Husk mig
▼ Indhold

Klimarådet, status 2025

Klimarådet, status 202528-02-2025 09:53
Jørgen Petersen
★★★★★
(6464)
Klimarådet bevæger sig længere og længere ind i sin boble, løsrevet fra den virkelige verden. Der er en tyrkertro på, at de økonomiske virkemidler, afgifter, CO2-kvoter, kreditter og hvad de ellers hedder, vil virke efter hensigten og drive folk og virksomheder direkte over i "klimaneutrale" løsninger, hvorefter man på papiret kan reducere CO2-udledningerne til nul.

At løsningerne i mange tilfælde ikke findes, eller er økonomisk alt for dyre, kerer Klimarådet sig ikke om. Den danske udbygning med vindmøller og solceller er tæt på at være gået i stå. Det burde vække bekymring, for hvor skal alle de nye elbiler og varmepumper så få strøm fra? Tallene i regnearket ser imidlertid fine ud, og så er Klimarådet godt tilfreds.

Politikerne skulle seriøst begynde at overveje, om Klimarådet egentligt gør nogen nytte?

https://klimarealisme.dk/2025/02/28/klimaraadet-status-2025/
RE: Politiker-lede28-02-2025 10:22
John Niclasen
★★★★★
(6681)
Jørgen Petersen skrev:
Politikerne skulle seriøst begynde at overveje, om Klimarådet egentligt gør nogen nytte?

Danskerne skulle seriøst begynde at overveje, om politikerne egentlig gør nogen nytte.

Det er svært at få øje på vejen til politiske omvæltninger, der virkelig betyder noget, i Danmark. Måske det skal gå så galt, som det tidligere gjorde i f.eks. Argentina, og at folket så skal vælge noget helt andet ind, som kan rydde op.

Jeg kan ikke se, de nuværende store partier vil ændre noget væsentligt. Langt de fleste danske politikere tænker mest på, hvad de skal sige og gøre, for at blive siddende efter næste valg. De har ikke folkets og landets bedste som noget betydeligt mål.

Når jeg engang imellem spørger efter min mening kompetente mennesker, om de ikke vil være politiker og hjælpe med at ændre på tingenes tilstand, er svaret noget a la: "Nej, jeg vil ikke deltage i den børnehave."
01-03-2025 09:16
Jørgen Petersen
★★★★★
(6464)
Hej John

Jeg kan godt følge dine synspunkter, men der er jo ikke noget alternativ til demokrati og ytringsfrihed.

Det bedste vi kan gøre er vel, at gøre tykt grin med alle dem, som kæfter op om det ene eller andet, uden at vide hvad de snakker om. Her tænker jeg på både politikerne og på mediefolkene. Begge kategorier er jo slemme til at løbe med de politisk korrekte holdninger uden noget nærmere kendskab til de bagvedliggende forhold.

Deltag aktivt i debatten Klimarådet, status 2025:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimarådet spiller ud14518-09-2021 20:00
Statens Serums Institut - MRSA status for 2015. En mørkelygte.2126-02-2017 19:40
Status på klimaændringer - ifølge NCADAC1922-01-2013 01:58
Klimaændringer - Status, januar 2010404-01-2010 08:27
Status quo?1010-07-2007 20:56
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik