Husk mig
▼ Indhold

Kejserens Grønne klæder – en bog af Jens Robdrup


Kejserens Grønne klæder – en bog af Jens Robdrup09-07-2020 19:20
kfl
★★★★★
(2167)
Kejserens Grønne klæder – en bog af Jens Robdrup
Foranlediget af en leder i Klimarealisterne Ytringsfrihed vi må bare ikke ytre os er min interesse faldet på, hvad journalist og stifter af Klimarealisteren Jens Robrup [JB]skriver i sin bog "Kejserens Grønne Klæder".

Denne bog omhandler ikke den naturvidenskabelige diskussionen af den globale opvarmning, men kun ideologiske. Bogen indeholder flere anekdoter vedr. den teknologisk udvikling herunder historien om heste og hestemøg omkring år 1900 i New York samt adskillige citater af Adolf Hitler, Goebbles og fra biblen.

Der er kun et sted nævnt noget om den globale temperatur, nemlig at den globale temperaturstigning har været stoppe i 17 år. Desuden er John Cooks konsensus studier omtalt korrekt selvom JB stiller spørgsmål John Cooks konklusion. Det er hvad der efter min mening kan siges af pæne tinge om denne bog.

Generelt bruger JB en stråmands argumentation, hvor han tolker klimaforskeren og de folkelige bevægelser ind i en sammenhæng der ikke giver mening. Her er nogle eksempler fra overskrifter i nogle af kapitlerne:

Kapitel 4
Spøgelser ved højlys dag

Bookes lov opregner fire forudsætninger for en vellykket massepsykose og massehysteri. Global opvarmning opfylder alle.

Kapitel 5
Den grønne stat

Nutidens grønne "ideologi" har historiske rødder. Den blomstrede i Nazityskland, den indtil i dag mest "grønne" stat.

Kapitel 7
Den Grønne idologi

Den grønne ideologi er menneskefjendsk og har mange fællestræk med kommunismen, fascismen og nazismen.

JB kobler diskussionen om den globale opvarmning sammen med kommunismen, fascismen og nazismen ved hjælp af en række citater af Adolf Hitler og Joseph Goebbels. Jeg har personlig aldrig læst så mange Hitler citater, som i JB's bog.

På side 69 er der en meget grov beskrivelse af flere politikere:
Økofacisterne har deres profeter. Al Gore, Connie Hedegaard, James Hansen, FN's generalsekretær , kendte skuespillere og endnu flere.

Det er det værste gang vås jeg længe har læst. Det er idioti.

Klimarealister er altså meget sekterisk og langt væk fra mainstream!

Tilsyneladende generer det ikke de andre personer i bestyrelsen for Klimarealister, at været i stue sammen med JB og heller ikke de mange følgere af Klimarealisterne så som CEPOS , Liberal Alliance og Nye Borgerlige.

Bestyrelsen for Klimarealisteren


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Deltag aktivt i debatten Kejserens Grønne klæder – en bog af Jens Robdrup:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Den Lille Grønne bog for skoleelever1012-11-2023 18:32
Jens Robdrup: Ytringsfrihed - vi må bare ikke ytre os!111-07-2020 18:28
Greta Thunberg har ikke skrevet en bog019-06-2019 16:46
Kejserens nye klæder?218-12-2018 13:00
Ny bog - "Climate Change: The Facts"519-05-2015 22:48
NyhederDato
Ny bog: Verdens nordligste lande bliver rigere06-04-2011 08:31
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik