde har...usædvanligt stærke bånd til kul- og olieindustrien. Det ville jeg kalde relevant politisk information, og ikke mudderkastning. -Og efter at have lyttet til amerikansk radio til&fra arbejde det sidste års tid, så tror jeg efterhånden godt jeg kan genkende mudderkastning, american-style. Det er ret enestående i sin evne til at fremkalde lyst til opkastning, blergh!
Redigeret af branner d. 13-04-2013 20:55
05-08-2012 23:17
Kosmos
★★★★★
(5370)
Der er tale om en ret saglig gennemgang af de rådgivere, som Mitt Romney har...

- det var da altid noget, du fik 'ret' med!


Blot overskriften:

Jurassic Park: Romney's 'Bush-Era' Energy Team Is Dominated By Fossil Fuel Insiders And Its Lobbyists

- 'antyder', at din vurdering er ret relativ!


Tilsvarende gælder 'skriftstederne' i højre spalte:


Must-Read Hansen: 'Climate Change Is Here — And Worse Than We Thought'


Senate Climate Hearings Hosted By Denialists, Obstructionists

- så ved vi lissom, hvor vi er henne!
06-08-2012 09:36
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
Det virker symptomatisk, at du angriber den catchy overskrift og en reklame ude i siden (aner ikke hvad der ellers er af reklamer, addblock for sejren
) frem for substansen i teksterne på den linkede side. Jeg er stadig ikke overbevist om, at du faktisk har taget dig tiden til at læse noget af brødteksten...men igen, det er jo ikke så overraskende, hvis det skulle vise sig at være rigtigt


Anyway, så finder jeg faktisk siden ret sober. Catchy overskrift og skarpt vinklet artikel, men på ingen måder noget der nærmer sig mudderkastning. Det er et partsindlæg, og det kan nok ikke komme bag på nogen, der kender bare lidt til thinkprogress, http://en.wikipedia.org/wiki/ThinkProgress
-Som amerikansk vælger ville jeg mene, at det var meget relevant at kende til præsidentkandidatens rådgivere indenfor et område -- og jeg kunne da nok også godt få morgenkaffen galt i halsen over HVOR tæt Mitt Romney har bundet sig til olie- og kulindustrien på det her område.
Redigeret d. 06-08-2012 09:38
06-08-2012 13:52
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
Kristoffer,

vær nu ikke så hård. "Kosmos"/Hans Henrik Hansen har da trods alt fornyet sig lidt. Hidtil har hans indlæg stort set begrænset sig til klassikeren "global opvarmning er noget snyd, se selv dette her totalt fede link!/denne her sjove video". Nu har han i det mindste udvidet repertoiret med "global opvarmning er noget snyd, for din henvisning har ubehagelige auto-links".
I forhold til de sædvanlige standardbidrag fra "skeptikerne" er "Argumentum ad googleadvertismentum" sgu da ret originalt.


Og faktisk har Hans Henrik også endegyldigt tilbagevist IPCCs følsomhedsværdier (ca. 1,5-4,5C) - han var endda på et tidspunkt lige ved at erklære sig villig til at hente en lommeregner (!) for at være helt sikker på resultatet:

Hans Henrik Hansen skrev: Min lommeregner har jeg desværre p.t. heller ikke adgang til, men selv i dens fravær kan jeg vurdere, at såfremt 40% stigning i drivhusgaskoncentration medfører 'drivhusbaseret' temperaturstigning på 0,4 gr. C, da må 'følsomheden' antages at være pænt mindre end 1 gr. C (pr. fordobling af drivhusgaskoncentrationen)


- så hvem ved, hvad Hans Henrik ikke kan drive det til, hvis han en dag gør alvor af sin trussel? James Annan og Gavin Schmidt kan godt begynde at ryste i bukserne...........

Redigeret d. 06-08-2012 14:01




Deltag aktivt i debatten Jurassic Park..:

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Arktisk park lukker efter hederekord05-08-2008 10:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik