| 25-01-2026 21:10 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
Jørgen, jeg kan se at endnu en gang deltager du i en tabt kamp om territorie, hvor du mister dit land på tabte argumenter, kors hvor er du bare et tåbeligt menneske...haha Du er en større tåbe end jeg troede.... |
| 25-01-2026 21:15 | |
| Jørgen Petersen★★★★★ (8069) |
Problemet er at vi bruger vanvittigt mange penge og ressourcer på at bekæmpe spøgelser. |
| 25-01-2026 21:28 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
Jørgen, jeg kan se at endnu en gang deltager du i en tabt kamp om territorie, hvor du mister dit land på tabte argumenter, kors hvor er du bare et tåbeligt menneske...haha Du er en større tåbe end jeg troede.... |
| 25-01-2026 23:00 | |
Du forstår ikke de store, vigtige og alt afgørende sammenhænge i vores samfund. Det er du desværre ikke den eneste som gør, for der er virkeligt mange tåber, som kun kan forholde sig til ligegyldige bagateller. |
| 25-01-2026 23:22 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
| 26-01-2026 08:24 | |
Du forstår ikke de store, vigtige og alt afgørende sammenhænge i vores samfund. Det er du desværre ikke den eneste som gør, for der er virkeligt mange tåber, som kun kan forholde sig til ligegyldige bagateller. Samtidige er dine primitive beregninger helt ubrugelig og ofte misvissende. De fortæller intet om hvorfor samfundet udvikler sig som det gør. |
| 26-01-2026 09:56 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
| 26-01-2026 10:15 | |
Du forstår ikke de store, vigtige og alt afgørende sammenhænge i vores samfund. Det er du desværre ikke den eneste som gør, for der er virkeligt mange tåber, som kun kan forholde sig til ligegyldige bagateller. Samtidige er dine primitive beregninger helt ubrugelig og ofte misvissende. De fortæller intet om hvorfor samfundet udvikler sig som det gør. Som det ses, så udgør sol og vind fortsat kun en forsvindende lille del af den samlede energiforsyning. Tilknyttet billede: ![]() |
| 26-01-2026 11:31 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
Alzheimer Jørgen, jeg kan se at endnu en gang deltager du i en tabt kamp om territorie, hvor du mister dit land på tabte argumenter, kors hvor er du bare et tåbeligt menneske...haha...der er INGEN der gider at se flere af dine Alzheimer gentagelser... Tag og skrid eller hold dig til at gentage dit vrøvl i de tråde du selv starter...skide stalker svin... Du er en større tåbe end jeg troede... Må du og alle der nogensinde har holdt af dig blive genfødt som rotter i uendelige tider... |
| 26-01-2026 12:45 | |
Prøv at forholde dig til fakta. Bare for en gangs skyld.
Tilknyttet billede: ![]() |
| 26-01-2026 23:21 | |
| Euro★★★★☆ (1788) |
Alzheimer Jørgen, jeg kan se at endnu en gang deltager du i en tabt kamp om territorie, hvor du mister dit land på tabte argumenter, kors hvor er du bare et tåbeligt menneske...haha...der er INGEN der gider at se flere af dine Alzheimer gentagelser... Tag og skrid eller hold dig til at gentage dit vrøvl i de tråde du selv starter...skide stalker svin... Du er en større tåbe end jeg troede... Må du og alle der nogensinde har holdt af dig blive genfødt som rotter i uendelige tider... |
| 27-01-2026 07:38 | |
Prøv at forholde dig til fakta. Bare for en gangs skyld. Det er blandt andet denne: Tilknyttet billede: ![]() |
| RE: Global Opvarmning vest for Grønland31-01-2026 11:44 | |
| John Niclasen★★★★★ (6881) |
Den Globale Opvarmning ser ud til at have gemt sig ud for Grønlands vestkyst, hvor der er temperaturer 20°C højere end 'normalt' for tiden. (Markeret med en blå pil i vedhæftede grafik.) Temperaturen lokalt er fortsat under frysepunktet, og det er altså blot ikke helt så koldt som sædvanligt. Det er dog samtidig meget koldt - koldere end 'normalt' - i store dele af USA, og især i store dele af Asien, hvor der er temperaturer 20°C lavere end 'normalt' for tiden. (Markeret med rød pil.) Kilde: t2anom @ climatereanalyzer.org Den såkaldte 'klima-videnskab' bygger i høj grad på pseudovidenskab. Man lægger temperaturer sammen for vidt forskellige områder af Jorden, med vidt forskellig underlag - hav, land, is og sne, osv. - med vidt forskellig varmekapacitet. Og så udregner man gennemsnit. Det giver videnskabeligt (i hht. termodynamikkens love, statistisk fysik) ingen mening. Det har nu stået på især siden James Hansen fra GISS i slutningen af 80'erne begyndte at udgive 'videnskabelige' artikler om dette pseudovidenskabelige emne. Og det er der så en masse uden videnskabelig indsigt, som er løbet afsted med lige siden, til stor skade for rigtig mange mennesker især i den Vestlige Verden - men også i fattige lande, som i flere tilfælde ikke kan få lov til at bygge kulkraftværker, som giver let tilgængelig og billig energi i rigelige mængder. Klima-hysteriet er idag en enorm multi-fantasilion $ industri, som det er meget svært at få bugt med. Men det skal nok blive rigtig koldt igen i vores del af Verden. Gid at vide, hvad der så sker? Tilknyttet billede:
Redigeret d. 31-01-2026 11:48 |
| 16-02-2026 21:24 | |
| Peter Villadsen★★★★★ (3347) |
Som det fremgår, så tager John Niclasen fejl igen. Mon ikke det var en god ide at lytte til forskningen istedet for gætterier?![]() |
| 16-02-2026 21:27 | |
Endnu et bevis for at John Niclasen tager fejl. Sig til hvis jeg skal forklare ordet "anomalies". Monthly near-surface air temperature anomalies averaged over the Arctic (gold line; 65°N-90°N), high Arctic (dashed gold line; 80°N-90°N), Antarctic (blue line; 90°S-65°S), and high Antarctic (blue line; 90°S-80°S) from January 1940 to January 2026 (ERA5 reanalysis). Anomalies are calculated from a climatological baseline of 1951-1980. Data are smoothed using a 12-month forward running average. Graphic updated on 2/8/2026.
Redigeret d. 16-02-2026 21:28 |
| 16-02-2026 21:33 | |
Sandheden er ubehagelig, men fakta er og bliver fakta. Annual means composited by decade for near-surface air temperatures (top) and Arctic sea-ice thickness (bottom) through 2025. Temperature anomalies are from ERA5 reanalysis using a baseline climatology of 1951-1980. Sea-ice thickness data is simulated from PIOMAS. Graphic was updated on 2/8/2026.
Redigeret d. 16-02-2026 21:34 |
| 16-02-2026 21:36 | |
Changes in annual mean surface air temperature anomalies (NOAA Merged Land Ocean Global Surface Temperature Analysis; NOAAGlobalTemp v6.0.0), annual mean Arctic sea ice extent (NSIDC, Sea Ice Index v4), and annual mean sea surface temperature anomalies (NOAA Optimum Interpolation Sea Surface Temperature V2.1; OISSTv21) over the satellite era and within the Arctic (67N+ latitude). NOAAGlobalTemp v6.0.0 is available from 1850 to 2025 at https://www.ncei.noaa.gov/products/land-based-station/noaa-global-temp. OISSTv21 is available from 1982 to 2025 at https://psl.noaa.gov/data/gridded/data.noaa.oisst.v2.highres.html. Updated 2/9/2026.![]() |
| 16-02-2026 21:41 | |
Der er masser af mere dokumentation for, at både Arktis og Antarktis opvarmes hastigt. At der er et par stykker i dette forum, der nægter at anerkende forskningen siger alt om deres evner til at undersøge et godt beskrevet emne og intet om forskningens overvågning af polerne. |
| RE: Kolde poler16-02-2026 21:57 | |
Når der er klimaforandringer, træder de kraftigst igennem ved polerne. Dette er ikke kontrovercielt, men almen viden indenfor forskningen. Når der er "global opvarmning", varmer begge poler (Arktis og Antarktis) op. Dette er ikke kontrovercielt. Det ses nok tydeligst i iskerneboringer fra Grønland og Antarktis. Det samme, når der er "global afkøling", så køler begge poler ned samtidig. Vedhæftede grafer viser "temperaturen" - øverst i Arktis og nederst i Antarktis iflg. ERA5 datasættet. I øjeblikket er det koldere i Arktis end gennemsnittet på samme tid af året for de sidste årtier siden slutningen af 70'erne, hvor dette datasæt begynder. Og det er ca. samme "temperatur" i Antarktis, som det har været de seneste årtier på samme tid af året, så heller ikke nogen opvarmning at spore der. Hvad er sandsynligheden for, at der er katastrofal menneskeskabt global opvarmning grundet udledning af planteføden, kultveilte, og man samtidig ikke kan spore det ved Jorden poler? Jeg vil sige, den er lav. Kilde: Daily Surface Air Temperature @ climatereanalyzer.org Klima-hysteriet er det største og dyreste bedrag i historien. Tilknyttet billede: ![]() |
| 17-02-2026 08:46 | |
Her er det målbare bevis for, at begge poler opvarmes som forudsagt af klimavidenskaben. Årsagen er afbrænding af kul, olie og gas, der udleder drivhusgasser->deraf opvarmning af kloden. https://zacklabe.com/arctic-sea-ice-figures/ |
| 17-02-2026 09:07 | |
Hvis isen i Ishavet smelter på et tidspunkt langt ude i fremtiden, så har det mange fordele for skibsfarten. https://klimarealisme.dk/2026/02/11/nordoestpassagen-aabner-hvorfor-de-750-kr-i-klimaskade-ikke-stemmer-med-virkeligheden/ |
| 17-02-2026 09:39 | |
Jeg synes John Niclasen skal holde op med at lyve for sig selv om at Arktis og Antarktis ikke opvarmes. Det er ikke klædeligt, slet ikke for en, der kalder sig selv naturfaglig og mensa klog. Den største trussel ved opvarmningen er havstigningerne, der vil gøre, at lavtliggende lande vil få større og større problemer med kystsikring og mistede landområder. |
| 17-02-2026 10:06 | |
Hvis der er en som er mester i fordrejning og manipulation, så er det dig. Det er sørgeligt, at der i klimadebatten er så megen fordrejning, manipulation og løgn som der er. Men de værste til dette er helt klart dem, der snakker om en stor og altødelæggende klimakrise. |
| 17-02-2026 11:43 | |
Jørgen Petersen skrev: Når man ingenting ved og ingenting forstår, så er personangreb det eneste man kan finde ud af. Taber sprog. Redigeret d. 17-02-2026 11:47 |
| 17-02-2026 12:18 | |
Til orientering så har jeg rigtig godt styr på det, jeg udtaler mig om. Fakta er, at vi har haft 300 år med global opvarmning, og alligevel er der ingen klimakrise under opsejling. Faktisk går det bedre og bedre på alle de vigtige områder. Tilknyttet billede: ![]() |
| 17-02-2026 12:19 | |
Til orientering så har jeg rigtig godt styr på det, jeg udtaler mig om. Fakta er, at vi har haft 300 år med global opvarmning, og alligevel er der ingen klimakrise under opsejling. Faktisk går det bedre og bedre på alle de vigtige områder. Den økonomiske-tekniske-udvikling trumfer alle problemer. Det har den gjort indtil nu, og det vil den også gøre fremover. Tilknyttet billede: ![]() |
| 17-02-2026 12:20 | |
Til orientering så har jeg rigtig godt styr på det, jeg udtaler mig om. Fakta er, at vi har haft 300 år med global opvarmning, og alligevel er der ingen klimakrise under opsejling. Faktisk går det bedre og bedre på alle de vigtige områder. Den økonomiske-tekniske-udvikling trumfer alle problemer. Det har den gjort indtil nu, og det vil den også gøre fremover. Tilknyttet billede:
Redigeret d. 17-02-2026 12:22 |
| 17-02-2026 12:21 | |
Til orientering så har jeg rigtig godt styr på det, jeg udtaler mig om. Fakta er, at vi har haft 300 år med global opvarmning, og alligevel er der ingen klimakrise under opsejling. Faktisk går det bedre og bedre på alle de vigtige områder. Den økonomiske-tekniske-udvikling trumfer alle problemer. Det har den gjort indtil nu, og det vil den også gøre fremover. Tilknyttet billede: ![]() |
| 17-02-2026 12:23 | |
| 17-02-2026 12:24 | |
| 20-02-2026 22:46 | |
| Kosmos★★★★★ (5524) |
Den økonomiske-tekniske-udvikling trumfer alle problemer. Det har den gjort indtil nu, og det vil den også gøre fremover - interessant artikel om finansieringen af USAs 'klimabevægelse(r)' - lidt modvægt til de gængse påstande om 'Big Oil'-støtte til 'klimarealister'! Her kan man læse om den omtalte danske bidragyder ('KR Fonden'), tilsyneladende med baggrund i Velux-familien(?). |
| RE: Global Opvarmning Antarktis22-02-2026 09:22 | |
I fortsættelse af Global Opvarmning vest for Grønland 31-01-2026 11:44 Den Globale Opvarmning ser ud til nu at have gemt sig i et hjørne af Antarktis, hvor der er temperaturer 20°C højere end 'normalt' for tiden. Dog er det koldere end 'normalt' i andre dele af Antarktis, ligesom enorme havområder omkring kontinentet fortsat er koldere end gennemsnittet for årene 1979-2000. Det har stået på længe. Et stort område omkring Sydpolen er ikke varmet op i mere end fire årtier. Vedhæftede kort viser øverst temperaturanomalier, og nederst maksimum temperaturer det seneste døgn. Det er sommer på den sydlige halvkugle, og temperaturen er lige netop kortvarigt sneget sig op over frysepunktet helt ude ved kysten i det ene hjørne af Antarktis. Kilde: t2max @ climatereanalyzer.org Det er dog forsat meget koldt i Antarktis, som det altid er. Ved Vostok Basen er der det seneste døgn målt temperaturer mellem -24,8°C og -42,6°C! Ja, der er temperaturer under -40°C i Antarktis, selv om sommeren. Kilde: 89606: Vostok (Antarctica) @ ogimet.com Det er en kold klode, vi lever på. Nogle tosser (de kalder sig selv for klimatosser) forsøger at bilde sig selv og andre ind, at her er faretruende varmt, og at det er vores skyld, fordi vi udleder planteføden, kultveilte, der sammen med vand og sollys er starten på alle fødekæder. Tilknyttet billede: ![]() |
| Debatter | Svar | Seneste indlæg |
| Kampen mod støj kan ikke følge med fremtidens togtrafik | 0 | 26-09-2022 16:46 |
| Danmark står alene i CO2-kampen | 2 | 28-11-2011 16:22 |
| "Kampen om klimaet" på TV 2 News | 17 | 07-01-2010 23:54 |
| Artikler |
| Milepæle i kampen mod klimatruslen |
| Er Danmark et foregangsland i kampen mod klimatruslen? |
| Nyheder | Dato |
| It-forbruget sinker kampen mod global opvarmning | 18-05-2009 10:52 |
| Kina satser på elbiler i kampen mod CO2 | 04-05-2009 10:39 |