Husk mig
▼ Indhold

Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?


Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?05-10-2009 23:32
ckongsgaard
☆☆☆☆☆
(1)
I forbindelse med et eksperiment i brugerdrevet innovation, forsøger jeg at finde konkrete løsninger og ideer til, hvordan man kan gøre allergikeres føde- og dagligvareindkøb lettere, da det ofte kan være svært og tidskrævende at finde "allergivenlige" produkter.

Da klimadebatten i vid udstrækning også går ud på at identificere påvirkninger, der kan have skadelig effekt (her dog på klimaet og miljøet), vil jeg i dette forum spørge om nogen har ideer eller forslag til:
"Hvordan kan man gøre indkøb i detailhandlen lettere for allergikere, så de let kan identificere sikre/usikre føde- og dagligvarer?"

Med andre ord: Kan viden omkring identifikation af skadelige påvirkninger i forbindelse med klima og miljø overføres til problematikken omkring identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?

Hvis du har en idé - hvad enten den er simpel eller kompliceret - vil jeg meget gerne høre den!

Det vil også være en stor hjælp, hvis du samtidig vil oplyse om følgende:
Er du selv allergiker? (Ja/Nej):
Pårørende til allergiker (Ja/Nej):
Dit køn:
Din alder:
Din nationalitet:
Din profession:
Din uddannelse:
07-10-2009 08:44
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
ckongsgaard skrev:
"Hvordan kan man gøre indkøb i detailhandlen lettere for allergikere, så de let kan identificere sikre/usikre føde- og dagligvarer?"


Man udstyre dem med en håndskander som læser stregkoden.


Deltag aktivt i debatten Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik