Husk mig
▼ Indhold

Klima Kampen



Side 6 af 49<<<45678>>>
20-04-2016 11:46
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kosmos skrev:
Hej kosmos, man kan læse mere her om de sidste ca. 1000 års tørke/nedbør i Nordamerika herunder Californien mere detaljeret...

- hej christian, mange tak! Jeg kunne huske, at jeg tidligere havde haft fat i nogle mere omfattende data ang. californisk tørke - men aldrig så omfattende som disse!


Velbekomme kosmos, hvis det er oprettede jeg selv en tråd tilbage i efteråret med netop tørke/nedbør i Nordamerika især Californien fra 800 AD frem til i dag, forsøgte at begrunde det med troværdige kilder og hvad for proxy data der er blevet brugt til at rekonstruere tørke/nedbør for Nordamerika tilbage til middelalderen og sågar romer tiden hvor der også var en ligene periode med hyppig og langvarige tørkeperioder.

http://www.klimadebat.dk/forum/toerke-i-det-nordvestlige-nordamerika-herunder-californien-er-det-nu-ogsaa-saa-usaedvanligt-d12-e2875.php

Håber også det kan bruges.

God formiddag.

Mvh.
20-04-2016 23:20
Kosmos
★★★★★
(5371)
Håber også det kan bruges

- helt klart...og mange tak!

Der ligger efterhånden så meget udmærket stof på klimadebat.dk, at det i praksis bliver umuligt at have det hele præsent - men heldigvis kan ophavsmanden (m/k) (som i dette tilfælde) ofte råde bod på den svigtende, kollektive hukommelse!
21-04-2016 14:39
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er rendyrket propaganda efter min mening. DR's Vores Vejr går rigtig langt for at tegne det forskruede billede, at os mennesker med udledning af CO2 er den direkte årsag til bl.a. disse oversvømmelser ligesom mange andre naturlige vejrfænomener verden over gennem årene.

Er du enig?

- generelt JA! Men i dagens P1morgen synes jeg, at Jesper Theilgaard faktisk gik mod strømmen: I sine kommentarer til den senere tids varmerekorder beskrev han på ret let forståelig måde diverse ikke-menneskeskabte forhold (ikke mindst El Nino), der kan have medvirket til de høje lufttemperaturer...hatten af for dét!


Prøv at høre det, hvis I kan.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 21-04-2016 14:40
21-04-2016 17:36
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Jeg synes, Jesper Theilgaard fortsætter med at male er fordrejet billede af virkeligheden i den udsendelse.

Link: P1 Morgen 21-Apr-2016

Han efterlader bl.a. lytteren med den tro, at f.eks. Asien og Nordamerika har været meget varmt denne vinter, og han får nævnt, at "permafrosten derfor smelter endnu hurtigere, end den har gjort før". Det er vinter på den nordlige halvkugle, og temperaturen er under frysepunktet om vinteren. Is tør ikke, når temperaturen er under frysepunktet.

I virkelighedens verden havde Asien en cold wave i januar, som man bl.a. kan læse om her: January 2016 East Asia cold wave. Der er beretninger om dødsfald p.gr.a. kulden, og f.eks. nævnes, at temperaturen i det indre Mongoliet faldt til rekord lavt -46.8 C. Det er bl.a. gået ud over mange dyr, som lokalbefolkningen lever af.

Jesper Theilgaard nævner heller ikke den hårde vinter og lave temperaturer i især det Nordøstlige Amerika denne vinter: Mid-February cold wave

The recorded temperatures were the coldest recorded since a very similar cold wave impacted the region exactly a year prior.

Jesper Theilgaard fortæller kun om høje temperaturer på udvalgte steder. Han giver ikke det fulde billede, og lytteren efterlades med et fordrejet billede af virkeligheden.

Theilgaard fortsætter altså også sin propaganda, lyder det som.
Redigeret d. 21-04-2016 17:48
21-04-2016 17:45
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Det må dæl'me' også være svært at få permafrost til at smelte, når jordoverfladen er dækket af sne. Vedhæftet er dagens (21-Apr-2016) opdaterede billede fra:
World Wide Daily Snow and Ice Cover Map
Tilknyttet billede:

26-04-2016 23:33
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
John Niclasen skrev:
Jesper Theilgaard fortæller kun om høje temperaturer på udvalgte steder. Han giver ikke det fulde billede, og lytteren efterlades med et fordrejet billede af virkeligheden.


Så må det jo skæres ud i pap:

Global opvarmning: Marts sender 2016 mod ny rekord

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2016/april/global-opvarmning-marts-sender-2016-mod-ny-rekord/

"Året er startet ekstremt varmt. Det øger sandsynligheden for, at 2016 sætter ny global temperaturrekord", siger klimaforsker ved DMI, Martin Stendel.
"Lige nu, tre måneder inden i året, er 2016 hele 0,38°C varmere end det hidtil varmeste år, 2015".

Marts 2016 føjer sig til rækken af ekstremt varme måneder, der lige nu præger kloden. Måneden blev den varmeste marts, der er målt, og den næstvarmeste måned, der er målt - kun overgået af forgængeren februar 2016.

"Lige nu, tre måneder inden i året, er 2016 hele 0,38°C varmere end det hidtil varmeste år, 2015".




.
27-04-2016 07:44
Frank123
★★☆☆☆
(384)
Hej crank
Glemte du ikke lige et enkelt afsnit i din copy / paste henvisning til Stendel fra DMI?

Fortsættelsen af artiklen:

"Vi ved, at en del af den høje temperatur skyldes en meget kraftig udgave af det naturlige klimafænomen El Niño, der nu langsomt klinger af. Men at de kommende måneder langsomt bliver koldere og koldere er næppe nok til, at vi undgår en ny varmerekord", siger Martin Stendel."
30-04-2016 20:49
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Judith curry om klimadebatten i dag, med en god pointe.

https://www.youtube.com/watch?v=eg_I8QypcvM

Mvh
18-05-2016 14:50
John Niclasen
★★★★★
(6386)
DR Vores Vejr 17-Maj-2016 med Søren Jacobsen handler bl.a. om flisepest, Moder Jord og katastrofal menneskeskabt global opvarmning.

Ang. flisepest spekuleres der i, om den forøget mængde mos, alger og flisepest skyldes klimaændringerne eller den lidt mindre forurening, der er i luften, der gør, at algerne har det bedre.

Kunne det tænkes, at den forøgede mængde CO2 i atmosfæren får skidtet til at gro bedre?

Og så skifter udsendelsen til at handle om katastrofal menneskeskabt global opvarmning.

Søren Jacobsen
... så åbner vi blænden ganske meget og kigger på, ja, hele Moder Jord, og hvis Moder Jord er en Moder, så har hun noget nær en hedetur.

Og så viser han nogle kort med meget røde farver for at illustrere hedeturen.

Søren Jacobsen
April blev meget varmere end gennemsnittet. 1,11 grader varmere.

Gennemsnittet er for 1951-1980.

Søren Jacobsen
Hvis vi kigger på en hel række måneder. De udviser alle de samme
kedelige træk. Vi venter utålmodigt på, at det stabiliserer sig efter El Niño. Det er 369 måneder siden nu, vi har haft en måned, som er køligere end gennemsnittet. Det er det menneskelige aftryk på klimaet, der er skyld i en stor del af det her, og vi bliver absolut ikke færre, må jeg nok sige.

Sådan!

Søren Jacobsen har inviteret den internationale chef for den grønne tænketank, Concito, i studiet. Det er Jarl Krausing, som fortæller om nødvendigheden af, at vi reducerer udledningen af CO2.

Concito blev stiftet i 2008 af Martin Lidegaard.

Jarl Krausing
Der skal ageres i alle sektorer, for at vi skal komme i mål på den rigtige måde.

Søren Jacobsen
Og det skal gå stærkt, tror jeg også.

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 18-05-2016 15:11
18-05-2016 17:17
Kosmos
★★★★★
(5371)
Gennemsnittet er for 1951-1980

- jeg mente iøvrigt, den 'sædvanlige' referenceperiode er 1961-90, men det virker selvfølgelig mere dramatisk at gå 10 år længere tilbage!
18-05-2016 17:46
Lars Buhrkall
★★☆☆☆
(204)
Kosmos skrev:
Gennemsnittet er for 1951-1980

- jeg mente iøvrigt, den 'sædvanlige' referenceperiode er 1961-90, men det virker selvfølgelig mere dramatisk at gå 10 år længere tilbage!

Nu er det jo NASA's data, og dem som har valgt den pågældende referenceperiode (http://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata_v3/GLB.Ts+dSST.txt), men lad os da bare få lidt konspirationsteori indover..... - Eller synes du at Søren Jacobsen skulle have regnet værdierne om til en anden periode, med tilhørende lange forklaring om hvorfor og hvordan det så hænger sammen?
18-05-2016 17:54
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Kosmos skrev:
Gennemsnittet er for 1951-1980

- jeg mente iøvrigt, den 'sædvanlige' referenceperiode er 1961-90, men det virker selvfølgelig mere dramatisk at gå 10 år længere tilbage!

Ja! Og hvis man gik tilbage til Maunder Minimum og f.eks. de meget kolde år 1683-1684, hvor Themsen var frosset til i måneder, så ville Søren Jacobsen have kunnet nævne endnu flere måneder, hvor vi har ligget over middel.
Redigeret d. 18-05-2016 18:04
18-05-2016 19:47
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Det tyder på, Klima Kampen spidser til over there.

CEI Runs "Abuse of Power" Ad In New York Times
Tilknyttet billede:

18-05-2016 19:53
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Blandt underskriverne er Ross McKitrick, som danske Bjarne Andresen, NBI, udgav et videnskabeligt papir med for nogle år siden.

Does a Global Temperature Exist?

Det ledte til en del postyr herhjemme: Klimakamp på tynd is
18-05-2016 20:35
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Kosmos skrev:
Gennemsnittet er for 1951-1980

- jeg mente iøvrigt, den 'sædvanlige' referenceperiode er 1961-90, men det virker selvfølgelig mere dramatisk at gå 10 år længere tilbage!

Jeg tog et nærmere kig på den grafik fra GISS, som Søren Jacobsen præsenterer. Den er dannet via samme webside, som Morten Lynge viste grafik fra for en måned siden, og som jeg beskrev i dette tidligere indlæg. Dengang var historien, at der var områder af kloden, hvor "der er næsten 10 grader eller mere varmere end gennemsnittet", som Lynge udtalte.



Jeg indtastede de samme parametre, som Lynge benyttede for marts måned, men denne gang for april måned, som Søren Jacobsen snakker om. Det gav det resultat, som jeg har vedhæftet. Man ser, at det giver en middeltemperatur, som kun er 0.67 grad over gennemsnittet. Dette er ikke alarmistisk nok for Søren Jacobsen, så han benytter parametre, der giver de 1.11 grad varmere end gennemsnittet.
Tilknyttet billede:

25-05-2016 08:41
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Flertallets diskrimination af mindretallet

Er vi vidne til udpræget diskrimination af mindretal i Danmark? Og bruges bl.a. Danmarks Radio til at holde denne diskrimination kørende?

For få årtier siden havde DR én TV-kanal. I dag har DR udvidet til seks TV-kanaler.
For få årtier siden havde DR tre radio-kanaler. I dag har DR udvidet til otte radio-kanaler.

Ud over at sætte sig så massivt på TV og radio, har DR også en kæmpe nyheds dækning, som konkurrerer mod privat-ejede aviser og andre nyhedstjenester på ulige vilkår.

I 2007 blev licensen omlagt til en medielicens, og man var tvunget til at betale, hvis man havde en internetadgang, selvom man ikke hverken så TV eller hørte radio fra DR. I 2016 udgør den årlige afgift 2477 kr. pr. husstand. Det bliver til mange penge, adskillige milliarder årligt.

Mange mennesker ønsker ikke at betale til den mastodont, DR har udviklet sig til.

Danmark er de seneste par årtier blevet overrendt af en religiøs kult, der bekender sig til katastrofal menneskeskabt global opvarmning. De har plantet vores landskab og farvande til med deres religiøse kirke-symbol, vindmøllen, der er høje som skyskrabere. Dette er bl.a. årsagen til, at danskernes elregninger er de højeste i verden, fordi energi fra vindmøller (især havmøller) er den dyreste form for energi.

Mange mennesker ønsker ikke at betale til dette religiøse vanvid. Et flertal med de store partier, Socialdemokratiet og Venstre, der skiftevis står i spidsen for regeringer, har dog besluttet, at det skal være sådan. Dermed diskriminerer de et mindretal, som tvinges til at betale, både økonomisk og menneskeligt.

Vedhæftede billede er fra DR Vores Vejr 24-Maj-2016. Propagandaen, der skal til for at flertallet kan fortsætte med at diskriminere mindretallet, giver sig bl.a. til kende i den dramatiske farve-palette, DR benytter i deres vejrkort. Danskerne fastholdes i den vanvittige tro, at klimaet på Jorden udvikler sig til det rene varme-Helvede, og det er alt sammen vores skyld.
Tilknyttet billede:

25-05-2016 09:13
John Niclasen
★★★★★
(6386)
NewSpeek video:

DR Lønninger
25-05-2016 23:19
kfl
★★★★★
(2167)
Kære John Niclasen

Du skriver:

Danmark er de seneste par årtier blevet overrendt af en religiøs kult, der bekender sig til katastrofal menneskeskabt global opvarmning. De har plantet vores landskab og farvande til med deres religiøse kirke-symbol, vindmøllen, der er høje som skyskrabere. Dette er bl.a. årsagen til, at danskernes elregninger er de højeste i verden, fordi energi fra vindmøller (især havmøller) er den dyreste form for energi.
¨

Prøv at foretage et realitetscheck. Hvis du stadigvæk mener, som du skriver, er du er vist helt ud i det ekstreme overdrev.
26-05-2016 19:50
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Kære kfl

Hvor er det lige vi har beviserne og argumenterne for at vi er på katastrofekurs?

Som bekendt bliver denne jord langsomt men sikkert et bedre og bedre sted at leve for såvel planter, dyr og mennesker. Rent klimamæssigt er forholdene således blevet væsentligt bedre i de sidste 50, 100 eller 200 år for såvel planter, dyr som mennesker.

Er det ikke på tide at ophøre med at sætte lighedstegn imellem AGW og CAGW?
26-05-2016 21:39
kfl
★★★★★
(2167)
Kære Jørgen Petersen

Hold nu op med den stråmandsargumentation !

Og det vås du plejer at kommer med at kommer med:

Som bekendt bliver denne jord langsomt men sikkert et bedre og bedre sted at leve for såvel planter, dyr og mennesker. Rent klimamæssigt er forholdene således blevet væsentligt bedre i de sidste 50, 100 eller 200 år for såvel planter, dyr som mennesker.
26-05-2016 22:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Kære kfl

Det er da en kendsgerning at denne denne jord bliver grønnere og grønnere og tilsvarende mere frodig. Har du er problem med at acceptere virkeligheden?
01-06-2016 10:33
John Niclasen
★★★★★
(6386)
D. 30-Sep-2015 var Jesper Theilgaard på besøg i DRs Vores Vejr, som jeg nævnte i dette tidligere indlæg.

De viste en grafik fra NOAA:



Jesper Theilgaard forklarede den kolde plet i Nordatlanten med, at Grønland smelter.

Den seneste grafik fra NOAA ser ud på flg. måde:



Stor udgave.

Vi ser, at den kolde plet i Nordatlanten har fået følge af en kold plet i det nordlige Stillehav, samt et par kolde pletter på den sydlige halvkugle.

Jeg forudser, at Jesper Theilgaard vil proklamere, at den katastrofale menneskeskabte globale opvarmning får både Nordpolen og Sydpolen til at smelte, så vandet bliver koldt. De vanvittige alarmister vil sige, at det bliver koldt, fordi det bliver varmt. Det har de gjort tidligere, og det vil de gøre igen.

(Disse NOAA grafikker er forøvrigt baseret på sporadiske data fra landbaserede målestationer. Meget bedre data får man fra satellitter, men dem benytter man ikke i dette tilfælde, fordi man så risikerer at se en smule af virkeligheden.)

Vedhæftet er et detaljeret kort over SST (Sea Surface Temperature) anomali (dvs. afvigelse fra normal) fra 18-Maj-2016.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 01-06-2016 10:41
02-06-2016 18:31
kfl
★★★★★
(2167)
Jørgen Petersen skrev:
Kære kfl

Det er da en kendsgerning at denne denne jord bliver grønnere og grønnere og tilsvarende mere frodig. Har du er problem med at acceptere virkeligheden?


Du kan ikke kun se på et aspekt.

Temperaturen stiger.
Der sker en flytning af klimabælterne
Der sker en ændring af nedbøren
Vandstanden stiger i verdenshavene
Nogen steder vil ørkenen sprede sig

og endelig

bliver der mange flere mennesker, der skal have noget at spise.

Desuden al pantevækst er begrænset af temperatur, nedbør og næringsstoffer.

Alt i alt er det svært at se, at den globale opvarmning vil være en fordel.


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
02-06-2016 19:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Sådan står der i en artikel af den 29.04.2016 på Videnskab.dk

"Jorden bliver grønnere som følge af global opvarmning"

"Mellem en fjerdedel og halvdelen af Jordens bevoksede areal er blevet betydeligt grønnere og mere tilvokset i løbet af de seneste 35 år. Det skyldes især den stigende udledning af kuldioxid i atmosfæren, skriver NASA i en pressemeddelelse."

"Det stigende niveau af kuldioxid har i perioden fra 1982 til 2009 givet næring til at grønne et område, som er omkring dobbelt så stort som USAs areal, viser det nye studie."

Hele artiklen kan læses på følgende adresse: http://videnskab.dk/kort-nyt/jorden-bliver-gronnere-som-folge-af-global-opvarmning
02-06-2016 19:44
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Alt i alt må vi sige, at det er en bemærkelsesværdig positiv udvikling, som vi her har set. Og den vil efter alt at dømme fortsætte.
11-06-2016 16:49
John Niclasen
★★★★★
(6386)
DR Vores Vejr 9-Jun-2016 m. Søren Jacobsen havde Jesper Theilgaard i studiet til at kommentere på den megen regn i Europa i disse uger, især i det sydlige Tyskland og Frankrig.

Der henvises til flg. rapport fra den amerikanske tænke-tank, Climate Central:

European Rainstorms, May 2016

Man har benyttet (upålidelige?) klimamodeller til at koble regnvejret til katastrofal menneskeskabt global opvarmning, og Jesper Theilgaard finder det interessant, fordi det definerer den nye normal, altså en ny form for vejr, vi skal vænne os til.

Floden, Seinen, der løber igennem Paris står ca. 6 meter over sin normal. Nogle skønner, at den kan komme til at toppe med 6,30 meter over normalen de kommende dage.

Flg. billede viser den normale vandstand, og forskellige tidligere rekorder er tegnet ind sammen med de forventede 6,30 meter i denne omgang.



Billede fra flg. artikel: Paris floods: Seine at 30-year high as galleries close

Det er altså lidt mere end 30 år siden, man havde en vandstand på 6,18 meter i 1982. I 1955 nåede vandstanden 7,12 meter, og i 1910 8,62 meter.

Hvad mener Jesper Theilgaard? Hvad tænker manden på?

Det er helt normalt, at der med årtiers mellemrum falder overordentlig meget regn i Europa. Der er ikke noget særligt unormalt ved denne omgang regn. Tværtimod stod f.eks. Seinen ca. 1 meter højere for lidt over 60 år siden ved en gang voldsomt regnvejr i 1955, og ca. 2,5 meter højere for lidt over 100 år siden i 1910.

Hvis der er sket en ændring, så må det da være, at disse regnskyl ikke er så voldsomme som for 100 år siden.

Jesper Theilgaard og DR Vores Vejr fortsætter deres natur- og samfundsødelæggende propaganda for dine og mine penge, og det vil de blive ved med indtil nogen stopper dem.
Tilknyttet billede:

11-06-2016 17:27
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jeg kan tilføje,at de byer og steder i syd Tyskland der netop havde store oversvømmelser ,nogle gange i forrige århundrede,havde lige så store oversvømmelser,kildehenvisninger senere.
11-06-2016 17:51
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg kan tilføje,at de byer og steder i syd Tyskland der netop havde store oversvømmelser ,nogle gange i forrige århundrede,havde lige så store oversvømmelser...

- men sammenligninger over længere tidsperioder kan være 'tricky', da flodløbene kan være ændret voldsomt (og 'kunstigt') i tidens løb, og det sjældent på en måde, så 'vandet får mere plads at brede sig på'!

Jeg mener fx. at huske, at dette forhold har været nævnt ifm. Donau samt ifm. Elbens oversvømmelser ved Dresden for nogle år siden(?).
11-06-2016 18:12
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Jeg kan tilføje,at de byer og steder i syd Tyskland der netop havde store oversvømmelser ,nogle gange i forrige århundrede,havde lige så store oversvømmelser...

- men sammenligninger over længere tidsperioder kan være 'tricky', da flodløbene kan være ændret voldsomt (og 'kunstigt') i tidens løb, og det sjældent på en måde, så 'vandet får mere plads at brede sig på'!

Jeg mener fx. at huske, at dette forhold har været nævnt ifm. Donau samt ifm. Elbens oversvømmelser ved Dresden for nogle år siden(?).


Du har ret,det er tilfældet med mange flodløb i Tyskland.Flodbredden er nu bebygget og der er lavet betonerede kajkanter,hvor der tidligere var engarealer er der nu bebyggelser.Det er også tilfældet langs Rhinen,hvor der næsten hvert år er store vandstigninger og oversvømmelser bl.a. i Køln.

http://www.eike-klima-energie.eu/news-cache/hintergruende-der-unwetter-in-sueddeutchland-vergleich-von-braunsbach-und-niederalfingen/
Redigeret d. 11-06-2016 18:23
11-06-2016 18:28
Kosmos
★★★★★
(5371)
Flodbredden er nu bebygget og der er lavet betonerede kajkanter,hvor der tidligere var engarealer er der nu bebyggelser

- og dét kan man med god ret kalde katastrofale, menneskeskabte konsekvenser (KKK)!


Men dét rører ikke d'herrer Theilgaard & Jacobsen!
12-06-2016 18:26
Kosmos
★★★★★
(5371)
Floden, Seinen, der løber igennem Paris står ca. 6 meter over sin normal. Nogle skønner, at den kan komme til at toppe med 6,30 meter over normalen de kommende dage

- mere om Seinen her.
12-06-2016 22:36
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kosmos skrev:
Flodbredden er nu bebygget og der er lavet betonerede kajkanter,hvor der tidligere var engarealer er der nu bebyggelser

- og dét kan man med god ret kalde katastrofale, menneskeskabte konsekvenser (KKK)!


Men dét rører ikke d'herrer Theilgaard & Jacobsen!



Jeg har personligt som Amatørmeteorolog/nørd for længest droppet og se vejrudsigten på DR1 med de to ellers dygtige og erfarende meteorologer Jesper Theilgaard og Søren Jacobsen og deres udsendelse verdens vejr af den grund.

Syntes simpelthen det gået fra information af hvad der sker med vejret rundt om i verden til at være propaganda om menneskeskabt katastrofal opvarmning, hvis man nu tog sig tid til at se på vejr historien har en god del af de ekstremer der nævnes sket før og hvis rekorder der endda stadig står den dag i dag.

Føj


Mvh
15-06-2016 16:55
John Niclasen
★★★★★
(6386)
I forlængelse af tidligere indlæg om DR Vores Vejr 9-Jun-2016 omhandlende regn i Europa og stigende vandstand i Seinen, der løber gennem Paris, og Jesper Theilgaards tilhørende propaganda om katastrofal menneskeskabt global opvarmning og det nye vejr, vi skal vænne os til.

Billederne taler for sig selv, og der er flere:

Photo Series Compares Modern-Day Flooding in Paris to Great Flood of 1910
Tilknyttet billede:

17-06-2016 19:19
John Niclasen
★★★★★
(6386)
DR Vores Vejr 13-Jun-2016 med Mikael Jarnvig havde bl.a. et indslag om ny varmerekord i Nuuk lufthavn i Grønland, hvor man har målt 24,8 grader.

Jarnvig viser en grafik, hvor varmerekorden for juni ledsages med teksten: "Arktis opvarmes mere end resten af kloden".



Seerne efterlades altså med den tro, at kloden opvarmes mere og mere, og at temperaturen bare stiger og stiger i Arktis. Er dette et retvisende billede af virkeligheden?

Vedhæftede grafer viser øverst temperaturen, som den er målt i Nuuk siden 1958. Den blå del af kurven er daglige minimumtemperaturer, og den røde del er daglige maksimumtemperaturer. Den sorte del er gennemsnit, som er angivet i data siden 1973.

Ud over at nogle af de laveste temperaturer er målt i de senere år, så er det også værd at bemærke, at maksimumtemperaturer er faldet kraftigt siden 2010.

Nederste graf viser kun daglige maksimumtemperaturer siden år 2000, og linien viser faldet de seneste år.

Stationens data (hos NCDC, NOAA): GL000004250.dly

Og man har altså så for nylig været "heldige" at måle en høj temperatur i en lufthavn med fly, der letter og lander.

DR Vores Vejr fører massiv propaganda og misinformerer danskerne i en grad, man kan blive ganske overrasket over, når man kender lidt mere af sandheden.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 17-06-2016 19:37
19-06-2016 14:24
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
John Niclasen skrev:
I forlængelse af tidligere indlæg om DR Vores Vejr 9-Jun-2016 omhandlende regn i Europa og stigende vandstand i Seinen, der løber gennem Paris, og Jesper Theilgaards tilhørende propaganda om katastrofal menneskeskabt global opvarmning og det nye vejr, vi skal vænne os til.

Billederne taler for sig selv, og der er flere:

Photo Series Compares Modern-Day Flooding in Paris to Great Flood of 1910



Rekorden for Paris er over 300 år gammel, den stammer fra den 27ne Februar 1658 med 8,96 meter over normalen.

Mvh.
20-06-2016 18:16
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Jesper Theilgaard finder det interessant, fordi det definerer den nye normal, altså en ny form for vejr, vi skal vænne os til.

Vedhæftede graf viser oversvømmelser i Paris på 6 meter eller mere siden 1870.

Hvad er det nye, Jesper Theilgaard siger, vi skal vænne os til?

Er det, at der er færre oversvømmelser, og at de er mindre voldsomme end tidligere?

Det var dog en god nyhed!

Fyr manden med den alarmistiske og ødelæggende propaganda!
Tilknyttet billede:

24-06-2016 18:11
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Ganske nyt interview med Henrik svensmark kan høres her:

https://www.denfri.dk/2016/02/langt-ude-3-klimaforandringer-fra-rummet/

Mvh.
24-06-2016 20:45
John Niclasen
★★★★★
(6386)
christian-roskilde skrev:
Ganske nyt interview med Henrik svensmark kan høres her:

https://www.denfri.dk/2016/02/langt-ude-3-klimaforandringer-fra-rummet/

Mvh.

Interessant, tak!
24-06-2016 23:06
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Nuuk middel gennemsnitstemperatur er maksimum som angivet i link.
En temperatur på max 7,7 grader kan optræde i juni måned.
At temperaturen så stiger til 24,8 grader må siges at være højst usædvanligt. Arktis er under hastig forandring. Jarnvig har ret, desværre.

Nuuk gennemsnits temperaturer

Nuuk yr
24-06-2016 23:30
John Niclasen
★★★★★
(6386)
Og MO vinder prisen som dagens alarmist.

Temperaturen i Nuuk i skrivende stund er 7C, hvilket er normalt for årstiden, og det bliver koldere i morgen.



webcam kan man se, at der stadig ligger sne på fjeldet over byen:



Nuuk oplever kolde år, og sidste år i juni lå der ganske meget sne i byen, her 16. juni 2015:

Side 6 af 49<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten Klima Kampen:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Kampen mod støj kan ikke følge med fremtidens togtrafik026-09-2022 16:46
Danmark står alene i CO2-kampen228-11-2011 16:22
"Kampen om klimaet" på TV 2 News1707-01-2010 23:54
Artikler
Milepæle i kampen mod klimatruslen
Er Danmark et foregangsland i kampen mod klimatruslen?
NyhederDato
It-forbruget sinker kampen mod global opvarmning18-05-2009 10:52
Kina satser på elbiler i kampen mod CO204-05-2009 10:39
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik