Husk mig
▼ Indhold

Klimaforskere er innovative misfostre!



Side 2 af 2<12
31-08-2007 17:05
Kosmos
★★★★★
(5371)
Moncktons skriverier er ikke rigtig videnskab, uanset hvilken definition af videnskab, man anvender, og det, han skriver, er ikke i nærheden af at være et videnskabeligt nybrud

- videnskabelig nybrud eller ikke, det i denne sammenhæng væsentlige er, at 'What Greenhouse Warming?' på et centralt punkt anfægter klimamodellernes evne til at beskrive temperatududviklingen i den tropiske (øvre) atmosfære, et skisma der endda vedgås af US Climate Change Science Program.
Hertil kommer (uden at Monckton er inde i billedet!), at samme modeller heller ikke har vist sig for efne vedr. temperaturudviklingen i polaregnene, læs fx. her (Table 1/Figure 1) om Grønland og her om Antarktis.
Redigeret d. 21-09-2007 00:14
31-08-2007 18:14
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
- meget muligt, men det tror jeg nu efterhånden, de fleste andre kan!(?)


Det skal jeg ikke udtale mig om, og vi kommer vel ikke nærmere. Jeg kan kun personligt sige, at der ikke er noget i det, du har skrevet, der leder mig tættere på en anelse om, hvordan "de fleste andre" skulle kunne se det.

Jeg kan blot tilføje, at alle bør kunne være enige om, at videnskab diskuteres i videnskabelige tidsskrifter - både før og nu. Ingen kan ud fra rent objektive kriterier sige andet end, at Einstein blev peer-reviewet efter annodazumal-kriterier samt bedrev rigtig videnskab ud fra ethvert relevant kriterium for sin tid - og at Monckton ikke laver rigtig videnskab ud fra noget kriterium for sin tid.

Hvordan det, at det tog lidt tid for dele af Einsteins teorier at blive alment accepterede, kan have nogen som helst relevans for en diskussion om peer review-processen, er mig stadig en komplet gåde.


Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Klimaforskere er innovative misfostre!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Vore Klimaforskere17125-09-2023 16:34
Politiken: Choktal fra Nasa får klimaforskere til at måbe6109-04-2016 10:06
IPCCs eksperter er langt fra alle klimaforskere818-01-2008 10:28
NyhederDato
Hackerangreb mod klimaforskere får nettet til at gløde22-11-2009 16:02
Førende klimaforskere mødes i Nuuk25-08-2009 12:10
Klimaforskere har problemer med skyerne01-02-2007 18:35
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik