Husk mig
▼ Indhold

Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster


Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster31-07-2020 12:50
kfl
★★★★★
(2167)
Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster
På Klimarealisterens hjemmeside, har Torsten Kloster skrevet en Skabelon til klimaindlæg .

Denne skabelon indledes med "Vedr. den forestående klimakatastrofe." og dette følges op med

Der er ingen klimakatastrofe. Jorden går ikke under om få år, mennesket bliver ikke udslettet pga. klimaforandringer. Ja, det er blevet varmere og CO2 niveauet er steget, og mennesket bidrager til udledning af CO2, men er det kritisk?


Det er stråmandsargumentation i grundformen. Et stråmandsargument er et udsagn, hvor man tilskriver en person eller en grupper et bestem synspunkt mere eller mindre tåbeligt eller sygt, hvorefter man med stort vid og intellekt nedgør dette synspunkt.

Udgangspunktet for skabelonen er nemlig, at alle undtagende Klimaskeptikere, mener, at der sker en katastrofal opvarmning. Selv ordet "katastrofal" antyder, "at det er her og nu :løb for livet". Det er nok rigtig, at der findes personer med dette synspunkt, men langt de fleste har ikke dette synspunkt.Når det drejer sig om klima, er der en helt anden tidsskala og langt de fleste effekter viser sig langsomt over en lang periode. Desuden ligger der i skabelonen antydninger, at der er konspirationsteorier bag.

I skabelonen er der en opremsning af synspunkter og link til kendt klimaskeptiske hjemmesider eller artikler. Skabelonen er ikke redigeret konsistent, idet den nogen steder ser ud, som det er en henvendelse til journalister generelt med anklagende udfald og andre steder, som en officiel vejledning for Klimarealister i at skrive og debattere klima. Det er muligt, at Torsten Koster har skrevet denne skabelon i en anden sammenhæng og så har Eyvind DeKaa fundet den så værdifuld, at den er blevet postet på Klimarealisteren hjemmeside. I øvrige ved jeg ikke hvem Torsten Koster er og hvad han kan.

Følgende citat er ganske morsom, idet Torsten Koster skriver "I", der kan i denne sammenhæng kun kan forstås som Klimarealister :

Jeg vil kraftigt opfordre til at I tager jeres rolle som samfundsoplyser på klimaområdet mere alvorlig og stopper med ukritisk at viderebringe overskrifter fra IPCCs rapporter uden at I forholder jer til og gengiver de data der ligger bag IPCCs "Summary for policy makers" og uden at gengive de usikkerheder på målinger og ikke mindst fremskrivninger af den fremtidige udvikling som IPCC også selv anfører.


Sikken en skideballe Klimarealisterne får!

Det har været et stort arbejde for Torsten Koster at udarbejde denne skabelon. Blot synd, at den virker ufrivillig morsom.

Men glem nu dette støj. Imidlertid vil det være korrekt, at sammenligne denne skabelon med et presseberedskab på linje med de store organisationer eller virksomheder har i forbindelse med en muligt negativ omtale eller en markedsføring. Det kan drillende også opfattes som en henvendelse fra præster tilhørende en religiøs sekt med til sektens medlemmer, men det tør jeg ikke skrive!

Der henvises generelt til alle de kendt klimaskeptikere og vindeskabsbenægtere.

En af de første henvisninger er til et brev underskrevet af 500 videnskabsfolks med et opråb til FN. Denne liste er udarbejdet af Richards Lindzen's European Climate Declaration september 26, 2019:Underskrift indsamling.

Richards Lindzen flyder i olie, dvs. han er finansieret af flere olieselskaber. Han har tidligere løjet om sin involvering med olieselskaberne.

Klimarealisterne løber tilsyneladende de store olieselskabs ærinder.

Dette brev er blevet gennemgået af flere fremtrædende videnskabsmænd. En af dem, nemlig Twila Moon skriver:


Twila Moon, Research Scientist, University of Colorado, Boulder:
The letter contains direct lies and cherry picks information about carbon dioxide and climate change impacts that are designed to mislead. I am also concerned that many of those who have signed the letter are well known climate deniers and are not actively involved in direct research on climate change and its impacts.


Læs mere her:
Letter signed by "500 scientists" relies on inaccurate claims about climate science

Der er 4 personer fra Danmark med på listen – ikke klimaeksperter, mindst en af påberåber sig dette.

Det vil tage en del tid at gennemgår hele skabelonen og den tid har jeg ikke her og nu. Jeg vil selv bruge den for at få klarlagt Klimarealisterens synspunktet. Andre er velkommen til at læse den og skrive kommentarer hertil:

link
[1] Forsker afliver 5 myter om klimaforandringerne

[2] Klimaskeptikere er ikke dumme, de har bare andre værdier


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 31-07-2020 12:52
31-07-2020 19:57
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
At være bange for GW og klimaforandringer (og hvad det alt kaldes) er som at være bange for sin egen skygge. Begge dele er der ingen grund til at være bange for.
31-07-2020 23:14
Peter Villadsen
★★★★★
(2682)
Ja, det er tankevækkende, hvad der skaber benægterkulturen, hvor enhver, der nævner en risiko for fremtidig negativ påvirkning, straks bliver udråbt med CO2 fobi og alarmist uden forbindelse til virkeligheden.

Men sikkert er det, at det er benægteren, der har et problem med virkelighedsopfattelser.
Facebook har nu gjort det muligt, at lave grupper, hvor benægtere kan mødes og bekræfte hinanden i, at det er de andre, der er dumme og benægteren, der ved bedst.

Interessant fænomen, godt der ikke er flere af den type, amerikanske tilstande: nej tak.
01-08-2020 09:01
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Igen skal vi huske at de alvorlige fattigdomsrelaterede sygdomme koster 5 - 6 mio menneskeliv hvert år. Dette er uhyggeligt mange.

Naturkatastrofer med mere koster kun ca. 10.000 menneskeliv hvert år. Dette tal har iøvrigt være faldende igennem de sidste 100 år hvor vi også har haft global opvarmning.

Hvad det er man skal/burde bekymre sig om er således let at se.
01-08-2020 10:12
kfl
★★★★★
(2167)
Kære Jørgen Petersen

Kan du ikke holde op med at spamme andres tråde !!!!.

Du er velkommen til at oprette tråde med de emner, som du gerne vil diskutere og jeg skal nok bidrage til en evt. diskussion.

Hvis ud ikke holder op, vil jeg forsøg at få dig blokere ikke af hensyntil det du mener, men pga. manglende disciplin.
Redigeret d. 01-08-2020 10:12
01-08-2020 10:17
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg mener, at det er meget vigtigt at holde proportionerne i orden. Det gør man ikke hvis man ensidigt fokuserer på kun et problem. Herved kommer tingene fuldstændigt ud af balance.
01-08-2020 21:41
kfl
★★★★★
(2167)
Kære Jørgen Petersen

Prøv nu at oprette de tråde du gerne vil diskutere og fra os fra dit spam.
02-08-2020 09:29
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ kfl

Ud fra den måde, som du omtaler os skeptikere på, så er det tydeligt at se, at du ikke har forstået sagen kerne.




Deltag aktivt i debatten Klimarealisterne: Skabelon til klimaindlæg af Torsten Koster:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Luk klimarealisterne ned - de udøver landsskadelig virksomhed5702-02-2021 22:21
Klimarealisterne slår til igen mod GISS/GHCN45008-12-2020 12:05
Ny hvidbog fra Klimarealisterne6019-11-2020 15:51
Klimarealisterne slår til mod norske skolebøger1118-11-2020 23:10
Klimarealisterne slår til igen med ubalanceret omtale af greening2709-09-2020 17:08
NyhederDato
Skybrud koster mere og mere17-03-2011 05:46
Reduktion af gadelys koster dødsfald22-01-2009 07:26
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik