Husk mig
▼ Indhold

Kinesisk ordsprog


Kinesisk ordsprog02-01-2009 19:07
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
"Når forandringens vinde blæser, findes der to typer mennesker: Dem der bygger læhegn, og dem der bygger vindmøller"

Klogt gammelt ordsprog der giver endu mere mening i vor tid.
Kom så Anders Fogh og Connie. vil i bare bygge læhegn og diger?


The time for doubt is over!
04-01-2009 20:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Klogt gammelt ordsprog der giver endu mere mening i vor tid.
Kom så Anders Fogh og Connie. vil i bare bygge læhegn og diger?

De der kinesere når de stillede møller op var det så lige som i danmark hvor det møllerne producerede, var ubrugelig eller faktuelt bevirkede at afledte effekter neutraliserede møllernes produktion/virke.

Nej! Må vi fremadrettet be om at møllestrømmen anvendes aktiv og faktuelt erstatter fossil energi og hertil så økonomien hænger sammen.

Det må vi have meget fokus på inden vi opstiller nye møller.

For så skal der stilles møller op og mange flere end du i din bedste fantasi kan forestille dig MiljøGris.
04-01-2009 22:53
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
miljoegrisen skrev:
"Når forandringens vinde blæser, findes der to typer mennesker: Dem der bygger læhegn, og dem der bygger vindmøller"

Klogt gammelt ordsprog der giver endu mere mening i vor tid.


Ja, det er et fint ordsprog, men en Lomborg-type ville nok også kunne tolke det i retning af:
Det bliver varmere, lad os heller udnytte det, i stedet for at kæmpe imod (f.eks. plante nye kornsorter, satse på badeferieturisme i Danmark osv.)

Så det er vist et ordsprog, der kan forstås på flere måder...
06-01-2009 13:12
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Ja; delphi selvfølglig skal der tænkes over det og ikke bare bygge møller uden omtanke.
men det gør der vidst også. måske faktisk i lidt for høj grad!
Læste på ingeniøeren for nylig at der er plads til 50 % mølle energi i danmark = langt mere end nu. så det er bare om at komme i gang med at droppe de læskure


og branner:
den havde jeg ikk lige tænkt over. Men jeg vælger den anden forståelse så!
06-01-2009 16:28
manse42
★★★☆☆
(633)
et spansk ordsprog siger: i en lukket mund kommer der ingen fluer...
06-01-2009 23:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
MiljøGris du er en gris med møllestrøm. Jeg har lige været ude på et mindre varme værk ved langå: Lauerbjerg. Det kan simpelhed ikke betale sig at producere el. Derfor overgår de simpelhed til at producere alt varme ved kedelproduktion uden om gasmotor.

Gasmotor overgår nu til balancekraft hvor værket modtager betaling for at kunne indkobles når der er behov for el-produktion.

Jeg forstår at møllestrøm skal bruges derhed at der faktuelt skal være et forbrug som kan aftage denne strøm når møllen producere.

Ja! der kan implementeres 50 % mere møllestrøm når alle kraftvarmeværker tilbageholder el-produktion og afbrænder kul og naturgas til fjernvarmeproduktion. Men det er da vist ikke rigtigt eller hvordan!
Redigeret d. 06-01-2009 23:57




Deltag aktivt i debatten Kinesisk ordsprog:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Klimaet i Kina
NyhederDato
Tibets gletsjere skaber kinesisk klimadebat09-11-2009 11:01
Lang vej til kinesisk klimaaftale11-11-2008 05:34
Kinesisk palmeart spreder sig i Schweiz07-11-2008 06:06
Danske virksomheder i kinesisk klimafremstød09-09-2008 10:15
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik