Husk mig
▼ Indhold

Klimaministeriet


Klimaministeriet31-05-2008 11:40
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Det bliver mere og mere klart for mig at det såkaldte klimaministerium er en afledemanøvre; så regeringen kan undgå at foretage sig nødvendig handling.

Det der skal til for at løse klimaproblemer er ikke at samle det hele i et ministerium. klimapolitiken skal ud i alle de andre ministerier. det skal gennemgribe alt anden politik. Med et klimaministerie kan alle de andre ministrer bare sige: det er ikke vores sag; det tager Connie sig af. Trist.

Klimaministeriet er blevet et pænt udstillingsvindue hvor regeringen kan lade som om den gør noget op til topmødet. Lad os hellere kalde det et topmødeministerium for det er hvad det er.


The time for doubt is over!
31-05-2008 11:58
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Jeg ville også være ked af at være klimaminister når vejret ikke opføre sig som man politisk har besluttet at det skal gøre.
31-05-2008 12:41
Jakob
★★★★★
(9265)
 



@miljoegrisen

Ja, det vil jeg give dig meget ret i.

Men jeg fornemmer lidt, at du tager Connie i forsvar og betragter hende som en stakkel, der altid får sorteper.

Det mener jeg er forfejlet. Hun har selv sagt ja til at overtage et miljøministerium, som var blevet plukket for midler.

Hun har også selv sagt ja til at blive værtinde for topmødet, da alle andre lande tøvede.

Og hun har selv sagt ja til at blive Klima- og Energiminister og fortsætte kursen.

I mine øjne handler hendes gerning mere om at rejse, holde møder og få en god debat med kendte, altså ting, som hun godt selv kan lide, end at tjene Danmarks energi- og klimainteresser, og med smidig debatkunst og tomt ordgejl stikker hun blår i øjnene på den danske befolkning.

Så jeg må indrømme, at hun i mine øjne efterhånden står til at skulle falde meget dybt, før jeg kan udtrykke nogensomhelst medlidenhed med hende.



 
01-06-2008 21:21
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Jakob skrev:
Men jeg fornemmer lidt, at du tager Connie i forsvar og betragter hende som en stakkel, der altid får sorteper.


Jeg tager ikke Connie i forsvar. Hun er selv uden om den suppedas hun er havnet i.
Men hun har nogle gode meninger. Bare ingen penge... så kan man ikke bruge de gode ord til særlig meget!

Hun er dog et langt bedre eksempel for Danmark end hende her:



Pinligt!!
Dybt pinligt at en dansk minister endnu engang skal sammenkædes med lomborg der i den grad modarbejder den aftale vi skal arbejde på de næste 1½ år.
hvad vil regeringen? arbejder den i to retninger på samme tid?!


The time for doubt is over!
01-06-2008 21:35
Jakob
★★★★★
(9265)
 


@miljoegrisen

Regeringen går meget op i ytringsfrihed, så Lomborg skal også høres..!
Det er måske kun derfor, hun er der. Du kan nok se, at hun sidder og kigger strengt på deltagerne, så hun kan falde over dem som en høg, hvis de afbryder ham.  



 




Deltag aktivt i debatten Klimaministeriet:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Klima- og Energiministeriet
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik