Husk mig
▼ Indhold

Klima og krig


Klima og krig13-04-2019 17:27
holger
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg savner oplysninger om kriges klimapåvirkninger.
Krigene i Mellemøsten og Nordafrika må have medført enorm emissioner af drivhusgasser sammen med almindelig forurening.
Jeg har ikke kunnet finde en eneste aktuel opgørelse over Irakkrigen, Syrienkrigen og Libyen krigenes mulige bidrag til klimaforandringer.
Jeg tænker eksempelvis på brug af brændstof til jetjagere, bombefly, krigsskibe og køretøjer, brande på slagmarker, eksplosioner af ammunition osv.
Jeg er ikke engang sikker på at der findes opgørelser over væbnedes styrkers globale energiforbrug og dettes påvirkning af klimaforandringerne. Fet er desværre ikke lykkedes for mig at finde god litteratur om emnet.
Kan i oplyse den forvirrede?
Holger Terp
13-04-2019 20:13
Jakob
★★★★★
(9211)
­


@holger

Det burde vel nok være muligt at finde ud af, hvor store udeledninger, der kommer fra Forsvaret i Danmark til træning og øvelser osv.
Hvis du ikke kan finde det, så har du i hvert fald min moralske opbakning til at beklage dig.

Men har du overvejet, at hvis Forsvaret overordnet set incl. de nævnte krige ikke har gavnet klimaet, så bør vi måske glæde os, fordi årsagen kan være, at de ikke har dræbt særlig mange mennesker..?




­
13-04-2019 20:16
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
holger skrev:
Jeg savner oplysninger om kriges klimapåvirkninger.
Krigene i Mellemøsten og Nordafrika må have medført enorm emissioner af drivhusgasser sammen med almindelig forurening.
Jeg har ikke kunnet finde en eneste aktuel opgørelse over Irakkrigen, Syrienkrigen og Libyen krigenes mulige bidrag til klimaforandringer.
Jeg tænker eksempelvis på brug af brændstof til jetjagere, bombefly, krigsskibe og køretøjer, brande på slagmarker, eksplosioner af ammunition osv.
Jeg er ikke engang sikker på at der findes opgørelser over væbnedes styrkers globale energiforbrug og dettes påvirkning af klimaforandringerne. Fet er desværre ikke lykkedes for mig at finde god litteratur om emnet.
Kan i oplyse den forvirrede?
Holger Terp

Svar: Krig har ingen indvirkning på "Klima".
Svar: "Klima" (entallet) er en religiøs myte.
Svar: Der er millioner af klimaer på planeten. Hvilket klima mener du?


Der er ikke noget globalt "klima". Har du forsøgt at definere et globalt klima på en måde, der ikke er modstridende?
14-04-2019 06:40
Peter Villadsen
★★★★★
(2648)
Dont feed the troll




Deltag aktivt i debatten Klima og krig:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Mere krig..6221-09-2013 14:12
Burma - Krig igen..??414-05-2008 14:10
NyhederDato
Opvarmning skaber iskold krig om Arktis30-03-2009 14:43
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik